Fat Bob jarruvalo
Fat Bob jarruvalo
Onko muilla ollut ongelmia BoBin etujarrun valokytkimen kanssa. Jarruvalo "makaa" päällä, kahvan pumppaus auttaa välillä. Onko valokytkimelle tai voiko sille tehdä mitään.
Voihan sitä tehdä muutakin..... ainakin talvella.
Re: Fat Bob jarruvalo
Pääseekö jonnekin märkää?TuomoR kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia BoBin etujarrun valokytkimen kanssa. Jarruvalo "makaa" päällä, kahvan pumppaus auttaa välillä. Onko valokytkimelle tai voiko sille tehdä mitään.
Onkohan fat bobissa sama reikä penkin alla kuin street bobissa:
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=36564" onclick="window.open(this.href);return false;
Street bobissa johdotuksen läpivienti takalokarin läpi lampulle on tehty surkeasti. Hento käsikopelointi takalokarin sisäpuolelta ja läpiviennin suojakumi putosi käteen. Ihme on jos näitä ei ole lentänyt tielle. Ruuvasin takalampun irti ja vedin jeesusteippiä sisäpuolelta reiän tukkeeksi.
Hmm... oliskohan tuo penkin alta löytyvän reiän tulppa samanlainen kuin takana ja monella se on jo lentänyt pois.
FXDB -09
Takavalon sähköjen läpivienti on "jäänyt" kokonaan tiivistämättä tehtaalla. Sieltä ottaa vettä sisään ihan tuelta, ainakin 2009. itse teippasin tuon umpeen näin aluksi, ja kävin ostamassa tuubin Sikaa inspiraatiota odottamaan. Samoin on penkin alle menevä läpivienti täysin tiivistämättä, sormen mentävä reikä sielläkin, kannattaa tukkia sekin. Avaa se takavalo, polttimon kanta on todennäköisesti jo aika heikossa kunnossa, jos on sama kuvio kuin minun pyörässä. Menee takuuseen, jos on voimassa.TuomoR kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia BoBin etujarrun valokytkimen kanssa. Jarruvalo "makaa" päällä, kahvan pumppaus auttaa välillä. Onko valokytkimelle tai voiko sille tehdä mitään.
T:LB
- Sporttiboy
- Viesti:
Jos kyseessä on etujarrun valo niin siellä saattaa se kahvan sisällä oleva lipare aiheuttaa ongelmaa!
Etujarrovalon katkaisija on kahvan sisällä ja toimii niin päin, että kun jarrua painaa se lipare vapauttaa painonapin ja kytkee virran. Mulla ainakin oli viime kesänä ongelmia että se lipare kahvan sisällä oli vähän poissa paikaltaan ja ei siis painanut kytkintä kun jarrukahva oli "normiasennossaan" ja jarruvalo paloi koko ajan.
Lipareen taivuttelu ja asennon korjaus auttoivat asiaan. Mulla ongelma alkoi kun piti avata kahva kaasuvaijerin vaihtoa varten ja asennus kiireessä meni vähän vituiks.
Etujarrovalon katkaisija on kahvan sisällä ja toimii niin päin, että kun jarrua painaa se lipare vapauttaa painonapin ja kytkee virran. Mulla ainakin oli viime kesänä ongelmia että se lipare kahvan sisällä oli vähän poissa paikaltaan ja ei siis painanut kytkintä kun jarrukahva oli "normiasennossaan" ja jarruvalo paloi koko ajan.
Lipareen taivuttelu ja asennon korjaus auttoivat asiaan. Mulla ongelma alkoi kun piti avata kahva kaasuvaijerin vaihtoa varten ja asennus kiireessä meni vähän vituiks.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Etujarrukahvaa irroittaessa/avatessa pitäisi laittaa 4mm paksu suikale jarrukahvan ja kahvarungon väliin.
(katso kuva Service Manualista, nyt ei saa skannattua)
Silloin jarrukahva on sellaisessa asennossa, ettei se irrottaessa/kiinnittäessä tökkää siihen jarruvalon kytkimeen ja menee oikealle paikalle.
(katso kuva Service Manualista, nyt ei saa skannattua)
Silloin jarrukahva on sellaisessa asennossa, ettei se irrottaessa/kiinnittäessä tökkää siihen jarruvalon kytkimeen ja menee oikealle paikalle.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Löytyi manuaalista kyseinen pahviläpyskä ohje, en vain pääse täysin perille miten kyseinen ohje auttaa säädössä.
Voihan sitä tehdä muutakin..... ainakin talvella.