TC EFI tyhjäkäynnistä (jälleen)

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

joka
Viesti:

TC EFI tyhjäkäynnistä (jälleen)

Viesti Kirjoittaja joka »

Viimein sain loppuviikosta projektin liikenteeseen. Alkuajon (katsastusasemalle) kuluessa tuli selväksi, häiritsevä tyhjäkäynti, ja etenkin että se tuntuu löytyvän kokealta (ei ole kierroslukumittaria).

Erikoiseksi tyhjäkäynnin tekee se, että noissa muissa topiceissa on valitettu korkeasta tyhjäkäynnistä kylmänä, mutta omassani, tyhjäkäynti on mielestäni ihan järkevä kylmänä, mutta kun koneen ajaa kuumaksi nousee kierrosluvut aivan liian korkeiksi ja lisäksi se palautuu järkevälle tasolle, kun sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen !!!

...täytynee käydä säästäämään johonkin ohjelmoitavaan palikkaan, mutta niissäkään kaikissa ei näy voiko niiden kautta vaikuttaa tyhjäkäyntiin ? Ajatus oli koskea tekniikkaan vasta ensi talvena, mutta en minä tuolla ruohonleikkurilla rupea ajamaan ;)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
joka
Viesti:

Re: TC EFI tyhjäkäynnistä (jälleen)

...ainiin siis pyörä oli 2000, maileja about 30000.

-edit- Niin pyörä on alkujaan FLHTCUI...
Viimeksi muokannut joka, 16:26 03.06.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joka
Viesti:

Jep, tuota topicia lueskelin, kävimpä jopa kysymässä paikallisella dealerilla, voivatko tehdä eculle mitään ? Kertoi, että Sumeko oli pakottanut ostamaan ohjelmiston, mutta eivät ole antaneet kenellekkään käyttöopastusta ;) kuulemma muttaman kerran ovat kyselleet Sumekolta mitä tehdään, niin vastauskin on ollut, myykää asiakkaalle uusi säädettävä boxi !

Meinasin kysäistä että saisinko sitten itse räplätä tuota boxiani heidän kompuutterilla :)

Tosin hieman alkaa epäilyttää, olisiko tuo "vika" vaan paskaa jossain kaasuläpän välissä, kun korkeat kierrokset eivät enää esiinnykkään jatkuvasti ! Pyörä kun on seisonut melko kauan ? selvästi asia kulminoituu tilanteisiin, kun ollaan vedetty "läppäauki" niin sen jälkeen tyhjäkäynti jää korkealle ja palautuu ainoastaan virrat pois ottamalla ?

- j o n i -
formula350

Viesti Kirjoittaja formula350 »

Itsellä oli TC88:ssa oireina korkea tyhjäkäynti kun oli ajanut koneen lämpimäksi, parhaimmillaan tyhjäkäynti oli miltei 2500rpm...Syyksi paljastui power commanderin ja orgis-ecun välinen liitos joka oli saanut vettä sisäänsä...Kuivaus ja suojaus niin taas toimii.Tämä nyt ei ilmeisesti ole kysyjän ongelman ratkaisu kun sitä lisäpalikkaa ei tainnut olla. Tosin voihan tuon ecun liittimen ihan huumorimielessä avata ja katsoa onko kosteutta sisällä.

Toinen minkä olen kuullut aiheuttavan korkeaa tyhjäkäyntiä on ollut TPS:n maadoitusongelma, korjaantunut kuulemma ylimääräisellä maadoituspiuhalla. Tämän kuulin n.vuosi sitten, enkä ole 100% varma aiheesta, mutta ota yhteyttä Atteen V-Twin Cityyn, osannee neuvoa.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

vp.karjalainen kirjoitti:Esim.
V-Tvin city Loimaa :

