Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Huhtakiva
Viesti:

Re: Ekaa Harrikkaa ostamassa!

Viesti Kirjoittaja Huhtakiva »

Onnea kortista ja paljon turvallisia kilometrejä!

Teitkö kaupat sportsterista vai mistä, mutta itse nyt kolmatta kesää 883:lla aloittavana uskallan kyseistä laitetta suositella asian kanssa painiville. Kulkupuoli on luotettavaa ja minulle täysin riittävä, enkä näillä näkymin 1200:seksi aio ikinä muuttaa. Ymmärrettävästi alavääntö ei mitenkään huikaise, mutta ei sillä koskaan ole jalkoihinkaan jäänyt. Pituutta löytyy kuskilta 184cm ja siirtosarjoilla olo ihan hyvä.

Tyttöpyörä-puheet aluksi ihmetytti, mutta paskanjauhamisen kun jättää omaan arvoonsa, niin ei muuta kun huulet liiku.
Lotkotes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lotkotes »

Juu 1200 sporsterista...siirtosarjat löytyy,iso tankki ja levee keula...ajo asento ihan hyvä meikäläiselle... :wink:
Sale

Viesti Kirjoittaja Sale »

Terska!

Meikälläkin olis mielessä harrikan ostaminen mut en tiiä mikä olis järkevä ostaa. Sportsereita oon kahtellut ja olis varmaan tälläselle perjalkaselle aika hyvän kokonenkin.

Mut lähinnä noita vuosimalleja mietin. Onko joku 90 vuosimallin pyörä jo liian vanha?

Butjetti rajottaa aikalailla ku joku 7500€uroa ois varmaan maksimi.

Mulla oo kyllä vielä korttiakaan mut käyn ajaa sen tässä ku pääsee. Eli alottelija oon.

Jos jotain neuvoja sais pyörän hankintaan.

Laitoin tähän topikkiin ku en oikein löytäny mitään muuta hyvää
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Ensipyöräksi HD ei ole liian tehokas, mutta painava on. Mutta tulee sen kanssa toimeen.
Eli kyllä sportster on silloin hyvä vaihtoehto.

2004 alkaen kumiripustus = vähemmän tärinätä
2007 alkaen ruisku = helppoutta

Tolla rahalla saa 2000 luvun pelin jos et osta kaupasta ja maltat hieman katsella ja tarjota KÄTEISTÄ.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Sale

Viesti Kirjoittaja Sale »

Ei se tärinä haittaa. Mut ei haluis ihan mitään normi sportsteria vaikka saahan sitä sit tehä mieleisekseen
Jousto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jousto »

Tervehdys arvon foorumilaiset,
15 vuoden odotus, haave , unelma ja mitä niitä nyt onkaan saavuttaa huipennuksensa piakkoin. Ensimmäinen Harley-Davidson saapuu kotiin. Ja se ensimmäinen on mikäpä muukaan kuin Sportster, vuoden 2012 tuotantoa oleva 48.

Vaihtoehtoina oli kylläkin Street Bob ja Wide Glide mutta 48:n muotoilu säväytti eniten, Sportsterit ylipäätään ovat olleet minulle silmänilo.

Tyttöpyöräksi ovat jo tosiaan muutamat tutut kommentoineet mutta kas kummaa, kenelläkään ei ole ollut minkäänlaista moottoripyörää omistuksessa elämänsä aikana joten jätin turinat omaan arvoonsa.
Pientä kilkettä siihen laitellaan dealerilla mutta pääasiassa on tarkoitus pysyä alkuperäisasussa.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sale kirjoitti: ei haluis ihan mitään normi sportsteria vaikka saahan sitä sit tehä mieleisekseen
Max. 8000 eur hintaluokassa on tarjolla tällä hetkellä 84 Sportsteria nettimotossa. Valikoimasta löytyy ihan varmasti sinulle sopiva ja käteisellä yhdestäkään noista ei tarvitse maksaa yli budjettisi.

