Naapurisopua vai asenneongelmia?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Minna&FatBoy
Viesti:

Naapurisopua vai asenneongelmia?

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Tossa lueskelin naapurisopu-aiheisia mietteitä tältä palstalta. Olin juurikin aikeissa tulla kirjotteleen samasta aiheesta, mutta toisinpäin.

Äsken tuodessani mopoa huollosta naapurit tuli kiukutteleen aidalle. Kuljen pyörällä töihin, joka aamu puoli seiskan aikoihin laitan mopon käymään, kypärä päähän ja menoksi. Ei paljon oo aikaa jäädä lämmitteleen kun jo heti yhteisen taipaleemme alussa heidän taholtaan näytettiin nyrkkiä, johtuen yöpakkasen jälkeisestä "aamulämmittelystä" pihamaalla. :?

Toki on äärimmäisen V-mäinen tunne herätä aamulla jonkun naapurin aiheuttamaan ääntelyyn, oli se sitten ruohonleikkuri, tai joku muu. Mutta kun mulla on tämän vuotinen, aivan uusi Fat Boy, jossa on siis Twin Cam 88 mylly ja vielä orggisputket. Kyllä sen hiljaisuudesta sain noottia Kalajoella, joku varmaan muistaa ne tuhinat... :oops:

No, nämä kyseiset naapurit kertoivat oikein autokoulunopettajan sanoneen, että ruiskua ei tarvi yhtään lämmitellä ennen ajoa. Puolta tuntia aikaisemmin huollossa vielä muistutettiin, että pitää käyttää lämpöseks. Miten on? Valaiskaa pientä tyhmää noviisia...

Naapurin setä vielä muisti mainita että ajaa mun mopon järveen. Näinköhän...

Mutta tässä alkaa tulla jo itellekin pahemman laatuinen asenneongelma, varsinkin ku aion tosiaan vaihdattaa tohon tuhisijaan vaimentimet... :evil:
Komppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Pyydä vaan lauantaiehtooksi kavereita kaffelle suorilla putkilla,
eiköhän naapurin setä ymmärrä sen jälkeen olla kiitollinen -04 fättäristä aidan vihreämmällä puolella :twisted:

Tai olekko tummannu, jos setä onkin vaan kade Minnalle, jolla on amerikkalainen moottoripyörä, jota setä saattoi ehkä nuoruudessaan kovasti vaikka haluta? :lol:

Tarjoa sille tyyppejä - ei sentään, mutta lupaa vaikka viedä Shellille kaffelle, josko positiivinen lähentyminen tuottaisi hyvänkin lopputuloksen :D
"Kesällä vaan puita uuniin,
talvella on fundeeraamisen aika"
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

No on se autokoulun opettaja ollut kyllä väärässä! Ilman muuta konetta tarvii lämmittää ennen kun sillä lähdetään liikenteeseen. Uudet ruiskukoneet yms.kärjettömällä sytytyksellä varustetut menopelit kiekasee neulat tappiin vaikka olis pakkasta,toisin kun jotkut vanhemmat kaasarikoneet jotka ei suostu kylmänä tekee muutakun räkimään,köhimään ja sammuilemaan.Eli lyhyesti,öljyt ensin lämpöisiksi ja sitten vasta liikenteeseen.
hemuli
Viesti:

Re: Naapurisopua vai asenneongelmia?

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Minna&FatBoy kirjoitti:No, nämä kyseiset naapurit kertoivat oikein autokoulunopettajan sanoneen, että ruiskua ei tarvi yhtään lämmitellä ennen ajoa. Puolta tuntia aikaisemmin huollossa vielä muistutettiin, että pitää käyttää lämpöseks.
Hoh-hoijaa... Vai että oikein autokoulun opettaja... Kyllä se metalli liikkuu sylinterissä metallia vasten ihan samalla tavalla kuin kaasutinmoottorissakin ja olisi hyväksi käytellä vähän lämpöiseksi ennen kuin lähtee ajamaan. Tämä sen takia että sylinteriputki on terästä ja mäntä alumiinia. Näiden kahden metallin lämpölaajenemisnopeus on erilainen ja jos heti kylmää konetta lähdetään rääkkäämään, laajenee alumiininen mäntä huomattavasti nopeammin kuin teräksinen sylinteriputki aiheuttaen ns. kylmäleikkautumista.

Ei sitä mopoa kuitenkaan ole ihan pakko paikallaan lämmittää jos se käy liian vaikeaksi, riittää jos ensimmäisen kilometrin ajat rauhallisesti liikoja repimättä.

Itse säilyttelen mopedia joskus rivitaloyhtiön sisäpihalla mutta en kyllä viitsisi käynnistellä sitä siellä, kyllä siitä sen verran enemmän lähtee mökää kuin vakioputkilla. Onneksi ei ole pitkä matka tuupata sitä yleiselle tielle. Tuon kaltaiset ilonpilaajat ovat kyllä todennäköisesti vain kateellisia naapurilleen tai sitten he kuuluvat siihen sakkiin jonka mielestä kaupunkialueella pitää pystyä asumaan yhtä rauhassa kuin kotopuolessa Peräreiänperukalla... :roll:
jussi s

Viesti Kirjoittaja jussi s »

Asun rauhallisella omakotitalo aluella,ja mietin joskus aamuisin itekkin tuota naapurisopua.Omassa mopossa on suorat putket ja töihin lähtö aamuisin vailla kuusi.Eipähän nuo ole naapurit onneksi valitellu. Emäntä tosin sano jotta makuuhuoneeseen kuuluu aamulla jo se kun potkin mopoa pyörimään...Ymmärtäväiset naapurit.Kai?
igor

loud pipes save lives

Viesti Kirjoittaja igor »

Jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle.
-Sexton-
Minna&FatBoy
Viesti:

Huh huh... Sitähän minäkin. Pelkäsin jo järkeni leikanneen kiinni...

