Ulkomaille myyntikielto?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

maicol

Ulkomaille myyntikielto?

Viesti Kirjoittaja maicol »

Onko se tehtaan ulkomaalaisille myyntikielto voimassa, onko tietoo?
"HASTA LA PISTA"!
mcjusa
Viesti:

Re: Ulkomaille myyntikielto?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Taitaa olla enemmänkin Suomeen myyntikielto, joskus ainakin tuntuu siltä :D
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 13:02 29.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Harikka
St. Paul-Harley haasto HD-MoCo:n oikeutee ja voitti, en tiiä mite assia etenee.
Lisää faktaa asiasta, kiitos! Tehtaan omissa lehdistötiedotteissa ei asiasta mainita sanaakaan, ei haasteesta eikä oikeudenkäynnistä.
Kuva LIFEMEMBER
lakeudenmies

Viesti Kirjoittaja lakeudenmies »

On asiassa vissiin jotain perää. Tuomari on kieltänyt MoCo:lta myyntirajoitukset St. Paul:ia kohtaan oikeusprosessin ajaksi. Kauppa on nyt vapaata helmikuun loppuun asti tai kunnes varsinainen oikeuden päätös tulee, ehdolla että St. Paul Harley ei voitakaan juttua. Nyt kiireen vilkkaa tilaus sisään...

http://www.cyrilhuzeblog.com/2011/11/12 ... y-vendors/

http://www.bizjournals.com/twincities/b ... wsuit.html
ihd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihd »

Just tuli paketti St. Paul Harleyltä pari viikkoa sitten. En tiennyt lakikuvioista ja ihmettelinkin että kumma kun lähettivät paketin. Ebaysta tilasin kun lupasivat lähettää Tänne ja rahtihintakin oli näkyvillä.
-54 panhead
-14 Ultra cvo
FXSTBI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FXSTBI »

Ebayssa on useampikin usa dealeri jotka laittaa suomeen tavaraa samantien kun maksu on siellä.

Tunnen yhden tenneseeläisen dealerin varaosapäällikön henk.koht. Niille ei ole tullut mitään käskyä olla myymättä eurooppaan. Tosin kyseisen liiterin periaate on ettei usan ulkopuolelle lähetetä. Liikaa kuulemma ongelmia takuu ym. palautusten suhteen historiassa. Noin 10v sitten lopettivat ulkomaille myynnin.
drago

Viesti Kirjoittaja drago »

Artikkelit ja varsinkin kommentit lukemalla suurempi haloo on noussut paikallisille, kun kaikki kama pitäisi ostaa "omalta" diileriltä. Eli indie joka on käyttänyt naapurikaupungin diileriä jonka kanssa on voinut toimia ja elää, joutuukin naapuridiileriltä "pakko-ostamaan" tavaransa tai sitten käyttämään vapailta markkinoilta löytyviä osia. Olen kapitalismin kannattaja ja luulisin että USAssa toimitaan näin, mutta MoCon toiminta on tällä hetkellä kyllä aivan jotain muuta. Jos olen kauppiaana ostanut tuottajalta tuotteen, voiko tuottaja määrätä kenelle saan ostamani tuotteen jälleenmyydä???
Romutettu tiekuningas
T for Texas

Viesti Kirjoittaja T for Texas »

Vallu kirjoitti:Harikka
St. Paul-Harley haasto HD-MoCo:n oikeutee ja voitti, en tiiä mite assia etenee.
Lisää faktaa asiasta, kiitos! Tehtaan omissa lehdistötiedotteissa ei asiasta mainita sanaakaan, ei haasteesta eikä oikeudenkäynnistä.
Ja miksikö the Tehdas ei halua asiasta tiedottaa - kukapa omaan vihtaan kusee! Lisää faktaa silti, kiitos.

-T
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
maicol

Viesti Kirjoittaja maicol »

olen myos kuullut etta usalainen hd omistaja joutuu nayttamaan pyoran documentin seka omansa etta osat kaupasta irtoaa, eli pitanee paikkaansa. Olen ajatellut lahtea osien ostomatkalle usaan mutta nain ollen joudunkin pyytamaan perilla jotain paikallista saman pyoramallin omistajaa ostamaan osat minulle ("hei voisko seta hakee mulle...") ja usan tullissakin voi tulla lisa-ongelmia???
"HASTA LA PISTA"!
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

No, eipä ole myyntikiellot koskeneet ainakaan minua.
Ei tiskillä, eikä tilatessa. Tavaraa tulee jos sitä on! 8)
LIFEMEMBER
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

maicol kirjoitti:olen myos kuullut etta usalainen hd omistaja joutuu nayttamaan pyoran documentin seka omansa etta osat kaupasta irtoaa, eli pitanee paikkaansa...ja usan tullissakin voi tulla lisa-ongelmia???
Ettei vain olisi kaupunkitarinaa, joka on muuttunut todeksi puheissa, kun on spekuloitu sitä,mihin tämä kaikki voisi johtaa.

