V-Rod sammuilee
V-Rod sammuilee
Ostin juuri 04 V-Rodin ja maileja koneessa 5750. Ajelin 650km ja jossain vaiheessa äkkijarrutuksessa pyörä sammui. Ei lähtenyt myöskään starttaamaan. Antoi vain mittaristoon koodin tPI. Käytin virtoja pois ja kone lähti käyntiin. Myös polttoainemittari+valo sekoili tämän jälkeen seuraavaan tankkaamiseen asti.
Nyt se on sammunut liikennevaloihin pysähtyessä jo neljästi. Aina sama juttu, ei starttaa ennen ku käyttää virrat pois. Myös toi tPI tulee ruutuun. Nyt myös moottorinvikavalo rupesi palamaan vakituiseen. Aikaisemmin paloi vain starttaamisen jälkeen hetken.. Eli mikä mahtaa olla vaivana? Myös tyhjäkäynti soutaa aika lailla.
Koneeseen on asennettu joku viriohjelma Motormannilla Oulussa. Myös järeämmät putket löytyy moposta.
Nyt se on sammunut liikennevaloihin pysähtyessä jo neljästi. Aina sama juttu, ei starttaa ennen ku käyttää virrat pois. Myös toi tPI tulee ruutuun. Nyt myös moottorinvikavalo rupesi palamaan vakituiseen. Aikaisemmin paloi vain starttaamisen jälkeen hetken.. Eli mikä mahtaa olla vaivana? Myös tyhjäkäynti soutaa aika lailla.
Koneeseen on asennettu joku viriohjelma Motormannilla Oulussa. Myös järeämmät putket löytyy moposta.
Re: V-Rod sammuilee
Muutama ekaksi tarkistettava:
- koneen ja rungon välinen maakaapeli. Koneen takana alhaalla öljypohjan kiinnityspultista rungon poikkipalkkiin etu-hihnapyörän alle.
- akun ja etuventtiilikopan välinen maakaapeli.
- akun navat
- maxi-sulakkeen hapettumat. Oik. Sivuposken alla paisuntasäiliön vieressä.
- johtosarjan maadoituspisteet sylinterikansiin. Vasemmalla torven takana.
Tarkastusten tarkoitus varmistaa virheetön virransyöttö ECU:lle.
Oletan että " viriohjelma" on SERT, eikä mikään lisäboxi.
- koneen ja rungon välinen maakaapeli. Koneen takana alhaalla öljypohjan kiinnityspultista rungon poikkipalkkiin etu-hihnapyörän alle.
- akun ja etuventtiilikopan välinen maakaapeli.
- akun navat
- maxi-sulakkeen hapettumat. Oik. Sivuposken alla paisuntasäiliön vieressä.
- johtosarjan maadoituspisteet sylinterikansiin. Vasemmalla torven takana.
Tarkastusten tarkoitus varmistaa virheetön virransyöttö ECU:lle.
Oletan että " viriohjelma" on SERT, eikä mikään lisäboxi.
VRSCA -04, 300rwhp
Kohtalon tovereita ollaan!
Pyörä ollut viikon Loimaan V-Twinissä ja ruiskusuuttimet vaihtoivat, mutta vika tuli pahemmaksi. Ajoin pyörän sinne, mutta ei pystynyt kotiinpäin lähtemään, niin mahdottomaksi meni.
Oireet pyörässäsi samansuuntaiset ja olen käynyt myös kaikki maadoitukset ym. läpi ja ei tuntunut minun kohdallani auttavan.
Onko pyöräsi temppuillut myös kylmänä vai lämmettyä, kuten minun?
Katsotaan löytyykö Loimaalla vika, vai täytyykö laittaa mokoma peli vitriiniin ja ihailla vain siellä.
Kirjoittelen, kun tiedän enemmän.....
Pyörä ollut viikon Loimaan V-Twinissä ja ruiskusuuttimet vaihtoivat, mutta vika tuli pahemmaksi. Ajoin pyörän sinne, mutta ei pystynyt kotiinpäin lähtemään, niin mahdottomaksi meni.
Oireet pyörässäsi samansuuntaiset ja olen käynyt myös kaikki maadoitukset ym. läpi ja ei tuntunut minun kohdallani auttavan.
Onko pyöräsi temppuillut myös kylmänä vai lämmettyä, kuten minun?
Katsotaan löytyykö Loimaalla vika, vai täytyykö laittaa mokoma peli vitriiniin ja ihailla vain siellä.