Varmasti valikoimasta löytyy täysin alkuperäiskuntoista luotettavaa vehjettä sekä täysin loppuun asennettua projektia. Arvaa kumpaa suosittelisin ensipyöräksi :mrgreen:

Hanki nyt ensin se kortti ja sitten käy katsomassa ja koeajamassa niin monta, kuin mahdollista ja osta paras, se jossa ei ole yhtää pikkuvaivalla korjattavaa pikkuvikaa :lol: Se tulee lopulta halvimmaksi hinnasta riippumatta 8)

Ja kortin hankkimisesta vielä lisää - varaa siihen ainakin 1,5 kk aikaa. Näin keväällä autokouluissa on sattumoisin melkoinen ruuhka ja ajotunnit ovat kiven alla. Samoin inssiajot. Joissain autokouluissa on myös Sportstereita opetuspyörinä, mutta sellainen ei ole paras mahdollinen käsittelykokeen suorittamiseen painonsa ja jäykkyytensä takia. Jollain japsirimpulalla pyörittelee ihan eri malliin niitä keiloja.
Viimeksi muokannut Joe Cool, 22:18 24.04.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Jousto kirjoitti: Vaihtoehtoina oli kylläkin Street Bob ja Wide Glide mutta 48:n muotoilu säväytti eniten, Sportsterit ylipäätään ovat olleet minulle silmänilo.

Tyttöpyöräksi ovat jo tosiaan muutamat tutut kommentoineet mutta kas kummaa, kenelläkään ei ole ollut minkäänlaista moottoripyörää omistuksessa elämänsä aikana joten jätin turinat omaan arvoonsa.
Pientä kilkettä siihen laitellaan dealerilla mutta pääasiassa on tarkoitus pysyä alkuperäisasussa.
Onnea, 48 on tien päälläkin kivan näköinen. Muutamia on jo tullut vastaan. Toi kommentointihomma on niin vanhaa juttua, ettei viiti edes aloittaa. Aina kun sportsterilla täräyttää paikalle, niin jutut loppuu.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
jorgegoodman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorgegoodman »

Jousto kirjoitti:Tervehdys arvon foorumilaiset,
15 vuoden odotus, haave , unelma ja mitä niitä nyt onkaan saavuttaa huipennuksensa piakkoin. Ensimmäinen Harley-Davidson saapuu kotiin. Ja se ensimmäinen on mikäpä muukaan kuin Sportster, vuoden 2012 tuotantoa oleva 48.

Vaihtoehtoina oli kylläkin Street Bob ja Wide Glide mutta 48:n muotoilu säväytti eniten, Sportsterit ylipäätään ovat olleet minulle silmänilo.

No niin! Tervetuloa vaan joukkoon :D Ihan hyvän valinnat varmaan teit. Mulla on Bobi ja oon ollut siihen todella tyytyväinen ja kun laitoin siihen lepuutustapit niin ajoasento on mitä mahtavin, koivet saa ihan suoraan eteen :D Nyt on pikkasen vähän siipi maassa näiden desibelipellejen kanssa ja pitäis kait noihin V&H putkiin jotain mummon kutomaa villasukkaa alkaa tunkea, saispa ainakin sukille vihdoin käyttöä :D
Jousto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jousto »

V&H:n Straightshotit on minunkin mopediin asennettu ja mielenkiinnolla olen näitä melumittausasioita lukenut, putkissa kuitenkin quiet bafflesit asennettuna. Mutta ei siis vielä kokemusta, ehkäpä tulevana viikonloppuna :D
ahonlaita086
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonlaita086 »

Tervetuloa porukkaan!Mulla eka hd dyna ja tykkään kovasti!Reissataan tarakkaharakan kans kakspäällä joten päädyin dynaan.Aattelin että Sportster päällä tulee ahdasta kun ollaan välillä viikko ja risat reissussa.Teltta,makuupussit,makuualustat ym...JA NE EMÄNNÄN KAMAT :lol: mihin niitä kaikkia tarvii :?: Sportster on hyvä pyörä,olen ajanut vajaan 1000km ja totesin näppäräksi ja monipuoliseksi peliksi.Kevyt käsitellä,jo dynaan eron huomaa heti.
Die hard the hunter! 99 tc fxd
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Kolme ja puoli kesää 883R:llä ajaneena voin kyllä kehua sportsteria. Ei pienintäkään ongelmaa, aina toi kotiin. Kahdestaa emännän kans hiukan ahdas(pieni eukko, ja itte 183cm+93kg). Nyt kuitenki jo kolmas kausi alkamas FXR:llä, enkä vaihtais takas. Mutta jos perse kestäis, niin ostaisin toiseks 883:sen.
-90 FXR Super Glide
Naattori

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Hei,

Pitkään olen foorumia seurannut, mutta lopultakin tuli ajankohtaiseksi luoda ihan käyttäjätunnuskin.
Pitkäaikaisesta haaveesta alkaa tulla vihdoinkin totta, kun isä suostui takaamaan lainan omaa harrikkaa varten. Opiskelijana en ihan käteisvaroja ole siihen saanut kasattua, ja kun on noita muitakin päriseviä laitteita tullut hankittua..

