Montako pyörää mahtuu isoon Jenkkikonttiin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

smuige
Viesti:

Re: Montako pyörää mahtuu isoon Jenkkikonttiin

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mites on nykyisin tuon "eloperäisen materiaalin" eli pakkauslaatikoiden puun kuljetus USA -> Eurooppa?
Ainakin toiseen suuntaan vaaditaan sertifioitu puu virallisilla leimoilla (määrätyllä tavalla käsitelty - tuholaiset) jotta tavaran saa ylipäätään siinä puu/vanerilaatikossa maahan.
(ref. 2011 Naked Bullet nopeusennätysyrityspyörä Bonnevillen suola-aavikolle ja sen kuljetuslaatikko)

Ja tottakai kilpailu on tervettä.
Mutta ei varmasti helppoa.

Ja aika "rohkeaa" huudella haluavansa viralliseksi dealeriksi ennenkuin on mitään konkreettista esillä ja neuvot kysellään täältä foorumilta... :roll:
Tosin J:kylässä ei ole virallista dealeriä, mutta sielläpä onkin vino pottula.
Nuo viralliset dealerit löytyy tästä linkistä: http://www.harley-davidson.fi/jalleenmyyjat" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa myös noissa aikeissaan tutustua vallitsevaan ja tulevaan tilanteeseen virallisen maahantuonnin osalta...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
moif
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moif »

Joo, myönnettäköön, että se "huutelu" on ennenaikaista... Kunhan vain kerroin sunnittelmista, aikoahan saa mitä vaan, vain se lasketaan mitä sitten aikanaan tulee tapahtumaan. Olen itse pitänyt isoa julkista foorumia vuodesta 2002, pidän edelleen, ja tottunut siihen, että foorumia toki lukevat monetkin asiaan kuuluvat ja kuulumattomat henkilöt, mutta ei se niin "vakavaa" ole, jos asioista kirjoitellaan, kunhan nyt ei kilpailijoiden liikesalaisuuksia mene paljastelemaan, jos sellaisista tietää... Samasta syystä kyselen neuvoja täällä foorumilla, koska tiedän toisaalta asiaan kuuluvan foorumin voiman ja sen tiedon määrän mitä voi löytyä ja kunnioitan sitä kovasti.

Olempa paljon ystäviäkin saanut, ainakin omalla foorumillani, ja jo täältäkin muutaman. Kiitos siitä.
One Life. Live It.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

moif kirjoitti:Joo, myönnettäköön, että se "huutelu" on ennenaikaista... Kunhan vain kerroin sunnittelmista, aikoahan saa mitä vaan, vain se lasketaan mitä sitten aikanaan tulee tapahtumaan. Olen itse pitänyt isoa julkista foorumia vuodesta 2002, pidän edelleen, ja tottunut siihen, että foorumia toki lukevat monetkin asiaan kuuluvat ja kuulumattomat henkilöt, mutta ei se niin "vakavaa" ole, jos asioista kirjoitellaan, kunhan nyt ei kilpailijoiden liikesalaisuuksia mene paljastelemaan, jos sellaisista tietää... Samasta syystä kyselen neuvoja täällä foorumilla, koska tiedän toisaalta asiaan kuuluvan foorumin voiman ja sen tiedon määrän mitä voi löytyä ja kunnioitan sitä kovasti.

Olempa paljon ystäviäkin saanut, ainakin omalla foorumillani, ja jo täältäkin muutaman. Kiitos siitä.
Aivan mielenkiinnosta olisi kiva vierailla isolla julkisella foorumillasi, mutta en löytänyt pääsyä ainakaan tälle palstalle annettujen tietojen perusteella.
moderattori

Romu rauhoittaa!
moif
Viesti:

http://www.thairy.net/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
One Life. Live It.
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Sivullasi näytti olevan HD:n virallinen b&s -logo jonka käyttöoikeus on rajattu yhtiölle ja sen hyväksymille jälleenmyyjille.
Only Harley-Davidson’s authorized motorcycle dealers and licensees have the right to use our logo in advertising.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
moif
Viesti:

Juu, otin pois jo...

Mulla on myöskin käsivarressani se logo, ja sitä en ota pois... :mrgreen:
One Life. Live It.
smuige
Viesti:

Fanitusta

Viesti Kirjoittaja smuige »

Siis hyvää päivää...
Tämähän alkaa olla ihan kuin suoraan H-D miehen seikkailut kirjasta... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Toinen jatko-osa tulossa?
ranze kirjoitti:Sivullasi näytti olevan HD:n virallinen b&s -logo jonka käyttöoikeus on rajattu yhtiölle ja sen hyväksymille jälleenmyyjille.
moif kirjoitti:Juu, otan pois, kunhan sivut avautuvat... Mulla on myöskin käsivarressani se logo, ja sitä en ota pois... :mrgreen:
Aikaisemmin kerrottuna...
moif kirjoitti:Rehellisesti sanottuna, enpä oikeastaan. Olen vaan fanittanu kovasti ja ajellu jonkin verran...
Tarkoitus on myöskin päästä/hakeutua oikein viralliseksi Harlikka edustusliikkeeksi hieman myöhemmin.
Foorumilta olen jo nyt löytänyt korvaamatonta tietoa, ja edelleenkin etsin sudenlailla... :mrgreen:
Itelläni nykyisin pienen pieni Honda Customi toistaiseksi ollu 4 vuotta.
:roll:
moif
Viesti:

Niin, oliks noissa mun kommenteissa nyt jotakin erikoista sitten? :roll:

Toi Harlikka miehen seikkailukirja on kyllä todella loistava... :mrgreen:
Viimeksi muokannut moif, 09:49 04.05.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
One Life. Live It.
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

HD-logo handussa ja pienen pieni Honda Customi... kuulostaa hieman hassulta yhtälöltä, toki esiintyyhän sitä ja logoa ilman mitään mopoa myös.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
moif
Viesti:

Joo, heh... No tuo toki on huvittavaa... Ja se Hondakin on kaikenlisäksi Thaimaassa mulla... :mrgreen:

Thaimaalaiset poliisit varastivat mun Hondan, ja sain sen takaisin "lunnaat" maksamalla 3 kuukauden päästä... Se oli pantattuna poliisin toimesta jostain huumerahoista... Myöhemmin sain nuo lunnasrahat takaisin, pyörän varastaneen polliisin vaimolta tosin... :lol:

Mutta naurakaa vaan, jostain se on aloitettava... :oops:

Thaimaahan tuli muuten juuri uusi laki/tulossa kohta voimaan, ettei sinne saa enää tuoda lainkaan käytettyjä moottoripyöriä, autoja, eikä niiden osia... :roll:
One Life. Live It.
isokoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokoski »

Täytyy sen verran osallistua tähän keskusteluun ja kommentoida, että aika mielenkiintoista luettavaa tämä. :D
Toki onnea yritykseen ja toivottavasti saat homman pyörimään. Nimittäin yrittäjiä tähänmaahan kaivataan ja terve kilpailu on aina tervetullutta.

Mutta sen verran pitää sanoa että itse olen tuonut muutaman kolaroidun pyörän ameriikasta ja laittanut kuntoon ja myynyt eteenpäin. mutta itsellä se ei ole ollut niin tuottoisaa että siittä bisneksen olisi tehnyt. toki pientä taskurahaa olen niistä saanut.
ja kannattaa katsoa hintoja niin että niillä pystyy kilpaileen, esim. motokeskus MC tallinnassa myy minunmielestä suht edukkaasti taxfree pyöriä.
moif
Viesti:

Kiitokset isokoskelle.

Juurikin sen takia me haemme tämän koe-eräkontin ensiksi. Saadaan rutkasti kokemusta kantapään kautta ja nähdään kuinka pyörät tekee kauppansa. Viime vuonna, kun kiersin Jenkeissä yli 50 Harrikka-kaupassa ympäri pohjoisosia ja itärannikolta etelään, niin siellä tämä ajatus alkoi muhia... Pyöriä oli todella edullisesti myytävänä ihan lappuhinnoillakin. Kun sitten jonkin aikaa oltiin juteltu, niin noissakin hinnoissa on edelleen neuvotteluvaraa... Ajattelin sitten, että jees, kun ostaa 8-9 pyörää samasta (riittävän isosta) paikasta, niin eiköhän tässä ihan kunnon diileihin päästä.

Nyt tiedän runkotarroista, vastaavuustodistuksista, E-hyväksynnöistä ja erityisesti noiden vuosimallien rajoista, kiitokset yksinomaan tämän foorumin ja foorumin asiantuntijoiden.

Kyllä se tästä lähtee, vaikka moni toivoisikin, ettei lähtisi... Mutta tästä se kokemus kehittyy ja rupee tosiaan HD-miehen ajatuksin sitä "rispektiäkin" joskus toivottavasti tulemaan... :mrgreen:
One Life. Live It.
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

moif kirjoitti: Saadaan rutkasti kokemusta kantapään kautta ja nähdään kuinka pyörät tekee kauppansa..
Jotenkin en voi välttyä ajatukselta että myös yrittäjyys tulee tutuksi myös samaa reittiä. Sulla on webbisivut pystyssä yritykselle mikä ei näy PRH:n ja verottajan yhteisessä rekisterissä. Koska on olemassa mm. Moto Italia Import, voi käydä niin ettei kaavailemasi nimi mene läpi PRH:ssa. Toivottavasti olen väärässä.

Jos tosiaan on tarkoitus pyörittää toimintaasi yrityksenä, Te-keskuksesta saat tietoa yrittämisestä. Aloita vaikka sieltä.
Ex. FL -53 Wishbone Panhead bobber, ex. 2002 FLHR
moif
Viesti:

Juu, kaikki on tehty muutoin, paitsi PRH ilmoitus on vielä Suomeen matkalla allekirjoituksin jossain Euroopassa. Myöskin Jykes on tässä mukana... Nimiehdotuksia on 3 erilaista, kyllä niistä joku mennee läpi... 8)
One Life. Live It.
moif
Viesti:

Niin ja Ely-keskuksen lupa on rekisteröidä verorekistereihin vasta 14.5. joten rekisteröin sit kaikki yhdellä lapulla...
One Life. Live It.
Vastaa Viestiin