Rengastus Spotster
Rengastus Spotster
Tulee kohta eteen renkaiden vaihto -08 pikkusporaan (XL883).
Mitä renkaita olette vaihtaneet HD Dunlopien tilalle hyvin kokemuksin?
- Leveys vakiovanteella 150 ja lowssa 160. Meneekö leveämpi ilman muokkausta?
- Ja mitenkäs ne valkosivuiset?
- Muuta mitä pitäisi huomioida valinnassa.
Jos uudemmasta pyörästä valkosivuilla kuvaa, niin ois kiva nähdä.
Mitä renkaita olette vaihtaneet HD Dunlopien tilalle hyvin kokemuksin?
- Leveys vakiovanteella 150 ja lowssa 160. Meneekö leveämpi ilman muokkausta?
- Ja mitenkäs ne valkosivuiset?
- Muuta mitä pitäisi huomioida valinnassa.
Jos uudemmasta pyörästä valkosivuilla kuvaa, niin ois kiva nähdä.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Rengastus Spotster
Mää aikanaan vaihdoin Dunlopien tilalle Avon Venomit valkokylkisinä (Sportti vm. -94). Huomattava parannus ajotuntumaan. Ei voi kuin suositella. Olikohan niin että valkosivuisina toinen vaihtoehto olis ollu Metzeler...?
Ride to freedom with the King of Kings!
Selaillessa on löytynyt mainitsemasi Avon Venomin lisäksi toi Metzeler Marathon 880. Muita mainittuja:
-Bridgesstone BT45
-Conti Race Attack
-Dunlop D208 RR
-Dunlop Qualifier
Lukemani juttu oli Forty-Eight uudelleen rengastuksesta, mainittiin mm. että vakio Dunlop D402F painaa 9kg, kun suuri osa vaihtoehdoista n. 4kg/kpl.
Miten renkaan paino vaikuttaa? Lyhyellä fysiikalla tuntuisi että isomassainen rengas olisi liikkeessä raskas kääntää?
-Bridgesstone BT45
-Conti Race Attack
-Dunlop D208 RR
-Dunlop Qualifier
Lukemani juttu oli Forty-Eight uudelleen rengastuksesta, mainittiin mm. että vakio Dunlop D402F painaa 9kg, kun suuri osa vaihtoehdoista n. 4kg/kpl.
Miten renkaan paino vaikuttaa? Lyhyellä fysiikalla tuntuisi että isomassainen rengas olisi liikkeessä raskas kääntää?
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Mul on Maxxis valkosivut alla, tosin FXR:ssä, samat koothan sportyssä kuitenkin lienee. Ei noit voi moittia vaikka ovatsin "halpikset".
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 06:32 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Joku vois laittaa tähän muutaman nettilinkin josta saa rengastusta hankittua.
http://www.24mx.fi löytyi sekä maxxis ja marathon 880
maxxis valkosivu taka 150/80 H16 = 183,90e + etu 100/90 H19 = 133,3 + postikulu 9e = 326,20 e
Marathon mustana etu (120 leveä) = 206,7e + taka 231,2 + 9e posti = 446,9
Taitaa löytyä jostain halvemmalla??????

http://www.24mx.fi löytyi sekä maxxis ja marathon 880
maxxis valkosivu taka 150/80 H16 = 183,90e + etu 100/90 H19 = 133,3 + postikulu 9e = 326,20 e
Marathon mustana etu (120 leveä) = 206,7e + taka 231,2 + 9e posti = 446,9
Taitaa löytyä jostain halvemmalla??????
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Saksasta olen tilannu,www.mynetmoto.com.Muutama päivä ja renkaat tuodaan kotiovelle.Postikulut tais olla 25e / 1-3 rengasta.Mezeler 880 olen kokenut hyväksi vaihtoehdoksi,pikkasen muita pehmeempi eli kuluu pikkasen nopeammin mutta tärkeintä on että pitääkin paremmin.Sisärenkaita huomannut sieltä samalla katsoa...
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 06:33 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.

