Electra Glide pätkii, taas
Electra Glide pätkii, taas
Olen ajellut, minulle uudella "matkalehmällä", noin 1800km tälle keväälle. Kaikki toimii mainiosti, mutta nyt parilla viimeisellä reissulla se on alkanut "nykimään" ajon aikana. Eli ,selvästi huomaa kun kipinä jää väliin, syttö ei satu kohdalleen tai polttoaineen syötössä on lyhyt häiriö. Se voi tapahtua kiihdytyksen aikana tai tasaisilla kieroksilla ajettaessa. Tänään ajoin n.150 km ja näitä nykimisiä oli öpaut parikymmentä kertaa kaiken kaikkiaan. Mistä lähden hakemaan vikaa? Pyörä on 2001 flhtcui, ajettu 40tkm, bensa 98E5.
Toinen kysymys. Pyörään on vaihdettu haupitsiputket ja laitettu "hengitystä helpottava" Screaming Eagle stage 1 paketti. Kysymys kuuluukin näistä putkista. Tämä oikean puoleinen, "pääputki" on (palanut/)tummunut liitospäästä ja keskeltä jonkin verran(todella vähän). Sisällä ei ole mitään ylimääräistä olen sen tarkistanut, mutta... Vapaasta päästä sisään kurkattaessa, siellä on kaksi n.30mm reikää joista toinen on peitetty lätkällä, joka on kiinni kahdella pienellä hitsaus heftillä. Onko tällä peitetyllä aukolla vaikutusta ääniin ja voiko/kannattaako sitä ottaa pois muhkeampien äänien toivossa, ilman lisä toimenpiteitä? Vasemman puoleisessa putkessa on luonnollisesti sama tilanne, toinen reikä ummessa, mutta se ei ole kärsinyt värin muutos vahingoista.
Toinen kysymys. Pyörään on vaihdettu haupitsiputket ja laitettu "hengitystä helpottava" Screaming Eagle stage 1 paketti. Kysymys kuuluukin näistä putkista. Tämä oikean puoleinen, "pääputki" on (palanut/)tummunut liitospäästä ja keskeltä jonkin verran(todella vähän). Sisällä ei ole mitään ylimääräistä olen sen tarkistanut, mutta... Vapaasta päästä sisään kurkattaessa, siellä on kaksi n.30mm reikää joista toinen on peitetty lätkällä, joka on kiinni kahdella pienellä hitsaus heftillä. Onko tällä peitetyllä aukolla vaikutusta ääniin ja voiko/kannattaako sitä ottaa pois muhkeampien äänien toivossa, ilman lisä toimenpiteitä? Vasemman puoleisessa putkessa on luonnollisesti sama tilanne, toinen reikä ummessa, mutta se ei ole kärsinyt värin muutos vahingoista.
Viimeksi muokannut satumaa, 16:03 09.05.2011.. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
FLHTCUI
Re: Electra Glide pätkii
Minkäslainen pyörän "huoltohistoria" on, onko kirjassa merkintöjä?
Aloittaisin ainakin tulpista, uudet tilalle ja vanhat syyniin...
Aloittaisin ainakin tulpista, uudet tilalle ja vanhat syyniin...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
25. ajokausi Harrikalla, nyt Ultra Limited 24
Onko 2001 Electrassa vielä sellainen virtalukko, joka voisi hapettuneena pätkiä?
Ainakin 2003 RoadKing virtalukko oli hyvin hapettunut ja toimii-ei toimi-toimii kunnossa. Virtalukon putsaus ja hapettumien putsaaminen poisti vian.
Ainakin 2003 RoadKing virtalukko oli hyvin hapettunut ja toimii-ei toimi-toimii kunnossa. Virtalukon putsaus ja hapettumien putsaaminen poisti vian.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Mulla oli tämmönen 98 ruisku-Electrassa: ilmeisesti pitkän seisonnan takia kuivahtanut polttoaineputken ja tankin liitoksen/liittimen tiiviste ja siten liittimen vuoto, seurauksena bensapaineen lasku ja kierrosten ottamattomuus, pössähtely ja pussahtelu. Eli siis leos laihalla.
Eli vuotaisko sullakin jostain ja seos sekoilee?
Eli vuotaisko sullakin jostain ja seos sekoilee?
Homma kunnossa! Kiitoksia vastanneille. Aloitin ensimmäisestä vinkistä, vaihdoin tulpat ja huppista heijaa, ongelma katosi. Kakkospytyn tulppa oli silminnähtävästi erilainen, molemmat olivat kyllä luvattoman nokisia(mustia) kierteen alueelta mikä on palotilan puolella. Itse eletrodi ja eristeet oli kyllä puhtaat/siistit, mutta tässä kakkospytyn tulpassa oli keskieletrodin eriste vaihtanut värisävyä oranssinruskean suuntaan...satumaa kirjoitti:Olen ajellut, minulle uudella "matkalehmällä", noin 1800km tälle keväälle. Kaikki toimii mainiosti, mutta nyt parilla viimeisellä reissulla se on alkanut "nykimään" ajon aikana. Eli ,selvästi huomaa kun kipinä jää väliin, syttö ei satu kohdalleen tai polttoaineen syötössä on lyhyt häiriö. Se voi tapahtua kiihdytyksen aikana tai tasaisilla kieroksilla ajettaessa. Tänään ajoin n.150 km ja näitä nykimisiä oli öpaut parikymmentä kertaa kaiken kaikkiaan. Mistä lähden hakemaan vikaa? Pyörä on 2001 flhtcui, ajettu 40tkm, bensa 98E5.
