Varoitus piraattivaatteista kiinassa!
Re: Varoitus piraattivaatteista kiinassa!
Voi Jarmo hyvä, kääntelehän vähän niitä takkien niskalappuja ja lue mitä niissä lukee valmistusmaana. HD kun teettää valtaosan vaatteista Aasian maiden tehtaissa. (Lisenssi).
Ostit tuotteen sitten netistä tai paikanpäältä virallisesta HD liikkeestä USA:ssa, löytyy niskalapusta valmistusmaana hyvin usein joku Aasian maa kuten Kiina.
Kyllä aikamoinen Fakiiri täytyy olla joka sanoo mikä tuotteista on Piraatti ja mikä virallisella lisenssillä tehty.
Yrittäjänä kerron Sinulle salaisuuden, tuotteet hinnoitellaan markkina tilanteen mukaan eikä lompakosta puuttuvan summan mukaan, näin se vaan menee.
En tiedä onko kunnia Sinulle Jarmo mutta täällä etelässä kun jotain tuotetta ei löydä mistään kysytään oletko jo kysynyt Maailman kalleimmasta HD liikkeestä, uskon että tiedät mitä liikettä silloin tarkoitetaan.
Joskus vaan tuo "sukupuolen vaihdos" ei mene niinkuin on suunniteltu, vaikka totuus onkin että jos 20v poika ei olisi faijaansa viisaampi me kaikki olisimme vielä puussa.
Oikein hyvää pimeää aikaa kaikille.
Kansalainen
Ostit tuotteen sitten netistä tai paikanpäältä virallisesta HD liikkeestä USA:ssa, löytyy niskalapusta valmistusmaana hyvin usein joku Aasian maa kuten Kiina.
Kyllä aikamoinen Fakiiri täytyy olla joka sanoo mikä tuotteista on Piraatti ja mikä virallisella lisenssillä tehty.
Yrittäjänä kerron Sinulle salaisuuden, tuotteet hinnoitellaan markkina tilanteen mukaan eikä lompakosta puuttuvan summan mukaan, näin se vaan menee.
En tiedä onko kunnia Sinulle Jarmo mutta täällä etelässä kun jotain tuotetta ei löydä mistään kysytään oletko jo kysynyt Maailman kalleimmasta HD liikkeestä, uskon että tiedät mitä liikettä silloin tarkoitetaan.
Joskus vaan tuo "sukupuolen vaihdos" ei mene niinkuin on suunniteltu, vaikka totuus onkin että jos 20v poika ei olisi faijaansa viisaampi me kaikki olisimme vielä puussa.
Oikein hyvää pimeää aikaa kaikille.
Kansalainen
Anna Pertti keskustelun jatkua.Pertti kirjoitti:Aihe on aivan hyvä, mutta nyt aletaan olla aika lähellä harmaata aluetta.
Pitänette huolen, ettei muutu mainokseksi, vaan pysyy sääntöjen puitteissa, eli yksityisten henkilöiden kirjoitteluna.
moderaattoripertti
Ihan kivahan tämä on kuulla tämä puolustuksen puheenvuoro...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
-
jarmokuttinen
Ei täällä suuria puolustuksen puheita tarkoitus ole pitää. Todetaan asiat asioina ja jatketaan eteenpäin. Jos jollekin nyt on mahdotonta puhua asiallisesti niin se on hänen ongelmansa.
Nuo vaatteethan valmistetaan oikeasti tuolla aasian maissa, mutta ero laadussa on ollut hyvin selkeää. Pitäisiköhän sitä heittää virallisen kauppiaan tittelit pois ja ryhtyä harmaakauppiaaksi? Tilataan samalla kiinasta konttikaupalla piraattipaskaa kun on näin moraalitonta kansaa Suomenmaa pullollaan...
Ja saapi halvalla ja takuita ei anneta...
Jarmo
Nuo vaatteethan valmistetaan oikeasti tuolla aasian maissa, mutta ero laadussa on ollut hyvin selkeää. Pitäisiköhän sitä heittää virallisen kauppiaan tittelit pois ja ryhtyä harmaakauppiaaksi? Tilataan samalla kiinasta konttikaupalla piraattipaskaa kun on näin moraalitonta kansaa Suomenmaa pullollaan...
