Tormasinpa tallaiseen vempeleeseen ja koska olen luonteeltani leijona ja horoskooppimerkiltani talonmies niin otin yhteytta. Pikkuisen kitisemisen jalkeen jeppe myi minulle naytteen, kun ajattelin moisia maahantuoda tanne Brasiliaan:
http://www.tcbbrakesystems.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No pari viikkoa on nyt menty tuommoiset paikallaan ja ajattelin jakaa tunnelmia. Vaikka tama keksija vertaa yksinkertaista laitettaan ABSn niin ei ihan ole samasta asiasta kysymys, mutta myontaa taytyy etta jarruteho ja -matka paranevat huomattavasti. Koska en ole ajanut ABS HD:lla kuin kerran niin paljoa en voi jarjestelmien erosta sanoa kumpi nyt sitten on parempi, mutta se mista pidan on se etta TCB ei tee ABSlle ominaista jarrutusta. Itseasiassa tama laite tekee etujarrusta ikaankuin pehmeamman eli kahva on tuntumaltaan veltompi. TCBn kanssa pitaa opetella uusi tyyli jarruttaa, mutta positiivisena puolena on tosiaan se etta tarvittaessa pyora pysahtyy ja koska ETUpyora ei mene lukkoon vaikka mita tekisi niin ohjattavuus sailyy. Takajarru ei ihmeemmin parane, mutta siinakin varmaan kyse on siita etta testatessani ei takana ollut painoa juurikaan. Yksi erikoinen ilmio on se etta levyt eivat enaa kuumene niinkuin aiemmin, vaikka ajotyylia en ole muuttanut.
Eli ainakin minun mielestani hintansa arvoinen laitos varsinkin kun jos joutuu ottamaan paniikkijarrutuksen niin ohjattavuus sailyy. Tosin en sitten tieda miten vaikuttaa pitkassa juoksussa pastillien kulumiseen. Samoin hiekalla tms. en ole viela kokeillut. Niin ja mutkassa voi huoletta jarrutella, mikali tarvetta on, ei mene mopo balanssista.
Jos jotakin kiinnostaa niin tuolta voi kayda katsomassa ja ainahan vastailen jos jotain kysyttavaa ilmenee.
TCB
- Peacemaker76
- Viesti:
Re: TCB
Heh heh, kaikkea ne ihmiset ostaa. Saman hienon "efektin" taidat saada aikaiseksi kun jätät järjestelmään muutaman ilmakuplan
Tai pidät jarruletkuina kumiset versiot teräspunoksisen sijaan.
Itse järjestään olen pitänyt pyrkimyksenä saada aikaan nimenomaan mahdollisimman jämäkän tuntuman jarrukahvaan ilman mitään joustoa, ja koittanut parantaa eturenkaan pitoa esim. progressiivisilla etujousilla. Eikä kyllä tuossa Fatbobissa tuplajarruillakaan ole mitään ongelmaa ollut lukittamisen kanssa, edes surkealla orkkisrenkaalla.
Sopinee sellaisella kaverilla jolla on tapana täräyttää tunnottomasti jarrukahva pohjaan, mutta en kyllä misään nimessä tekisi jarrukahvani tuntumasta yhtään veltompaa.
Hassua on että porukat vaihtelee kumisia letkuja teräksisiin juuri tuon tuntuman parantamisen takia, ja jotkut taas toisinpäin.
Itse järjestään olen pitänyt pyrkimyksenä saada aikaan nimenomaan mahdollisimman jämäkän tuntuman jarrukahvaan ilman mitään joustoa, ja koittanut parantaa eturenkaan pitoa esim. progressiivisilla etujousilla. Eikä kyllä tuossa Fatbobissa tuplajarruillakaan ole mitään ongelmaa ollut lukittamisen kanssa, edes surkealla orkkisrenkaalla.
Sopinee sellaisella kaverilla jolla on tapana täräyttää tunnottomasti jarrukahva pohjaan, mutta en kyllä misään nimessä tekisi jarrukahvani tuntumasta yhtään veltompaa.
Hassua on että porukat vaihtelee kumisia letkuja teräksisiin juuri tuon tuntuman parantamisen takia, ja jotkut taas toisinpäin.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 07:19 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Jep.
