Kiertokangen pusla
Kiertokangen pusla
Mulle tuli semmonen olo että pannun puslat vaihtoon,,,onko mitää konstii rotsata uusia irrallaan mittaansa,ettei tarttis koko mosaa roudata sille jolla on vermeet,,,tai jos on koko hommaan hyvii kotikonsti vinkkejä,ku kone rungos kii ja tuli taas kiire,,,hirveetä herätä yöllä semmosee tunteesee että veivin puslat on väljät,,,johtunee sekin värikkäästä menneisyydestäni,,,,mistä helevetti semmonen olo voi tulla ???
-Panheads MC-
Re: Kiertokangen pusla
On. Siihen myydään protsia jolla homman voi tehdä motti rungossa. Sekä sellasta telinettä, millä kangen saa lukittua työn ajaksi. Kiinnittimen voi viritellä itekin. Sellanen protsi löytyy hyvinvarustetuilta HD:n moottorin korjaamoilta, sekä tietysti monelta harrastajalta. Protsin jäljiltä reikä jää satkun kaks pieneksi. Lopun voi pyyhkästä vaikka flexhoonilla. Homman huonous on että reiän suuntaus on niin ja näin. Mutta veitin voi oikaista ohjeiden mukaan paikallaan ollessa. Ei ole irtoveivin tasoinen korjaus, mutta menettelee...
Protsi löytyy kaikista isoista kataloogeista.
Protsi löytyy kaikista isoista kataloogeista.
Onnistuu myös säätökalvaimella. Oon vaihtanut puslia kone rungossa, puristanut vanhat puslat ulos, krympannut uudet ja säätökalvaimella reikä mittoihin. Tarkkana saa olla suuntauksen kanssa, kuten Hessu totes, mutta huolella tehden tulee hyvää jälkeä.
Jos tarkotamme säätökalvaimella samanlaista laitetta, ootko mitannu reiän pyöreyden työ jälkeen.
Mä en oo saanu kyseisellä työkalulla kuin sutta ja sekundaa aikaiseksi. En suosittele.
Mä en oo saanu kyseisellä työkalulla kuin sutta ja sekundaa aikaiseksi. En suosittele.
Mittaukset oon tehnyt näppituntumalla männäntapin kanssa, eli tsekannut välyksen, pyöreyden ja tynnyrimäisyyden, ja hyvää on tullut. Niillä tappi/pusla -yhdistelmillä on ajettu kymmeniä x 1000 km ilman ongelmia. Säätökalvaimessa pitää leikkuupalat olla tottakai priimat eikä lastun kanssa saa ahnehtia. Miulla on ihan hyviä kokemuksia, useista eri kohteista eri pyörissä ja vehkeissä.