Jarmo
Ettei nyt mentäisi tahallaan tai tahattomasti metsään, niin tuo StPaulhan myy ihan virallisia takkeja siinä missä HD kauppiaat Suomessakin. Nuo ketjun alussa tarkoitetut kiinan takit eroaa hinnaltaan ~100$ jenkki liikkeisiin että siinä vaiheessa niiden oston järkevyyttä pitää itselleen alkaa todistella.JPI666 kirjoitti:Kai sä myös mielummin varastat bensat pyörääs kun lähdet ajamaan, kun kestäähän nekin tankissa ainakin kolmekertaa pidempään kuin maksettu bensa?Harikka kirjoitti:Oikein 'pahoillaa'?jarmokuttinen kirjoitti:Aluksi pahoitteluni jos jokun tuntenut maksaneensa liikaa tuotteista.
Jarmo / HD KuopioToi ko. takki (kuten muualla tässä ketjussa mainittu) maksaa StPaulHD:ssä $249.95 + rahti Suåmee $39.99. Takki Suåmessa n. 211€, siihe sitte valtionosuudet päälle, jäähää n.50€ päähä tosta tarjoushinnasta joka tulee joskus sitte voimaa. Ei taija tosiaa olla mittää ostoryntäystä tiskilla/'virtuaalitiskillä' hintaa 829.00€
. Jos ostaa 3kpl piraatti takkia, jotenki arvaisin jotta ne kestää kauemmi 1kpl 'alkuperäne' ja €uroja saatto menna silti vähemmä...
http://cgi.ebay.com/HARLEY-MEN-VICTORY- ... 3360ec99c5" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei Hei Jarmo älä nyt pillastu jos kauppatapaasi arvostellaan, mieti mielummin olisiko siinä korjaamisen varaa. Totuushan kumminkin on että Savon liikkeen hintoja kovempia ei edes etsimällä löydy.
Tässä nyt kumminkin yksi lisenssi kauppias Kiinassa (toimittaa tavaraa mm. USA:n diilereille), myy toki suoraan Suomeenkin, hieman infoa noista huonoista katteista.
http://sunindustry.bossgoo.com/product-Jackets.html
Eiköhän tämä nyt ollut tässä.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Kansalainen
Tässä nyt kumminkin yksi lisenssi kauppias Kiinassa (toimittaa tavaraa mm. USA:n diilereille), myy toki suoraan Suomeenkin, hieman infoa noista huonoista katteista.
http://sunindustry.bossgoo.com/product-Jackets.html
Eiköhän tämä nyt ollut tässä.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Kansalainen
Sen kummemmin kantaa ottamatta tuohon markkinointipolitiikkaan,niin tämä harrikka-krääsä-juttu on aika monimutkanen. Kiinan kautta ne tuppaa tulemaan(väitätpä mitä haluat). En ole koskaan "neuvonut" ketään liiketoiminnassa, mutta kannattaisi miettiä mitä ulosantia päästää ilman harkintaa. Nämä on aika monimutkaisia kuvioita nykyään. Lienetkö ollut "puotipuksuna" noin 10 vuotta sitten, mutta kun astuin liikkeeseen niinsanotusti tavallisissa kamppeissa ja olin kiinnostunut katsomaan "bar&shield"-t-paitaa, niin tulin hätistellyksi likimain "läheiseen paskapumppaamoon". Kaveri oli kiinnostunut vaihtamaan japsilla Fat-Boyn(2009). No se meni siihen, että äkkiä fatboe sisään ja liike kiinni. Ei varmasti oltu "Oikeasti Baikkerien näköisiä", ja se tuli varmaan huomattua, josta johtuen varallisuutemme spekuloitiin heti:PERS´AUKISIA". Tuo ennakkoasenne on karkottanut VARMASTI monet potentiaaliset ostajat kauas. Turha näillä palstoilla on itkeä ja kitistä ite aiheuttamaa "ASIAKASHÄVIKKIÄ". Sitä saapi mitä tilaapi. Ja usko se, että pitää täysin paikkansa!
