käytettyjen osien hinnat

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Re: käytettyjen osien hinnat

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: myynnissä 8 999 eur ja su-iltana se oli kadonnut
Näinhän sen pisneksen pitääkin mennä, kauppias pystyi vieläkin myymään sovelin alle yleisen hintatason. Ostaessa tili tehdään. Siis jos tavaran saa ylihalvalla, voi sen halvalla myydäkkin.

Ei se amerikan poikakaan niitä palikoita ilman katetta sieltä lähettele, se on vaan saanut ne vieläkin halvemmalla.
Aivan, jos Jeppi olisi pannut ko. pyörän myyntiin 11 999, se olisi siellä vieläkin. Kauppa syntyy vasta, kun ostaja ja myyjä ovat yhtä mieltä hinnasta. Ja tosi hyvä kauppa silloin, kun kumpikin tuntee vähän huiputtaneensa toista :mrgreen:

Mutta otsikon aiheeseen. Kyllä aloittaja oli osin jäljillä tässä aiheessa, paljon täällä yritetään myös pelkästään rahastaa tavaralla, kierrätys, harrastaminen ja kaverin tarve on sivuseikka. Monasti on paras mieli jäänyt kaupoista, joissa on vain vaihdettu käytettyä tavaraa.

Sama pätee toki jenkeissä ja kaikkialla, aina on (ahneita) trokareita ostajina ja myyjinä, joilla itse tavaralla ei ole arvoa, on vain osto- ja myyntihinta.

Itse olen ostellut osia kahteen pyörään kuluneena vuonna, ehkä reilun parin tonnin arvosta. Osia olen saanut Suomesta, Saksasta, Englannista ja USA:sta käytettynä sekä uutena. Ja joka paikassa törmännyt voiton maksimoijiin, halvalla myyjiin ja sidettävällä hinnalla myyjiin.

Ei se tinkiminenkään aina auta, on myös myyjiä, jotka melkein loukkaantuvat, jos tekee tarjouksen. Yksiä rupisia iskareita esim. katselin, hp oli 150 ja tarjosin 80 ja myyjä alkoi heitellä hyväntekeväisyysjuttujaan. Ostin sitten uudet vajaalla kolmella sadalla, en tarvinnut hyväntekijää :twisted: No ovat ne vieläkin myynnissä :lol:

Toinen esimerkki oli tavarasta, josta pyydettiin 500, tarjosin 300 ja myyjä suhtautui kyllä tarjoukseen täysin asiallisesti, mutta harkittuaan sitä ei halunnut sillä myydä. Keskustelu kävi silti erittäin tahdikkaasti puolin ja toisin. No hän sai tavaran myytyä jollekin toiselle pyytämäänsä hintaan ja minä ostin vastaavan tavaran maailmalta 280 eur - eli kumpikin olimme omissa hinta-arvioissamme oikeassa.

Eli romut vaan kiertoon ja asiallista keskustelua hinnoista - kyllä tavara aina liikkuu, kun on hinta ja tarve kohdallaan :D
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
hazzinen

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

mulla on tällä hetkellä toiselta palstalla sekä myynti että osto päällänsä, molemmissa tapauksissa armoton ämpyily päällänsä. tavaran myyjä ämpyää matka-huoltoon viemistä ja toisen tavaran ostaja vissii meni puihin ku pyysin 20 euroo kauppaan lisää jotta matka-kulut menis puoliks. vaikeeta tuntuu olevan... pitäs saaha sama meininki ku on huuto.netissä, sielt näkee sen palaute-statuksen että kuinka kaupat on menny niin voi varautuu suorilla
-86 1100cc evosportto
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

kiitokset jyväskylän lutakon "legendaarisesta", shopperitorista, hienoa tavaraa/"alan", tuntevat kauppiaat, (ainoo harmi et olin autolla, oli hyvän tuntunen "oheismeininki")),, ja vihdoin oli hinnat kohdallaan (verrattuna päähallin ammattijobbareihin), ja
omakin projekti eteni, harmi kun meni pari tuntia hukkaan päähallissa, olis pitäny heti mennä s.torille,, ainoo vaan et auto oli niin h,vetin kaukana ei jaksanu roudata enempää,,
lisää tallasia swappeja,,
Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari »

Tää meenee joka keväisen öljykeskustelun kanssa traditiosta. Joka talvinen myyntipalstan osien hinnoista itkeminen.

Sitähän vois joku hintatietoinen risto reipas tehdä/päivittää tänne hintalistan kaikista käytetyistä osista, näkis sitten sen oikean hinnan, sekä myyjät ja ostajat.

T. Jari
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin