Mystinen "työkalurulla"?
Mystinen "työkalurulla"?
Kertokaapa mitä vielä aloittelevaksi kuskiksi itseään tituleeraava -06 Sportsteri Customin omistajan tulisi kärrätä mukaan työkalurullassa? Pari juttua arvaan: tulpan avain+tulpat,torxipakka ja jokunen tuumanen lenkki, ristpäämeisseliä, Leatherman,normaalit nippusiteet ja ainakin puoltoista metriä Jesus-tapea, sitä tarvii aina. Mut mitä vielä tuiki tärkeää? En oo mikään Tee-se-itse-mekaanikko ja HD-tekniikka tuiki uutta.
Re: Mystinen "työkalurulla"?
sähköteippiä,
pätkä sähköjohtoo,
tämmönen

renkaan paikkausvaahto tai paikkauskitti riippuen mimmoset renkaat (ei kyl välttämäti enää mahu pelkään rullaan)
sitä kuinka isoo työkaluarsenaalia haluu pitää mukanaan, voi halutessaan teoretisoida oheisella kaaviolla

esim. 1 akun kenkien löystyminen ei mitenkään erikoinen taphtuma ja pysäyttää matkanteon => vehkeet joilla kengät saa kirittyä (letteri) pidetään mukana
esim. 2 rungon räjähtäminen, vaikkakin vakava niin epätodennäköinen taphtuma => hitsuuvehkeitä ei oteta iltalenkille mukaan
pätkä sähköjohtoo,
tämmönen

renkaan paikkausvaahto tai paikkauskitti riippuen mimmoset renkaat (ei kyl välttämäti enää mahu pelkään rullaan)
sitä kuinka isoo työkaluarsenaalia haluu pitää mukanaan, voi halutessaan teoretisoida oheisella kaaviolla

