eikö ne ollenkaa kato pyöriä kun niitä katsastetaan? loppuis tää kunnon kansalaisten kiusaaminen..Grasschopper1 kirjoitti:Se ei tietenkään vapauta sinua mitenkään vastuusta,että joku muu on vaihtanut liian äänekkäät putket pyörääsi.Sittenhän tää oliskin helppoa...sanois aina ratsiassa,että "en mää ole niitä vaihtanu,vaan kaveri" ja sitten ei tulisi mitään sanktioitaBonnFaen kirjoitti:tää mun oma 07nightrain on jenkeistä haettu ja oli V&H shortshotsejä valmiina, miten se on jos nuo runQut pysäyttää ja yrittää viiä kilvet vaikka mä en oo vaihtanut mitään putkia?
Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Re: Moottoripyörien melumittaus -asiaa
You never see a Harley parked outside a psychiatrist’s office....
Kuuluisia viimeisiä sanoja; Se on kiltti sonni...
Kuuluisia viimeisiä sanoja; Se on kiltti sonni...
-
Grasschopper1
Jossain katotaan,jossain ei.Joka tapauksessa eipä sillä katsastuksella ole paljon merkitystä tuolla tienpäällä.Jos konsta on sitä mieltä,että ääntä on liikaa niin tavallisesti siinä ei rypistelyt ole juuri auttaneet.Ja onhan mahdollista,että pyörään on vaihdettu toiset putket katsastuksen jälkeen...siis periaatteessa.BonnFaen kirjoitti:eikö ne ollenkaa kato pyöriä kun niitä katsastetaan? loppuis tää kunnon kansalaisten kiusaaminen..Grasschopper1 kirjoitti:Se ei tietenkään vapauta sinua mitenkään vastuusta,että joku muu on vaihtanut liian äänekkäät putket pyörääsi.Sittenhän tää oliskin helppoa...sanois aina ratsiassa,että "en mää ole niitä vaihtanu,vaan kaveri" ja sitten ei tulisi mitään sanktioitaBonnFaen kirjoitti:tää mun oma 07nightrain on jenkeistä haettu ja oli V&H shortshotsejä valmiina, miten se on jos nuo runQut pysäyttää ja yrittää viiä kilvet vaikka mä en oo vaihtanut mitään putkia?
mako
Ei nääs ole tarkkaa tietoa mitä nykyisin tien päällä tapahtuu, kun kuitenkin menen sakoista aina käräjille.
(Yleensä sakko pienenee
)
Markkoja ei ole taskussa, mutta eipä niitä ollut myöskään Wanhaan Hyvään Aikaan.
No niin elänkin! Onkos muka nykyisin aloitettu katsastusmääräysten kirjoittaminen tien päällä johonkin tietokonerekisteriin? Onkos esim. prätkäkytillä joku läppäri tms. mukana?mut sä ilmeisesti elät niit edelleenkin, markkoja toki lämiskässä?
Ei nääs ole tarkkaa tietoa mitä nykyisin tien päällä tapahtuu, kun kuitenkin menen sakoista aina käräjille.
(Yleensä sakko pienenee
Markkoja ei ole taskussa, mutta eipä niitä ollut myöskään Wanhaan Hyvään Aikaan.
LIFEMEMBERRe: Moottoripyörien melumittaus -asiaa
Silloin vanhaan hyvään aikaan, kun ratsattiin, kutsuttiin aina myös autopolliisit paikalle. Niillä ainakin on pelit ja vehkeet ja netit ja vaikka mitä.
Veikkaan kyllä, että pyöräpoliisillakin on nykyään online yhteys kaikkiin tarvittaviin rekistereihin. Varmaan jo alkukesästä ainakin jollekkin selviää...
Veikkaan kyllä, että pyöräpoliisillakin on nykyään online yhteys kaikkiin tarvittaviin rekistereihin. Varmaan jo alkukesästä ainakin jollekkin selviää...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
On alettu, joskus kymmenen vuotta sitten tms ja kyllä prätkägyytkin ovat online-yhteydessä ja jolleivät ole, on heidän työtehtäviään viedä kaikki tienpäällä tapahtunut tietokantaan heti asemalla, ennen edes sitä donitsia.Vallu kirjoitti:Onkos muka nykyisin aloitettu katsastusmääräysten kirjoittaminen tien päällä johonkin tietokonerekisteriin? Onkos esim. prätkäkytillä joku läppäri tms. mukana?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
-
Kari L
Eikös Policella ole nykyään aina mukana se TV ryhmäVallu kirjoitti:...Onkos esim. prätkäkytillä joku läppäri tms. mukana?...
Perkkele! Miks ne aloittaa aina täältä etelästä, aloittaisivat joskus Utsjoelta!
Tasaarvoa tässäkin! Harrikkaan ei saa vakuutuksia, ne ei saa pitää ääntä mitä vielä! Ai niin, gyyt on jatkuvasti katkomassa matkaa. Miten voi yks moottoripyörän nimi vaikuttaa noin paljon!!
Tasaarvoa tässäkin! Harrikkaan ei saa vakuutuksia, ne ei saa pitää ääntä mitä vielä! Ai niin, gyyt on jatkuvasti katkomassa matkaa. Miten voi yks moottoripyörän nimi vaikuttaa noin paljon!!
Sanoi poliisisetä äsken radiohaastattelussa, että moottoripyörässä voi olla jopa 130 dB.
Että ei ne siellä poliisissa noista dB-jutuista sittenkään mitään taida tietää.
En ole koskaan mitannut missään tilaisuudessa lähellekään 130 dB tuloksia.
