Ajokausi jo ohi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

T for Texas

Re: Ajokausi jo ohi?

Viesti Kirjoittaja T for Texas »

Ajokausi ohi? -Ehei, heti kun jumi niskassa helpottaa niin matka jatkuu.. :)

-T
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
Lonely rider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lonely rider »

Magee fiilis tänään: vauhtii 100km/h ja lumiraetta naamaan (avopotta).
Nyt tiedän miltä neulatyynystä tuntuu.
Rider since 1959
Lupara

Viesti Kirjoittaja Lupara »

Turun seudulla aamusella peilijäällä 1 kaveri tienposkessa härräkällä, 1 kyykkykuski nostamassa pyöräänsä ylös ja rekka kaiteessa. Varovasti siellä.
Loud pipes save lives.
Ratt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ratt »

Oulussa aamulla +3,5astetta ajourat kuivat. vielä pääsi töihin hartikalla!
--------------------------
Slowly we Rock
j4nn3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j4nn3 »

Luovutin tänään. Pesin pyörän ja vein talviteloille. Osaksi kyllä sen takia etten joka tapauksessa pääse seuraavaan kahteen viikkoon ajamaan niin parempi viedä talvehtimaan nyt "hyvän sään aikana"...
Ride to freedom with the King of Kings!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Viikonloppuna tuli ajettua rautiksella noin 40 km ja viileää oli, ellei peräti kylmää. Mutta sitten otin shovelin ulos ja sen lepakkokatteen suojissa meni 115 km vaivatta.

Tuolla katteella on kyllä valtava merkitys näissä loppu- ja alkukauden ajoissa. Kun viima jää pois ja jonkinlainen tyhjiö vielä siihen katteen ja kuskin väliin, niin ilmeisesti moottorin lämpöäkin vielä nosee siihen vähän helpottamaan tarkenemmista.

Jännä ilmiö, että jenkeissä, jossa lämmintä piisaa, suurin osa pyöristä on silti tuulisuojilla. Meillä täällä kylmässä ei juurikaan haluta käyttää niitä, elleivät ne ole jo valmiiksi kiinteästi sohvapyörään asennettuna ... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joe Cool kirjoitti: Jännä ilmiö, että jenkeissä, jossa lämmintä piisaa, suurin osa pyöristä on silti tuulisuojilla. Meillä täällä kylmässä ei juurikaan haluta käyttää niitä, elleivät ne ole jo valmiiksi kiinteästi sohvapyörään asennettuna ... :roll:
Mä oon jotenkin kuvitellu, että niillä varsinkin siellä etelämmässä se tuulisuojan käyttö liittyis niihin
lentäviin ötököihin. Niillä kun näyttää ne ördärit olevan suomalaisen varpusen kokoisia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lovebug" onclick="window.open(this.href);return false; Näiden parin viikon parittelu aika on kuulemma motskarilla ajaessa melko vit... ärsyttävää.

Törmäsin muuten viimeviikolla aamulla duunimatkalla tod. näk. lepakkoon. Jos ei olis ollu pleksiä, olis osunu suoraan daijuun.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Hessu kirjoitti: Törmäsin muuten viimeviikolla aamulla duunimatkalla tod. näk. lepakkoon. Jos ei olis ollu pleksiä, olis osunu suoraan daijuun.
No niin, nythän sulla on sitten pelkän plexin sijasta lepakkokate :lol:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Ei ole ajokausi suinkaan ohi vaikka pahalta näyttää. Suomessa se kyllä taitaa jo olla ohi, sillä enää pitäisi
selvitä lauantaina Raisiosta Helsinkiin Finnlinesin lauttaan ja sitä myötä Rostockista
kohti Kroatiaa. Saksaan ja Itävaltaan on luvattu vaihtelevaa keliä ja 10 astetta lämmintä.
Vaimon Road Kingillä mennään 2 päällä kun oma Electra on jo perillä tallissa.

Matkaa kertyy noin 1450km eli matka ei tapa mutta alpeilla saattaa olla jo pikkaisen siinä ja tässä
onko lumisade niskassa. Säätiedotuksia lukiessani totesin, että paras reitti ( vähiten lunta ) näyttäisi
olevan Bolzanosta yli Gardan suuntaan ja siitä Venetsian ohi itään.

Kun pääsen perille ensiviikon keskiviikkona heittelen säätiedotuksia ja tietoja matkan kulusta vaikkei se
ketään kiinnostaisikaan :lol: .

Ajovarusteina meillä on seuraavaa;
mulla H-D koretakki ja meidän Cyclespiritin gore henkselihousut, Shoein J1 visiirillinen avopotta (kun Shoei Multitec unohtui mökille viimeksi) jotkut gorehanskat, mutta onneksi on kahvalämppärit.
Jalkaan vettäpitävät bootsit.
rouvalla kutakuinkin samanlainen varustus ja Schuberthin J1 visiirillinen avopotta.

Näistäkin aattelin heittää kommenttia kunhan päästään perille.