Kirjoittelen, kun tiedän enemmän.....
Vielä yksi mahdollinen ko. tyyppisten häiriöiden aihuttaja voisi olla system relay. Rele sijaitsee keskimmäisenä sulakeboxissa, musta, osanumero 31511-01A. Vanhemman pään rodeissa on ollut ongelmia näissä, etenkin kuumissa olosuhteissa.
VRSCA -04, 300rwhp
Kiitti vinkistä!
Toi tPI tarkoittaa sitä että pyörä on nurin ja moottori sammutetaan turvatoimena. Asian hoitaa takasatulan alla oleva TSM/TSSM moduuli. Onhan moduli orkkisasennossa ja kunnolla kiinnitettynä? Sammutuksen resetointi tehdään tosiaan käyttämällä sytytys virrat pois.Juffiino kirjoitti:?... jossain vaiheessa äkkijarrutuksessa pyörä sammui. Ei lähtenyt myöskään starttaamaan. Antoi vain mittaristoon koodin tPI. Käytin virtoja pois ja kone lähti käyntiin. Nyt se on sammunut liikennevaloihin pysähtyessä jo neljästi. Aina sama juttu, ei starttaa ennen ku käyttää virrat pois. Myös toi tPI tulee ruutuun.
Vaelteleva joutokäynti voisi johtua esim. murtuneesta kumisesta imukaulasta tai huohotusöljyn, pölyn ja karstan likaamasta joutokäynnin askelmoottorista (IAC)
VRSCA -04, 300rwhp
No niin, olihan neuvoista sentäs paljonkin apua. Tutkin johdot ja akun + johto oli löysässä. Sen kiristäminen luultavasti auttoi siihen, että vikavalo ei pala enää kokoaikaa. Ainakin koeajolla valo syttyi vain alussa pari kertaa, mutta ei jäänyt palamaan.
Kokeilin kaikki muut piuhat ja releet+sulakkeet. Pyörä kyllä sammui taas äkkijarrutuksen jälkeen. TSM/TSSM-moduuli siis todennäköisesti temppuilee? En ole huomannut että vika tulisi kuumana sen enempi ku kylmänäkään.
Polttoaineen syöntiä olen kyllä kummastellut..Tuntuu menovesi kelpaavaan. Murtuneita huohotinletkuja tms. en löytänyt, mutta jostain oli kovastikkin huohotellut ku paikat oli aika öljyiset. Pitänee sitä joutokäynnin askelmoottoria ihmetellä.
Mahtaakohan muuten olla kallis tuollainen TSM/TSSM-moduuli? Ja voiko sen kunnon testata jotenkin?
Pyörässä tosiaan on vain joku ohjelma, mutta ei lisäbokseja..Pover Commanderia olen mietiskellyt..
Kokeilin kaikki muut piuhat ja releet+sulakkeet. Pyörä kyllä sammui taas äkkijarrutuksen jälkeen. TSM/TSSM-moduuli siis todennäköisesti temppuilee? En ole huomannut että vika tulisi kuumana sen enempi ku kylmänäkään.
Polttoaineen syöntiä olen kyllä kummastellut..Tuntuu menovesi kelpaavaan. Murtuneita huohotinletkuja tms. en löytänyt, mutta jostain oli kovastikkin huohotellut ku paikat oli aika öljyiset. Pitänee sitä joutokäynnin askelmoottoria ihmetellä.
Mahtaakohan muuten olla kallis tuollainen TSM/TSSM-moduuli? Ja voiko sen kunnon testata jotenkin?
Pyörässä tosiaan on vain joku ohjelma, mutta ei lisäbokseja..Pover Commanderia olen mietiskellyt..
Vilkun palautus on myös hoidettu ko. modulin toimesta, toimiiko se normaalisti?
Modulin osanumero on esim. 68924-00C, jolla pääset kiinni hintatasoon.
Edit: tämmöistä pielavetista riskaapelia testineuvoa ei saisi antaa, mutta sitoumuksetta:
- takasatula pois
- mylly tulille
- TSM/TSSM modulin pistoke auki moottorin käydessä. (Käsitykseni mukaan koneen pitäisi jäädä käyntiin)
- koejolle
Edit: tämmöistä pielavetista riskaapelia testineuvoa ei saisi antaa, mutta sitoumuksetta:
- takasatula pois
- mylly tulille
- TSM/TSSM modulin pistoke auki moottorin käydessä. (Käsitykseni mukaan koneen pitäisi jäädä käyntiin)
- koejolle
VRSCA -04, 300rwhp
Tuon kulutuksen noi porchen insinöörit on onnistuneet näihin kikottimiin laittamaan kohdalle.Juffiino kirjoitti: Polttoaineen syöntiä olen kyllä kummastellut..Tuntuu menovesi kelpaavaan...