Asiaan. Eli HD pitäs hommata. Työkalut pysyy hyppysissä, eli remonttia en sikäli pelkää, joten pyörän ei tarvitse olla mikään pomminvarma. Kuitenkaan mitään lättäpäätä en viitsisi hankkia, kun olisi oikeasti tarkoitus ajella melkein päivittäin, eli pyörä on ainoana kulkuvälineenä. Hintakatto on n. 7000e, eli siihen mahtuu edullisemman pään shovelit, sekä tietty Sportster saa tohon hintaan jo monenlaista. Onko tekniikan luotettavuudessa merkittävää eroa näiden välillä? Mitä kannattaisi huomioida, ja mille antaa erityisesti arvoa? Voiko alkuperäisellä motilla oleva shoveli olla vielä ihan tikissä, vaikka pyörä olisi 70-luvulta?
Alkuperäisyyttä en sikäli arvosta, kun pyörää aijon rakentaa kuitenkin.

Jonkun pitäisi kirjoittaa ostajan opas aloittelijoille.. :mrgreen:
hdlate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Naattori kirjoitti:Hei,

Pitkään olen foorumia seurannut, mutta lopultakin tuli ajankohtaiseksi luoda ihan käyttäjätunnuskin.
Pitkäaikaisesta haaveesta alkaa tulla vihdoinkin totta, kun isä suostui takaamaan lainan omaa harrikkaa varten. Opiskelijana en ihan käteisvaroja ole siihen saanut kasattua, ja kun on noita muitakin päriseviä laitteita tullut hankittua..

Asiaan. Eli HD pitäs hommata. Työkalut pysyy hyppysissä, eli remonttia en sikäli pelkää, joten pyörän ei tarvitse olla mikään pomminvarma. Kuitenkaan mitään lättäpäätä en viitsisi hankkia, kun olisi oikeasti tarkoitus ajella melkein päivittäin, eli pyörä on ainoana kulkuvälineenä. Hintakatto on n. 7000e, eli siihen mahtuu edullisemman pään shovelit, sekä tietty Sportster saa tohon hintaan jo monenlaista. Onko tekniikan luotettavuudessa merkittävää eroa näiden välillä? Mitä kannattaisi huomioida, ja mille antaa erityisesti arvoa? Voiko alkuperäisellä motilla oleva shoveli olla vielä ihan tikissä, vaikka pyörä olisi 70-luvulta?

Jonkun pitäisi kirjoittaa ostajan opas aloittelijoille.. :mrgreen:
Osta vaan sportsteri ekaks, saat tuolla rahalla jo kohtuullisen kuntosen jos maltat rauhassa kattella. Sais ensin nauttia ajamisesta, ja ruuvaa sit talvella blingblingiä, siirtosarjaa, ja pitkää haarukkaa 8) .
-90 FXR Super Glide
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

hdlate kirjoitti:
Naattori kirjoitti: Voiko alkuperäisellä motilla oleva shoveli olla vielä ihan tikissä, vaikka pyörä olisi 70-luvulta?
Osta vaan sportsteri ekaks, saat tuolla rahalla jo kohtuullisen kuntosen jos maltat rauhassa kattella. Sais ensin nauttia ajamisesta, ja ruuvaa sit talvella blingblingiä, siirtosarjaa, ja pitkää haarukkaa 8) .
Kyllä 70-luvun shovelilla ajaa, ei niitä ajamalla saa loppuun, rikkomalla vain. Porattuhan niitä on kaikkia ja kannet joutuu tekemään jossain vaiheessa, mutta mukavaa matkantekoa niillä saa ja hyvää fiilistä. Omalla '75 shovelillani olen ajanut reilut 20 000 km ja öljyn kulutuksen, savutuksen ja tulppien karstoittumisen takia tein yläkerran remontin urakan puolivälissä. Nuo oireet loppuivat, mutta kyllä pyörä kulki hyvin ennen remonttiakin.

Sama juttu koneesta ja kansista rautiksillakin. Tuossa oli myynnissä, ellei ole jo mennyt kaupaksi, täysin kunnostettu '71 rautis sähköstartilla hintaan 5900 Heinolassa. Silti pyörää oli muokattu sen verran, että ei sitä kannata museoimaan ruveta. Siinä olisi kyllä sinulle hyvä peli, tekniikka kunnossa, vanhaa fiilistä ja loistava aihio tehdä mieleisekseen ja aloittaa vaikka asentamalla siihen levyjarru, kun keulakin näyttää olevan uutta mallia oleva levyjarrukeula. En siis itse myy pyörää, enkä saa provikkaa, mutta se yksilö tuntuisi natsaavan hyvin oikealle henkilölle 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin