dyna super glide
-
vanhakoira
dyna super glide
tais tänään vanhasta äijästä tulla harrikka äijä . tuli maksettua etumaksu uudesta super glidestä.
Re: dyna super glide
Juu, onneksi olkoon hankinnasta.
Super Glidellä (FX -73) minäkin aloitin.
Kauankos uutta pyörää joutuu odottelemaan?
Super Glidellä (FX -73) minäkin aloitin.
Kauankos uutta pyörää joutuu odottelemaan?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
vanhakoira
no ei sitä tarvi odottaa kun se on jo liikkeessä loimaalla,kunhan saadaan tää jussi ohi, niin se varmaan ensviikolla olis haettavissa. ja lomakin alkaa , ja sitten viellä ruvettiin poikamieheksi taas. et silleen asiat onaika hyvin paitti et pelottaa jo etukäteen pyörän haku kun pärrä ajosta on pitkä aika.
se on kun polkupyörällä ajo kerran opittuna ei hevin unohduvanhakoira kirjoitti:no ei sitä tarvi odottaa kun se on jo liikkeessä loimaalla,kunhan saadaan tää jussi ohi, niin se varmaan ensviikolla olis haettavissa. ja lomakin alkaa , ja sitten viellä ruvettiin poikamieheksi taas. et silleen asiat onaika hyvin paitti et pelottaa jo etukäteen pyörän haku kun pärrä ajosta on pitkä aika.
Onneksi olkoon mainitsemiesi asioiden johdostavanhakoira kirjoitti:ensviikolla olis haettavissa. ja lomakin alkaa , ja sitten viellä ruvettiin poikamieheksi taas. et silleen asiat onaika hyvin paitti et pelottaa jo etukäteen pyörän haku kun pärrä ajosta on pitkä aika.
Muistan kun tuossa talvella vedit tänne varmaan toista kymmentä aihetta ja itsekin epäilin trollauksesta, mutta mukava kuulla, että pyörä löytyi ja kaupat syntyivät. Kurkkasin vähän noita vanhoja keskusteluja ja siellä 80-luvulla sanoit ajaneesi 750 sukisukia. No onhan Harrikka raskaampi ja varmasti erilainen ajettava, mutta toisaalta ei se sukisuki enää persauksissa liikaa tunnu tämän ajan jälkeen, joten rauhallisella totuttelulla pääset varmasti sinuiksi pyörän kanssa - perusosaaminen on varmasti tallella. Itsekin moottoripyöräilyn takavuosina yli 20 v tauon jälkeen uudelleen aloittaneena muistan ensimmäisten kymmenien kilometrien ajamisen tuntuneen aikalailla totuttelulta, mutta hyväkuntoista valtatietä ajamalla jo hakureissulla homma alkoi palautua varsin nopeasti mieleen.
Äläkä lähde heti ekoina päivinä mutkateille vauhdilla kanttailemaan, ettei käy kun eräälle tutun tutulle, joka Harrikan ostettuaan heti seuraavana päivänä lähti jonkun porukan mukana jotain kippuraista mutkapolkua ja muutaman kilometrin jälkeen häipyi letkasta suoraan sinne pusikon puolelle yhdessä tiukemmassa mutkassa vauhdin noustua hieman liikaa.
Itse luin bajahillin sivuilta ajo-ohjeita uudelleen aloittaessani ja siitä oli paljon hyötyä. Vilkaise täältä: http://www.bajahill.net/mpohjaus.html" onclick="window.open(this.href);return false; - siinä kerrotaan mm. miten ja miksi pyörä kääntyy. Ja paljon muutakin tietoa tuolta tosiaan löytyy. Tässä on oikeastaan olennaista sama kuin lumilautailussa silloin kun sitäkin joskus opetin, kaksi kysymystä ylitse muiden, miten se kääntyy ja miten se pysähtyy. Vauhtia jokainen saa näihin ilman treeniäkin
Tähän vanhaan aiheeseesi vielä, enemmän kuin pyörän ääni, tuulen suhina se kuulon vie. Itse käytän nykyään apteeksista saatavia halpoja (alle 1e/kpl) Oropax(?) tulppia, sellainen vanupäällysteinen silikonipallo, joka muotoillaan sormissa pehmeäksi kartioksi ja tugetaan korvaan. Leikkaa hyvin tuulen suhinan ja turhat kilinät, mutta ei moottorin eikä pakoputkien ääntä.vanhakoira kirjoitti:ajaessa pitempää matkaa ehkä kova ääni ehkä käy korviin. en minä ainakaan haluu käyttää tulppia korvissa ja hd on kuitenkin säädetty ja rakennettu jo tehtaalla käytettäväksi sellaisenaan
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
-
vanhakoira
kiitos neuvoista joe cool , kyllä tää nyt on tosi juttu. Mun täytyy heti maanantaina soittaa Valtterille loimaalle ja kysyä mikä on aikataulu.Tässä kävi sillaiki hyvin ,että yks tuttu maanviljelijä lupas konehallistaan pyörälle paikan toistaiseksi. Meinas nimittäin mennä yöunet ku aattelin ,että jos täytyy jättää kerrostalon pihalle yöks. Niin sitä mun pitikin kysymän ,että tehdäänks näille Harrikoille paljon ilkivaltaa öisin jos jää pyörä kadun varteen, tottahan otan siihen kaskon.
