Harrikka hankinnassa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

heavyH

Harrikka hankinnassa

Viesti Kirjoittaja heavyH »

Möö! Se on nyt harlikan tuulet jotka puhaltellee!!! Nuita intikoita on tullu ny harrasteltua ja tuunailtua siihen malliin että HD:tä mielisin alle. Oiskohan heittää ilmoille hyviä vinkkejä moisesta kapistuksesta, oon aatellu tuotattaakkin jostain kautta jonkun moisen vehkeen....
Mutta mutta, se sais olla vähintään sen 1200nen eikä millekkään persejalakaselle ja hintapolimiikkikin jää hikiseen 8 tuhanteen. Siihe hintahaarukkaan näyttää olevan aika palijo tarjontaa tolla Sportster osastolla, ainaki 883:sta... Mitenkähän se sellanen olis.... jotenkin vaan mielisin hihinavetosta, ja ysikyt luvun puolella olevaa...
Ajokokemusta ei hirviästi vielä oo, mut meinaan käyttää monia päiviä siihen asiaan. Siis ajokokemusta HD:llä!!
Joo eli tämmösiä ajatuksia täälä mulla :P
Lippajärven kreivi
Viesti:

Re: Harrikka hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Ihan perusajatus tuosta tekstistäsi jäi hiukan epäselväksi, kysyit pyörää tiettyyn hintahaarukkaan ja vastasit sitten itse siihen!?
Nettimotoon vaan ja koeajo jos joku kiinnostaa ei kai tuohon muuta voi sanoa.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
orfeus

Viesti Kirjoittaja orfeus »

No tohon hintahaarukkaan ku pistää rapiat päälle niin alkaa jo lähtee jo miestenpyörääkin, esim. shovelii. Kts. esim Jep Jep
Romas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Romas »

orfeus kirjoitti:No tohon hintahaarukkaan ku pistää rapiat päälle niin alkaa jo lähtee jo miestenpyörääkin, esim. shovelii. Kts. esim Jep Jep
Tulee tekstistäsi mieleen, että Sportster ei olekaan miesten pyörä...

Jos aloittelija ostaa halvimman mahdollisen Shovelin niin saako hän toimivan ja varman Harrikan jolla kesän kilometrit taittuvat huolettomasti?
Aika multaa puistot.
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Kävin viikol hakemas tiivisteit Hot Bikessä. Rivis oli tosi siistin näköne Evo Sportster.
Tol budjetil jäis viel rahaa varusteisiin ja krääsään...
pasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi »

miestenpyörääkin
:idea: Nyt se alkaa :o :lol: :lol: ai äm thö vuman :!:
heavyH

Perusajatushan on se että harrikka on nyt mielessä :D ja tohon hintaan ei oo pahemmin varraa rapioita lyyä! shovellit on kyllä mageita pyöriä, ja makian hintasiaki. Ja kysymällä vastasin siihen että tietty kriteeri on mitä lähen hakemaan ja jos sitä ei heti löydy niin se joskus löytyy tai sit sellanen josta lähen sitä rakentamaan, esim intikka jolla oon ny pörränny, onhan se luja koneeltaan mutta en mä ny sen puolesta ihan lippua korkeimpaan salkoon vejä. Tällä ny viittasin vähä siihe että oisko se spoora vasta alkajalle oiva vaihtoehto...
jahas...suomipeli alakaaaa!!!!
heavyH

MrX kirjoitti:Kävin viikol hakemas tiivisteit Hot Bikessä. Rivis oli tosi siistin näköne Evo Sportster.
Tol budjetil jäis viel rahaa varusteisiin ja krääsään...
Jep ihan siisti peli!!

valaiskaapas mitäs tämä evo meinaa??! Evoluutio? ja onkos näitä Sportstereita ihan tehtaan 1200sia, vai onkos ne kaikki tehty 883sta.. vaiko että mitäköhä...?!? Kiitoos!!
orfeus

Viesti Kirjoittaja orfeus »

No tossahan mainittiin , ei millekkään persjalkaselle. <Valitettavasti jos kuljettaja on hiemankaan raamikkaampi niin onhan se sporsteri aika kevyt kulkine. Siis lievästi sanottuna.
golem

Viesti Kirjoittaja golem »

evo tarkoittaa moottorimallia, joka on ollut sporsterissa 80-luvun puolivälistä. olisko se sitten evolution se oikea nimi. ja saa tehdasvalmisteisia 1200:ia. konversio-osia saa eri valmistajilta ja palikoiden laadussa on käsittääkseni eroja.
tätä samantapaista ekan harrikan ostokeskustelua on käyty hiljattain:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=2&t=36776" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa keskustelussa valitettavasti myös näkee sen mihin keskustelu vaikuttaa aina tästä aiheesta menevän.
Sportster on ihan mainio peli. itse ajelin yhden kauden 883:lla ja olin oikein tyytyväinen siihen. (tosin jatkuvasti itsekin mietiskelin olisiko 1200:lla avautunut taivas hieman enemmän auki.)
maicol