esim. 1 akun kenkien löystyminen ei mitenkään erikoinen taphtuma ja pysäyttää matkanteon => vehkeet joilla kengät saa kirittyä (letteri) pidetään mukana
esim. 2 rungon räjähtäminen, vaikkakin vakava niin epätodennäköinen taphtuma => hitsuuvehkeitä ei oteta iltalenkille mukaan
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
-
Grasschopper1
Pullo sinistä ruuvilukitetta,ettei tarvii kerätä pultteja tieltä 
Tätä minäkin ihmettelen.hermanni kirjoitti:Miksi -06 harrikkaan pitäs ottaa työkalurullaa?
Jos pyörää ei ole aikaisempien omistajien toimesta "korjattu", tuskin tarvitset mitään työkaluja mukaan.
No Leatherman taikka vastaava on hyvä olla mukana, jotta voi veistellä makkaranpaistotikun.
Ja hätätilassa kiristää sen auenneen akkukaapelin ruuvin (älä aiheuta oikosulkua + navan kanssa!)
Työkalurulla voi kyllä olla mukana "näön vuoksi". Mutta sisällöksi voisi ennemmin laittaa jotain sopivaa "rally-liukastetta" eli ns. lasinen laulukirja.
Taikka jos ei ole nesteytyksen tarpeessa niin sitten vaikka makkaraa.
Oikeasti, ei nämä uudet Harrikat ole sellaisia, että ne pitää korjata paskaksi joka huoltsikalla
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
Grasschopper1
Tottahan tuo,mitä Smuige kirjoittaa.Ei ole tarvinnut työkaluja -99 yöjunassakaan...kop,kop
Ehkä on kuitenkin jollain tavoin itsellä varmempi tunne,kun on mukana muutakin työkalua,kuin nyrkki ja kyr..
Ja voihan olla,että kaverilla on jääny ruuvari kotiin ja se tarviis jo jotain pientä hienosäätöö siihen 1903 vuoden laitteeseen 
-78 rautapää mukana on vain Leatherman supertool, kyllä noin uudella pyörällä pitää luottaa siien ettei sitä ole "korjattu pilalle". Remonttia on aina mukavampi tehdä "hallitusti" omassa tai kaverin tallissa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viesti:
Aikoinaan oli työkalua matkassa jos jonkin moista, mutta nykyään matkassa leatherman (+ bit kit), sähkömittari ja rekisteriotteen välissä pyörän sähkökaavio. Joskus varatulpat ja jakari.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Olen samaa mieltä, että nykyään "pilalle korjaamaton" tai "loppuun asentamaton" pyörä ei noita tarvitse. Pihdit ja tulppa-avain varatulppineen voivat olla taikakaluina mielen rauhoittamiseksi mukana, niin mitään ei tapahdu.Sepixlh kirjoitti:-78 rautapää mukana on vain Leatherman supertool, kyllä noin uudella pyörällä pitää luottaa siien ettei sitä ole "korjattu pilalle"
Mutta tässä on kyllä tapahtunut paljon, kun 5 vuotta vanhaa räpeltämätöntä pyörää ihan oikeutetustikin pidetään liki uuden veroisena. Kun aikoinaan 16v iässä ostin 5 vuotta vanhan kevarin, se oli jo minulle tullessaan aivan karmeassa kunnossa ja oli melkoinen kulttuurishokki alkaa tyhjästä opetella ja korjata vanhaa (5v!!!) romua jokaisella bussipysäkillä vesisateessa kodin ja koulun välillä
Silloin ei ollut foorumeita, servicemanuaaleja eikä osaluetteloita saatavilla, vaan kaikki piti itse keksiä purkamalla ja kasaamalla. Tosin tekniikkakin oli yksinkertaisempaa ja tämän pyörän ansiosta olen yhä tällä tiellä - ropausinnostus iski eikä ole helpottanut vieläkään
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Täydessä latingissa olevan kännykän kun pitää povarissa ja pikavalikossa kaveri, kenellä on paku.
Hyvin oon pärjänny...
Kyllä se työkalurulla on mukana ja sisältää ainakin jeesusteippiä. Sillä on harsittu pyörää ja välillä kuskiakin... Toimii mm. murtuneisiin kylkiluihin
ja moneen muuhun.
Hyvin oon pärjänny...
Kyllä se työkalurulla on mukana ja sisältää ainakin jeesusteippiä. Sillä on harsittu pyörää ja välillä kuskiakin... Toimii mm. murtuneisiin kylkiluihin
Miss Biker 2011
Stressin poistaja eli Autoliiton AL-turva. Vain puhelinsoitto ja pojat hoitaa Sut ja prätkän ihmisten ilmoille.
LIFEMEMBERRe: Mystinen "työkalurulla"?
Aina kun jotain menee rikki , se on yleensä pikkuinen ylläri .
Mulla meni muutama vuosi taaksepäin Ultrasta (oli silloin 20000km ajettu) Italian ja Slovenian rajalle toppaillessa vaihteensiirtäjän "puikosta" pallonivelen kuppiosa rikki ja puikko tietty irtosi toisesta päästä siihen rajalle.
Porukoilta löytyi yhteensä : Jeesusteippiä , nippusiteitä , kumilenkkejä ja tukka/parta kumilenkki ja näillä matka jatkui vielä 3000km kotiin asti.
POINTTI oli se että uudehkoonkin pyörään saattaa tulla mystisiä ongelmia ja kaikesta erikoisestakin voi
olla hyötyä matkan päällä, mitä ei osaa ehkä etukäteen kuvitella.
Mulla meni muutama vuosi taaksepäin Ultrasta (oli silloin 20000km ajettu) Italian ja Slovenian rajalle toppaillessa vaihteensiirtäjän "puikosta" pallonivelen kuppiosa rikki ja puikko tietty irtosi toisesta päästä siihen rajalle.
Porukoilta löytyi yhteensä : Jeesusteippiä , nippusiteitä , kumilenkkejä ja tukka/parta kumilenkki ja näillä matka jatkui vielä 3000km kotiin asti.
POINTTI oli se että uudehkoonkin pyörään saattaa tulla mystisiä ongelmia ja kaikesta erikoisestakin voi
olla hyötyä matkan päällä, mitä ei osaa ehkä etukäteen kuvitella.
Laitan omaan rullaan sadehousut, siellä ne on mukana aina kun tarve tulee...
FXRT Sport Glide '83, Shovelhead 1340...
Old is not Dead!
Old is not Dead!
...jos mopo on alle 15-vuotias ja kotomaassa. Mun mopot ovat 52 ja 32-vuotiaita. Toimii Suomessa, muttei ulkomailla. Elämä on.Vallu kirjoitti:Stressin poistaja eli Autoliiton AL-turva. Vain puhelinsoitto ja pojat hoitaa Sut ja prätkän ihmisten ilmoille.
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Pohjolassa hinausturva. voimassa pohjoismaissa. 18€/vuosi. Sai ainakin mun -94:een.
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98