'00 takavanne vanhempaan, eroja?
'00 takavanne vanhempaan, eroja?
Passaako '00 Sportsterin takavanne vanhempaan '92 Sportsteriin suoraan? Etuvanteissa ainakin oli jotain eroa 00-> uudemmissa (jarrulevy/mittarinpyörittäjä) ja se ei heittämällä käy '92:een, mutta miten on takavanteen laita? Olisi kiikarissa umpivanne taakse, mutta sopivuus vielä arveluttaa.
-
ledsepperi
Re: '00 takavanne vanhempaan, eroja?
Pitäisi sopia. Uudemmassa jarrulevyn ja hihnapyörän/takarattaan keskireikä on suurempi, joten mahdollisesti sorvausta tiedossa. Pulttijako on sama. Itselläni oli uudemman Night Trainin umpivalssi 86 Sportissa ja hyvin sopi. Navan mitassa laakerinpäästä laakerinpäähän voi olla eroa, joten voi joutua justeeraamaan akseliholkkeja. Ei mitään suurta työtä vaadi, joten jos hyvä vanne tiedossa, niin eikun kaupoille..
Nimim. Kaikki sopii kaikkeen
Nimim. Kaikki sopii kaikkeen
Bolt on = muokkaa sopivaksi ja pulttaa paikalleen..
Kiitos näistä tiedoista, pitänee tuumailla laittaisko kuitenkin "bolt-on" pinnavanteen umpivanteen sijasta kun semmoinen jo hyllystä löytyy. 
2000-> on umpinaiset laakerit, joten pitää sorvauttaa uudet akseliholkit ja hihnapyörän sisäreiältä siivu pois, itse olen vaihtanut vanhemman navan pinnavanteen 2000 vuoden sportsteriin umpivanteen tilalle, jotenka sattui koneelta löytymään noita mittatietoja. Nämä minun uudemman umpivanteen holkkien tehdasmitat saattaa kiinnostaa:
- Se hihnapyörän sisäreikä on halkaisijaltaan 56 mm
- Vasemman holkin pituus 12 mm ja ulkohalkaisija 28,5 mm / sisäreikä tietysti akselin mukaan, eli vähän suurempi kuin 3/4"
- Oikean holkin muut mitat samat, mutta pituus 22,5 mm.
Kannattaa kuitenkin tarkistuttaa hihnalinja jossain asiantuntevassa paikassa, koska napojen leveyksissä voi olla eroja. Itse mittailin uuden navan asennettuna ja irrallaan sekä vanhan navan irrallaan ja sorvautin mittojen perusteella uudet holkit omilla mitoilla. Kasauksen jälkeen hihnalinja oli laserillakin sihdatessa suora.
- Se hihnapyörän sisäreikä on halkaisijaltaan 56 mm
- Vasemman holkin pituus 12 mm ja ulkohalkaisija 28,5 mm / sisäreikä tietysti akselin mukaan, eli vähän suurempi kuin 3/4"
- Oikean holkin muut mitat samat, mutta pituus 22,5 mm.
Kannattaa kuitenkin tarkistuttaa hihnalinja jossain asiantuntevassa paikassa, koska napojen leveyksissä voi olla eroja. Itse mittailin uuden navan asennettuna ja irrallaan sekä vanhan navan irrallaan ja sorvautin mittojen perusteella uudet holkit omilla mitoilla. Kasauksen jälkeen hihnalinja oli laserillakin sihdatessa suora.
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.