vanhakoira
Ja jos paikkakunnalla on sopiva "talli" tai kerho tms. kimppa jolla on yhteiset tilat, niin kysele mahdollisuutta päästä mukaan.
Ja jos ei, niin sitten sinne Jussin konehalliin.
Riippuu tietysti paikkakunnasta, mutta välttäisin kadunvarsipysäköintiä. Erilaisia, yleensä katellisia, häiriköitä kun tuntuu riittävän.Niin sitä mun pitikin kysymän ,että tehdäänks näille Harrikoille paljon ilkivaltaa öisin jos jää pyörä kadun varteen, tottahan otan siihen kaskon.]
Ja jos paikkakunnalla on sopiva "talli" tai kerho tms. kimppa jolla on yhteiset tilat, niin kysele mahdollisuutta päästä mukaan.
Ja jos ei, niin sitten sinne Jussin konehalliin.
LIFEMEMBERRe: dyna super glide
Osallistun onnitteluihin ja sanonkin kuten yksi kaveri totesi: "hyvan projektin ostit". Itsellani on se 2008/09 malli ja paivaakaan ei ole mennyt etteiko olisi jotain uutta oppinut. Riippuen mallista ensimmaisena tulee mieleen se etta jos ikaa on yli 40 niin sita pitkalla matkalla on aika zetana kun mopon paalta nousee. Tama toki riippuu siita mika on oma fyysinen kunto. Toinen asia mika tulee mieleen niin totuttele siihen etta kaikki yli 400 kuutioiset menee ohi niin etta suhisee. Ei tolla lehmalla pysy niiden perassa jos ei availe paikkoja. Tehtaalta 68 kopukkaa ei jaksa menna minnekaan. Mutta semmonen 100 - 120 Km/h on ihan mukava ja ei moykkaa alkuperaisilla putkilla. Sitten toki pitaa muistaa etta tehdaspyora kay kuumana eli seokset on niin laihalla etta kylla siina munat ainakin lampenee ja reidet tuppaa valilla, varsinkin jos on samanlainen tumppi ku mina, ottaan kiinni takapyttyyn ja sillon voi ajovarusteeseen tulla merkinta. Niin ja kylla se hieman polttaa sita kinttuakin.
Ajo-ominaisuuksista voi sanoa vaan sen etta mutkissa ei oikein halua kayttaytya. Minulla ensimmaisen viikon vatkas jo 100 kilsan vauhdissa suorallakin, mutta sitten laakitsin alustaa True Trackilla ja nyt sitten voi ajaa sen mita nyt harrikalla voi kurvia ajaa. Varsinkaan vasemmalle ei hirveesti kallistella, tulee eraita lakeja vastaan ja ensiokoppa.
Sitten se lehmahan ei pysahdy sitten niin millaan, paitsi jos ostat ankkurin todellisiin paniikkitilanteisiin. Ei auta, vaikka on pieni Big Twin niin silti se painaa ja kannattaa ennakoida hyvissa ajoin etta ei kolistele edessa kulkevaa. Itse tiedan siita etta kun ajan kuin hullu niin 2 autonmitan verran n. 80 vauhdissa tarttee ennenku pysahtyy. Eli kannattaa ennakoida ja antaa niille autoille tilaa siella edessa, tai mieluummin poistuu paikalta. Tosin siella breznevlandiassa ku puskat suhisee poliiseja tutkien kanssa voi ns. ripea ajo tulla kalliiksi.
