Honkkarin "nopeusmittari" Harrikkaan......????!!!!
Jeeee....Shovelista mittarin vaijeri poikki ja loistava ajatus naksahti päähän!! Kaverilla on Honkkarista hankittu polkupyörän "ajotietokone" ja toimii ihan hyvin hänen Shovelissa, laitteen merkki on Sigma. No, ostin samaisesta kaupasta samantyyppisen laitoksen mutta merkki oli joku aivan muu. Asennus ja "kalibrointi" oli ihan helppo homma mutta annas olla kun täräytin HD:n tulille.....laite sekosi aivan totaalisesti....näytöllä vilkkui kaikki universumin numerot ja vissiin kaikilla kielilläkin!! Anturi oli oikein asennettu ja pyörän halkaisija ym oikein syötetty koneeseen. Mikä kummallisinta laite alkoi sekoilemaan vasta kun käynnistin pyörän...ja mikä vielä ihmeellisempää kun kokeiltiin kaverin HD:n vieressä niin mitään ei tapahtunut mutta heti kun laittoi mun HD:n lähelle ja koneen käyntiin niin johan alkoi numerot vilistä!! Ei oikein mahdu enää järkeen koko juttu!! Kävin Honkkarissa vaihtamassakin ko. laitteen uuteen mutta eipä auttanut asiaan....uusi sekoili aivan samalla tavalla! Onko kellään samanlaisia kokemuksia....siis onko ketään "sortunut" laittamaan tällaista taiwantuotetta HD:hen?? Onko mahdollista että juuri minun Shoveli kehittää jonkunlaisen maagisen sähkömagneettisen kentän ympärilleen vai mistä mahtaa olla kysymys?? Taitaa kyllä olla tässä vaiheessa viisainta mennä HD-kauppaan ja ostaa ihan oikee mittarivaijeri ja lakata pelleilemästä kiinanvehkeiden kanssa! Mielenkiinnolla kuiteskin odotan että onko kellään muulla kokemuksia asiasta tai asian vierestä!!
Sekoaako se vaikka ei olisi kiinni rungossa? Tuntuis ettei tota muu kuin tärinä häiritse.. Tiedä sitten.
mulla on Sigma ja se on ainakin toiminu ihan hienosti. Patteritkin on kestäny jo puoltoista vuotta.
Sen magneetin vaihdoin kyllä vähän isompaan. Sattumalta Bilteman autokännytelineen pyöreä magneetti on täsmälleen samalla halkaisijalla, kuin takahihnapyörän reijät. Vai olikohan toi vinkki just täältä joltain? Luultavasti, koska kaikki on kuitenkin jo moneen kertaan sanottu.
Jep. Oliko tästä puheenvuorosta sitten jotain hyötyä, tuskin.
mulla on Sigma ja se on ainakin toiminu ihan hienosti. Patteritkin on kestäny jo puoltoista vuotta.
Sen magneetin vaihdoin kyllä vähän isompaan. Sattumalta Bilteman autokännytelineen pyöreä magneetti on täsmälleen samalla halkaisijalla, kuin takahihnapyörän reijät. Vai olikohan toi vinkki just täältä joltain? Luultavasti, koska kaikki on kuitenkin jo moneen kertaan sanottu.
Jep. Oliko tästä puheenvuorosta sitten jotain hyötyä, tuskin.
Ei kai vaan oo "langatonta" mallia toi sun mittaris?? Niistä on vastaavan laisia onkelmia tullu vastaan.Itelläkin on semmonen taiwanin mittari paikallaan mut tieto lukialta tulee johtoa pitkin ja pelaa mainiosti.mitä nyt muutaman kerran on joutunu säätämään sitä lukian paikkaa et rupee toimimaan kunnolla..
