vapaus

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

MrX

Re: vapaus

Viesti Kirjoittaja MrX »

"Freedom is just another word for nothing left to lose/ But nothing ain't worth nothing but it's free"
"Me and Bobby McGee" by Kris Kristofferson
Romas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Romas »

Ei ole absoluuttista vapautta olemassakaan mutta jos asiaa peilaa suomibaikkerin elämään niin vapaus mennä tietä pitkin, minne prätkällä pääsee lienee se suurin vapaus. Talvi yleensäkin katkaisee vapauden ajella jos kotimaassa duunia teet. Muut voivat lähteä vaikkapa jatkamaan ajokautta espaniaan jos rahaa löytyy, perhe ei tuota estettä tai muuten tuollainen onnistuu.

Mun mielestäni vapautta on enemmänkin oikea asenne ja suhtautuminen itse elämään.
Aika multaa puistot.
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Romas kirjoitti:
Mun mielestäni vapautta on enemmänkin oikea asenne ja suhtautuminen itse elämään.
Amen. 8)
-Kotona ja matkoilla-
kananpoika

Viesti Kirjoittaja kananpoika »

kuuluuko vapauteen ja tähän harrastukseen erottuminen massasta?
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

Mistä massasta? Siitä mustaoranssista?
IJHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Vapaus löytyy korvien välistä jos on löytyäkseen. Ei siihen tarvita apuvälineitä.
Mr. Biker vm 2005
puruskai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Minulle vapaus on sitä,että voi lähteä milloin vain,minne vain.Ei isolla porukalla,vaan yksin.Ei ketään takaistuimella valittamassa sen kovuudesta,ei määräämässä matkan pituutta,ei ketään tekemässä aikatauluja.Vain pyörä ja tie seurana.
Siinä kaikki!
keijo21@dnainternet.net

Viesti Kirjoittaja keijo21@dnainternet.net »

Vapaus on elämistä yhteiskunnan ulkopuolella niin ettei kukaan sitä huomaa.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tähän harrastuukseen liittyvä vapaus on mainosmiesten luomaa harhaa. Kun hankit sen unelmien pyörän, joka kiilteli uutuuttaan vuosikymmeniä sitten, olet kahlittu rasvaiseen tekniikkaan, likantuviin korjauskäsikirjoihin ja vääränkokoisiin työkaluihin. Vapaus jota odotin onkin siirtynyt ehkä seuraavaan ajokauteen.

En enää muista mitä oli poikamiehen vapauden kaipuu, mutta 4,5 ja 1,5 vuotiaiden poikien isänä minulle on vapautta se, kun saan aamulla kello 5:15 kuunnella kaikessa hijaisuudessa kahvinkeittimen porinaa armaan vaimoni vierellä loikoillen. 8)

ps. Myönnetään - olen muutamia kertoja ajanut auringonlaskua kohden tyjää tietä ja se muistikuva on kyllä hemmetin hieno :wink:

ps2. ...ja hetkeä myöhemmin korjattiin kaverin rautapään irronnutta vaihteensiirtäjää
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
puruskai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Tähän harrastuukseen liittyvä vapaus on mainosmiesten luomaa harhaa.
Voi se olla sitäkin mutta noilla ylipitkillä päivämatkoilla (tähän mennessä 8 yli tuhannen kilometrin päivämatkaa mistä 5 reissua yksin) on kyllä aika oman elämänsä herra. Pää tyhjenee jossain vaiheessa - ei jaksa murehtia mitään. Ei jaksa vastata kännykkään tai tekstareihin. Kukaan muu ei tiedä missä olen ja mihin olen menossa. Kyllä se minulle on aikamoista vapautta verrattuna muihin päiviin.
joemosely
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joemosely »

Tuollaisen edellä mainitun kaltaisen vapaudentunteen saavuttaa kyllä muullakin menopelillä, kuin motskarilla. Ja itse asiassa paremminkin. Sateen satuessa motoristin löytää usein pysähdyksistä katoksen alta odottamassa vesikuuron loppumista. Tankillakin on käytävä aika usein, ainakin peanut-tankin kanssa :D . Nämä seikat rajoittavat vapautta aika lailla. Paremman vaihtoehdon tarjoaakin auto, ja vielä paremman esimerkiksi asuntoauto. Ei tarvitse välittää sateesta, löpöä mahtuu tankkiin ja unen painaessa silmää voi pysähtyä lähes minne tahansa yöpymään. Riippumattomuus on paljon suurempaa, kuin moottoripyörällä matkattaessa. Ja jos haetaan vielä laajempaa vapauden tunnetta, niin merikelpoinen venehän sen tuo. Sen kanssa ei ole reviirillä rajaa.

Vapauden tunne ei välttämättä ole se syy, miksi itse ajan moottoripyörällä.
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

kananpoika kirjoitti:kuuluuko vapauteen ja tähän harrastukseen erottuminen massasta?
Tässä harrastuksessa ei pysy millään erossa massasta. Mulle tuli 30kg lisää kun hommasin Harrikan
Viimeksi muokannut MrX, 00:25 22.07.2012.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kananpoika

Viesti Kirjoittaja kananpoika »

miten pitäisi olla pukeutunut että olisi täydellisen vapaa?
KimmoV.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoV. »

Ass, gas or grass, nobody rides for free. Näin se kuitenkin lopulta on :(
-KimmoV.-
Easyriders Mcc
http://www.easyriders.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
hiekkanen

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

kananpoika kirjoitti:freedom is not free???
Nobody Rides For Free!
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Vastaa Viestiin