Nyt jotenkin tuntuu, että en edes halua muuttaa soundeja. Eli tämän kakkoskappaleen kysymyksen voitte unohtaa.
Viimeksi muokannut satumaa, 15:54 09.05.2011.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FLHTCUI
No hyvä, että pyörä parani!
Sillä sitä huoltohistoriaa kyselin, josko olis näkynyt tulppien "ikä"... Ja muutenkin aika/kilometrit viimeisimmästä huollosta.
Sillä sitä huoltohistoriaa kyselin, josko olis näkynyt tulppien "ikä"... Ja muutenkin aika/kilometrit viimeisimmästä huollosta.
Pekka äL
Tulpan vaihdon jälkeen oli oireetonta ajoa muutama päivä ja yli 400 kilsaa. Mutta nyt taas nykiminen alkoi.smuige kirjoitti:Onko 2001 Electrassa vielä sellainen virtalukko, joka voisi hapettuneena pätkiä?
Olen käynyt muiden viestiketjuja läpi ja joillakin se vika on löytynyt virtalukosta, niinkuin smuigellakin. Miten sen irroittaminen tapahtuu? Seuraavaksi haluaisin tarkistaa sieltä liitosten kunnon/mahdolliset hapettumat.
FLHTCUI
-
Grasschopper1
Re: Electra Glide pätkii, taas
Onko tulpanjohdot tarkistettu tai vaihdettu milloin?Nekin ovat periaatteessa kulutustavaraa ja usein ainakin vesikelillä huomaa vaihdon tarpeen.
En ole vaihtanut ainakaan vielä, silmämääräisesti ok. Läpilyönti on käynyt itselläkin mielessä, mutta nyt kun taas oireet alkoi niin oli mitä mainioin poutapäivä.Grasschopper1 kirjoitti:Onko tulpanjohdot tarkistettu tai vaihdettu milloin?Nekin ovat periaatteessa kulutustavaraa ja usein ainakin vesikelillä huomaa vaihdon tarpeen.
Joskus aikoinaan autosta vaihdoin hiilikuitujohdot kuparisiin ja silloin läpilyönnit loppui. Silloin kostea sää sai nämä hiilikuitu johdot temppuilemaan.
FLHTCUI
Kampiakselin asentotunnistimen johto puhkikuluneena ja runkoa silloin tällöin koskettavana aiheutti meidän popissa samankaltaisen ongelman. Johtonippu oli rikki takahaarukan paikkeilta, joten myös tankkaus=painon lisäys vaikutti asiaan negatiivisesti. Vika tuli ja meni omia aikojaan, mutta luotto kulkuneuvoon meinasi mennä kokonaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Tarkistin johtoja ja pari kriittistä paikkaa löytyikin, mutta ei oikosulun aihettavia. Juuri tämä takahaarukan kohdalla ja toinen kohta penkin alla akun miinusnavan kohdalla. Molemmissa paikoissa erillään näkyvät johdot olivat hankautuneet, mutta eristimet ei vielä olleet puhkikuluneet.Pertti kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen johto puhkikuluneena ja runkoa silloin tällöin koskettavana aiheutti meidän popissa samankaltaisen ongelman. Johtonippu oli rikki takahaarukan paikkeilta, joten myös tankkaus=painon lisäys vaikutti asiaan negatiivisesti. Vika tuli ja meni omia aikojaan, mutta luotto kulkuneuvoon meinasi mennä kokonaan.
Luulen että ongelman aiheuttaja saattoi olla akkukotelossa oleva pieni motikka, johon tulee neljä johtoa. Motikassa on kaksi ruuvia, kuparinen ja "metallinen" joihin johdot tulivat muttereiden alle. Tämä kuparinen ruuvi oli hapettunut ja sitä kautta siinä oli huono kosketus. Pudistus ja kontatktispray poistivat ongelman. Ainakin toistaiseksi...
Mikä tämä motikka mahtaa olla, olen sitä muutamilta kysellyt mutta ei kukaan ole osannut kertoa. Piirustuksissa on nimellä "CIRCUIT BREAKER, 40 AMP."
FLHTCUI
Pääsulake, mallia automaattisatumaa kirjoitti: Mikä tämä motikka mahtaa olla, olen sitä muutamilta kysellyt mutta ei kukaan ole osannut kertoa. Piirustuksissa on nimellä "CIRCUIT BREAKER, 40 AMP."
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Vaihdapa se automaattivarokekin uuteen, on muuten halpa. Saattaa olla finaalissa jos noin pätkii.Muutaman nähnyt josta kärki palanut lämpöjousesta läpi. Tai osta ainakin taskunpohjalle, ei sitte jää reissu kesken.
Akku oireilee, tekee just tuota yhtä nykäsyä silloin tällöin
Ja jos se on vika siinä, niin hommaa orkkis-akku ettei tarvi vaihdella alvariinsa
Kokeile ajaa ilman valoja, mulla ei nykiny sillä virtalukon asennolla kun kuormitti akkua vähempi
Ja jos se on vika siinä, niin hommaa orkkis-akku ettei tarvi vaihdella alvariinsa
Kokeile ajaa ilman valoja, mulla ei nykiny sillä virtalukon asennolla kun kuormitti akkua vähempi
LIFEMEMBER