No niin, taasen on itsetutkiskelun paikka, missä muualla se olisi parempi tehdä kuin täällä?
Yrityksestä huolimatta en löytänyt sopivia jäykistyspalikoita tai uusia hydrauliyksiköitä mopediin, joten päätin tehdä Ranet ja jäykistää nostajat kotikonstein. Mulla siis jotkut aivan ihmeelliset nostajat. Ei lähelläkään muita markkinoilla olevia. No ok, otin jouset helevettihin ja väkersin kansipulttien prikoista sopivat holkit nostajien sisään.
Homma onnistui suhteellisen kivuttomasti. Nostajan maksimipituuskin oli helposti pääteltävissä rengasprikkojen urista. Eli nostajista tuli nyt jäykät ja käsittääkseni myös oikean pituiset kun lukitin paketin prikoilla.
Noh, eikun paikalle ja tikkuja säätämään. Pystysuuntainen klappi poes ja varmistetaan että tikkupyörii vapaasti sormilla. Jeps!
Mopo tulille ja..........taas vaipui karvanaama lievään masennus tilaan. Mitä se nyt tollee papattaa?? Käynti ääni oli taas kerran jotain muuta kuin kuuluisi. Mutta miksi? Mitä tein väärin?
Ajattelin, että vitut......koeajolle vaan! Ja mopo toimikin ok, paitsi että käyntiääni on samanlainen, kun hydrauleilla kun "kalkatus" pääsi yltymään mahottaman kovaksi tai silloin kun olin putsannut hydraulit eikä öljy ollut vielä päässtyt kiertämään koneessa kunnolla.
Eli missä vika? Eikö nostajat nyt sitten nosta tarpeeksi? Mutta miten se voi olla mahdollista? Vai jätinkö tikut liiaan löysälle, kun varovainen olin?