1986 Softail ja minä

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Riku Rotten

1986 Softail ja minä

Viesti Kirjoittaja Riku Rotten »

Nyt on haettu -86 pois tullista pistetty ensi kerran tulille. Lähti varsin herkästi lisävirralla käyntiin.

Kuva

Ei muuten ollu käynissä kovin pitkään.

Tässä ympyröity letku mistä öljyt tuli. Kuva oikealta puolelta otettu.

Kuva

Letkun avoin pää on takafillarin veiressä ja ei näyttänyt olevan poikki, nirhautunut tms. Siisti leikattu pää.

Yritettiin sitten uudestaan tulille ja öljykatstrofi oli pienempi. Kun koneen samutti, niin kuullosti, että olisi imenyt kamaa takaisin. Mikä mahtaa mättää? Fillari seissy siis 1-2kk, olisiko joku huohotinsysteemi tukossa? Tosin huohotin alimmasta lähdöstä kuullostaa erikoiselta. Mistä mahtaa olla kyse?

Kuva vaimintimen sisuskalusta. Toisessa päässä ruuvi. Miten mahdetaan kiinnittää? On nuo olleet kiinni, kun mustasivat sormet tehokkaasti. Mahtaako nuo riittää vai tarviiko leimalle lisävaimmenusta?

Vanin kontti oli kohtalaisen täys harrikkaa ja onneksi en lähtenyt tuomaan ajamalla....

Avain tietysti puuttui. Saako esim runkonumerolla teetettyä? (Kyselen toki vielä sen perään...)

Ny on kyselty, ei ollu avainta ostettaessa pyörää..
orfeus

Re: 1986 Softail ja minä

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Tuostahan se taitaa huohottaa kampikammioon? seisoissa kertyneen öljyn poies. Jos siin letkun pääs ei ole filtteriä niin kannattaa laittaa mutta mieluummin renkaan linjas sivuun. Ei ku ajoon.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Kun pyörä on seissyt kauemmin niin kampikammioon on saattanut valua öljyä.
Se valuu siitä öljypmpun päällä olevan ison ruuvin alla olevan kuulaventtiilin kautta. Siis jousi ja kuula.

Eli on aivan normaalia pidemmän seisokin jälkeen.
Asiasta löytyy paljon tarinaa kun käyttää hakua...

Noi putkien sisälle tulevat huilut kiinnittyy yleensä sivulta yhdellä tai kahdella ruuvilla.
Ja tuon vaimenninosan ympärilä on vaimennusvilla.

Avaimia on kaksi erillaista.
Toinen Softailissa tankin päällä olevaan virtalukkoon.
Sellaiset ei tarvikkeena (tai orkkiksena) maksa maltaita ja tulee avaimet mukaan.
Tosiun asiansa osaa lukkoseppä pystyy värkkäämään siihen lukkoon myös uudet avaimet.

Toinen avain ohjauslukkoon.
Jos sitä ohjauslukkoa ei ole pyörässäsi valmiina, niin joudut sen laittamaan.
Vaikkapa HotBike Helsinki myy Neimanin ohjauslukon ja tarvittaessa sen lukon holkin, mikä hitsataan emäputkeen. Ja sitten tarvitsee myös porata paikka ohjauslukon sormelle.
Keula irti merkkauksen / porauksen jälkeen ettei mene puruja alemmalle ohjauslaakerille.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
kolvi

Viesti Kirjoittaja kolvi »

Tuosta huilusta. Eikös tuo ole se alkuperäinen V&H huilu. Ei kuulu mitään villaa, eikä riitä katsastukseen.
Quiet baffleja saatavana ko. putkiin, mutta eivät tahdo nekään riittää. Nimim. 106.8db.
Riku Rotten

taas on puuhasteltu päivä hukkaan, ainoastaan virtalukon sain vaihdettua.

Saako tähän lamppuun toimivaa umpiota? Tuohan on joku tarvikelamppu ja kiinnike rengasta ei saa jengoille asti.

Kuva

Ja mistä pitäisi nyysiä virta parkeille? Sain kuningasidean vetää piuhan ensinetuparkista takavalon johtoon ja sitten kokeilu: pitkät tai lyhyet syttyy aina mukana. Ajatus oli että aseccories asennossa olisi parkit olleet päällä. Ameerikan keltaiset parkit ei pala lainkaan.

Huilujen reiät löytyi, kaksi peräkkäin. Ilmeisesti nää vakiohiljentimet etummaisiin ja lisäpalikat takimmaisiin? Hommasin mp 4 tahti villaa ja laitan mitä mahtuu.
smuige
Viesti:

Meneekö se lampun kiinnikerengas paikoilleen ilman umpiota?
Minkä mallinen/kokoinen se vanha umpio oli? Onko tallella?
Saattaa olla, ettei kaikki umpiot käy tohon vaan pitää olla esim tasalasinen umpio.
Ja yllätys yllätys, noihin H-D tarvikkeisiin saa aika usein osia H-D tarvikeliikkeistä.
Tosin tuon umpion luulis löytyvän monestakin autotarvikeliikkeestä.
Ota sitten sellainen jossa on paikka sille parkkivalolle.

Service Manualhan sulla jo onkin. (?)
Sieltä nimittäin löytyy kytkentäkaavio ja johdotukset eri malleille.
Myös tuolta "Tekniikkalinkkejä" (ekana, lukittu) viestistä löytyy linkkejä kytkentäkaavioihin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Riku Rotten

Menee paikalleen ilman umpiota. Vanhaa umpiota yritän jep pojilta tänään käydä pelastamassa. (Siis oli ostetu HD liikkeestä.)

Jonkinmoisen manuaalin saan tänään jepiltä.

Editt

Umpion sain paikalleen, vastinta pystyi kiertämään sisäänpäin. Jäi ruma 4-5mm rako, mutta naamioin sen suurella o-renkaalla.

Töötti toimii kun ajaa (suljetulla alueella), mutta virrat vain päällä ei. Kun ottaa voimaa suoraa akusta niin rääkyy. Voiko tööttinappula hapettua, saako purettua?

Parkeista en tullut hullua hurskaammaksi, mutta öljyt sain vaihdettua. Enkä polttanut itseäni.
smuige
Viesti:

Riku Rotten kirjoitti: Töötti toimii kun ajaa (suljetulla alueella), mutta virrat vain päällä ei. Kun ottaa voimaa suoraa akusta niin rääkyy. Voiko tööttinappula hapettua, saako purettua?
Eikös silloin kun ajaa pidä olla myös virrat päällä?
Vai mitä tarkoitit?

Jospa kysyisit mukaan kaverin joka on puuhastellut Softailien kanssa ja aloittaisitte vaikka virtalukon johdotuksista.

Tööttikin tarvitsee toimivan maadoituksen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Riku Rotten

Tarkennetaan: virrat päällä töötti kuullostaa solenoidilta eli naksahtaa. Koneen käydessä laturilta tulee potkua lisää ja silloin rääkyy. Kun vetää hyppylangan akun + navasta, niin rääkyy kans. Eli maa on kunnossa.

Eli vaikutelma on, että jossain töötin + reitin varella on vastusta. Katkaisija tuli ekana mieleen.

Kyllä softail-sähkö apu olisi tervetulutta. (Jos on kiinnostuneita osaajia, niin yv:tä. Ei tarvii ilman puuhastella.)
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Riku Rotten kirjoitti:Kyllä softail-sähkö apu olisi tervetulutta. (Jos on kiinnostuneita osaajia, niin yv:tä. Ei tarvii ilman puuhastella.)
Voisi helpottaa noita ilmoittautujia, jos kertoisit vaikka paikkakunnan tuossa nimimerkkisi alla :lol: Eiköhän tämän palstan idea ole se, että kirjoitetut ohjeet ovat julkisia ja yksityisesti voi jeesata vaikka tallin perällä, mutta siloin paikkakuntatieto on aika tarpeellinen :D
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Riku Rotten

Uuups, laitos on Järvenpäässä.
Riku Rotten

Pieni päivitys tilanteeseen: laitos on katsastettu ja tänään viety autoverolaput H:kin tulliin. Jännitys tiivistyy, kun odottaa tuomiota veroista. Yli 2k€ vaikuttaa jo talouteen ikävästi...
Das Fette Sau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Das Fette Sau »

Eikös se 25 v ikään tullessa tuo vero tipu kerralla aika pieneksi?
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!

Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Riku Rotten

Sääntö meneen silleen, että pienet verot olis luvassa vasta ens kesälle. Ei malta venttaa niin kauan.
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Valmistusvuoden päättymisestä 25v jolei ole muuttunut. No ei '86:n vero yli kahden kilon kuitenkaan mene.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Vastaa Viestiin