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Kuten me kaikki tiedämme aasiassahan tuotetaan myös suurinosa näistä virallisistakin tuotteista. Itse en tosin uskalla sieltä suoraan tilata vaan otan mieluummin viralliselta toimittajalta, tosin suoraan jenkeistä. Itse jäin vain hiukan ihmettelemään tätä kommenttia, että hintoja ollaan laskettu niin osissa kuin krääsäpuolellakin. Mielenkiinnolla odotan, että milloin ne hinnat todellisuudess laskee... Tuskin öljynsuodattimet kovin kauaa varastossa makaile, ellei sitten myyjä ole niitä tilannut laivalastia. Noin kuukausi sitten suomen hinta (H-d original krominen) 29 euroa ja sama filtteri jenkkilässä 11 taalaa. Mielestäni olllaan vielä aika kaukana toisistaan. Ja mitä näihin kuteisiin tulee niin mielestäni valikoima on huomattavasti laajempi jenkkilässä. Varmaan suomen myyjäkin niitä saa mutta se pitää tilata USAsta (samalla kolminkertaistaa hinta).
Jarmo, valitettavasti me (asiakkaat) jotka näitä markkinoita ylläpidetään ja maksetaan viulut niin kyllähän noi Suomen hinnat on aivan perc....ä ja se tuskin on sinun syytäsi.
Suomalaisten moraalia tässä on kuitenkin aika turhaa ruveta mollaamaan, menee hieman ohi.
Tähän voi vastata kauppias itse ja kaikki muutkin, mutta kuinka
monta 829€ nahkatakkia olet/olette itse ostanut jos sen jostain saa esim. 500 eurolla? Tuskin yhtään.
Eikä siinä mitään jos itse teet tai teette näin, mutta monella se hankinta menee kyllä sinne mistä sen tavaran halvemmalla saa, enkä puhu mistään piraatista vaan ”H-D orginal” tuotteista ylipäätänsä.
Sehän on jo pelkkää tyhmyyttä maksaa samasta tuotteesta satoja euroja enemmän vai onko mulla mennyt itsellä nämä talousasiat ihan katolleen?
Tuskin kukaan haluaa tehdä tappiollista kauppaa ja jos markkinat muuttuu huonompaan suuntaan, niin sen laivan pitää kääntyä vähän nopeammin tai te kauppiaat jäätte laivasta aika nopeasti.
Kaikki haluaa "kaiken ilmaiseksi ja heti" niin jos tilaan St. Paulista esim. racetunerin pikana, niin se on tällä 36h sisällä ja silti se jäi muutaman sata euroa halvemmaksi kuin että olisin sen ostanut täältä.
Tältä puolelta pöytää on aina helppo huudella että älkää sitten ostako maahantuojilta mitään, niin johan siellä pitää jotain tapahtua mutta siinä vaiheessa valitettavan usein on moni kauppias jos laittanut ovet kiinni
,lopullisesti!
Kyllähän tämä näkyy myös siellä valmistuslinjalla, aika moni saanut monoa tehtailta ja tuotanto pudonnut 20-30% vuosivauhtia. Näin se vaan menee että hyvinvointi aikojen jälkeen tulee yleensä alamäki, nyt se vaan tuli aika jyrkkänä ja suht nopeasti mutta tuskin yllätyksenä kuitenkaan, ei edes H-D:lle.
Ja jos tämä loukkaa jotain, niin poistan mieluimmin omat kommenttini kuin että tämä suljetaan. Nyt kauppias laittoi pikku "myynti/markkinointi" ilmoituksen tänne eikä siinäkään mitään (ellei riko jotain HDCF:n CHAT sääntöä?) Yleensä se joka kerkeää ensimmäisenä pöytään saa yleensä parhaat päältä.
Terv,
Ade
ps. Helmikuussa Jenkkeihin ja sieltä sitten ostan ne t-paidat mitä tarvitsen ja saan 100 dollarilla 5 paitaa kun täällä saan sillä 2 tai hyvässä lykyssä 3 (jos on poisto tuotteena alennuksessa) Ei varmaan kivaa luettavaa kauppiaan silmin mutta näin se vaan menee. Maidon ostan edelleen tuosta paikallisesta kaupasta.
Suomalaisten moraalia tässä on kuitenkin aika turhaa ruveta mollaamaan, menee hieman ohi.
Tähän voi vastata kauppias itse ja kaikki muutkin, mutta kuinka
monta 829€ nahkatakkia olet/olette itse ostanut jos sen jostain saa esim. 500 eurolla? Tuskin yhtään.
