Milläs kierroksilla mun pitäis tolla Harrikalla ajella, että toi läskimaha katoais?
Tärinälauta?
Tärinälauta?
Tua Anttilas myydään 50 Hz taajuudella värähtelevää tärinälautaa. Tärinä sitten mm laihduttaa...
Milläs kierroksilla mun pitäis tolla Harrikalla ajella, että toi läskimaha katoais?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
25. ajokausi Harrikalla, nyt Ultra Limited 24
Re: Tärinälauta?
Jos pyöräsi on tuo kuvan Electra, niin ei se tärise.
Siinä kun on kumityynyripustus koko tekniikalle.
Siinä kun on kumityynyripustus koko tekniikalle.
LIFEMEMBER
Varmaan kannattas ensin lopettaa oluen juonti, ja ruveta vaikka hiihtään kun kerran talvikin tulee huomenna, kuulemma....Pekka L kirjoitti:Milläs kierroksilla mun pitäis tolla Harrikalla ajella, että toi läskimaha katoais?
Jusa
"Ja kadonneen rispektin metsästys..."
Työntele sitä pehmeällä hiekalla päivittäin, ei tarvi tärinää.
50Hz on verkkotaajuus valtakunnan jakelussa.
Pekka L kirjoitti:Tua Anttilas myydään 50 Hz taajuudella värähtelevää tärinälautaa. Tärinä sitten mm laihduttaa...![]()
Joten sormet töpseliin ja taajuus löytyy!rami kirjoitti:
Hiihdä ja työntele...
Mutta kun homman idean piti olla se, että ajellessa laihtuis!
Mites jos takapyörään rakentais semmosen 'hallitun epäbalanssin', joka esim sataa ajaessa antais ton verkkotaajuus tärinän? Kun koneen syke ei matkamallissa tuu runkoon!
Mites jos takapyörään rakentais semmosen 'hallitun epäbalanssin', joka esim sataa ajaessa antais ton verkkotaajuus tärinän? Kun koneen syke ei matkamallissa tuu runkoon!
Pekka äL
Riippuu vähän sormista. Voihan se taajuus löytyä sieltä mihin palkokasvin ei sais mennä.
wesa kirjoitti:Joten sormet töpseliin ja taajuus löytyy!rami kirjoitti:
ei auta ko ostaa vanha mopo missä moottori pultattuna raakana runkoon, vatkaa ja pärisee ku tiepora
-86 1100cc evosportto
joo ja vittu ku mä oon jo muutonki ku kuivankesän orava,,,ni jos mä tolla paskakasalla kohmotan toho tahtiin viel muutaman vuoden ni en varmaan paina kilon kiloo,,,tärinä rauta prkl 1200Hz
-Panheads MC-
- Mopopoika -65
- Viesti:
Laita siihen mopediisi polkupyörän polkimet jotka pyörittävätPekka L kirjoitti:Hiihdä ja työntele...
a) joko polkypyörän napadynamoa ja tästä dynamosta otat sytytysvirran
b) tai auton laturia ja tästä laturista otat latausvirran
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Pekka L kirjoitti:Mutta kun homman idean piti olla se, että ajellessa laihtuis!
Jos oletetaan, että takarengas on esim kokoa 160/80/16 olisi renkaan halkaisija noin 66cm ja vierähdyskehä siten n.208cm. Taajuus 50hz tarkoittaa 50kierrosta sekunnissa eli 104m/sek joka on noin 375km/tunnissa.
Jos vanne on soikea se täristää 2kertaa kierroksella, jolloin nopeus 187,5km/tunnissa riittää sopivan taajuuden saavuttamiseen.
Ei muuta kuin koittamaan....
Tänks! Löytyihän se mieluinenkin vastaus...Brockwell kirjoitti:Jos vanne on soikea se täristää 2kertaa kierroksella, jolloin nopeus 187,5km/tunnissa riittää sopivan taajuuden saavuttamiseen.
Ei muuta kuin koittamaan....
Täytyy vaan takavannetta litistää ja tulevan suven ajelureitti (Rostock - Brysseli - Tulln - Garda tai jotain...) suunnitella autobaanoja pitkin ajettavaksi, niin saankin sitten palata hoikkana poikana kotiin.
Pekka äL
Ettäkö Electralla?jolloin nopeus 187,5km/tunnissa riittää sopivan taajuuden saavuttamiseen.
LIFEMEMBERRe: Tärinälauta?
Neliskanttisella renkaalla ei tarttis ajaa sataakaan...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>