Sekoilee vaikka olisi vaan kädessä puolen metrin päässä HD:stä ja siis kun kone on käynnissä, kun sammuttaa koneen niin näyttö palautuu nollille. On langallista mallia tämä vekotin ja nyt oon sen 2 kertaa käynyt vaihtamassa uuteen...enää en kehtaa eikä vika mitä todennäköisimmin ole itse laitteessa. No, eipä tätä tietenkään ole tarkoitettukaan kuin polkupyörässä käytettäväksi! Se kaverin Sigma tosiaan pelaa mutta tämä ei tunnu toimivan...se mikä eniten ihmetyttää on se että miksi se sekoilee just mun pyörässä mutta ei jos kokeilee sen kaverin pyörään!!??
Re: Honkkarin "nopeusmittari" Harrikkaan......????
Kyllä saattaa tästä olla kyse. Sytytys sekoittaa ilmeisesti mittarin.hdmies kirjoitti:Onko mahdollista että juuri minun Shoveli kehittää jonkunlaisen maagisen sähkömagneettisen kentän ympärilleen vai mistä mahtaa olla kysymys??
Tais tossa meillä tallilla olla kaverilla vastaavaa ongelmaa viime kesänä.
Osti muistaakseni toisen merkkisen halppis mittarin ja se pelaa.
Nii ja pyörien sytyissä on eroja. kaverillas ei tee häiriötä niin paljoo. Se on tulpista ja tulpan hatuista tietääkseni aika pitkälle kiinni.
Re: Honkkarin "nopeusmittari" Harrikkaan......????
Kokeile ferriittejä johtoihin.Psaha kirjoitti:Kyllä saattaa tästä olla kyse. Sytytys sekoittaa ilmeisesti mittarin.hdmies kirjoitti:Onko mahdollista että juuri minun Shoveli kehittää jonkunlaisen maagisen sähkömagneettisen kentän ympärilleen vai mistä mahtaa olla kysymys??
Tais tossa meillä tallilla olla kaverilla vastaavaa ongelmaa viime kesänä.
Osti muistaakseni toisen merkkisen halppis mittarin ja se pelaa.
Nii ja pyörien sytyissä on eroja. kaverillas ei tee häiriötä niin paljoo. Se on tulpista ja tulpan hatuista tietääkseni aika pitkälle kiinni.
Joskus auttavat (joskus eivät
Niitä pitäisi saada ostaa elektroniikka-/komponenttikaupoista.
- Raimo-Raato
- Viesti:
-
Erkkimerkki
Stau, joitakin vuosia sitten tuli ostettua jytä jammu kopteri jossa oli ko. nopeusmittari viritelmä, tosin merkkiä en muista. Jytärin myynyt kaveri kertoi laitteen ( mittarin ) pelanneen uutena hyvin mutta pidemmän käytön jälkeen näytti mitä mieleen juolahtaa.
Itse jammu pelasi minulla moitteettomasti, ei minkaanlaista käyntihäiriötä ymym. Jossain kohtaa päätin "tuunata" sitä: mm. ostin metritavarana punaista tulpanjohtoa & tulpan hatut ja liittimet päihin. Simpsalapim! Nopeusmittarikin alkoi toimia jämptisti....
Että tällänen tapaus ja kokemus.
Itse jammu pelasi minulla moitteettomasti, ei minkaanlaista käyntihäiriötä ymym. Jossain kohtaa päätin "tuunata" sitä: mm. ostin metritavarana punaista tulpanjohtoa & tulpan hatut ja liittimet päihin. Simpsalapim! Nopeusmittarikin alkoi toimia jämptisti....
Että tällänen tapaus ja kokemus.
Re: Honkkarin "nopeusmittari" Harrikkaan......????!!!!
Hop..
Onko kellään hyvää ja näppäärää neuvoa miten mie saan Sigma merkkisen nopeusmittarin ns.magneetin kiinni -96 Sportster etuvanteeseen kiinni...?
Onko kellään hyvää ja näppäärää neuvoa miten mie saan Sigma merkkisen nopeusmittarin ns.magneetin kiinni -96 Sportster etuvanteeseen kiinni...?