Viesti Kirjoittaja maicol »

eka pyoraks Sportster aivan nappi, ei shovelia, silla noin alkuun tuskin kiinnostaa alkaa heti saatamaan ja korjaamaan, sori vaan, mut jopa pannuissa on vahemman tekemista.
se on vaan pahan nakosta jos on parimetrinen hemmo tommosen lyhyehkon Sportster selassa!
"HASTA LA PISTA"!
Titus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Titus »

Onkos ny provo kyseessä?? Ei millään pahalla,,,,
hazzinen

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

tuntuu olevan joka moottormallille oma kannattajakunta, ite röpötelly 86 evoluutio poralla pari vuotta ja hyvin oon päässy pienillä korjailuilla/normaali huollolla. on enempi tiätty siittä kii miten paljon kiinnostaa perehtyy kojeen tekniikkaan ja muuhun, jos haluu vaa ajaa ja ei taho yhtään ruuvata ni kannattaa pysyy siel uudempien kiina-ilmiöiden parissa. ja alakaahan sitä oleen tommottees 20-vuotta vanhassa japanin ihmeessäkin varmasti jo jonniinmoista huollon sekä korjauksen tarvetta. käy koettaas ja ostele poies joku suurinpiirtein mieleinen, muokkaa ja viilaa mieleiseksi, siittä se lähtee. ja ei pijä lyyvä rukkasia tiskiin ja vaipua synkkyyteen, vaikka jo kauppapaikalta kotio männessä alakaa jo jokin paikka antautumaan, se on vain elämää se. itteä henk. koht. vituttas kyl paljo enämpi jos ostais ihan uuden kojeen ja heti pitäs se lähettää jonkin lapsenvian takia takuisiin, kun se että vanhaan tulee kulumisen takia vikaa.
Viimeksi muokannut hazzinen, 23:42 08.05.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-86 1100cc evosportto
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Missäs päin viestiketjun aloittaja, herra Keski Katkoviiva vaikuttaa?

Jos vaikka joku lähistölla asusteleva, myös "intikoista" kokemusta omaava voisi kertoilla sulle perusasiat vaikka naamakkain.

Sitä ennen voi tutustua vaikka Tod Raffertyn kirjaan "Harley-Davidson - Legendan Vuosisata" (ReadMe), sieltä löytyy myös paljon tietoa ihan perusasioista ja vähän muutakin.
Toinen teos mistä löytyy paljon asiaa intikkamiehille on Riku Immosen "H-D Miehen seikkailut".
Noista vois aloittaa vaikka aluksi.

Myös foorumin aiheita kannattaa selata ja "haku" toimintoa käyttää, jos asia OIKEASTI kiinnostaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
milehigh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milehigh »

heavyH kirjoitti:...Ja kysymällä vastasin siihen että tietty kriteeri on mitä lähen hakemaan ja jos sitä ei heti löydy niin se joskus löytyy tai sit sellanen josta lähen sitä rakentamaan, esim intikka jolla oon ny pörränny, onhan se luja koneeltaan mutta en mä ny sen puolesta ihan lippua korkeimpaan salkoon vejä. Tällä ny viittasin vähä siihe että oisko se spoora vasta alkajalle oiva vaihtoehto...
:?: No se oli selkeetä tekstiä :? (ja perusasiat kunniaan: kaikki mulle heti :mrgreen: )
Kannattaa nyt alkuun selvittää alkeet itselleen, tätä kun ei muut voi toisen puolesta harrastaa. Lue vanhoja keskusteluja aiheesta, vaikka golem:n vinkkaamasta linkistä ja käyttämällä hakua voi sportster kysymys aueta, sitä kun aika paljon kysellään.
883:n ja 1200:n kun ei fyysisiltä mitoiltaan persjalkasta tai -kätistä auta.
Jos mielipidettä kysytään: paa handu syvemmälle taskuun ja osta big twin! :wink: Siinä on sulle pyörää pitkäksi aikaa. Jos taskussa on tilapäinen reikä, saa siitä sportsteristakin leikka-liimaa systeemillä isommallekin ihmiselle oikeen hyvän pyörän.
Jos idea syntyi pienessä koffissa ennen lätkämatsia - kannattaa pitäytyä "laatu" jääkiekon katselijana.
Kuva
Lukittu