HD- kuumetta
-
Bronson Eye
- Viesti:
Re: HD- kuumetta
oon tosa huomannu täs meiränki kylän porukassa, et toiset ajaa syksyllä kiillotetun +15 tontun pyörän johkin vuokrakarsinaan, eikä välttämättä käy edes tsiigaamassa, "tonnin hd-kledjut tietenkin koko talven päällä", frendiä, koko talvena, sit keväällä taas kiillotus litkujen vaihdot ja kromeilla baanalle, ja toinen porukka taas laittaa sen joko kerholla tai omassa tallissa aika lailla atomeiksi (ite kuulun tähän sakkiin, kun tykkään kokeilla eril. näkemyksiä ja täytyy käydä kyselemässä ,kuulumiset jonkun kertaa päivässä, monesti paremmat jutut ku akan kanssa)), ( en yleistä), ja kasaa sen kevääks,
jos diggaisit vaan ajaa ja käydä paljon tapahtumissa ni just tollanen uudempi tyna tai joku naikt trein varmaan ois ok, muistaa vaan et ne on ..vetin kalliita ja painaa aika lailla. mut tukevia ja varm yliv. baanalla,jos pyörittelet vaan toria ja paino alle se maagisen sata kiloa ni kevyt ja iso ruisku Sportster. ois ratkaisu, mut jos alat rakentelemaan ni sit mennee noihin vanhempiin jäykkis hommeleihin jos oikein taitoa ni pannu/knc.linjalle, ois ainakin joskus haaveena,
meni vähän filosof, mut tätä mieltä
jatketaan,,
jos diggaisit vaan ajaa ja käydä paljon tapahtumissa ni just tollanen uudempi tyna tai joku naikt trein varmaan ois ok, muistaa vaan et ne on ..vetin kalliita ja painaa aika lailla. mut tukevia ja varm yliv. baanalla,jos pyörittelet vaan toria ja paino alle se maagisen sata kiloa ni kevyt ja iso ruisku Sportster. ois ratkaisu, mut jos alat rakentelemaan ni sit mennee noihin vanhempiin jäykkis hommeleihin jos oikein taitoa ni pannu/knc.linjalle, ois ainakin joskus haaveena,
jatketaan,,
Jaa toiset ajaa tuoreilla mopoilla kun on jo ajettu aikoinaan ne hommat kuntoon vanhoilla ja nyt on rahaa mutta aikaa ei. Kato aika on rahaa, rahaa on mutta aikaa ei. Hyvä tuoda näkemys myös noin. Montako talvea ajoit?otsir3 kirjoitti:oon tosa huomannu täs meiränki kylän porukassa, et toiset ajaa syksyllä kiillotetun +15 tontun pyörän johkin vuokrakarsinaan, eikä välttämättä käy edes tsiigaamassa, "tonnin hd-kledjut tietenkin koko talven päällä", frendiä, koko talvena, sit keväällä taas kiillotus litkujen vaihdot ja kromeilla baanalle, ja toinen porukka taas laittaa sen joko kerholla tai omassa tallissa aika lailla atomeiksi (ite kuulun tähän sakkiin, kun tykkään kokeilla eril. näkemyksiä ja täytyy käydä kyselemässä ,kuulumiset jonkun kertaa päivässä, monesti paremmat jutut ku akan kanssa)), ( en yleistä), ja kasaa sen kevääks,
jatketaan,,
Kiva kun olet noin rakentavassa hengessä. Älä hengitä enää paljon bostiikia, se on liimaa.
Aurora on hyvä nainen mulle.
- Ripa A Kuusinen
Onhan tässä kolmenkymmenen vuoden rupeamassa kerinnyt saada nyrkkinsä mustaksi eräänkin kerran. Ruvelle kans. On tullut väännettyä laukkurautaa verhotangosta sun muuta sovellusta. Mutta en minä sitä siksi ole tehnyt, että saisin siitä jonkinlaista rispektiä. Tää on mulle vaan harrastus eikä mikään tunkki jolla koittaisin korottaa itteeni jotenkin korkeammalle. Ajaminen on kivaa -ja niin oli rassaaminenkin.
Nyt on vaan niin ettei terveys enää salli raplaamista, hyvä kun edes ajelemisen. Toisekseen, jotenkin on tullut siihen ikään ettei se rassaaminen niin kauheasti (enää) edes nappaa.
