Sportsterin valinta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Sepixlh
Viesti:

Re: Sportsterin valinta

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

hantta61 kirjoitti:joo, mullekkin isot pojat sano et ajat tolla vuoden ja ostat sitten prätkän :lol: , eli 1200 custom sporty on kyseessä.
Näitä neuvojia on aina.. minulla sportsteri on ollut ajossa vuodesta 2000, miksi sitä hyvää vaihtamaan :D
Dynaa ja Softista olen myös vähän ajanut, mutta mutta ...
Kyllä se täytyy ihan itse kokeilla mikä tuntuu sopivalta, sinänsä ei tuosta vahinkoa tule. HD pitää todella hyvin hintansa ja sen saa yleensä helposti myytyä tai vaihdettua.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
ninokoo

Viesti Kirjoittaja ninokoo »

-Örkki- kirjoitti:Omasta kokemuksesta suosittelen jättämään ton 883 vaiheen kokonaan väliin. Kandee hankkia samantien 1200:n vaikka maksaakin hieman enemmän. Maksaa se pyörän päivittäminenkin ja se voi tulla eteen nopeammin kuin on alunperin suunnitellut. Alkaa toi 1200:nenkin tuntumaan pieneltä...
Nämä on tottakai henkilökohtaisia asioita jokaisella kuskilla. Vaikka itse tuli tosiaan ajettua useampi kesä Suzuki B-Kingillä (vakiona 180+ hevosta) ei tuo 883 Sportster tunnu yhtään alitehoiselta. Kun tuollaisessa nopeassa pyörässä ei sitä tehoreserviä todellisuudessa pääse käyttämään puoliaikaan, niin sillä tulee lopulta ajettua ihan samalla tavalla kuin yli 100hv vähemmän tehoa omaavalla. Näin sitä tehoa en ole jäänyt edes kaipaamaan. Oman koeajokokemuksen perusteella 883:n ero 1200cc Sportsteriin on lähinnä väännössä, mikä tekee toki maantieajosta leppoisampaa. Sportster on kooltaan itselleni täysin riittävä.

Dynan tai Softailin hankintaa tulevaisuudessa ei tietenkään ole poissuljettu :wink: Ymmärrän täysin viehätyksen ison koneen lätkytykseen ja julmaan alavääntöön.
Sportster XL883l vm. 2011
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla on sekä 1200 sportsteri että 96" street bobi. Pitempään kun motarilla tekee matkaa sportsterilla tekee mieli vaihtaa bobi alle, ja pienemmillä teillä kun kurvailee bobilla tulee sportsteria ikävä. Kaupungin ruuhkissa kun ajelee autojen välissä on sportster kanssa parempi, kun on kevyempi ja pienempi, ei tule niin usein kolisteltua autoilijoitten peilejä.
hantta61

Viesti Kirjoittaja hantta61 »

ok, tänään ekan kerran putkien vaihdon jälkeen( leimaus edessä) liikkeellä, on kyl sellasta tuhinaa, et oikein vituttaa!!!! pitäis löytää sellanen kultainen keskitie noille soundeille, nyt kuulostaa lähinnä monkeyltä. kertokaas sportyn omistajat et mitkä putket tohon customiin kandeis laittaa ettei pyörän identiteetti katoo kokonaan?
roitzu

Viesti Kirjoittaja roitzu »

Itse hommasin Sportster 1200 customin vm 05 viime kesänä.
Ostin pyörän nettimoton välityksellä Loimaalaisesta autoliikkeestä.
En ollut aiemmin ajanut minkäänlaista Harrikkaa, mutta tärinät tiesin (ne kuuluu asiaan).
En käynyt katsomassa ja kokeilemassa, vaan kysyin myyjältä että onko pyörä siinä kunnossa,
Jossa se ilmoituksen mukaan oli. Myyjän mukaan oli, joten ostopäätöksen tein puhelimessa.
En ole katunut hetkeäkään ostosta, ja kilometrejä tulee tasaisesti.
Roitzu
Seamaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seamaster »

hantta61 kirjoitti:ok, tänään ekan kerran putkien vaihdon jälkeen( leimaus edessä) liikkeellä, on kyl sellasta tuhinaa, et oikein vituttaa!!!! pitäis löytää sellanen kultainen keskitie noille soundeille, nyt kuulostaa lähinnä monkeyltä. kertokaas sportyn omistajat et mitkä putket tohon customiin kandeis laittaa ettei pyörän identiteetti katoo kokonaan?
Vance&Hines Straight Shots jos on miestä ajaa. Niillä ei sitten tietty venytellä keskustassa. Jos riipii ni Quiet Baffelit trøtøøn. :twisted:
"Anna palaa Frank, selkääni osui juuri nuoli, mutta luulen että pystyn ratsastamaan"
rataraineri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rataraineri »

hantta61 kirjoitti:ok, tänään ekan kerran putkien vaihdon jälkeen( leimaus edessä) liikkeellä, on kyl sellasta tuhinaa, et oikein vituttaa!!!! pitäis löytää sellanen kultainen keskitie noille soundeille, nyt kuulostaa lähinnä monkeyltä. kertokaas sportyn omistajat et mitkä putket tohon customiin kandeis laittaa ettei pyörän identiteetti katoo kokonaan?
mulla oli 06 roadsteris rinehart sliparit ! suosittelen !
Vastaa Viestiin