Ekaa Harrikkaa ostamassa! +ABS vai EI ABS sivu 6-

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Romas
Viesti:

Re: Ekaa Harrikkaa ostamassa!

Viesti Kirjoittaja Romas »

Jos Sportster tuntuu pitkälle miehelle liian pieneltä ja haluaisi ostaa isomman pelin mutta ei ole varaa. Jotenkin tuokin tuntuu nurinkuriselta...vähän kuin "otetaan nyt sitten tämä kun kerran muuta ei saa" eli tyydytään pyörään, joka ei täysin kuitenkaan miellytä.

Mulle tuo Sporsteri on ehdottomasti liian snadi. Pituutta on 190 ja painoa 120...vaikkakin tuo paino nyt on aivan se ja sama. Pitkäkinttuiselle hieman ehkäpä pieni pyörä. Tosin makuasioita kun itsellä on joskus yhtenä moponakin ollut Monkey.
Aika multaa puistot.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:42 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
vepi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vepi »

Itse alottelin Sportsterilla ja hyvä niin. Neljä vuotta se mulla oli kunnes vaihdoin Kingiin. Sportin aikoina sai kuunnella sitä pottuilua ihan tarpeeksi, kun äijä ajelee naisten pyörällä! :oops:
FLHR -99
Lotkotes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lotkotes »

Kyllähän se tuo budjetti suurin syy tähän valintaan on,mutta 1000-2000 lisää mun budjettiin nii on kyllä nuata 1200 aika hyvin jo tarjolla...ajo kokemusta ei oo muuta ku crossi pyörällä metsis ja montuilla...eiköhän se sopiva löydy ku saa ny eka sen kortin taskuun nii pääsöö kokeilemaa nuata laitteita 8) eihän täs mitää kiirettä ku vaa heti sais :roll:
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

vepi kirjoitti:Sportin aikoina sai kuunnella sitä pottuilua ihan tarpeeksi, kun äijä ajelee naisten pyörällä! :oops:
Suurimmat pottuilut tulee niiltä kenellä ei edes ole omaa harrikkaa :mrgreen:
nimim. pannusta sportsteriin 4v sitten
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Ei sitä sportsteria tarvi pelätä, hyvä pyörä se on, etenkin yksin ajaessa. Ja jos tarvii 2-päällä ajella, niin sekin onnistuu oikeilla lisävarusteilla, aikoinaan kun ei ollut autoa ajeltiin kesäreissut mamman kanssa 883-sportsterilla (mamma on normaalikuosinen, minä 185 90kg), homma on enemmän miehestä/naisesta kiinni kuin siitä että taipuuko sportti johonkin... Ja jos jonkun mielestä sportti ei näytä hyvälle niin voi voi.

t. Nimim. Ostin syksyllä järjestyksessä kolmannen sportsterini, tällä kertaa xr1200. Mulla on myös BT tallissa, mutta muutamaan kesään sillä ei ole tullut isommin ajettua kun "sporttisemmalla" pelillä ajaminen on vaan messevämpää.
Viva Knievel!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lotkotes kirjoitti:1000-2000 lisää mun budjettiin nii on kyllä nuata 1200 aika hyvin jo tarjolla.
Vielä halvemmalla selviät, kun ostat jostain siihen ilmantputsarin koteloon 1200-lätkän, jos se kuutiosenttien uskottavuudesta on kiinni. :lol: Ja halvinta on ottaa se 883 -lätkä irti. Kukaan ei vierestä tiedä, kumpi moottori siinä on. 8)

Muuten 1200 ei ole milliäkään suurempi, kuin 883 ja kyllä 883:lla pärjää aivan varmasti tiellä, kuten täällä on jo moneen kertaan sanottu. Ajoasentoa voi sitten säätää itselleen sopivaksi jalkahallintalaitteiden siirtosarjoilla, ohjaustangoilla ja satuloilla.

Osta mieluummin 6 tonnilla hyvä ja toimiva sportti, kuin loppuun asennettu räjähtänyt bigtwin. Ja jos myöhemmin tuntuu, etä tarvitset jonkun matkamallin tms. niin sportti on helppo vaihtaa ja myydä, KUN hinta on kohdallaan.

