Olen uusimassa laakereita ja mietin millä olette saaneet parhaiten sen laakerin kehän pois sieltä vanteesta, kyseessä siis kartiolaakerit. Jonkinmoinen ulosvetäjä varmaankin mutta millainen?
Marko
Fat Boyn vanteista vielä... Laakerikoolin irroitus
Re: Fat Boyn vanteista vielä...
Hitsaamalla palko pintaan
-
HD-Evolution
Siis hitsataanko "tartunnat" ulosvetäjälle vai poltetaanko kokonaan pois?
Moro!
Mä oon hitsannu siihen ulkokooliin jonkun pultin tai muun tapin poikittain kiinni ja lyönyt sit toiseltapuolen tuurnalla sen irti.
-KV-
Mä oon hitsannu siihen ulkokooliin jonkun pultin tai muun tapin poikittain kiinni ja lyönyt sit toiseltapuolen tuurnalla sen irti.
-KV-
Noin se lähtee. Samalla hitsaamisella kooli kutistuu ja irtoaa lähes ilman voimaa.KimmoV. kirjoitti:Moro!
-KV-
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Ookoo, kiitosta tiedoista ja eikun irroittelemaan.
Marko
Marko
Re: Fat Boyn vanteista vielä... Laakerikoolin irroitus
Oikeanlainen ulos"vetäjä" (oikeasti sillä lyödään laakerikooli sisältäpäin ulos) on tuon näköinen.
Bearing Race Tool (Jims)

Noita on eri kokoisia. Joilla saa erikokoiset koolit irti.
Menee laakerikoolin mukaisesti ja kapeammassa päässä oleva kynsi menee koolin alle.
Keskelle tulee olakkeellinen akseli joka pitää puolikkaat paikoillaan ja jolla humautetaan laakerikooli irti.

Tuolta Hands on Tools nettikaupasta löytyy kaikenlaisia erikoistyökaluja Harrikoihin.
Bearing Race Tool (Jims)

Noita on eri kokoisia. Joilla saa erikokoiset koolit irti.
Menee laakerikoolin mukaisesti ja kapeammassa päässä oleva kynsi menee koolin alle.
Keskelle tulee olakkeellinen akseli joka pitää puolikkaat paikoillaan ja jolla humautetaan laakerikooli irti.

Tuolta Hands on Tools nettikaupasta löytyy kaikenlaisia erikoistyökaluja Harrikoihin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019