Tuosta sammuilemisesta (vaikkakin mun rodin kohdalla sammuileminen olikin erilaista - ts. tyhjäkäynti katosi Liettuan reissun jälkeen). Syyksi paljastui kynttilät. Hiukka yli 11tml noi alkup. tulpat kestivät ja sitten loppuivat oireena juuri tuo tyhjäkäynnin katoaminen. Vaihdoin tilalle NGKn iridium kynttilät ja rupes taas tyhjäkäynti löytymään ja lisäfiitserinä polttoaineen kulutus tippui melkein 20%. Aikaisemmin meni 7l/100km ja nyt pääsee alle 6 litralla. Tuossa mun pyörässä toi hiukka suurempi kulutus voi selittyä jenkkimallin rissapyörällä joka on muutaman "hampaan" pienempi euromalleja.
Nonniin! Rupesinkin ihmettelemään ku vilkut eivät tässä aina sammuneet kuten aikaisemmassa Sporsterissani.Karzza kirjoitti:Vilkun palautus on myös hoidettu ko. modulin toimesta, toimiiko se normaalisti?
- takasatula pois
- mylly tulille
- koejolle
Pakkohan mopo oli repii käyntiin ja piuhat pois.. Koneppa ei sammunut enää jarruttaessa. Piuhat takas kiinni ja pienessäkin jarrutustilanteessa taas mopo sammui.
Eli nyt vaan metsästämään jostain tollaista moduulia. Maksanee Suomessa maltaita..
Kiitoksia tosi paljon neuvoista!
Eipä kestä.Juffiino kirjoitti:Kiitoksia tosi paljon neuvoista!
Oheinen osanumero on yksi kolmesta vaihtoehdosta, joskin todennäköisin alunperin Eurooppaan tarkoitetussa CE- hyväksytyssä pyörässä. Ero tulee hälytyssysteemistä ja erilaisista radio-laite direktiiveistä.
VRSCA -04, 300rwhp
Käsitykseni mukaan turhia pumppaushäviöitä aiheuttavat ahtaat imuäänen vaimennintorvi sekä pakoäänenvaimentimet ovat Rodin pahimmat energia-tuhlurit. Muu hardware on varsin mukavasti mitoitettua.RodNRam kirjoitti:Tuon kulutuksen noi porchen insinöörit on onnistuneet näihin kikottimiin laittamaan kohdalle.Juffiino kirjoitti: Polttoaineen syöntiä olen kyllä kummastellut..Tuntuu menovesi kelpaavaan...
VRSCA -04, 300rwhp
Meikäläisen Rotko on uitettu 08 Jenkeistä. Mutta toivottavasti mikä tahansa noista kolmesta käy tähän.Karzza kirjoitti:Eipä kestä.Juffiino kirjoitti:Kiitoksia tosi paljon neuvoista!
Oheinen osanumero on yksi kolmesta vaihtoehdosta, joskin todennäköisin alunperin Eurooppaan tarkoitetussa CE- hyväksytyssä pyörässä. Ero tulee hälytyssysteemistä ja erilaisista radio-laite direktiiveistä.
Jos hälyttimellä niin 68922-00C, ilman hälyä 68920-01C.Juffiino kirjoitti: Meikäläisen Rotko on uitettu 08 Jenkeistä. Mutta toivottavasti mikä tahansa noista kolmesta käy tähän.
VRSCA -04, 300rwhp
Hieman OT
Tässähän on ollut hyvää tietoa V-Rod kuskeille!
HIENOA!
Ja itse asiassa tuo TSM boxin irtiottoasia taitaa toimia vian etsinnässä myös muille malleille...(?)
Ainoa mikä kummastuttaa, ettei Vallu ole vielä kommentoinut, ettei V-Rodeissa ole koskaan mitään vikoja...
Tässähän on ollut hyvää tietoa V-Rod kuskeille!
HIENOA!
Ja itse asiassa tuo TSM boxin irtiottoasia taitaa toimia vian etsinnässä myös muille malleille...(?)
Ainoa mikä kummastuttaa, ettei Vallu ole vielä kommentoinut, ettei V-Rodeissa ole koskaan mitään vikoja...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019