Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Re: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Te ootte 50- 40vuotta myöhässä, kyll noi earlychopperit oli aika lyhkäsiä verrattuna "nyky" shoppereihin!!
Nämä on vakavia asioita - näistä ei passaa leikkiä laskea!smuige kirjoitti:Näköjään nälkä kasvaa syödessä, tuumat lisääntyy ja joidenkin elvistelynä heittämä sisäpiirin tsoukki muuttuu joidenkin toisten mielestä muka yleiseksi (mailmalla) "hyväksytyksi" käsitteeksi...JiiVee kirjoitti: Mutta kuinka pitkä on pitkä?
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitkä tai lyhyt.Aivan sama.Kehitys kehittyy,ja rakentelu tyylit siinä samalla.Olisko oikeesti komeeta,jos aina veivataan vaan samat hommat uudestaan ja uudestaan?Onko Indian Larryn pyörät choppereita?Mun mielestä on,vaikka ei ole sitä vaadittua +20"keulaa.Pitääkö kaikki aina lokeroida niin perkeleen tarkkaan?
Tuota mun mielenkiinto asiaan heräsi jo 60-luvulla. Esimmäiset näyttelykelpoiset chopperit rakensin 70-luvulla.FX kirjoitti:Te ootte 50- 40vuotta myöhässä, kyll noi earlychopperit oli aika lyhkäsiä verrattuna "nyky" shoppereihin!!
Että se siitä heräämisestä.
Joo! Wesa rakensi ekat chopperit neljän vanhana Mecano-palikoista! 
LIFEMEMBERRe: Mikä on Chopper? Määrittele ja laita kuva!
Palaa Vallu tuonne aloitussivulle ja ihaile!Vallu kirjoitti:Joo! Wesa rakensi ekat chopperit neljän vanhana Mecano-palikoista!
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=35563" onclick="window.open(this.href);return false;
Milläs vuosikymmenellä nuo mainitsemasi Mecanot tulivat?Vallu kirjoitti:Joo! Wesa rakensi ekat chopperit neljän vanhana Mecano-palikoista!
Taitaa olla aika vanha keksintö?
Ovat kyllä.wesa kirjoitti:Milläs vuosikymmenellä nuo mainitsemasi Mecanot tulivat?Vallu kirjoitti:Joo! Wesa rakensi ekat chopperit neljän vanhana Mecano-palikoista!![]()
Taitaa olla aika vanha keksintö?
AffeWikipedia kirjoitti:Meccanon kehitti Frank Hornby Englannissa vuonna 1901 ja sitä valmisti englantilainen Meccano Ltd vuosina 1908 - 1980. Nykyään rakennussarjaa valmistetaan Ranskassa ja Kiinassa.
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
http://www.goodwillparty.fi
Juu, näin se kehitys kehittyy.
Yksinkertainen Meccano motskari

ja sitten vähän enemmän chopper...

Ensimmäinen edustaa enemmän H-D Topper mallia ja jälkimmäisessä selkeästi West Coast Crappers- vaikutteita...
Nää ei siten ole choppereita, mutta Meccanoja...
Yksinkertainen Meccano motskari
ja sitten vähän enemmän chopper...

Ensimmäinen edustaa enemmän H-D Topper mallia ja jälkimmäisessä selkeästi West Coast Crappers- vaikutteita...
Nää ei siten ole choppereita, mutta Meccanoja...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Ja sitten kun tuosta runkoputken asennosta on väitelty niin tässä se taitaa olla jo hieman liikaa etukenossa
Aika ilmava malli.
Itse kuitenkin laittaisin "hieman enemmän" maavaraa.

Tässä tutkielmassa kauneus on katsojan silmässä...
Aika ilmava malli.
Itse kuitenkin laittaisin "hieman enemmän" maavaraa.

Tässä tutkielmassa kauneus on katsojan silmässä...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Chopperissa on siro tankki, ei FatBOB-tyyppinen, jos pyörässä on FatBOB-tankki ja FatBOB lokkari niin se on BOBBERI. Näin määriteltynä kuulin ensimmäisen kerran tuon BOBBER-termin joskus '80-luvulla. Silloin Chopperissa oli vakiota pidempi keula ja Coffin/Mustang/Sporster tms tankki... ei se muuten ollut chopperi. Alunperinhän chopperit oli likempänä näit nyky Bobbereit kuin nyky choppereit.
Nyky-chopperit näyttää pääosin mun silmään ihan halavatun kamalilta. Pääasiahan kai kuitenki lienee et fillari miellyttää omistajaansa.
Nyky-chopperit näyttää pääosin mun silmään ihan halavatun kamalilta. Pääasiahan kai kuitenki lienee et fillari miellyttää omistajaansa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.