Edessä muutaman tonnin verran ajettu DNA:n springeriin käypä 4-mäntäinen ja paketissa mukana tullut levy.
Ongelmana täysin olematon jarrutusteho. Putsasin cleanerilla, mutta ei mitään vaikutusta.
Itse epäilen että ongelma on levy joka kokonaan kromattu ja palojen tartunta kohdasta siis liukas, vaikka käytetty vähän onkin.
Mitä sille voisi tehdä? Kaikki jarruosat lähes uusia ja ilmaa ei ole. Pitäiskö sitä yrittää kevyesti sorvissa pyöritää, vai lähteekö sitten kromit lohkeamaan sisempään.
Etujarru tehoton
Re: Etujarru tehoton
Ootsä varma, ettei levy ole rosteria? Rosteri vaatii erilaiset palat, tavan mustalle levylle tarkoitetut palat eivät pidä. Toinen juttu; onko pääsylinteri oikean kokoinen?
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Moro,
ongelma voi myös poistua jarrupalat vaihtamalla. Mulla oli hieman samantapainen ilmiö kromatun levyn kanssa, tosin jarru piti jotenkin mutta se "pompotti". Vaihdoin kokeeksi rosterilevyn tilalle ja ongelma katosi heti. Eli tulkitsen tuon vian niin että materiaalit eivät soveltuneet keskenään käytettäviksi. Satulassa on sen mukana tulleet palat joten en tiedä onko ne kenties sintteripalat, niiden ei käsittääkseni pitäisikään sopia tommosen patarautalevyn kanssa käytettäväksi.
Jouni
ongelma voi myös poistua jarrupalat vaihtamalla. Mulla oli hieman samantapainen ilmiö kromatun levyn kanssa, tosin jarru piti jotenkin mutta se "pompotti". Vaihdoin kokeeksi rosterilevyn tilalle ja ongelma katosi heti. Eli tulkitsen tuon vian niin että materiaalit eivät soveltuneet keskenään käytettäviksi. Satulassa on sen mukana tulleet palat joten en tiedä onko ne kenties sintteripalat, niiden ei käsittääkseni pitäisikään sopia tommosen patarautalevyn kanssa käytettäväksi.
Jouni
Levy onmyöskin dna ja sittenkin kiillotettua rosteria. Palat puristimen mukana tulleet joten pitäisi olla yhteensopivat. Saako näihin jostain paremman laatuisi paloja?
Stormilla on melkoinen valikoima jarrupaloja suht' sopivaan hintaan, kysäise sieltä. Minulla kävi aikoinaan Hondan kanssa niin, että ostin myyjän mukaan vähän paremmat jarrupalat ja pito huononi melokisesti vanhoihin paloihin verrattuna. Eli kannattaa kokeilla toisia paloja.Zamppa kirjoitti: Palat puristimen mukana tulleet joten pitäisi olla yhteensopivat. Saako näihin jostain paremman laatuisi paloja?
Onko kahvassa hyvä tuntuma muuten, ettei painu liian pohjaan? Minulla oli juuri älytön ilmasurumba matkalehmän tuplalevyllä ja lopulta liian syvään painuvan kahvan ongelma olikin vinoksi kuluneissa paloissa, jolloin sylinteri joutui puristamaan liian pitkälle saadakseen palat yläreunoiltaankin kiinni levyyn. Uudet palat muuttivat tilanteen kerralla.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Moro,Saako näihin jostain paremman laatuisi paloja?
laadusta en tiedä, mutta ne sintratut palat käsitykseni mukaan toimii rst-levyn kera paremmin. Oletko varma että ettei sulle ole myyty satulan mukana paloja jotka ei käy yhteen sen levyn kanssa? Noi palathan on kuitenkin halpoja, joten tuskin meet konkkaan vaikka kokeilet.
Jouni