Kyse ei nyt ollut niinkaan tuntumasta vaan siita etta mita tuo palikka tekee. Itsekaan en pitanyt siita tunteesta etta kahva tuli veltommaksi, mutta kun pitaa vetaa ns. lossit kiinni niin eipa tuo ainakaan heikentanyt jarrutustehoa. On paha menna sanomaan kun siina itse paalla istuu etta tekeeko se sita mita lupaa eli kun jarrut tuppaavat lukkiutumaan niin se antaa loysia, kuten ABS.
Olette varsin oikeassa eraassa suhteessa, tai mita sitten tarkoittanettekin, etta kaikkea sita tulee ostettua. Tosin tarkoitus olisi vieda mopotin toisen samanlaisen kanssa, jossa moista ei ole, ja antaa ihan ammattilaisen testata jarrutusmatkojen yms, erot.
Mita ulkonakoon tulee niin siihen voi vaan aina sanoa etta jos ei miellyta niin on lupa katsoa toisaalle.
Sitten ei ole ensimmainen kerta kun kuulen taman ilmakuplajutun, siihen voisi raati antaa tarkemman selityksen.
Kyse ei nyt ollut niinkaan tuntumasta vaan siita etta mita tuo palikka tekee. Itsekaan en pitanyt siita tunteesta etta kahva tuli veltommaksi, mutta kun pitaa vetaa ns. lossit kiinni niin eipa tuo ainakaan heikentanyt jarrutustehoa. On paha menna sanomaan kun siina itse paalla istuu etta tekeeko se sita mita lupaa eli kun jarrut tuppaavat lukkiutumaan niin se antaa loysia, kuten ABS.
Olette varsin oikeassa eraassa suhteessa, tai mita sitten tarkoittanettekin, etta kaikkea sita tulee ostettua. Tosin tarkoitus olisi vieda mopotin toisen samanlaisen kanssa, jossa moista ei ole, ja antaa ihan ammattilaisen testata jarrutusmatkojen yms, erot.
Mita ulkonakoon tulee niin siihen voi vaan aina sanoa etta jos ei miellyta niin on lupa katsoa toisaalle.
Sitten ei ole ensimmainen kerta kun kuulen taman ilmakuplajutun, siihen voisi raati antaa tarkemman selityksen.
-
Terroristo
Pitkäääään aikaan en ole kylläkään tänne mitään kirjoitellut,mut kyllä nyt on sellainen hommeli et pakko kommentoida!!!
Toivottavasti kukaan ei tollasia virityksiä pyöräänsä laita!
Abs,ät kyl ymmärrän koska se kuitenkin "haistelee"pyöriikö se rengas vai ei,mutta tollanen lisäkilke ei voi toimia!
Joo ja tohon ilmakupla juttuun,efekti on varmaankin ihan sama kun ajelis jarruilla mitä ei ole kunnolla ilmattu.
Toivottavasti kukaan ei tollasia virityksiä pyöräänsä laita!
Abs,ät kyl ymmärrän koska se kuitenkin "haistelee"pyöriikö se rengas vai ei,mutta tollanen lisäkilke ei voi toimia!
Joo ja tohon ilmakupla juttuun,efekti on varmaankin ihan sama kun ajelis jarruilla mitä ei ole kunnolla ilmattu.
Kaasut (esim. ilma) puristuu kokoon huomattavasti helpommin kuin neste (esim. jarruneste).karibo kirjoitti:Sitten ei ole ensimmainen kerta kun kuulen taman ilmakuplajutun, siihen voisi raati antaa tarkemman selityksen.
Jos jarrujärjestelmässä on nesteen seassa ilmaa (vaikka vain kuplallinen), niin jarrukahvan, tai -polkimen aiheuttama paineen nousu puristaa ensin ilmaa kasaan ennenkuin puristaa jarrupaloja. Tämä tuntuu käyttäjälle tunnottomuutena, "sienimäisyytenä", epätarkkuutena. Jarrujärjerstelmään pääsee ilmaa ensimmäisen täytön yhteydessä, kun järjestelmä on auki huolotoimenpiteiden vuoksi tai jos järjestelmässä on vuoto. Toimenpide jolla ilma poistetaan tunnetaan nimellä ilmaaminen.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry