pestävä ilmanputsari
- Sporttiboy
- Viesti:
Elämä on täynnä pieniä ihmeellisä asioita...
Mä ostin joskus aikoinaan "perhekoon" pakkauksen sekä puhdistusainetta (on vähän Faityä (tm) tehokkaampaa) ja ilmanputsariöljyä (on aiheeseen liittyvä tuote ja toimii) ja oon niillä pärjännyt kohta kolme vuotta ja vielä on jäljellä...
Se on pieni satsaus vakuutusmaksujen rinnalla mopon hyvinvointiin!
Ugh, olen puhunut parin kaljan voimalla ja se siitä...
Mä ostin joskus aikoinaan "perhekoon" pakkauksen sekä puhdistusainetta (on vähän Faityä (tm) tehokkaampaa) ja ilmanputsariöljyä (on aiheeseen liittyvä tuote ja toimii) ja oon niillä pärjännyt kohta kolme vuotta ja vielä on jäljellä...
Se on pieni satsaus vakuutusmaksujen rinnalla mopon hyvinvointiin!
Ugh, olen puhunut parin kaljan voimalla ja se siitä...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
-
Rautahauli
Re: pestävä ilmanputsari
Tilasin iipeistä pestävän suodattimen S&S koteloon/kaasariin. (vajaa 22€ kuluineen, jos menee tulliin niin ehkä vitonen lisää) Suodatin on myyjän ilmoituksen mukaan S&S:n valmistama eikä ole vaahtomuovia. Onko siihen omat öljyt vai soveltuuko sama öljy kuin vaahtomuovisuodattimeen? Niitä kun noi nettikaupat näkyy enimmäkseen myyvän.
-
nikkari-52
- Viesti:
vaahtomuovi suodattimeen tietty oma (tahmea) öljy! K&N tyyppisiin (puuvilla tms.) suteihin oma öljynsä joka on väriltään punaista ja muistuttaa viskositeetiltään lähinnä keulaöljyä. Puuvillasudin saa helposti puhallettua paineilmalla paskaksi!
Pesu/öljy settiä saatavilla (halvin?) motonetistä.
Pesu/öljy settiä saatavilla (halvin?) motonetistä.
-
Rautahauli
Motonetti olisi aika lähellä mutta en nähnyt nettisivuilla muita kuin vaahtosuodattimen öljyä.
itellä on ollu pestävä suodin jo aika kauan, nyt olen funtsinu et voi olla uuden paikka kun pestessä (bensa) ei bensan väri enää tummene, isompaa roskaa on kyllä, joten hienompi hiekkapöly taitaa jo mennä läpi.
yleensä olen pienellä paineella ajan kanssa kuivannut ja suihkinut esim wd40 tai vastaavaa päälle.
yleensä olen pienellä paineella ajan kanssa kuivannut ja suihkinut esim wd40 tai vastaavaa päälle.
"HASTA LA PISTA"!
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:44 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Harikka kirjoitti:Jos tää ei oo vitsi, onnittelut oot tappanu yhen viltterin...maicol kirjoitti:itellä on ollu pestävä suodin jo aika kauan, nyt olen funtsinu et voi olla uuden paikka kun pestessä (bensa) ei bensan väri enää tummene, isompaa roskaa on kyllä, joten hienompi hiekkapöly taitaa jo mennä läpi.
oikeen jaksa uskoo et olis ikuinen, pestävä=ikuinen?
"HASTA LA PISTA"!
-
Rautahauli
Mahtoiko tulla oikea putsari; koko 162x 60mm. Näyttää vaan jotenkin isolta S&S:n TearDrop koteloon. En pääse nyt just kokeileen sopivuutta.
Onkohan noi puuvillaiset (K/N, vast.) pestävät suodattimet hyviä suodattamaan. Olen vaan katsellut uusia ja pari kertaa ohjeen mukaan pestyjä suotimia ja ovat kyllä aika ohkaisia harakanpesiä. Osiko haettu enemmän vapaavirtausta kuin suodatusta. Noihin vaahtomuovisiin öljyttäviin kyllä uskon.
FL -53
-
eedee
Noita suodattimia on nähtävästi moneen lähtöön. Mulla on vm. 2005 Sportsterissa Screaming Eaglen putsari jossa itse elementissä lukee:
Washable.
Do not oil!
Tuotenumeroa en muista enkä nyt jaksa avaa putsarin koppaa katsoakseni sitä
Ja pesuohjeessa oli idea - vapaasti suomentaen - se että pesuvettä ei saa päästää suodattimen sisäpuolelle, eli matalaan astiaan liuotinpesuainetta ja pyöritellään filtteriä pystyasennossa siten että neste ei pääse filtterin sisäpinnalle. Eli nesteen pinnan korkeus astiassa oltava hiukan alle filtterin seinämän paksuus/korkeus. Sitten annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan haalealla vedellä ja annettava kuivua ravistellen/valuttaen. Paineilman käyttö ohjeessa kielletiin.