Jos mulla kerran elämässä on lyödä taatelit tiskiin ja ostaa sellainen pyörä mikä huvittaa - en aio tilannetta ainakaan nolostella. Vaikka kerran valita värinkin. Ei ole kamalasti kokemuksia tästä merkistä, niin en viittis ostaa väärää mallia. Tarkoitus olis kuitenkin pitää pyörää pidempään. Selväksi on tullut että Softaileissa on pehmosemmat resorit, sopis varmaan tämmöiselle selättömälle paremmin. En sitten tiiä olisko Dynassa ihan yhtä hyvä fiilis, jos sijoittaisi takapään iskareihin.
Nyt on vaan niin ettei terveys enää salli raplaamista, hyvä kun edes ajelemisen. Toisekseen, jotenkin on tullut siihen ikään ettei se rassaaminen niin kauheasti (enää) edes nappaa.
Jos mulla kerran elämässä on lyödä taatelit tiskiin ja ostaa sellainen pyörä mikä huvittaa - en aio tilannetta ainakaan nolostella. Vaikka kerran valita värinkin. Ei ole kamalasti kokemuksia tästä merkistä, niin en viittis ostaa väärää mallia. Tarkoitus olis kuitenkin pitää pyörää pidempään. Selväksi on tullut että Softaileissa on pehmosemmat resorit, sopis varmaan tämmöiselle selättömälle paremmin. En sitten tiiä olisko Dynassa ihan yhtä hyvä fiilis, jos sijoittaisi takapään iskareihin.
Ihtellä 3-4 välilevy leikattu, selkä tohjona. Softailin kanssa no problemos. Mulla on vielä tyylin ylläpitämiseksi jousisatula, oldschool nääs.... Iskarit edes ja takana vakiot.... En oo Dynalla ajanut, mutta Spåran omistaneena sai sen kanssa pomppia tapeille, kun ylitettiin sillan saumakohtia.... Otti välilevyille... Siksi vaihtu Softailiin, ja huom, ainakin musta Softail on värinättömämpi, kuin kumiripusteinen, eli ei ota värinätkään selän nikamille....Ripa A Kuusinen kirjoitti:Onhan tässä kolmenkymmenen vuoden rupeamassa kerinnyt saada nyrkkinsä mustaksi eräänkin kerran. Ruvelle kans. On tullut väännettyä laukkurautaa verhotangosta sun muuta sovellusta. Mutta en minä sitä siksi ole tehnyt, että saisin siitä jonkinlaista rispektiä. Tää on mulle vaan harrastus eikä mikään tunkki jolla koittaisin korottaa itteeni jotenkin korkeammalle. Ajaminen on kivaa -ja niin oli rassaaminenkin.
E
Viimeksi muokannut ezmo, 15:20 12.03.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kickstart, deserve the ride!
Shovelhead bobber -76 "blowfly"
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
Selättömälle taitaa se softail olla parempi vaihtoehto, ellei sitten nuo sohvavehkeet sovi kuvioon.
Dyna on aika kova takapäästään orkkisiskareillakin, ja taitaa vaan jämäköityä lisää paremmilla malleilla. Kumpikin harkinnassa olevista malleista ovat sellaisia, ettei niissä paljon asentoa muutella. Kun kuskin pukille istut ja jalat nostat tapeille, ajoasento on siinä vaikka puutuisi kuinka. Astinlautamalleissa voi jalkoja edes hiukan siirrellä.
Risukeulaisen Crossbonesin itse ottaisin ja siihen kunnollinen penkki sen korkean soolohässäkän tilalle.
jk. Meillä on -95 softail ja -08 Dyna kotona, joten ei aivan essompaaria nuo jutut.
Dyna on aika kova takapäästään orkkisiskareillakin, ja taitaa vaan jämäköityä lisää paremmilla malleilla. Kumpikin harkinnassa olevista malleista ovat sellaisia, ettei niissä paljon asentoa muutella. Kun kuskin pukille istut ja jalat nostat tapeille, ajoasento on siinä vaikka puutuisi kuinka. Astinlautamalleissa voi jalkoja edes hiukan siirrellä.
Risukeulaisen Crossbonesin itse ottaisin ja siihen kunnollinen penkki sen korkean soolohässäkän tilalle.
jk. Meillä on -95 softail ja -08 Dyna kotona, joten ei aivan essompaaria nuo jutut.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Miul muuttuu radikaalisti istuma-asento, kun vaihdoin just stongaa ja riseria. En tykkää istua pystyssä, vaan etukenossa hieman.... Mulla on tapeissa siirtosarja eteenpäin, mutta asento ei olla linkkuveitsiPertti kirjoitti:Selättömälle taitaa se softail olla parempi vaihtoehto, ellei sitten nuo sohvavehkeet sovi kuvioon.
