Mopoilu Italiassa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
ROADKING06

Mopoilu Italiassa

Viesti Kirjoittaja ROADKING06 »

Olemme suunnittelemassa reissua Italiaan ja Kroatiaan, mutta kuulin juuri, että Italiassa olisi tiukat säännöt mopoilussa. Aina ajaessa molemmat kädet stongassa tai voi rapsahtaa sakot, laukut ja nyssykät oltava kiinteät. Mitään remmi kiinnitys juttuja ei suvaita.. taas sakot... älä avaa visiiriä ajaessa... (ei kyllä ole sellaista) sakot... pahimmassa tapauksessa mopo takavarikkoon... ehkä vaan huhuja ja juttuja, mutta onko oikeata tietoa?

Masi

8O 8O 8O
Vallu
Viesti:

Re: Mopoilu Italiassa

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No sellainen käsitys mullakin on, että noi määräykset on "virallisesti voimassa". Mutta on myös sellainen käsitys, ettei niitä kukaan noudata eikä valvo. Ei ainakaan viimekesänä ollut minkäänlaista havaintoa moisesta. Niin, että sinne vaan!
Kuva LIFEMEMBER
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Jep, Italiassa on omia sääntöjä, varsin tiukkoja sellaisia.

mm.
Mukana on oltava huomioliivit (oranssit taikka keltaiset),
kypärän oltava hyväksyttyä mallia.

Jos ei ole niin matka saattaa katketa ulkomaalaiselta siihen ja rapsut tulee.

Muuten siellä on ihan leppoista ajella kun (kärjistetysti) tottuu kaaosmaiseen liikenteeseen ja lähes täydelliseen liikennesäännöistä piittaamattomuuteen silloin kun poliisia taikka karabiineriä ei ole näkyvissä.
Kaikki on siellä vähintää formulakuskeja... :lol:

Pyörän lukitusta ei sovi unohtaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mä kävin mutsin luota laina scootterilla(Burgman, sohvaskodu) VenttiMillessä Italian puolella ostamas sikareita yms tarpeit(matka mutsilt sinne ~50km) ja tulin kahdesti yhden päivän aikana ratsatuksi ja moitituksi. Ranskan kilvet ei olleet positiivinen juttu, kun selvis et olen suomalainen sain vain nuhteet, en sakkoja. Syyt oli että ajoin toisel kertaa noin 50m ilman kypärää(kauhia kriminaali olen siis ilmeisesti) ja toisel kertaa ajelin yhdel kädellä, joka sekin oli rikos.

Kun taasen kävin laina virtsarakolla samassa mestassa, siis NightRodilla niin mut pysäytettiin myös kahdesti, mut halusivat vaan ihmetellä pyörää.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

viime viikolla istuttiin iltaa (dokattiin bissee),, http://www.Aleksandripub.ee" onclick="window.open(this.href);return false; ssä, pärnussa,
oli ryhmää tullu kolmen viikon reisusta, ja just kroatiasta, en ainakaan "muista", mitään negatiivista,
eiku matkaan,,,katteeelee sit takas tultua miten kävi,,
ps. ei sen puoleen, vanhaan hyvään aikaan oli kaveri kroatiassa ajettuaan pysähtymättä, tarkistupisteen läpi kuullu pamauksen, oli myöhem. löytäny luodin reiän as-auton takapäästä, (ei ollu pakoputki),, eli shit happens,,,,
Ade

Viesti Kirjoittaja Ade »

Masi, muista mitä mulle kävi Italiassa toissa vuonna.

Eli, liikennevaloissa oltiin ryhmitetty väärin, väärälle kaistalle, noin 50m ennen valo/risteysaluetta.
Vaihdoin kaistaa ennen risteystä, ennen sulkuviivaa/risteysaluetta ja takaata tuli kuin tulikin auto ja tietenkin ajoi päälle.

No Carabinierit paikalle ja alkoi selvitys mitä oli tapahtunut ja kuka oli missäkin, kenen syy jne jne.
Kerrankin ajattelin että olipa helvetin hyvä että odotettiin liikennevaloissa jonossa eikä kiikkailtu autojen välistä eturiviin...

Jonotettiin siis liikennevaloissa normaalisti kun olisi pitänyt ajaa vasemmalta, oikealta tai autojen välistä ensimmäiseksi, no voi v...u sentään, siinä ne esitteli lakipykälää missä sanotaan miten risteykseen mennään kaksipyöräisellä...jos odotat että valot vaihtuu vihreälle ja vaihdat kaistaa ennen risteysaluetta vilkkupäällä niin mun vika, jälkeenpäin on hymyilyttänyt asia mutta silloin kivusta ja särystä ei paljon hymyilyttänyt. Syy siis mussa mutta päälle ajajan vakuutus kattoi vauriot vaikka oli mun moka, hieman ihmeellistä mutta näin se meni :D

Koska olin turisti, niin siitä sitten rapsahti sakot "liikenteen vaarantaminen" ja ne piti tietenkin maksaa heti ja käteisellä tietenkin muuten lähtee mopotin alta poliisien varikkoon.
Ei muuta kuin kättä taskuun. Kuitti oli todennäköisesti jonkun juna-aseman säilytyslokeron.

Sen jälkeen sairaalaan ja jalkan röntgeniin... ei murtumia eikä muutenkaan mitään muuta kuin mustelmia törmäyksestä. Matka siis katkesi siihen ja ei muuta kuin himaan... Täällä uudestaan sairaalaan ja jalassa 3 murtumaa, kaikki meni kuin leffassa.

Et ei muuta kuin hyvää Mugellon reissua.

-AJ-
isalmela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Italiassa maan tapa tuntui olevan ohittaa vastaantulijoista huolimatta. Mutkassa ja suoralla sama homma, ohi vaan. Kyllä noita oppi varomaan hetken päästä. Gardajärven seudulta jäi mieleen pimeät ja kapeat tunnelit. Tunnelin mutkassa oli sitten joku Fiat Panda pysäköitynä. Varovaisesti kun ajelee niin tulee toimeen hyvin. Mukavaa reissua!
Vastaa Viestiin