En ymmärrä miten USA:n tulliakaan voisi vähemmän kiinnostaa jonkun yksittäisen firman sisäiset kilpailunrajoitustoimet, kun kyse ei tosiaan ole mistään valtion määräyksestä.

Toki onhan jossain myymälässä voinut olla hetken joku ylisäikky/virkaintoinen myyjä, mutta sellainen ei pitkään toimi palvelutehtävissä, kun asiakkaat valitsevat toisen diilerin.

Kyllä minultakin on USA:ssa tivattu papereita apteekin tiskillä ja joskus konstaapelin toimesta sekä tietysti hotelleissa - mutta osakaupassa paperien kysely kuulostaa aivan uskomattomalta... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Miguel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miguel »

Joe Cool kirjoitti:
maicol kirjoitti:olen myos kuullut etta usalainen hd omistaja joutuu nayttamaan pyoran documentin seka omansa etta osat kaupasta irtoaa, eli pitanee paikkaansa...ja usan tullissakin voi tulla lisa-ongelmia???
Ettei vain olisi kaupunkitarinaa, joka on muuttunut todeksi puheissa, kun on spekuloitu sitä,mihin tämä kaikki voisi johtaa.

En ymmärrä miten USA:n tulliakaan voisi vähemmän kiinnostaa jonkun yksittäisen firman sisäiset kilpailunrajoitustoimet, kun kyse ei tosiaan ole mistään valtion määräyksestä.

Toki onhan jossain myymälässä voinut olla hetken joku ylisäikky/virkaintoinen myyjä, mutta sellainen ei pitkään toimi palvelutehtävissä, kun asiakkaat valitsevat toisen diilerin.

Kyllä minultakin on USA:ssa tivattu papereita apteekin tiskillä ja joskus konstaapelin toimesta sekä tietysti hotelleissa - mutta osakaupassa paperien kysely kuulostaa aivan uskomattomalta... :roll:
Jep, bullshittia. Marraskuussa osia tiskiltä ostaessa kyseltiin vain, että mitä muuta saisi olla. Valittelin matkalukun pienuutta niin löi käyntikortin tiskiin ja sanoi, että jos jotai tarvitsee niin sähköpostia vain niin laitetaan suomeen tulemaan. Ihmettelin sitten tässä vaiheessa myyntikieltoa eurooppaan niin vastaili vain, että kyllä he toimittaa. Ja kyseessä virallinen H-D dealer.
mipu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mipu »

Juuri viime viikolla ostelin kolmesta eri H-D-liikkeesta OEM-osia Dallasissa, eika mitaan papereita kyselty vaikka puhetta oli etta Euroopasta olen.

Joten on kylla ihan urbaanilegendaa ettei paikanpaalla myisi. Ja tullihan katsoo vain arvoa seka vahingollisia aineita. 430 eurolla saa laillisesti tuoda tavaraa Suomeen.

(ps. jenkkitullia et joudu paluumatkalla edes ohittamaan. ja jos on vaihto paluumatkalla euroopassa (schengen-maa), matkatavara tulee suoraan perille Suomeen etka joudu kavelemaan tullin lapi missaan matkalaukkujen kanssa.)

After market -tavaraa olen tilannut monestakin nettikaupasta softailiin parin kuukauden sisalla - en tosin H-D-tehtaan tuotteita.
karibo

Viesti Kirjoittaja karibo »

Doh.

Uskon että maikkelin huolenaiheena on meitin tulevaisuus täällä Brasiliassa, nimittäin muutamat paikalliset juipit jotka ovat oikein asiakseen ravanneet Floridassa ostamassa palikoita ovat viimeaikoina palailleet tyhjin käsin. Eli saattaapi olla että on myös naamarista kiinni miten käy. Itsekin olen miettinyt moista toimintaa, mutta koska paikallisten lakien mukaan ajoneuvojen osien ja tarvikkeiden tuonti maahan matkatavarana on kielletty niin riski on suhteettoman suuri.

Jotain itsekin olen tilaillut ja kyllä on vaikeammaksi mennyt, siis HD alkuperäisosan saanti. Tarvikepalikoitahan ei mitkään rajoitukset koske millään lailla, vaan siis ihan moco osia vaan.

Olisi tosi hienoa jos täältä saisi diileriltä edes öljynsuodattimia, mutta kun ei niin ei. Toisaalta sen verran on tullut varastoon ostettua että ei ihan heti tarvitse mennä diilerin ovia kolkuttelemaan.

Eli kyllä noissa maikkelin huolissa on jotain perääkin.
Vastaa Viestiin