Enkä usko, että se on oikein moottoripyörällä mahdollista.
Tuollainen tavallinen dB-mittari max. on tuo 130 dB.
Ja muistisääntönä voidaan pitää kuitenkin, että äänenpaineen kasvaessa 10 dB äänekkyys kaksinkertaistuu.
Että ei ne siellä poliisissa noista dB-jutuista sittenkään mitään taida tietää.
En ole koskaan mitannut missään tilaisuudessa lähellekään 130 dB tuloksia.
Enkä usko, että se on oikein moottoripyörällä mahdollista.
Tuollainen tavallinen dB-mittari max. on tuo 130 dB.
Ja muistisääntönä voidaan pitää kuitenkin, että äänenpaineen kasvaessa 10 dB äänekkyys kaksinkertaistuu.
- ahonlaita086
- Viesti:
Justiin hain postista uuden 2-yhteen putken johon saa tilattua erillisen vaimentajan,pitänee tilata.Oisko mahollista jos joku tietää tai jopa pystyy järkkään jonkinlaiset mittaustalkoot,niin laittas tietoo.Viime kesän mittausmahollisuudet meni ohi kun on tuo
työ joka haittaa harrastuksia.Tai siis mahdollistaa ne
.Tapahtumat osioon tietoo jos jossain on mittaus-sessio.Himokselle mittausmahollisuus olis kova sana!
Die hard the hunter! 99 tc fxd
Yritän järkätä Seinäjoelle mittausta 5. tai 12.5. Tarkemmat tiedot myöhemmin.ahonlaita086 kirjoitti:...Tapahtumat osioon tietoo jos jossain on mittaus-sessio.Himokselle mittausmahollisuus olis kova sana!
XL1200S -98 ja FLHP -16
Aika monillahan on db-mittareita, eli suuntaa antava ja epävirallinen mittaus on helppo saada, vastaava tarkkuustoimenpide siis johon noi gyytkin tienpäällä pystyy. Mäkin voin mittailla satunnaisesti pyynnöstä eli mul on mittari.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Alla linkki kiinankauppaan, josta saa paljon kaikenlaista krääsää mutta myös varsin edullisia dB-mitskuja, jotka ovat todennäköisesti tarkkuudeltaan ihan silkkaa pashaa. Mutta jos kuitenkin suuntaa antavia hengellisen debaatin virittämiseksi virkavallan kanssa esim. oikeaoppisen mittaamisen tekniikasta ajotienlaidassa. Ois meinaan jotain kättäpitempää esittää takaisinpäinkin jos alkaa tulokset epäilyttämään.
Itse puodista ei ole mitään tietoa eikä kokemuksia vielä kun sain linkin itsekin vasta. Olen itse vähän arpomassa pitäisikö tuollaiseen leluun (2.2" LCD Digital Sound Level Meter (Decibel Gage)) investoida.
Kännyjen dB-mitskuilla ei sitten tee mitään, koska niiden mikit on ovat puheelle tarkoitettuja ja ainakin oma luuri leikkaa mittaamisenkin jo 80dB:ssä. Paremmissa mölymitskuissa on siis painotukset myös koneille ja laitteille.
http://www.dealextreme.com/
Hakusanaksi kannatta antaa: noise meter
Itse puodista ei ole mitään tietoa eikä kokemuksia vielä kun sain linkin itsekin vasta. Olen itse vähän arpomassa pitäisikö tuollaiseen leluun (2.2" LCD Digital Sound Level Meter (Decibel Gage)) investoida.
Kännyjen dB-mitskuilla ei sitten tee mitään, koska niiden mikit on ovat puheelle tarkoitettuja ja ainakin oma luuri leikkaa mittaamisenkin jo 80dB:ssä. Paremmissa mölymitskuissa on siis painotukset myös koneille ja laitteille.
http://www.dealextreme.com/
Hakusanaksi kannatta antaa: noise meter
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Suuntaa-antavia mittareita löytyy myös älypuhelimista. Esim. iPhonelle on db-mittarisovelluksia (Kelpaa miksaajille PA-laitteiden säätöön yms.), Nokian luureille ja androideille on sovelluksensa. Noilla saa jo osviittaa vaikkakin mikkien laatu voi olla huonokin eri puhelimissa...
Hifiharrastajilla on kotiteatterin säätöön esim. tällaisia: http://www.mareks.fi/radioshack-spl-mit ... ginen.html
Hifiharrastajilla on kotiteatterin säätöön esim. tällaisia: http://www.mareks.fi/radioshack-spl-mit ... ginen.html
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
Se näkyykin olevan sitten "game over", jos ääniratsiaan joutuu....
Minulla on sellaiset "käännetyt" pakoputkienpäät 45 astetta sivulle ja alas, joten mikään suora äänenvaimennin ei sinne mene putkia katkaisematta. Onko markkinoilla mitään sellaista äänenvaimennusrakennelmaa, jonka voisi "uittaa" tuosta mutkasta putkiin?
"Voice Vandal of Valko"
Minulla on sellaiset "käännetyt" pakoputkienpäät 45 astetta sivulle ja alas, joten mikään suora äänenvaimennin ei sinne mene putkia katkaisematta. Onko markkinoilla mitään sellaista äänenvaimennusrakennelmaa, jonka voisi "uittaa" tuosta mutkasta putkiin?
"Voice Vandal of Valko"
Toimisko tuo Kalix:n vinkki: Linkkijarkke kirjoitti:Se näkyykin olevan sitten "game over", jos ääniratsiaan joutuu....
"Voice Vandal of Valko"