Käy nyt ajamassa ne pyörät ensin ja aja mahdollisimman monta, niin huomaat erot ajotuntumassa. Samalla erotat mikä pyörä toimii kunnolla ja missä on omistajan mukaan vaan ihan pari pikkujuttua enää korjaamatta, niin sitten sekin toimisi kunnolla :lol: :twisted:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
JPI666

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Harikka kirjoitti:
Romas kirjoitti:Jos Sportster tuntuu pitkälle miehelle liian pieneltä ja haluaisi ostaa isomman pelin mutta ei ole varaa. Jotenkin tuokin tuntuu nurinkuriselta...vähän kuin "otetaan nyt sitten tämä kun kerran muuta ei saa" eli tyydytään pyörään, joka ei täysin kuitenkaan miellytä.

Mulle tuo Sporsteri on ehdottomasti liian snadi. Pituutta on 190 ja painoa 120...vaikkakin tuo paino nyt on aivan se ja sama. Pitkäkinttuiselle hieman ehkäpä pieni pyörä. Tosin makuasioita kun itsellä on joskus yhtenä moponakin ollut Monkey.
vähän kuin "otetaan nyt sitten tämä kun kerran muuta ei saa" eli tyydytään pyörään, joka ei täysin kuitenkaan miellytä. Näin taitaa mennä aika ussein. Jos Harikalla alottaa miun mielestä ei oo mittää järkee alotella pikkusella. Ostaa suoraa sen mikä on sopiva, jos varallisuus antaa myöten. Harleytä alotellessa kattelemaa, Porsterit jäi heti väliin ulkonäön ja fyysisen koon takia. Ne on miun mielestä yhä Tunturi Super Sportteja steroideilla terästettynä! SORGEN SPORSTER FANIT! Dynien mallikaa ei miellyttäny. Ostin ekaks Harrikaks -95 FXSTC:n ja hetiperää - 01 ChromeTrain:in. Ja oon 75kg ja 173cm pätkä. :mrgreen:
Sorgen vaan kaikki ChromeTrain fanit, mutta mun mielestä ne on vaan turhalla raudalla ym. ylimääräisillä kromi-peltilärpäkkeillä isomman näköiseksi rakennettuja kömpelöitä lähes ajokelvottomia ja ylipainoisia munanjatkeita :lol:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

vepi kirjoitti:Itse alottelin Sportsterilla ja hyvä niin. Neljä vuotta se mulla oli kunnes vaihdoin Kingiin. Sportin aikoina sai kuunnella sitä pottuilua ihan tarpeeksi, kun äijä ajelee naisten pyörällä! :oops:
Mä aloittelin ja 1200 sportsterilla ja hyvä niin. Neljä vuotta se mulla oli kunnes vaihdoin 1000 kuutioiseen sporsterrin. Sekin oli niin hyvä että neljän vuoden jälkeen vaihtui 1200 sportsteriin, joka oli puolestaan niin hyvä että sen kaveriksi piti hankkia 1000 kuutioinen sposrsteri.

Raameissa mittaa 177/82 ja hyvin sillä muutaman sadan kilometrin päiväetappeja heittää vaimon kanssa täydessä varustuksessa.

Pottuilia en ole kuullut tai sitten se suodattuu korvakarvoihin 8)
Viimeksi muokannut Mopopoika -65, 06:50 31.03.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Romas
Viesti:

JPI666 kirjoitti:Sorgen vaan kaikki ChromeTrain fanit, mutta mun mielestä ne on vaan turhalla raudalla ym. ylimääräisillä kromi-peltilärpäkkeillä isomman näköiseksi rakennettuja kömpelöitä lähes ajokelvottomia ja ylipainoisia munanjatkeita :lol:
Väitän, että ihminen on yleisesti ottaen turhamainen sekä yleistä/tiettyä mielipidettä seuraava yksilö. Tämä nähtäisiin varmasti hyvin sellaisessa skenaariossa, jossa Sporsteri ja vaikkapa Softail maksaisi saman verran. Kumpia pyöriä myytäisiin enemmän? Siinäpä sitä nähtäisiin munan jatkeita melko paljon.
Aika multaa puistot.
JPI666