Paskaantuuko valkosivut oikeasti herkästi? Puhdistuksesta on paljon juttua, mutta joutuuko sitä tekemään aina ajon jälkeen, vai vaan märän tien tai öljyvuodon jälkeen 
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
En tieda tuon teikalaisten Maxxis gummien painoluokitusta mutta taalla HD kokoiset gummit eivat todellakaan ole lahellakaan sita mita pitaisi olla. Itse kun olin viimeksi ostamassa rengasta niin ero Metzelerin/Dunlopin ja Maxxiksen valilla oli 100 kiloa. Eli siis ehka varmaan jos pyora on jokin kevyempi malli kuin tuo pihassa lojuva lehma ja kuskikin punnitaan neuvolassa ja sen lisaksi ei koskaan lahde minnekkaan reissuun muuten kuin Mastercard takataskussa voipi se Maxxis mennakin. Mutta kun allekirjoittaneen tapauksessa on nuo rajat kaikki rikki eli neuvolapainoon on viela matkaa ja sitten kun takana on milloin emanta ja milloin toinen pojista ja keskimaarin sellainen asuntovaunullinen tavaraa viela sidottuna sinne tanne niin minua rupesi se Maxxiksen kantavuus jannittamaan. Heti en muista kuin sen etta 2008 mallin FXDhen kelpaavan gummin kantavuus oli 325 kiloa ja Metzelerin vastaavan gummin 425 kiloa. Onhan ne tiedot toki kaikkiin saatavilla mutten tahan hataan mistaan loytanyt.
Mutta en nae syyta miksi Maxxis ei tekisi eri malleja sinne Eurooppaan kuin mita tanne. Muutenkin noiden renkaiden saatavuus on mita on. Jotkut epatoivoisimmat ovat jopa kyykkyjen renkaita laittaneet ja sehan se vasta show on. Itse menen mieluummin vaikka autonrenkaisiin kuin niihin sporttipyorien gummeihin.
Ihan vaan kuriositeettina, muutamia vuosia taapain kaveri toi mulle taka gummin mopoon Suomesta (mita ei siis saa tehda) niin se oli valmistettu taalla Brasiliassa ja oli halvempi kuin mita taalla. Valilla on vaikea kasittaa etta kuinka ihmeessa tuote jota valmistetaan maassa jossa asut on melkein puolet halvempi toisella puolella maailmaa.
Mutta en nae syyta miksi Maxxis ei tekisi eri malleja sinne Eurooppaan kuin mita tanne. Muutenkin noiden renkaiden saatavuus on mita on. Jotkut epatoivoisimmat ovat jopa kyykkyjen renkaita laittaneet ja sehan se vasta show on. Itse menen mieluummin vaikka autonrenkaisiin kuin niihin sporttipyorien gummeihin.
Ihan vaan kuriositeettina, muutamia vuosia taapain kaveri toi mulle taka gummin mopoon Suomesta (mita ei siis saa tehda) niin se oli valmistettu taalla Brasiliassa ja oli halvempi kuin mita taalla. Valilla on vaikea kasittaa etta kuinka ihmeessa tuote jota valmistetaan maassa jossa asut on melkein puolet halvempi toisella puolella maailmaa.
Mulla olevat Maxxiksey ovat HooRee eli jenkki kirjain kokomerkinnöillä ja kantavuudet samat kuin orkkis Dunlopeiossa, en tiedä onko rinnakkaismalleja sit miten paljon.
Ja kyllä ne valkosivut käytössä harmaantuu.
Ja kyllä ne valkosivut käytössä harmaantuu.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Kyllä ne likaantuvat ihan kaikesta tiestä irtoavasta pölystä ja liasta, eli putsaamaan joutuu niin usein kuin viitsii.LeClerc kirjoitti: Puhdistuksesta on paljon juttua, mutta joutuuko sitä tekemään aina ajon jälkeen, vai vaan märän tien tai öljyvuodon jälkeen
Mutta pari kommenttia itse aiheen muihin kohtiin?
- onko eturengaskin jo vaihdon tarpeessa, paljon sinulla on 08:lla sitten jo ehditty ajaa?