Itse pohdin samaa asiaa ja totesin ettei mitenkään, magneetti oli pinnaan kiinnitettävä.Voihan sitä tietysti yrittää puukottaa ja liimata se johonkin. Magneetin pitäisi olla ruuvikiinnitys- mallia, sitten voisi käyttää vaikka takaratasta magneetin paikkana, jos piuha riittää.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Helpompi tapa on laittaa magneetti vaikka jarrulevyn reikään sialla kiinni ja anturi samalla aineella teleskooppiin.
Muuta väliä ei ole, kunhan magneetin ja anturin väli tulee mahdollisimman pieni.
Omissa virityksissäni olen käyttänyt suurempia=tehokkaampia magneetteja, joita voi tehdä vaikka murentamalla vanhan kaiuttimen. Myös tarvikeliikkeiden hyllystä löytyy käteviä magneetilla varustettuja mutterin pelastustyökaluja.
Muuta väliä ei ole, kunhan magneetin ja anturin väli tulee mahdollisimman pieni.
Omissa virityksissäni olen käyttänyt suurempia=tehokkaampia magneetteja, joita voi tehdä vaikka murentamalla vanhan kaiuttimen. Myös tarvikeliikkeiden hyllystä löytyy käteviä magneetilla varustettuja mutterin pelastustyökaluja.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Mopopoika -65
- Viesti:
En nyt jaksa etsiä aiheesta vanhoja keskusteluja, joten kertaan aiemmin sanomaani:
Itse käytin kahdessa ensimmäisessä sportsterissa sellaista viritystä, että heitin sen Sigman oman magnettin jorpakkoon ja ostin Bebekistä supervahvan 5 x 5 mm magneetin (hinta alle euron). Se pysyy etujarrulevyn ulkokehällä paikoillaan ilman mitään liimauksia ja haistaja sopivaan paikkaan etuteleskooppiin kiinne. Toimii!
Ja jos kukkaro antaa myöten, niin osta saman tien useampi magneetti. Laitat yhden johon sopivaan paikkaan pyörässä varalle ja loput jääkapin oveen jääkaappimagneeteiksi. Siitä niitä on sitten hyvä jaella kun kaverit virittävät omiin mopoihiinsa signoja.
Moinen löytyy tästä linkistä "Magneetti-Reed-kytkimet" -tuoteryhmästä.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
Itse käytin kahdessa ensimmäisessä sportsterissa sellaista viritystä, että heitin sen Sigman oman magnettin jorpakkoon ja ostin Bebekistä supervahvan 5 x 5 mm magneetin (hinta alle euron). Se pysyy etujarrulevyn ulkokehällä paikoillaan ilman mitään liimauksia ja haistaja sopivaan paikkaan etuteleskooppiin kiinne. Toimii!
Ja jos kukkaro antaa myöten, niin osta saman tien useampi magneetti. Laitat yhden johon sopivaan paikkaan pyörässä varalle ja loput jääkapin oveen jääkaappimagneeteiksi. Siitä niitä on sitten hyvä jaella kun kaverit virittävät omiin mopoihiinsa signoja.
Moinen löytyy tästä linkistä "Magneetti-Reed-kytkimet" -tuoteryhmästä.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Antaako tuo vahvempi magneetti lisää pelivaraa tuohon max 5mm mittaan joka saisi olla haistelijan ja magneetin välillä? Mulla on se juuri suurin ongelma kun tuo 5mm on niin vähän...
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Ei anna pelivaraa tuon suhtee, vaan etsit sellaisen kohdan esim. etujarrupuristajan luota, jossa saa välin säädettyä muutamaan milliin. Johdot kannattaa suosiolla jatkaa ja tuon anturin voi saada piiloon vaikka johonkin takapyörän läheisyyteen.WM69 kirjoitti:Antaako tuo vahvempi magneetti lisää pelivaraa tuohon max 5mm mittaan joka saisi olla haistelijan ja magneetin välillä? Mulla on se juuri suurin ongelma kun tuo 5mm on niin vähän...
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)