Ja lopuksi mene pankkiin ja sano hyvastit rahoillesi. Silla tulet huomaamaan etta koko ajan "tarvitset" jotain uutta. Ja sitten sellainen varoituksen sana etta ala missaan tapauksessa osta mitaan Kuryakinin palikoita. Paitsi jos olet oikeasti varakas. Itse kahden viikon sisaan kippasin ensin mopon omaa tyhmyyttani ja sitten jain pakettiauton alle, tai se siis vaan tuli paalle. Eli meni kierteelle jalkatapit, jotka minulla on sen Z efektin jalkeen siirtyneet eteen ja kun malli on sellainen puoliastinlauta kantapaatuella niin ne on kylla pehmeinta materiaalia mita olen ikina nahnyt. Toki positiivisena puolena oli etta oikaisu tapahtui yhdella kevyella kumivasaran iskulla, mutta silti. Ja kahvat hajosivat osiinsa, kun ovat ohuen ohutta alumiinia. Nyt tilasin sitten toisenlaiset kahvat ja kunhan vaurastun, teetan tuollaiset astinlaudat taalla jostain muusta materiaalista. Ei oo ees hajuu mista ne on tehty koska niin pehmytta on.
Siina vahan kokemuksia Dynasta parin vuoden ja roheen 20 tKMn ajalta. Onneksi siella Suomessa ei teidan tarvitse stressata maahantuojan/jalleenmyyjan ryssimisia, mutta ne ovat sitten oma tarinansa.
Ei muuta kuin aurinkoisia ajokeleja ja paljon kilometreja.
Ajo-ominaisuuksista voi sanoa vaan sen etta mutkissa ei oikein halua kayttaytya. Minulla ensimmaisen viikon vatkas jo 100 kilsan vauhdissa suorallakin, mutta sitten laakitsin alustaa True Trackilla ja nyt sitten voi ajaa sen mita nyt harrikalla voi kurvia ajaa. Varsinkaan vasemmalle ei hirveesti kallistella, tulee eraita lakeja vastaan ja ensiokoppa.
Sitten se lehmahan ei pysahdy sitten niin millaan, paitsi jos ostat ankkurin todellisiin paniikkitilanteisiin. Ei auta, vaikka on pieni Big Twin niin silti se painaa ja kannattaa ennakoida hyvissa ajoin etta ei kolistele edessa kulkevaa. Itse tiedan siita etta kun ajan kuin hullu niin 2 autonmitan verran n. 80 vauhdissa tarttee ennenku pysahtyy. Eli kannattaa ennakoida ja antaa niille autoille tilaa siella edessa, tai mieluummin poistuu paikalta. Tosin siella breznevlandiassa ku puskat suhisee poliiseja tutkien kanssa voi ns. ripea ajo tulla kalliiksi.
Ja lopuksi mene pankkiin ja sano hyvastit rahoillesi. Silla tulet huomaamaan etta koko ajan "tarvitset" jotain uutta. Ja sitten sellainen varoituksen sana etta ala missaan tapauksessa osta mitaan Kuryakinin palikoita. Paitsi jos olet oikeasti varakas. Itse kahden viikon sisaan kippasin ensin mopon omaa tyhmyyttani ja sitten jain pakettiauton alle, tai se siis vaan tuli paalle. Eli meni kierteelle jalkatapit, jotka minulla on sen Z efektin jalkeen siirtyneet eteen ja kun malli on sellainen puoliastinlauta kantapaatuella niin ne on kylla pehmeinta materiaalia mita olen ikina nahnyt. Toki positiivisena puolena oli etta oikaisu tapahtui yhdella kevyella kumivasaran iskulla, mutta silti. Ja kahvat hajosivat osiinsa, kun ovat ohuen ohutta alumiinia. Nyt tilasin sitten toisenlaiset kahvat ja kunhan vaurastun, teetan tuollaiset astinlaudat taalla jostain muusta materiaalista. Ei oo ees hajuu mista ne on tehty koska niin pehmytta on.
Siina vahan kokemuksia Dynasta parin vuoden ja roheen 20 tKMn ajalta. Onneksi siella Suomessa ei teidan tarvitse stressata maahantuojan/jalleenmyyjan ryssimisia, mutta ne ovat sitten oma tarinansa.
Ei muuta kuin aurinkoisia ajokeleja ja paljon kilometreja.