Eikä siinä mitään jos itse teet tai teette näin, mutta monella se hankinta menee kyllä sinne mistä sen tavaran halvemmalla saa, enkä puhu mistään piraatista vaan ”H-D orginal” tuotteista ylipäätänsä.
Sehän on jo pelkkää tyhmyyttä maksaa samasta tuotteesta satoja euroja enemmän vai onko mulla mennyt itsellä nämä talousasiat ihan katolleen?
Tuskin kukaan haluaa tehdä tappiollista kauppaa ja jos markkinat muuttuu huonompaan suuntaan, niin sen laivan pitää kääntyä vähän nopeammin tai te kauppiaat jäätte laivasta aika nopeasti.
Kaikki haluaa "kaiken ilmaiseksi ja heti" niin jos tilaan St. Paulista esim. racetunerin pikana, niin se on tällä 36h sisällä ja silti se jäi muutaman sata euroa halvemmaksi kuin että olisin sen ostanut täältä.
Tältä puolelta pöytää on aina helppo huudella että älkää sitten ostako maahantuojilta mitään, niin johan siellä pitää jotain tapahtua mutta siinä vaiheessa valitettavan usein on moni kauppias jos laittanut ovet kiinni
,lopullisesti!
Kyllähän tämä näkyy myös siellä valmistuslinjalla, aika moni saanut monoa tehtailta ja tuotanto pudonnut 20-30% vuosivauhtia. Näin se vaan menee että hyvinvointi aikojen jälkeen tulee yleensä alamäki, nyt se vaan tuli aika jyrkkänä ja suht nopeasti mutta tuskin yllätyksenä kuitenkaan, ei edes H-D:lle.
Ja jos tämä loukkaa jotain, niin poistan mieluimmin omat kommenttini kuin että tämä suljetaan. Nyt kauppias laittoi pikku "myynti/markkinointi" ilmoituksen tänne eikä siinäkään mitään (ellei riko jotain HDCF:n CHAT sääntöä?) Yleensä se joka kerkeää ensimmäisenä pöytään saa yleensä parhaat päältä.
Terv,
Ade
ps. Helmikuussa Jenkkeihin ja sieltä sitten ostan ne t-paidat mitä tarvitsen ja saan 100 dollarilla 5 paitaa kun täällä saan sillä 2 tai hyvässä lykyssä 3 (jos on poisto tuotteena alennuksessa) Ei varmaan kivaa luettavaa kauppiaan silmin mutta näin se vaan menee. Maidon ostan edelleen tuosta paikallisesta kaupasta.
- -Harikka-
- Viesti:
JPI666. Jonku aikaa sitte tempasit penisonkelman(siko?) keskusteluu, ku ketju oli Harrikan valinnasta. Nyt kirjotellaa tavaran hinnoittelusta, vihjailet varastamisesta??JPI666 kirjoitti:Kai sä myös mielummin varastat ?? bensat pyörääs kun lähdet ajamaan, kun kestäähän nekin tankissa ainakin kolmekertaa pidempään kuin maksettu bensa?Harikka kirjoitti:Oikein 'pahoillaa'?jarmokuttinen kirjoitti:Aluksi pahoitteluni jos jokun tuntenut maksaneensa liikaa tuotteista.
Jarmo / HD KuopioToi ko. takki (kuten muualla tässä ketjussa mainittu) maksaa StPaulHD:ssä $249.95 + rahti Suåmee $39.99. Takki Suåmessa n. 211€, siihe sitte valtionosuudet päälle, jäähää n.50€ päähä tosta tarjoushinnasta joka tulee joskus sitte voimaa. Ei taija tosiaa olla mittää ostoryntäystä tiskilla/'virtuaalitiskillä' hintaa 829.00€
. Jos ostaa 3kpl piraatti takkia, jotenki arvaisin jotta ne kestää kauemmi 1kpl 'alkuperäne' ja €uroja saatto menna silti vähemmä...
http://cgi.ebay.com/HARLEY-MEN-VICTORY- ... 3360ec99c5" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai onko heitto vähä-älysen idiootin aivopieru?
