v-rod akun kesto
Re: v-rod akun kesto
Eikös toi akku vaihtunu just -08 malleissa isompaan? minkä kokoinen se akku on ulkomitoiltaan? mulla tossa-04 mallissa akun ulkomitat on P158 L88 K147, ei taida toi uudemman akku ikävä kyllä sopia, jos sopii niin ilman muuta hommaan kyllä ton 19Ah akun.
Tuntuu siltä, että tämä uusi on isompi mitoiltaan. En oikein viitsisi käydä mittaamassa kun pitää purkaa puoli pyörää, jotta siihen pääsee käsiksi.
Puhelinsoitto diilerille selvittää asian heti.
Puhelinsoitto diilerille selvittää asian heti.
LIFEMEMBER- Leader Dog
Ja mulla -05 v-rod orggis akku rulettaa vielä.....
Moro
Minulla on vielä alkuperäinen akku rodissa, joka on -02 ja ei ole hälytintä. Mutta nyt tuntuu, että saattaa olla viimeinen kesä sille akulle. Talvet ollut pyörä lämpimässä tallissa ja akun +kaapeli irti, sekä olen käyttänyt pyörää talvenaikana muutamia kertoja.
Minulla on vielä alkuperäinen akku rodissa, joka on -02 ja ei ole hälytintä. Mutta nyt tuntuu, että saattaa olla viimeinen kesä sille akulle. Talvet ollut pyörä lämpimässä tallissa ja akun +kaapeli irti, sekä olen käyttänyt pyörää talvenaikana muutamia kertoja.
http://www.marathonmc.com/main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Softail Deluxe -05
Softail Deluxe -05
- Leader Dog
Heh, nyt loppu orkkisbatterin ruletus kuin seinään.Kuollu mikä kuollut.Tätä akkua on roikotettu kaiket talvet c-tech:n perässä ja viileässä.Kilometreäjä tuolle kertyi n.10000km.Huomenna pitää koukata akku jostain Helsingistä.
Missäs näitä olis hyllyssä? ja käykö tuo 19ah. -05:n reikään.
Missäs näitä olis hyllyssä? ja käykö tuo 19ah. -05:n reikään.
- Leader Dog
Ok, kipasin aamusta piilteemasta pokkaamassa geelia akun (54,00?), se meni paikalleen hyvin mutta akun navat ovat muutaman millin upoksissa akun kylkeen nähden verrattuna orkkiksiin napoihin,joten pientä shimmitystä joutui tekemään että kaapelikengät istuivat hyvin.
Mulla on toi bilteman geeliakku jo toista kesää menossa, halpa oli mutta vielä ainakin pelittää hyvin.Pari kolme kertaa talven aikana latailin
- Leader Dog
Eiköhän tämä selviä aikanaan, orkkis HD vs. Biltema.Vallu kirjoitti:Mun -08 Night Rodissa on ainakin 19 Ah:n geeliakku. (270CCA).
Eikös näitten akkujen kanssa ole vähän sama kuin renkaitten, väärä paikka säästää!
Ps.Kummatkaan näistä eivät akkuja itse valmista, ei voi tietää tulevatko molempien akut jopa samalta tehtaalta Kiinasta!.
Vai voiko?.
Sytytystulppia vaihtaessa mittailin akun kokoa.markon kirjoitti:Eikös toi akku vaihtunu just -08 malleissa isompaan? minkä kokoinen se akku on ulkomitoiltaan? mulla tossa-04 mallissa akun ulkomitat on P158 L88 K147, ei taida toi uudemman akku ikävä kyllä sopia, jos sopii niin ilman muuta hommaan kyllä ton 19Ah akun.
Näyttäs -08 DX:ssä olevan kolme senttiä leveempi akku eli 177 mm. Muuten nuo mitat on samat.
Runkohan on rodeissa sama,joten jonkinlaisella akkutelineen modifioinnilla isomman akun saa sinne sopimaan.
jeikei kirjoitti:08-Rodeissa,ja uudemmissa on jännitteensäätäjän paikkaa muutettu syylärin yläosasta alaosaan.
Näin on saatu lisätilaa suuremmalle akulle.....Totta vai tarua?[/quote
Vastaan omaan kysymykseeni:
Tarua!
Jännitteensäätäjä on tosiaankin siirretty, mutta ei suuremman akun vuoksi.
Paikkaan jossa jännitteensäätäjä aikaisemmin sijaitsi, voidaan tehtaalla asentaa ABS-moduuli. Pyörissä joissa ei ole ABS:eja,on moduulin paikalla peitelevy.
Isompiakkuisessa Rodissa paisuntasäiliö on ilmansuodatinkotelon takapuolella (wanhassa akun vieressä). Tällöin myös ilmansuodatinkotelo on eri mallinen.
VRSCA -04, 300rwhp
Pyöräsi on 5 v vanha ja akkusi nähtävästi 6 v. Osta uusi, akkusi on jo elinkaaren lopussa. Ei sen kummempaa.
- Leader Dog
Ei taida c-teckillä latailut paljoa "lisäaikaa" akulle antavan, taitaa akkukaapelin irroitus antaa enemmän.
Tosin eipä tuo niin kammottava kustannus oo biliksesta uutta akkua koukata. HD-liikkeessä on K-kaupan hinta.
Tosin eipä tuo niin kammottava kustannus oo biliksesta uutta akkua koukata. HD-liikkeessä on K-kaupan hinta.