Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
hdlate
Viesti:

Re: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!

Viesti Kirjoittaja hdlate »

No no, eipäs aleta mollaamaan FXR:ää. Vaik ei komein rungoltaan ookkaan niin kyllä siitäkin saa, otetaan vaik esimerkki leffasta harley- ja marlboromies. Siinä on FXR komeimmillaan 8), ja tietysti mun :mrgreen: .
-90 FXR Super Glide
jeku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeku »

ma^ko kirjoitti:
jeku kirjoitti:Mitenkään provosoimatta.....tosta fxr rungostakin ollaan montaa mieltä.
Mistä ei olla? Ulkoasullisesti nää ajettavammaksi tarkoitetut "dynamic handling" superglide rungot on ulkoisesti muuttunett joka genressä rumemmiksi(IMHO) eli kihveli-FX:n runko on nätein rungoltaan ja Dyna rumin, ominaisuuksiltaan niist FXR on paras. Ulkoasu on aina näkemys ja makuasia mut tuskin kukaan kiistää FXR-rungon parhautta tuossa vertailussa ajo-ominaisuuksiltaan(toteaa henkilö jonka FXRS on lyhyil takaiskareil ja risulla ettei vaan ois liian sporttinen).
Ulkonäköähän tässä kritisoitiin ja voisin kokemuksesta väittää että ajo ominaisuuksillaan rodi päihittää fxr:än 6-0
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mitä FXR:llä on tekemistä chopperien kanssa? 8O
(muuta kuin ehkä mukana ajoporukassa)

8O 8O 8O :?:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

smuige kirjoitti:Mitä FXR:llä on tekemistä chopperien kanssa? 8O
(muuta kuin ehkä mukana ajoporukassa)

8O 8O 8O :?:
Oletko koskaan kuullut/huomannut et nää säikeet aina välillä nettikeskusteluissa rönsyilee sinne ja tänne ja tuonnekin... just sen verta tekemistä ja kylhän FXR:stä saa AME-tsopperin ihan yhtä heleposti ku tuost virtsarakostakin...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Flathead, knuclehead, panhead,ironhead, shovelhead, evolution, twincam, nämä ymmärrän, mutta mistä tulee virtsarakko?
moderattori

Romu rauhoittaa!
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Palataan asiaan!
wesa kirjoitti:Eipä aikaakaan kun keskustelu asiasta käytiin Jenkki-foorumilla.
Suuren yleisön tietouteen käsite "Chopper" tuli viimeistään Easy Rider-elokuvan myötä.
Siksi "Captain Amerika" nousi esimerkkinä chopperista koko maailman tietouteen.
Tässä vaiheessa amerikkalainen chopper-kulttuuri eli tietysti jo omaa elämäänsä, mutta muun maailman käsitykset choppereista rakentuvat suurelta osin Easy Rider-elokuvan tuomiin visioihin.

Kuva

Kuva

Wesa 8)
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pertti kirjoitti:Flathead, knuclehead, panhead,ironhead, shovelhead, evolution, twincam, nämä ymmärrän, mutta mistä tulee virtsarakko?

"Revolution"! Se kumpuaa ihmisten kateudesta ja ymmärtämättömyydestä nykypäivän tekniikkaa kohtaan. Menihän sähkötkin vaikeiksi siinä vaiheessa kun maadoitus vedettiin omalla johdolla, eikä runkoja pitkin. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Vallu kirjoitti: "Revolution"! Se kumpuaa ihmisten kateudesta ja ymmärtämättömyydestä nykypäivän tekniikkaa kohtaan. Menihän sähkötkin vaikeiksi siinä vaiheessa kun maadoitus vedettiin omalla johdolla, eikä runkoja pitkin. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vallulle...

Kuva

Kuva

:wink: :wink: :D
ma^ko
Viesti:

Vallu kirjoitti:Se kumpuaa ihmisten kateudesta ja ymmärtämättömyydestä nykypäivän tekniikkaa kohtaan.
Kateudesta se ei johdu, eikä sinällään sen tekniikankaan ymmärtämättömyydestä... toiset vaan ei halua ymmärtää joissain asioissa edes semi-modernia tekniikkaa. Kyllä mä ymmärrän virtsajäähyn, dohc-kannen/kannet, ruiskun ja muut himmelit jos meen ostaan jotain HonKawaa tai YamaSuzia mut en välttämättä siltikään jos kyseessä on... tai siis on olevinaan.
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Kyllä revolutionista (ja mistä vaan muustakin) saa tehtyä hienoja laitteita jos haluaa:

Kuva
Kuva
ma^ko
Viesti:

Lawless kirjoitti:Kyllä revolutionista (ja mistä vaan muustakin) saa tehtyä hienoja laitteita jos haluaa:
Aina näkemyskysymys mikä on hieno, esimerkkipyöräsi on mun silmään kaikkea muuta kuin hieno. Jopa vakio virtsarakko on ttyylikkäämpi kuin tuo show sätös. Näin siis mun silmän mukaan, joku toinen, monikin voi toki olla eri mieltä.

Hondasta eli Tuutista tehty chopper on helposti hienompi mun silmään ku tuollainen show-sätös virtsarakosta, tää ei edes kovin edustava tuutti-chopper mut siltikin:

Kuva

Ja on ehdottoman chopperi.
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

ma^ko kirjoitti:Näin siis mun silmän mukaan, joku toinen, monikin voi toki olla eri mieltä.
Ainoa pointti josta oon samaa mieltä kanssas...^^

Melkein tekisi mieli sanoo sulle, että "tee ite parempi" :lol:

Muuten, toi "virtsa-juttu" alkaa kans jo toistaa itseään, minusta(!) siinä ei ole mitään huvittavaa
ma^ko
Viesti:

Lawless kirjoitti:Melkein tekisi mieli sanoo sulle, että "tee ite parempi" :lol:
Hyvällä omalla tunnolla voin sanoa että jokainen rakentamani pyörä on ollut tuota sätöstä parempi ja nätimpi, ensimmäisestä Tunturi Sportista lähtien. Sekin toki täysin näkemyskysymys mut toi show-sätös on ruma ja typerän näköinen mun silmissä.
Lawless kirjoitti:Muuten, toi "virtsa-juttu" alkaa kans jo toistaa itseään, minusta(!) siinä ei ole mitään huvittavaa
Virtsarakko on vaan ko moottorille ihan yleisesti käytetty nimitys kuten vesipääkin.
Karzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karzza »

ma^ko kirjoitti: Virtsarakko on vaan ko moottorille ihan yleisesti käytetty nimitys.
Vain Sinä jankutat "virtsarakkoa" joka palstalla minne kirjoittelet, ei kukaan muu.
VRSCA -04, 300rwhp
ma^ko
Viesti:

Karzza kirjoitti:Vain Sinä jankutat "virtsarakkoa" joka palstalla minne kirjoittelet, ei kukaan muu.
Meinaatko että mä olen sen keksinyt? Noup. Keskuteluissa sitä kyllä immeiset käyttävät ko pyörästä(siis in real life, outside the internet).
Vastaa Viestiin