Moottoripyörien melumittaus -asiaa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Fxsts03
Viesti:

Re: Moottoripyörien melumittaus -asiaa

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

ES36 kirjoitti:
Harikka kirjoitti:
ttopi kirjoitti: Tässä tämä lappunen muillekkin jos on tarvetta: http://dl.dropbox.com/u/16728354/kayton ... aminen.pdf
Miun tietsikka ei ossaa tota avata, vinkkejä/apuja :?: :roll:
Moro,
Adobe reader tiedosto, jos konestasi puuttuu tuo, niin imuta netistä.

Jouni
Tai asenna Foxit reader, yksi parhaista pdf-lukijoista:

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/" onclick="window.open(this.href);return false;
T. Timo Konttinen
Fxsts03
ttopi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ttopi »

Tai sitten Googlen Chrome -selain, niin näkyy suoraan PDF:t
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...

Old is not Dead!
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Nyt on tämä melumittausasiakeskustelu jo suositumpi kuin oli tuo Harley-vaatteita Kiinasta-keskustelu. :mrgreen:
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
milehigh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milehigh »

Fxsts03 kirjoitti: Minulla 2003 Springerin tyyppikilvessä meluraja 93 dB/2650 min -1. Huipputehon kierrosluvusta ei tietoa.
8O
Piti oikeen ottaa asiakseen käydä tallissa kattoo mitä niissä lätkissä lukee; -02 Softail 90dB(A) 2700 min ja -01 Buell 96dB(A) 3050 min. Molemmissa on V&H:t ja ne tietysti edesauttaa.
90dB ei o paljoo.. Ton verranhan siitä tulee ääntä kun pyöräyttää starttia.
No toisaalta, en hirveästi ota paineita asiasta.
Kuva
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:36 03.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Eli meneekö tämä kutakuinkin näin, kun pollari mun pysäyttää, mun pyörässä ei ole rek. otteeseen merkityt putket vaan aivan jotkut muut, mutta, desibelit ei mittauksessa ylity siitä mitä lukee tyyppikilvessä + 5...eli äänet ok. mutta ei E-hyväksytyt putket. pyörä on vm. 2009
Lähteekö laput ja sakot päälle. Entä jos olen 1000 km päästä kotoa lähteekö laput.
Eihän tässä ole mitään järkeä, jos kerran äänet on rajalla mutta puuttuu jotkin hemmetin merkinnät putkesta,tai jos niitä ei ole muutoskatsastettu, ja saako niitä edes muutoskatsastettua kun ei ole merkintöjä, ei hemmetti, mielivaltaa, sanon minä.
Haapis1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haapis1 »

Peeppe kirjoitti:Eli meneekö tämä kutakuinkin näin, kun pollari mun pysäyttää, mun pyörässä ei ole rek. otteeseen merkityt putket vaan aivan jotkut muut, mutta, desibelit ei mittauksessa ylity siitä mitä lukee tyyppikilvessä + 5...eli äänet ok. mutta ei E-hyväksytyt putket. pyörä on vm. 2009
Lähteekö laput ja sakot päälle. Entä jos olen 1000 km päästä kotoa lähteekö laput.
Eihän tässä ole mitään järkeä, jos kerran äänet on rajalla mutta puuttuu jotkin hemmetin merkinnät putkesta,tai jos niitä ei ole muutoskatsastettu, ja saako niitä edes muutoskatsastettua kun ei ole merkintöjä, ei hemmetti, mielivaltaa, sanon minä.
Jep, juuri näin, E-hyväksyntä pitää olla. Itsellä olis sama tilanne, äänet "rajoilla" muttei putkissa sitä E-hyväksyntää , ei viitti koittaa millä päällä pollari on joten leuka rintaan , vakiputket ja vakisofta paikoilleen.
Vrsca-02
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Choppers_forever kirjoitti:
Choppers_forever kirjoitti:
ezmo kirjoitti:Ja mun ymmärryksen mukaan Short Shoteista ei saa hiljasia mitenkään muuten, kuin laittamalla tulppa putken päähän.
http://www.youtube.com/watch?v=ei39T7C4JXs" onclick="window.open(this.href);return false;
yläpäät leikkautuu ainakin mun korviin.. siellä on myös videot ennen hiljennystä.
104-105 db(A) anto eräs TC noilla putkilla ja huiluilla (@2700 rpm). Eli varsin rajoille jää jos virhemarginaalit lisää tohon. Tosin kyseisessä yksilössä huilut oli asennettu näemmä väärinpäin.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Jos sinitakit pysäyttää, ja toteaa mopon olevan liian äänekäs, niin voiskohan siinä vedota suvaitsevuuteen. Nykyään kun siitä suvaitsevuudesta vouhotetaan koko ajan, niin kuka suvaitsee enää tavallista Suomalaista työssäkäyvää ekologiseen nahkaan pukeutuvaa heteromotoristia, jonka mopossa on hiukan enemmän äänta.