H-D big-tvin mallit ,
- vm.-95-01 ruisku-imusarjat , tyhjäkäynnin-säätö , n. kahdeksan-tuntia ja siitä eteenpäin
- vm.-02- ja uudemmat ruisku-imusarjat , tyhjäkäynnin-säätö , n. kaksi-tuntia ja siitä eteenpäin
- orkkis-boxiin säädettynä/ohjelmoituna
- ajat ovat tosi-karkeita arvioita , kun pyörät ovat jonkin-verran yksilöitä
Onko omia kokemuksia, vai essonpaarinjuttuja? 8O
moderattori

Romu rauhoittaa!
joka
Viesti:

formula350 kirjoitti:Toinen minkä olen kuullut aiheuttavan korkeaa tyhjäkäyntiä on ollut TPS:n maadoitusongelma, korjaantunut kuulemma ylimääräisellä maadoituspiuhalla. Tämän kuulin n.vuosi sitten, enkä ole 100% varma aiheesta, mutta ota yhteyttä Atteen V-Twin Cityyn, osannee neuvoa.
Täytyy mitata tuosta tps:n liittimestä maa... Siis ovat vetäneet TPS liittimeltä ylimääräisen maan ?

...kiitti tutkitaan :)
- j o n i -
joka
Viesti:

formula350 kirjoitti:Itsellä oli TC88:ssa oireina korkea tyhjäkäynti kun oli ajanut koneen lämpimäksi, parhaimmillaan tyhjäkäynti oli miltei 2500rpm...Syyksi paljastui power commanderin ja orgis-ecun välinen liitos joka oli saanut vettä sisäänsä...Kuivaus ja suojaus niin taas toimii.Tämä nyt ei ilmeisesti ole kysyjän ongelman ratkaisu kun sitä lisäpalikkaa ei tainnut olla. Tosin voihan tuon ecun liittimen ihan huumorimielessä avata ja katsoa onko kosteutta sisällä...
Täytyy lisäksi irroitella tuo ECU ja katsoa onko siellä hapettumia... kosteutta siellä ei varmasti ole, kun minullakin on seisonut (pyörä) tallissa jo melkein 2 vuotta, eikä edes projekti pölyjä ole vielä siitä pesty pois !

...ai niin tilasin muuten power commanderin siihen... että kohta on ? täytyy nyt sitten alkaa etsimään vähän avarampia putkia !
joka
Viesti:

Pitkästä aikaa, palataampa tähän !

Eli uudelleen pyörän kierrokset seilaavat kuumana melko (lue ¤¤#"%&) korkealla. Uutta maata en vedellyt TPS:stä. Putket on melkoisen vapaasti hengittävät ameriikan tuliaiset, filtteri on K&N melko vapaasti virtaava, vakio ecun lisäksi PCIIIr, mutta tähdennän ongelma oli siis jo vakiona.

Sen verran kokemuksena, loppu kesästä staattori poiki reissussa, pelkällä akun virralla mielestäni pyörässä ei ollut tyhjäkäynnin kanssa ongelmaa...

Onko muilla kokemuksia ?

- j o n i -
Sam01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

En tiä liittyykö tähän mutta, muistaakseni matkalehmissä oli ominaisuus että jos alkaa käymään liian kuumana niin nostaa tyhjäkäyntikierroksia. Ei oo itsellä matkapyöristä kyllä kokemusta että kertokaa tietävät tarkemmin...
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Eigga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eigga »

Moi.
Voisit huomioida/tarkastaa kaksi asiaa.
1. Imusarja saattaa kuumetessaan laajentua ja hirttää ilmaläpän pääsemästä kiinniasentoon. Tarkasta ruiskun alla oleva vipu ja stoppariruuvi, että ne osuvat toisiinsa kun käännät kaasua ja vapautat sen. Tämä siis välittömästi sammutuksen jälkeen. Sieltä pitäisi kuulua kevyt kilahdus
2. IAC -askelmoottori (Idle Air Control) resetoi itsensä nollaksi välittömästi kun päävirran jälkeen käännät Run/Off kytkimen Run -asentoon. Jos epähuomiossa kaasu on hiukankin auki tällä hetkellä, on tyhjäkäyntimaailma aivan sekaisin, kunnes seuraavan kerran käytät virrat pois ja uusi reset tapahtuu.
Eigga
Vastaa Viestiin