Viimeksi muokannut -Harikka-, 11:42 13.11.2010.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Street bob 2007
-
Rautahauli
Noin yleisesti ottaen jos joskus kannan mainoksia selässä/hihoissa niin en kyllä maksa niistä latiakaan extraa. Tulee mieleen Kummeli jossa rallikuski maksoi mainostarroista. 
-
jarmokuttinen
Huomenet kaikille!
Ei näistä nimimerkkien takaa huutajista pidä loukkaantua ja en ole helposti loukaantuvaa sorttia. Kestän ja toivon saavani suoraa palautetta toimistamme, että voimme korjata sen mitä tarvitsee. Nyt on tullut kallisarvoista tietoa jo paljon täältä. Myös asioita joita en itse ole tiennyt tai huomannut.
Kun ryhtyy yrittäjäksi, niin silloin on kestettävä julkinen arvostelu ja osattava poimia siitä se oleellisin. Joskus niihin taas vain ei kannata puuttua. Itse olen viisi vuotta ollut töissä liikkeessämme ja kaksi vuotta takaperin alkoi sukupolvenvaidos prosessi. Vuoden olen ollut liikkeen vetovastuussa ja pääomistajana. Seniorin kanssa meillä on ollut jatkuvasti hieman erillaiset toiminta-ajatukset ja osittain sen takia päädyttiin sukupolvenvaihdokseen. Markkinat kun muuttava ja niihin pitäisi pystyä sopeutumaan. Vanhat kaavat ei toimi enää uusissa tilanteissa. Helppoa ei ole menetettyjä asiakkaita saada takaisin ja joskus jopa mahdotonta, mutta nykyisten pitäminen ja uusien hankkiminen on tärkeää. Olen ottanut henkiökohtaisesti suuren riskin ja maksanut kovan summan liiketoiminnasta koska uskon voivani sen korjata. Jos jollakulla siis on hampaankolossa jotain menneisyydestä niin tulkaa käymään ohikulkiessanne ja sanokaa suoraan niin annan hammastikun
Yhden kullanarvoisen opin olen saanut jo kauan sitten: myönnä virheesi jos sellainen sattuu, korjaa se ja ota opiksi. Persettä ei kuitenkaan pidä nuolla, kukaan ei ole sen arvoinen.
Kaikkia ei voi miellyttää, mutta yritän palvella jokaista samanarvoisena. Väkisin joutuu olemaan "paskapuskurinakin" myös asioissa joihin ei ole voinut vaikuttaa, joskus taas pitää katsoa peiliin.
En muista yksittäisiä tapauksia ja en niitä ryhdy selittelemään, jokainen ovesta sisään kävelevä on jossain määrin kiinnostunut merkistämme ja siksi potentiaalinen ostaja. Voi olla, että jos on kiire painanut päälle niin joku on saattanut kokea saaneensa huonoa palvelua, mutta potkaiskaa silloin reilusti nilkkaan
Pääajatus kirjoittamiselleni oli tuoda tietoon kauan toivotut hintamuutokset virallisilla kauppialla. Ei ollut tarkoitus markkinoida ainoastaan omaa liikettä/tuotteita. Hintamuutokset tulevat koskemaan HD:n omaa tuotantoa ja lisenssivalmistajat ovat asia erikseen. Hinnat laskevat minun tietojeni mukaan vähitellen ja mm. akkujen hintoja on laskettu vähän kerrallaan jokaisessa hinnastomuutoksessa.
OK, tässä oli jo puolustuspuhe, mutta jatketaan vain tätä keskustelua.
Jarmo
Ei näistä nimimerkkien takaa huutajista pidä loukkaantua ja en ole helposti loukaantuvaa sorttia. Kestän ja toivon saavani suoraa palautetta toimistamme, että voimme korjata sen mitä tarvitsee. Nyt on tullut kallisarvoista tietoa jo paljon täältä. Myös asioita joita en itse ole tiennyt tai huomannut.