Viesti Kirjoittaja JPI666 »

Romas kirjoitti:
JPI666 kirjoitti:Sorgen vaan kaikki ChromeTrain fanit, mutta mun mielestä ne on vaan turhalla raudalla ym. ylimääräisillä kromi-peltilärpäkkeillä isomman näköiseksi rakennettuja kömpelöitä lähes ajokelvottomia ja ylipainoisia munanjatkeita :lol:
Väitän, että ihminen on yleisesti ottaen turhamainen sekä yleistä/tiettyä mielipidettä seuraava yksilö. Tämä nähtäisiin varmasti hyvin sellaisessa skenaariossa, jossa Sporsteri ja vaikkapa Softail maksaisi saman verran. Kumpia pyöriä myytäisiin enemmän? Siinäpä sitä nähtäisiin munan jatkeita melko paljon.
Niin, mä ostaisin silti mielummin Sportin, koska niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin se on ainut HD millä ajaisin (jos nyt Buellia ei lasketa). Pääasia on että jokainen ajaa sillä pyörällä millä itse haluaa muiden mielipiteistä piittaamatta, olkoon se sitten polkupyörä, Sportster, Softis tai vaikka :roll: BMW...
Romas
Viesti:

JPI666 kirjoitti:Pääasia on että jokainen ajaa sillä pyörällä millä itse haluaa muiden mielipiteistä piittaamatta, olkoon se sitten polkupyörä, Sportster, Softis tai vaikka :roll: BMW...
Ihmisen hankinnat perustuvat mielikuviin ja fiilikseen. Mainostajat tietävät tämän. Yksilö tekee hankinnan, josta hän on nähnyt mielikuviin ja tunteisiin vetoavan mainoksen. Eikö tällöin ihminen ole juuri tehnyt ostoksen, joka on jonkin toisen mielipide? HD:n maailma on täynnä mielikuvia, tunnetta ja visioita jostain tietystä elämäntavasta. Olen varma, että tämä kokonaisuus ajaa suurinta osaa HD:n omistajista tekemään päätöksen ostaa juuri tuo pyörä.
Aika multaa puistot.
joemosely
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joemosely »

Itselläni on haaveena ollut jo pitkään isompi H-D, joku Evo-Softail, tai vastaava. Alkuun piti kuitenkin päästä halvemmalla, joten toissa syksynä tuli hankittua 883 Sportster. Ajatuksena oli, että pidän sitä muutaman vuoden vaihdan sitten isompaan Harrikkaan. Nyt kun Sportsterilla on tullut ajeltua noin 8500 kilometriä, olen alkanut epäillä vaihdon järkevyyttä. Sportster on tosi mukava peli, jolla on hauska ajaa. Lisäksi se on kooltaan paljon helpommin hallittava kuin iso H-D. Voi olla, ettei tarvetta isompaan vaihtamiseen tulekaan. Tai sitten voi olla, että tulee. Tällä hetkellä ainakin olen sangen tyytyväinen "tyttöpyörääni".
Romas
Viesti:

joemosely kirjoitti:Tällä hetkellä ainakin olen sangen tyytyväinen "tyttöpyörääni".
Jotenkin on pöljää noin niinkuin yleisesti verrata Sportster ns "tyttöpyörään" sillä moni nainen ajelee isommalla Harrikalla kuin mitä Sporsteri on. Täytyy kyllä myöntää, että itse olin vielä vuosia sitten sitä mieltä, että Sportster on juuri naisia varten tehty mutta sittemmin on todellakin käsitys ja mielipide asiasta muuttunut.
Aika multaa puistot.
KHVL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KHVL »

Romas kirjoitti:
Kyllä mielestäni melkein kaikki Softailit on niin törkeän näköisiä vehkeitä kaupasta ulos ajettuna, että en ihmettelisi jos porukka kallistuisikin vaikka tuohon Nightsteriin ennemmin.
Vastaa Viestiin