Pitäis kai olla ns. normaali, eli omakotitalo, kolme skidiä, koira ja corolla, ja saunan jälkeen lauantaina laittaa toyota colleget päälle, ja lämmittää karjalanpiirakoita uunissa. Ei wittu, taidan jatkaa omaa polkua hiukan kovaäänisellä mopolla, ihan ihmisten kiusaksi. :mrgreen:
-90 FXR Super Glide
caveman

Viesti Kirjoittaja caveman »

hdlate kirjoitti:Jos sinitakit pysäyttää, ja toteaa mopon olevan liian äänekäs, niin voiskohan siinä vedota suvaitsevuuteen. Nykyään kun siitä suvaitsevuudesta vouhotetaan koko ajan, niin kuka suvaitsee enää tavallista Suomalaista työssäkäyvää ekologiseen nahkaan pukeutuvaa heteromotoristia, jonka mopossa on hiukan enemmän äänta.

Pitäis kai olla ns. normaali, eli omakotitalo, kolme skidiä, koira ja corolla, ja saunan jälkeen lauantaina laittaa toyota colleget päälle, ja lämmittää karjalanpiirakoita uunissa. Ei wittu, taidan jatkaa omaa polkua hiukan kovaäänisellä mopolla, ihan ihmisten kiusaksi. :mrgreen:
alä tyri nyt älä lyö yli nyt.. :mrgreen:
Sam01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

Mä oon monta kertaa miettiny tätä foorumia lukiessani että HD-kuskit on aivan varmasti maailman lainkuuliaisin kansanryhmä!! Nyt kun tungette uretaania putkiinne niin muistakaa nyt samalla tarkistaa ettei mikään heijastin oo pudonnut ja että rekisteriotteessa on mainittu että saat kuskata muijaas tällä pyörällä ilman pelkoa sanktioista. Pari hymiötä vielä :roll: :roll:
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
hdlate
Viesti:

alä tyri nyt älä lyö yli nyt.. :mrgreen:

Älä antaudu angstin valtaan.... jooen, mut kyllä kyrsii nää kaikki lisääntyvät pykälät, ja säännöt.

Näinkö poliisi säästää määrärahoissa, kyttäämällä mopojen ääniä :?: :idea: . Saattaishan tuolla jossain juosta suurempiakin kriminaaleja, murhamiehiä, ja kaikenmaailman lahjusjupakoissa ryvettyneitä poliitikon retkuja :lol:
-90 FXR Super Glide
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

hdlate kirjoitti:Näinkö poliisi säästää määrärahoissa, kyttäämällä mopojen ääniä :?: :idea: . Saattaishan tuolla jossain juosta suurempiakin kriminaaleja, murhamiehiä, ja kaikenmaailman lahjusjupakoissa ryvettyneitä poliitikon retkuja :lol:
Joojoo, noi oikeet kriminaalit vaatii hirmusti resursseja, mutku on mittari ja lukema, ni kirjotetaan sakko ja case closed. Sujuu nopsaan ja helposti monta juttua alkututkinnast valmiiks, toista se o jos joku oikee rötös pittäs saada todennetuksikin...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
hdlate
Viesti:

ma^ko kirjoitti:
hdlate kirjoitti:Näinkö poliisi säästää määrärahoissa, kyttäämällä mopojen ääniä :?: :idea: . Saattaishan tuolla jossain juosta suurempiakin kriminaaleja, murhamiehiä, ja kaikenmaailman lahjusjupakoissa ryvettyneitä poliitikon retkuja :lol:
Joojoo, noi oikeet kriminaalit vaatii hirmusti resursseja, mutku on mittari ja lukema, ni kirjotetaan sakko ja case closed. Sujuu nopsaan ja helposti monta juttua alkututkinnast valmiiks, toista se o jos joku oikee rötös pittäs saada todennetuksikin...
Nojoo, näinhän se menee :roll: . Mutta onneks täällä netissä voi vielä toistaseks lässyttää joutavia, ja kritisoida maailman menoo. :mrgreen: :mrgreen:
-90 FXR Super Glide
Krisu75

Viesti Kirjoittaja Krisu75 »

2006 ultrassa tyyppikilvessä 86db ja siihen + 5db 91db sallittu ja mittautin 99db katsastusasemalla, saa nähdä lähteekö kilvet. 103db ei ylittynyt kuitenkaan, saa nähdä pitävätkö tiukkaa linjaa tyyppikilven lukemasta vai tuosta 103db:stä ? Onko tietoo?
Ride On, Rock On !!!
Vastaa Viestiin