Kun ryhtyy yrittäjäksi, niin silloin on kestettävä julkinen arvostelu ja osattava poimia siitä se oleellisin. Joskus niihin taas vain ei kannata puuttua. Itse olen viisi vuotta ollut töissä liikkeessämme ja kaksi vuotta takaperin alkoi sukupolvenvaidos prosessi. Vuoden olen ollut liikkeen vetovastuussa ja pääomistajana. Seniorin kanssa meillä on ollut jatkuvasti hieman erillaiset toiminta-ajatukset ja osittain sen takia päädyttiin sukupolvenvaihdokseen. Markkinat kun muuttava ja niihin pitäisi pystyä sopeutumaan. Vanhat kaavat ei toimi enää uusissa tilanteissa. Helppoa ei ole menetettyjä asiakkaita saada takaisin ja joskus jopa mahdotonta, mutta nykyisten pitäminen ja uusien hankkiminen on tärkeää. Olen ottanut henkiökohtaisesti suuren riskin ja maksanut kovan summan liiketoiminnasta koska uskon voivani sen korjata. Jos jollakulla siis on hampaankolossa jotain menneisyydestä niin tulkaa käymään ohikulkiessanne ja sanokaa suoraan niin annan hammastikun
Yhden kullanarvoisen opin olen saanut jo kauan sitten: myönnä virheesi jos sellainen sattuu, korjaa se ja ota opiksi. Persettä ei kuitenkaan pidä nuolla, kukaan ei ole sen arvoinen.
Kaikkia ei voi miellyttää, mutta yritän palvella jokaista samanarvoisena. Väkisin joutuu olemaan "paskapuskurinakin" myös asioissa joihin ei ole voinut vaikuttaa, joskus taas pitää katsoa peiliin.
En muista yksittäisiä tapauksia ja en niitä ryhdy selittelemään, jokainen ovesta sisään kävelevä on jossain määrin kiinnostunut merkistämme ja siksi potentiaalinen ostaja. Voi olla, että jos on kiire painanut päälle niin joku on saattanut kokea saaneensa huonoa palvelua, mutta potkaiskaa silloin reilusti nilkkaan
Pääajatus kirjoittamiselleni oli tuoda tietoon kauan toivotut hintamuutokset virallisilla kauppialla. Ei ollut tarkoitus markkinoida ainoastaan omaa liikettä/tuotteita. Hintamuutokset tulevat koskemaan HD:n omaa tuotantoa ja lisenssivalmistajat ovat asia erikseen. Hinnat laskevat minun tietojeni mukaan vähitellen ja mm. akkujen hintoja on laskettu vähän kerrallaan jokaisessa hinnastomuutoksessa.
OK, tässä oli jo puolustuspuhe, mutta jatketaan vain tätä keskustelua.
Jarmo
Jarmon kirjailut pitää sisällään ihan totta markkinoiden muuttumisesta ja verkkokaupan lisääntymisestä. Siitä kiitokset jos hinnoittelua ollaan muuttamassa. Tuosta kalleimmasta liikkeestä voisin sanoa, että itse pks-alueella asuvana olen tehnyt kauppoja myös Kuopiossa, silloin kun olen siellä käynyt. Joten en allekirjoita tuota kalleutta. . .
Ihan antoisa keskustelu jokatapaukses . . .
Ihan antoisa keskustelu jokatapaukses . . .
Mistä helevetistä ihimiset on keksiny että rahan kanssa pelatessa kannattaa pitää jotaan moraalia mielessään,,,siitä jää kellekkään mitään,,,nypitään raha pois, juokoot toiset omiaanjarmokuttinen kirjoitti:.
Tilataan samalla kiinasta konttikaupalla piraattipaskaa kun on näin moraalitonta kansaa Suomenmaa pullollaan...Ja saapi halvalla ja takuita ei anneta...
Jarmo
-Panheads MC-
Hienoa kun joku diileri tulee ulos kaapista
En tunne ko. kirjoittajaa enkä ole koskaan ko. liikkeessä käynyt, mutta reipas veto oli tulla tällä tavoin esille
Julkista ryöpytystä oli odotettavissa ja kiinnostavaa keskusteluahan tämä on.
Ja älä Pertti tätä nyt ryhdy mainoksena poistamaan, vaikka itselläsi olisikin mahdolliset sponsorisopimukset kunnossa pohjanmaan paikallisdiilerin kanssa
Ja älä Pertti tätä nyt ryhdy mainoksena poistamaan, vaikka itselläsi olisikin mahdolliset sponsorisopimukset kunnossa pohjanmaan paikallisdiilerin kanssa
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus