Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Re: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
No no, eipäs aleta mollaamaan FXR:ää. Vaik ei komein rungoltaan ookkaan niin kyllä siitäkin saa, otetaan vaik esimerkki leffasta harley- ja marlboromies. Siinä on FXR komeimmillaan
, ja tietysti mun
.
-90 FXR Super Glide
Ulkonäköähän tässä kritisoitiin ja voisin kokemuksesta väittää että ajo ominaisuuksillaan rodi päihittää fxr:än 6-0ma^ko kirjoitti:Mistä ei olla? Ulkoasullisesti nää ajettavammaksi tarkoitetut "dynamic handling" superglide rungot on ulkoisesti muuttunett joka genressä rumemmiksi(IMHO) eli kihveli-FX:n runko on nätein rungoltaan ja Dyna rumin, ominaisuuksiltaan niist FXR on paras. Ulkoasu on aina näkemys ja makuasia mut tuskin kukaan kiistää FXR-rungon parhautta tuossa vertailussa ajo-ominaisuuksiltaan(toteaa henkilö jonka FXRS on lyhyil takaiskareil ja risulla ettei vaan ois liian sporttinen).jeku kirjoitti:Mitenkään provosoimatta.....tosta fxr rungostakin ollaan montaa mieltä.
Mitä FXR:llä on tekemistä chopperien kanssa?
(muuta kuin ehkä mukana ajoporukassa)

Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Oletko koskaan kuullut/huomannut et nää säikeet aina välillä nettikeskusteluissa rönsyilee sinne ja tänne ja tuonnekin... just sen verta tekemistä ja kylhän FXR:stä saa AME-tsopperin ihan yhtä heleposti ku tuost virtsarakostakin...smuige kirjoitti:Mitä FXR:llä on tekemistä chopperien kanssa?![]()
![]()
![]()
![]()
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Flathead, knuclehead, panhead,ironhead, shovelhead, evolution, twincam, nämä ymmärrän, mutta mistä tulee virtsarakko?
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Palataan asiaan!
wesa kirjoitti:Eipä aikaakaan kun keskustelu asiasta käytiin Jenkki-foorumilla.
Suuren yleisön tietouteen käsite "Chopper" tuli viimeistään Easy Rider-elokuvan myötä.
Siksi "Captain Amerika" nousi esimerkkinä chopperista koko maailman tietouteen.
Tässä vaiheessa amerikkalainen chopper-kulttuuri eli tietysti jo omaa elämäänsä, mutta muun maailman käsitykset choppereista rakentuvat suurelta osin Easy Rider-elokuvan tuomiin visioihin.
Wesa
Pertti kirjoitti:Flathead, knuclehead, panhead,ironhead, shovelhead, evolution, twincam, nämä ymmärrän, mutta mistä tulee virtsarakko?
"Revolution"! Se kumpuaa ihmisten kateudesta ja ymmärtämättömyydestä nykypäivän tekniikkaa kohtaan. Menihän sähkötkin vaikeiksi siinä vaiheessa kun maadoitus vedettiin omalla johdolla, eikä runkoja pitkin.
LIFEMEMBERRe: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Kateudesta se ei johdu, eikä sinällään sen tekniikankaan ymmärtämättömyydestä... toiset vaan ei halua ymmärtää joissain asioissa edes semi-modernia tekniikkaa. Kyllä mä ymmärrän virtsajäähyn, dohc-kannen/kannet, ruiskun ja muut himmelit jos meen ostaan jotain HonKawaa tai YamaSuzia mut en välttämättä siltikään jos kyseessä on... tai siis on olevinaan.Vallu kirjoitti:Se kumpuaa ihmisten kateudesta ja ymmärtämättömyydestä nykypäivän tekniikkaa kohtaan.
Kyllä revolutionista (ja mistä vaan muustakin) saa tehtyä hienoja laitteita jos haluaa:

Aina näkemyskysymys mikä on hieno, esimerkkipyöräsi on mun silmään kaikkea muuta kuin hieno. Jopa vakio virtsarakko on ttyylikkäämpi kuin tuo show sätös. Näin siis mun silmän mukaan, joku toinen, monikin voi toki olla eri mieltä.Lawless kirjoitti:Kyllä revolutionista (ja mistä vaan muustakin) saa tehtyä hienoja laitteita jos haluaa:
Hondasta eli Tuutista tehty chopper on helposti hienompi mun silmään ku tuollainen show-sätös virtsarakosta, tää ei edes kovin edustava tuutti-chopper mut siltikin:

Ja on ehdottoman chopperi.
Ainoa pointti josta oon samaa mieltä kanssas...^^ma^ko kirjoitti:Näin siis mun silmän mukaan, joku toinen, monikin voi toki olla eri mieltä.
Melkein tekisi mieli sanoo sulle, että "tee ite parempi"
Muuten, toi "virtsa-juttu" alkaa kans jo toistaa itseään, minusta(!) siinä ei ole mitään huvittavaa
Hyvällä omalla tunnolla voin sanoa että jokainen rakentamani pyörä on ollut tuota sätöstä parempi ja nätimpi, ensimmäisestä Tunturi Sportista lähtien. Sekin toki täysin näkemyskysymys mut toi show-sätös on ruma ja typerän näköinen mun silmissä.Lawless kirjoitti:Melkein tekisi mieli sanoo sulle, että "tee ite parempi"![]()
Virtsarakko on vaan ko moottorille ihan yleisesti käytetty nimitys kuten vesipääkin.Lawless kirjoitti:Muuten, toi "virtsa-juttu" alkaa kans jo toistaa itseään, minusta(!) siinä ei ole mitään huvittavaa
Vain Sinä jankutat "virtsarakkoa" joka palstalla minne kirjoittelet, ei kukaan muu.ma^ko kirjoitti: Virtsarakko on vaan ko moottorille ihan yleisesti käytetty nimitys.
VRSCA -04, 300rwhp
Meinaatko että mä olen sen keksinyt? Noup. Keskuteluissa sitä kyllä immeiset käyttävät ko pyörästä(siis in real life, outside the internet).Karzza kirjoitti:Vain Sinä jankutat "virtsarakkoa" joka palstalla minne kirjoittelet, ei kukaan muu.