Eli ongelma on seuraava. Lämpimällä ajellessa sovelin nostajat rupeaa kalkattamaan kun kone lämpenee kunnolla. Sytkän pitäisi olla kohdillaan ja kaasari on säädöissä, koska niiden puolesta toimii ihan ok. Kokeilin kyllä säädellä seosta, josko ois siitä syystä kalkatellu mutta ei vaikuttanut.
Tönärien säätöohjeet valmistajan mukaan on löysät poes ja 3 kierrosta pidemmäksi. Ja näin ne on myös säädetty.
No eilen siinä ajellessa rupes taas kalkattelemaan (kone toimi ok, ei ongelmia muuta kun ääni) ja ajettelin että perkeles.....kokeillaan säätää tönäreitä. Otin ja säädin tönäreitä lämpimänä hieman pidemmiksi, ehkä 1/4 kierrosta tai vähemmän ja lähdin koeajolle.
(Ei muuten ohi ajanut karvanaama heritagella pysähtynyt, vaikka mulla oli kamat levällään tien poskessa - hetken päästä uralilla tullut kaveri heitti uukkarin ja tuli tarjoamaan apua. mut no hard feelings
No, kuitenkin...otin siis ja pidensin tönäreitä ja kalkatus hiljeni huomattavasti. Eli, oon hieman äimänä että onko mulla nyt nostajat väsyneet vai oonko hieman huolimattomasti säätänyt nostajat? Siis ettei oon ollut ihan alimmassa asennossa tai että hydraulit on ollut hieman paineessa....tai onko valmistajan suosituksessa liikaa varovaisuutta ettei ainakaan rupea kantamaan.
Ajoin vielä säätelyn jälkeen 30 kilsaa, eikä ainakaan mitään ongelmia ilmennyt.....
Onko vihjeitä, mitä kannattais tehrä. Toi kalkatus vielä häiritsevän suuri, joten jotain aion kyllä tehdä......täytyy säätää tönärit vielä uudelleen....
Jos joku sai jotain tolkkua tästä yksin puhelusta ja jotain vinkkiä olisi antaa, niin tämä karvanaama olisi erittäin tyytyväinen...