- mielipidekysymys jos mikä, mutta minusta valkosivut ovat pienessä Sportsterissa pelkästään koomisen näköiset. Ne keventävät ison pyörän massiivisia renkaita, jos sointuvat muuten väreihin ja lokasuojien muotoon - eli eivät sovi edes kaikkiin lokareihin. Mutta eivät siis sovi mielestäni yhteenkään vakio-sporttiin
- ja renkaat tilataan mynetmotosta, jos hinnalla ja toimitusnopeudella on merkitystä - muuten voit tilata mistä vain
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kulutuspintaa on vajaa 3mm sekä edessä ja takana, eli tasaisesti kulunut molemmat.
Ajettu vain reilut 13tkm, eli kohta tulee tuo 16tkm huolto vastaan, mutta ei taida olla siinä vielä tarpeen vaihtaa.
Mutta kerrankin ajattelin olla ajoissa liikkeellä, edellisen nettikaupan osat kun tulivat pikana 3:ssa kuukaudessa ison veden takaa.
Ajettu vain reilut 13tkm, eli kohta tulee tuo 16tkm huolto vastaan, mutta ei taida olla siinä vielä tarpeen vaihtaa.
Mutta kerrankin ajattelin olla ajoissa liikkeellä, edellisen nettikaupan osat kun tulivat pikana 3:ssa kuukaudessa ison veden takaa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Juu, toki kannattaa olla ajoissa liikkeellä, eivät ne varastossa muutamassa kuukaudessa eikä edes vuodessa homehdu. Mynetmoton kuljetus Suomeen kestää 4 työpäivää ja paketti tuodaan antamaasi osoitteeseen. Itse olen aina ottanut työpaikalle, niin ei tarvitse olla kotona passissa.
Toki sitä voi olla urhea ja ihan periaatteessa kokeilla jotain muutakin toimittajaa - tämä nyt vaan on rahteineen halvin ja toimii aina - en ole ainakaan kuullut yhtään negatiivista kommenttia kyseisestä puljusta. Itse olenm ottanut sieltä 3 kertaa kolmen renkaan satsin, kun rahti on sama 25e 1-3 renkaalle. Maksu tapahtuu PayPalilla.
Tuohon kulumiseen - jos molemmissa on 3 mm jäljellä, ne eivät ole kuluneet tasaisesti. Uudessa eturenkaassa on n. 4,5 mm pintaa ja uudessa takarenkaassa 7-8 mm. Nämä lukemat toki hieman vaihtelevat rengastyypistä ja -merkistä johtuen, mutta suuntaa antavasti lukemat ovat tuollaiset. Normaalisti yksi eturengas kestää kahden takarenkaan iän.
Jos varoittelustani huolimatta päädyt valkosivuihin
, silloinhan sitä on tietysti pakko vaihtaa molemmat. Googlaile vaikka kuvahaulla näitä vakio-sportteja, niin huomaat ettei monessakaan ole valkosivuja. Jos ne silti silmääsi miellyttävät, niin osta pois. Jokaisen pitää varustella pyöränsä täysin omien mieltymystensä mukaan, ei foorumien tai kavereiden suositusten mukaan. Halusin vain heitää mielipiteeni pohdittavaksesi, ei muuta 
Toki sitä voi olla urhea ja ihan periaatteessa kokeilla jotain muutakin toimittajaa - tämä nyt vaan on rahteineen halvin ja toimii aina - en ole ainakaan kuullut yhtään negatiivista kommenttia kyseisestä puljusta. Itse olenm ottanut sieltä 3 kertaa kolmen renkaan satsin, kun rahti on sama 25e 1-3 renkaalle. Maksu tapahtuu PayPalilla.
Tuohon kulumiseen - jos molemmissa on 3 mm jäljellä, ne eivät ole kuluneet tasaisesti. Uudessa eturenkaassa on n. 4,5 mm pintaa ja uudessa takarenkaassa 7-8 mm. Nämä lukemat toki hieman vaihtelevat rengastyypistä ja -merkistä johtuen, mutta suuntaa antavasti lukemat ovat tuollaiset. Normaalisti yksi eturengas kestää kahden takarenkaan iän.
Jos varoittelustani huolimatta päädyt valkosivuihin
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus