Softailin startti

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Softailin startti

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikähän mahtaisi olla vikana kun pyörä on pari päivää käyttämättä,niin startatessa kuuluu vain naks.Starttia kun naksuttelee useamman
kerran(5-10),niin startti alkaa toimimaan.Pyörän kun sammuttaa,niin startti toimii taas aivan normaalisti.Olisikohan vika releessä,solenoidissa,startissa vai akussa?
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Tarkista akkukaapeleiden kiinnitys, solenoidin liittimet, releen liittimet.
Eiköhän se noilla korjaannu, kuullostaa maa-vialta.

Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Jos liitoksissa ei ole vikaa, niin eikös tuo naksuminen ole merkki myös hiilien kulumisesta?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Ainakin noissa autohommissa oon huomannut että kun kuuluu vaan pelkkä "naks"startatessa,niin monasti auttaa kun kolauttaa solenoidia esim.vasaralla samalla kun kaveri vääntää avaimesta.Eli taitaa solenoidi olla ehtoopuolella.Oman pyörän oon aina startannut polkemalla,mut samoja nippondenson startteja taitaa olla ainakin Toilootassa ja Harrikassa niin luutavasti viatkin on samaa laatuva. :wink:
joe

Viesti Kirjoittaja joe »

Itselläni on mennyt rele startilta ja siinä oli hapettunut siten että kärjet kyllä liikkuivat ja naksahtivat, mutta virta ei kulkenut läpi. Joten voi vika olla periaatteessa myös releellä, mutta suuri todennäköisyys on solenoidin kosketuspinnoissa, joka yhdistää virrankulun moottorille. Pyhdistus voi riittää, solenoidi menee vaaihtoon. kannattaa kokeilla relettäkin, se on ainakin uudemmissa softailissa samanlainen kuin käytetään lisävalojen releenä. Kokeilu ei maksa kovinkaan paljoa.
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Itse olen testannut että startissa ei ole vikaa työntämällä jakarin, kiintoavaimen tai jonkun muun paksujen johtojen pulttien väliin, siis startin päästä. Silloin ei ole starttirelettä eikä niitä solenoidin kontaktipintoja joissa vika voi olla. Jos pyörittää hyvin niin startti ok.

Voi myös käyttää akkukaapelia yhdistämiseen.
Terroristo

Jorke kirjoitti:Itse olen testannut että startissa ei ole vikaa työntämällä jakarin, kiintoavaimen tai jonkun muun paksujen johtojen pulttien väliin, siis startin päästä. Silloin ei ole starttirelettä eikä niitä solenoidin kontaktipintoja joissa vika voi olla. Jos pyörittää hyvin niin startti ok.

Voi myös käyttää akkukaapelia yhdistämiseen.
Tolla konstillahan saa kokeiltua ite startin,mut solenoidi ei tietenkään vedä eli kone ei pyöri.jos laittaa akun plussasta piuhan solenoidin perseessä olevaan pikku liittimeen ja startti pyörittää konetta normaalisti,niin sillon on rele sökö.Jos edelleen kuuluu se naks siitä solenoidista niin sillon on solenoidissa jotn.häikkää.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarkistin akun maadoituksen ja hioin solenoidin kuparinastat puhtaaksi,niin johan taas lähti kuin palmun alta käyntiin.
Terroristo

Anonymous kirjoitti:Tarkistin akun maadoituksen ja hioin solenoidin kuparinastat puhtaaksi,niin johan taas lähti kuin palmun alta käyntiin.
Eli se oli se solenoidi mitä mä aikasemmin aavistelinkin,mulla vaan ei ollut tietoo et onks se sellanen murikka jonka saa purettua,vai prässäämällä kasattu joten en siitä ite solenoidista viittiny sen enempää.
Vastaa Viestiin