Siinä sitä ripitystä kuunnellessani häkellyin sen verran, että ei tullu ainuttakaan järkevää ajatusta päähän. Jälkeenpäinhän se on aina hyvä ajatella, et olis pitäny tajuta sanoo sitä ja tätä.

Kun oma järkeni väittää kiven kovaan (vaikka en tuosta tekniikasta ymmärrä juurikaan enempää kuin sika atomipommista) että ruiskulla ei ole tekemistä koneen voitelun, saati lämmittämisen tarpeen kanssa... :roll:
ÖljyPöpö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ÖljyPöpö »

Jos käkkyrä vielä uhkailee ja varsinkin jos sulla on kaveri kuulolla
soita kylmästi sinivuokot paikalle ja syytä äijää väkivalla uhkailusta ja niiskuta puhelimeen tulevat paikalle varmasti :twisted:
koska sitä pyörän ajaminen järveen on ja koska et anna suosiolla
ajaa äijä huitasee sua kuitenkin niin se on siinä äijjä kusessa
mutta eiköhän konstaapelin puhuttelu tao ukkoon järkeä :twisted:
ronski

niimpä

Viesti Kirjoittaja ronski »

juu tai sano sille et, vittuile vaan, saunan takana on tilaa.
Lurjus

Viesti Kirjoittaja Lurjus »

pää pois ja munista hirteen tollaset ukkelit joo, ei oo kivaa ku taloyhtiös on aina joku nalkuttamas, tarviis varmaan ajatella se mölyhaittojen varjopuoli ennenku muuttaa tiheesti asutetulle seudulle eikä sit jälkeenpäin ruveta mussuuttaan ku naapurin aidan takaa kuuluu vähä tuhinaa aamulla,,, -=LOUD PIPES SAVE LIVES=- :twisted:
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Minna voithan sanoa ukkelille että Chapter 3 kaverit tulee joka viikko kylään jos ei narina lopu :twisted: ja viipyvät myöhään.
Kyllä lämmityskäyttönä toimii myös kevyt ajaminen pienillä kierroksilla.
Itse räväytän rautiksen käymään aamusella tuossa ennen 7 ja naapurit saavat kuunnella V2 jytinää lähes suorista putkista. :roll: Lähden kyllä heti ajamaan ja ajan asuntoaluella hiljaa ( rajoitus 40) noin 2 kilometrin matkan jonka jälkeen kone on jo lämmennyt.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sasa
Viesti:

Re: Naapurisopua vai asenneongelmia?

Viesti Kirjoittaja Sasa »

Voi Hillu kuinka suvaitsemattomia ja kireitä ihmiset ovatkaan :evil:
Olen aina kummeksinut ihmisiä kenellä on aikaa puuttua muiden tekemisiin... kunpa ne tekisivät myös meidän työt, ym... kun ainakaan minulla ei ole aikaa hoitaa kunnolla edes omia asioita, huoh :roll:

Luulin saaneeni rauhan 12 vuotta sitten, rakennettuani maalle töllin, ihan normaalisti, niinkuin talo nyt rakennetaan, mutta luoja paratkoon mikä soppa siitä tuli, kun löytyi kun löytyikin yksi persläpi, ja mökkiläinen vielä "hoitamaan" asioita... hohhoijaa, mutta eipä sodi tai vitt... enää, vein asian niin pitkälle, kun äijä itse halusi, kummalla kantti kestää, hävisihän äijä tietenkin :P
Mutta ärsyttää kun menee aika hukkaan moisten pellejen kanssa. :evil: :evil:

Ainoat oikeat naapurit on jo kolmannet. Ekat, huippuhyvät erosivat, kun mies löyti nuoremman. Tokat, nainen oli eri maata kuin mies (suomalainen kuitenkin :wink: ), mies ymmärsi asioita ja teki minkä jaksoi perheelle... erosivat. No nämä: Ihan ihanat, ovat pyydelleet kylään, ovat ystävällisiä, kilttejä, mukavia, ym. mölyä lähtee niinkuin meistäkin, jippii. Toivottavasti eivät eroa...

Ja nyt Stray Cats Feline Frisky soimaan, ja Larsenia naamaan, aurinkoon... mulla on loma!!! Täh? LOMA!!!!!!
Minna&FatBoy
Viesti:

Sepixlh kirjoitti:Minna voithan sanoa ukkelille että Chapter 3 kaverit tulee joka viikko kylään jos ei narina lopu :twisted: ja viipyvät myöhään.
Komppi juuri tossa päivällä laitto viestin, et Sepixlh ja chapter 3:n pojat vois tulla kahville antaan naapureille näyttöö äänistä... :lol: Pitänee harkita kutsua :wink:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Mulla tulee vähän pitempi matka, mutta voi antaa Affelle "valtakirjan" edustaa minua noissa "kekkereissä" :lol: ajokalusto on samanlainen.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Minna&FatBoy
Viesti:

Sepixlh kirjoitti:Mulla tulee vähän pitempi matka, mutta voi antaa Affelle "valtakirjan" edustaa minua noissa "kekkereissä" :lol: ajokalusto on samanlainen.
sopii mulle :wink:

Kuka tahansa äänekkäällä härräkällä varustettu hemmo voi tulla kahville. Mun puolesta vaikka yökylään ja aamulla puoli seiska mopo käyntiin, kunnon lämmittelyt, ja liikkeelle... :lol:

Kapinahenkee p***ele!!! :twisted:

No joo... isäntä saattaisi olla asiasta "hiukan" eri mieltä :roll:
Vastaa Viestiin