Toiveissa tietty on, että ei tarvitse vedenpitävyyttä testata. Kylmän kanssahan aina pärjää.
Vellu71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vellu71 »

Itselläni on ajot vähäksi aikaan ohi? Sportster nurin -> käsi paketissa. Shovelissa piikkisiasta yks tappi poikki. Ja rautis ei ole valmiina. :oops:

No jospa taas ajelis vaikka tammikuussa. Ihan vaan naapureiden kiusaksi :D
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Hessu kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: jenkeissä, jossa lämmintä piisaa, suurin osa pyöristä on silti tuulisuojilla
Mä oon jotenkin kuvitellu, että niillä varsinkin siellä etelämmässä se tuulisuojan käyttö liittyis niihin
lentäviin ötököihin.
Törmäsin muuten viimeviikolla aamulla duunimatkalla tod. näk. lepakkoon. Jos ei olis ollu pleksiä, olis osunu suoraan daijuun.
Itse olen ajatellut tuulisuojien käytön jenkeillä liittyvän yleiseen mukavuuden haluun. Suojaavathan ne mainitusti ötököiltä, kylmältä, sateelta ja ylipäänsä kaikelta ilmassa vastaan tulevalta sekä tietysti itse ilmavirraltakin. Ajokamppeet ja naama pysyvät siiteinä ja voi ajaa vähän kevyemmillä varusteilla ja mukavammin kaikissa oloissa. Paitsi tietysti kunnon helteellä ajoviima ei enää viilennäkään.

Itselläni shovelissa lepakkokate (hyvin te H ja S sen nimen tosiaan määrittelitte :mrgreen: ) on helppo kiinittää ja irrottaa 4 ruuvilla aina tilanteen mukaan ja valtaosa kilometreistä on kyllä tullut ajettua ilman pleksiä. mutta hunoissa oloissa se kyllä tekee ajon paljon mukavammmaksi. Kunnon kesäkelissä sitä taas nauttii ajoviimasta enemmän. Silti ihmettelenkin, miksei jengi niitä pleksejä käytä enemmän, kun noita pikakiinnitteisiä suojiakin on markkinoilla. Kai sitä kovan jätkän rooli kärsii, jos ajaa ikkunan läpi :lol:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
puruskai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Vellu71 kirjoitti:Itselläni on ajot vähäksi aikaan ohi? Sportster nurin -> käsi paketissa. Shovelissa piikkisiasta yks tappi poikki. Ja rautis ei ole valmiina. :oops:

Täh? Lipat jäillä vai mitä tapahtui?? Pikaista paranemista! ja onhan tässä talvi aikaa parannella haavoja :?

Oon itte sen verran idiootti että aina on pakko ajella viimeiset pätkät näin loppusyksystä. Viime vuonna näillä main ajelin K-sarjan Bemarilla Mäntsälästä tänne Lappeenrantaan, lähdössä -6 ja perillä 1 oC. Ja olin ihan vitun jäässä koko päivän ajon jälkeen.. Tutina loppui vasta hartaan saunomisen ansiosta. Et jee.

Mut noihin ylempiin keskusteluihin viitaten, tottamooses tollainen homosoffa niinkuin minulla kuljettaa vähän viileämmässäkin kelissä. Nolla on sellainen maaginen raja että alkaa mietityttämään koko homman järkevyys, siis lyhkäisilläkin matkoilla. Piti tänääm autoonkin laittaa nastat että pääsen aamulla kentälle että pääsen lasten kanssa syyslomareissulle. Mut ihan vittuillessani en laita mopoa talviteloille ennenkuin pysyvä lumi maahan tipahtaa :D
Vellu71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vellu71 »

puruskai kirjoitti:
Vellu71 kirjoitti:Itselläni on ajot vähäksi aikaan ohi? Sportster nurin -> käsi paketissa. Shovelissa piikkisiasta yks tappi poikki. Ja rautis ei ole valmiina. :oops:

Täh? Lipat jäillä vai mitä tapahtui?? Pikaista paranemista! ja onhan tässä talvi aikaa parannella haavoja :?
Eturengas puhki. Kotipihalle olin kääntymässä. Onneks ei mennyt Konnunsuon mutkissa. Nyt ei mennyt rikki kun toinen peili. Naarmut tankkiin, vaimentajaan, putsariin ja jarrukahvaan :cry:
Kädestä viis :lol: Kohta varmaan vakuutusyhtiö ei myönnä miulle mitään vakuutuksia. Niin paljon oon itteäni rikkonut. Tai sit pitää lopettaa harrastukset.
puruskai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puruskai »

No voi vattu. Sittenhän se talvi meneekin ukkoa ja mopoa parsiessa. En ole ihan äskettäin kuullut et rengas puhkeaisi tolleen, yleensä ne kait vuotaa pikkuhiljaa lättänäksi. Vakuutusyhtiö taputtaa varmaan selkään että tervetuloa kanta-asiakas :D
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Tänään pitäisi ajaa vielä pikku pätkä talviteloille.

Ensimmäinen mopokesän pätkä takana, ostin pyörän vasta syksyllä eikä kilometrejä tullut kuin vajaa 600 ja sekin nurkissa pärräämistä ja hallinnan opettelua hitaissa nopeuksissa. Lujaa ajaa kuka vaan. :lol:

Ikää on jo sen verran että kun ajoin ajokortin niin sain sen A:n "kaupanpäälle". On tää mopoilu kuitenkin aivan eri maailmansa joten ei se mielestäni huono muutos ollut että A ajetaan erikseen. Se pitää oppia että mopoilijalla ei ole mitään oikeuksia autoilijaan nähden, tälläkin lyhyellä kaudella kiilattiin eteen joka suunnasta moneen kertaan kolmion takaa jne. ...tapan kyllä itsekin paljon aikaa auton ratissa mutta ehkä nyt huomioin motoristit entistä paremmin.
Vastaa Viestiin