Annoi muhia aineen hyvän aikaa ja pari kertaa filsua välillä kastellen uudestaan. Lopuksi kun hanan alla huuhteli niin kyllä aika paskanen vesi siitä lähti ja puhtaax tuli.
Washable.
Do not oil!
Tuotenumeroa en muista enkä nyt jaksa avaa putsarin koppaa katsoakseni sitä
Ja pesuohjeessa oli idea - vapaasti suomentaen - se että pesuvettä ei saa päästää suodattimen sisäpuolelle, eli matalaan astiaan liuotinpesuainetta ja pyöritellään filtteriä pystyasennossa siten että neste ei pääse filtterin sisäpinnalle. Eli nesteen pinnan korkeus astiassa oltava hiukan alle filtterin seinämän paksuus/korkeus. Sitten annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan haalealla vedellä ja annettava kuivua ravistellen/valuttaen. Paineilman käyttö ohjeessa kielletiin.
Annoi muhia aineen hyvän aikaa ja pari kertaa filsua välillä kastellen uudestaan. Lopuksi kun hanan alla huuhteli niin kyllä aika paskanen vesi siitä lähti ja puhtaax tuli.
niin...vai olisko kuitenkin kaikkein parasta vaan paperisuodatin ja sen vaihto tarpeeksi usein! 
"HASTA LA PISTA"!
Niin, taallahan niita paperisuodattimia saa melkein hyllysta. Eika maksa ku n. 200 rellua kappale (n. 90 egee). Kahdeksantonnin valein kun noita vaihtelee niin tietaa vaihtaneensa.maicol kirjoitti:niin...vai olisko kuitenkin kaikkein parasta vaan paperisuodatin ja sen vaihto tarpeeksi usein!
Kylla tassa mieluummin sijoittaa pestavaan suodattimeen.
Hyviä nämä kunnon pestävät suodattimet. Näin olen itse pessyt motocrossin suodattimia ja muitakin vapari-suodattimia.
Peseminen tapahtuu:
-Aluksi kastele vedessä
-Sumuta pesuainetta suoraan putsariin sisälle/ulkopuolelle
-Veteen Likoomaan jonkin aika
-Huuhtele vedellä putsarin sisältä päin. (näin lika menee oikeaan suuntaan pois, eikä jää suorattimensisälle.)
-Anna kuivua itsestää (ei paineilmalla!)
-Lopuksi öljyä putsari hyvin, tässä parasta on spray pullossa putsareille tarkoitettu öljy.
-Putsari takasin kiinni ja kovaa ajoa
Peseminen tapahtuu:
-Aluksi kastele vedessä
-Sumuta pesuainetta suoraan putsariin sisälle/ulkopuolelle
-Veteen Likoomaan jonkin aika
-Huuhtele vedellä putsarin sisältä päin. (näin lika menee oikeaan suuntaan pois, eikä jää suorattimensisälle.)
-Anna kuivua itsestää (ei paineilmalla!)
-Lopuksi öljyä putsari hyvin, tässä parasta on spray pullossa putsareille tarkoitettu öljy.
-Putsari takasin kiinni ja kovaa ajoa
No juuri näin! Jää enemmän kapitaalia jota voimme sijoitella vaikka olueen (600ml)joka onkin jo reilusti toista egeä baarissa.karibo kirjoitti:Niin, taallahan niita paperisuodattimia saa melkein hyllysta. Eika maksa ku n. 200 rellua kappale (n. 90 egee). Kahdeksantonnin valein kun noita vaihtelee niin tietaa vaihtaneensa.maicol kirjoitti:niin...vai olisko kuitenkin kaikkein parasta vaan paperisuodatin ja sen vaihto tarpeeksi usein!
Kylla tassa mieluummin sijoittaa pestavaan suodattimeen.
Jos tämä näkyy sinne Texasiin niin harkitseppa tuliaisiksi vaikka sellaista Stadista kalliilla ostamaani (mutta niin hyvännäköisen) ss mallin ilmanputsari +panos (vaahtomuovia) TChen. Luulen että sieltä irtoaa yhden tuollaisen täkäläisen paperisuotimen hinnalla.
Tuosta auringossa kuivattamisesta mulla on sellainen fiilis että saattaa nuo materiaalit öljyisessä (varmasti aina jää vaikka kuinka fairilla lutraa) suodattimessa kärähtää, kun suodatinmateriaali ei tietenkään käytössä lämpene sen kummemmin joten öljyssä friteeraaminen tuskin on oikea proseduuri.
Ja jos Suomeen asti tulee alle 30 eetä kn-suodatin niin kyllä niitä voi varmasti uhrata pari kipaletta kesässä ilman että pesis kertaakaan, se peseminenkin voi olla ihan väärää säästöä!
Tuskin missään on tehty tutkimusta suodattimista, VTT haloo!? Kyllä ne keuhkot on koneellekkin elintärkee? Tietysti pitäisi tutkimusta tehdä jo ihan kulutuksen ja päästöjen vuoksi, hä?
"HASTA LA PISTA"!