Tuontipyörän paperit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Hurtti
Viesti:

Tuontipyörän paperit

Viesti Kirjoittaja Hurtti »

Tästä on ollut juttua aiemminkin, mutta miten tärkeä kauppakirja on rekisteröidessä ja katsastaessa Usasta tuotua vm.2006 pyörää? Välittäjältä saan titlen, Tullin luovutuspäätöksen ja Tullin tullauspäätöksen ja kauppakirjan jos myyjä sellaisen toimittaa. Jos pyörässä on normaali clear title niin saan siihen Sumekolta vastaavuustodistuksen(?),Välittäjä hoitaa tullauksen, minulle jää rekisteröinti/katsastus. Tarvitaanko lisää papereita? Kannattaako edes kauppoja tehdä jos kauppakirjaa ei saa?
Pertti
Viesti:

Re: Tuontipyörän paperit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Millä muulla tavalla meinaat osoittaa olevasi romun omistaja, ellei kauppakirjaa ole?
Otaksun, että kampe jää tulliin odottamaan omistussuhteen selviämistä.
Saattaa jopa olla, ettei ilman kauppakirjaa lähde USA:sta mihinkään.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kyllä itselläni on aina kauppakirja ollut, kun muutaman hassun vekottimen olen tuonut. Muistaakseni Jenkeissä Cadillacia laivarantaan viedessäni kuljetusfirma kysyi kauppakirjaa, tarkasti en muista, kun siitä on jo 5v. aikaa. Auton myyjä oli tehnyt kauppakirjan valmiiksi pinon päällimmäiseksi ihan pyytämättä. Ei siitä taatusti ainakaan haittaa ole ja Suomen tullillekin kauppakirjat lyötiin tiskiin.

Miksei myyjä antaisi kauppakirjaa?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jan'shovel-70
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jan'shovel-70 »

Kauppakirja pitää olla aina!!!!,varsinkin kun kulkuneuvo tulee rajojen ulkopuolelta.
Mulla on käsitys ettei huolintafirma ei suostu ottamaan vastaan jos papereita puuttuu
ja toi Kauppakirja on yksi tärkeimmistä.
vesitaso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vesitaso »

Pyydä nyt hyvä mies se kauppakirja!!! Se on aika must vaikka on kuin "clear title" fillari!!! Jos et saa alkuperäistä, niin varmettu kopio pitää vähintään olla leimojen ja nimmareiden kera... ja miksi et alkuperäistä saisi??? Pyydät vaan. Lähetä vaikka itse kauppakirjan pohja myyjälle jos myyjä ei sitä muuten tee...
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:05 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Tuitsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuitsi »

Kauppakirja voi olla vaikka lasku, jossa myyjän kohdalla on edellinen omistaja ja ostajana, jolle lasku on osoitettu, sinä ite. Kunhan omistajahistoria pysyy katkeamattomana, niin sit ei tuu sanomista... Näin siis oli mulla, kun mopo vuosi sitten tuli...
"Wearing a motorcycle helmet tends to mess up one's hair. Removing the helmet usually leaves hair sticking out in all directions. This is called helmet hair..."
Vastaa Viestiin