Heitäs Pertti kokemukset lyhyesti EVO Softailin tärinöistä yli 80km/h nopeuksilla, onko ne "sietämättömät" jos on huono selkä, omani on Twin Cam, mutta meinasin joskus hommata Evo Softailin, ja tehdä huonolla maulla Bobberin ?
Kickstart, deserve the ride!
Sportster Hugger -94
Sportster Hugger -94
- Ripa A Kuusinen
Nyt tuli sellaista täsmätietoa mitä kaipasinkin, kiitos. Softail siis minimissään alle.
Maahantuojan webbisivut kertoo pyöristä aika niukanlaisesti. Kävin myyjän juttusilla ja jotenkin ymmärsin että Touring -sarjan pyörssä on säädettävä ilma(?)jousitus. Liekö iso ero jousituksessa on sitten alla Heritage tai esim. Road King?
Maahantuojan webbisivut kertoo pyöristä aika niukanlaisesti. Kävin myyjän juttusilla ja jotenkin ymmärsin että Touring -sarjan pyörssä on säädettävä ilma(?)jousitus. Liekö iso ero jousituksessa on sitten alla Heritage tai esim. Road King?
No niin, nyt tässä on jo käymässä perinteiset: "menin katsomaan kympin tarjoustuotetta, mutta ostinkin kolmenlympin releet"Ripa A Kuusinen kirjoitti:Touring -sarjan pyörssä on säädettävä ilma(?)jousitus. Liekö iso ero jousituksessa on sitten alla Heritage tai esim. Road King?
Ripa kirjoitti:
Nyt kun lumien sulamista ja rahojen taskuun tuloutumista on vielä hetki odoteltava, kannattaa asia tosiaan miettiä tarkkaan. Nimittäin tässä voi käydä myös niin, että Harrikan hankinnan jälkeen myös ajotottumukset muuttuvatKäyttö on enimmäkseen kaupungissa tai sen lähistössä tapahtuvaa cruisailua. Joskus enintään parin sadan kilsan lenkki. Takapenkkiläinen usein kyydissä. ... Mutta tarkoitus olisi ostaa uusi pyörä ja pitää sitä kauan. Ja siis olla siihen tyytyväinenkin kauan.
Siispä Road King voi hyvinkin olla sinun pyöräsi, jos/kun tiellä alat viihtyä ihan uuteen malliin. Näissä matkamalleissa tuo ajomukavuus kun on sitten jo ihan pääasia, kuten esim. Vallu ja Pertti tuolla sivulausesissaan jo vihjailivatkin. Itse ajoin vuokra-Ultralla 2500 km viikossa ja pisimmät päivälenkit tavaroinen 2 päällä olivat 500-600 km ja selässä eikä takamuksessa tuntunut juuri missään. Vakiopenkki tuki alaselkää käsittämättömän hyvin, oli pehmeä ja mukava. Astinlaudat antoivat jaloille tilaa liikkua ja penkeillä oli tilaa istua kummankin. Selkänojiakin saa lisävarusteena.
Siispä laajentamaan vaan tajuntaasi tuonne reissumallien suuntaan ... Jos budjetti tulee vastaan, osta 2-3 vuotta vanha käytetty räpeltämätön yksilö, niitäkin on varmasti tänä keväänä tarjolla
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
On eroa, muttei isoa. Kingi on jonkinverran parempi. Ja siinä on Touring-malliston runko.
Ylipäätään Harrikoiden jousitukset, erityisesti Softaileissa, ovat parantuneet rajusti viimeisen kymmenen vuoden aikana. (HUOM: puhumme custom-pyörien jousituksista, ei ratakilpureiden tms.)
Onhan jousitus tärkeä, mutta toisaalta erittäin helppo homma hoitaa mieleisekseen. Myös muut mitat kannattaa huomioida: istuinkorkeus, etäisyys ohjaustankoon ja jalkatappeihin/lautoihin, polvikulmat, yms.yms. Mitä enemmän niissä on "ongelmia" sitä kalliimmaksi luonnollisesti tulee pyörän rakentaminen omiin mittoihin. Omien kokemusteni mukaan (olen pätkä) joudun hankkimaan uuteen peliin noin 1000-2000 euron edestä muutoskalikoita. Tosin lähtökohtani on, että laitteella pitää pystyä ajamaan n.1000 km päivässä ja, että illalla jaksaa vielä tuopinkin nostaa.
ps.
Minua on aina huvittanut tämä suomalainen tapa, että kaverit (varsinkin nuoret harrastajat) sanovat millasella pyörällä Sun pitää ajaa ja mitenkä Sun pitää tätä harrastusta toteuttaa. Harrikka-harrastuksen olennaisin piirre on nimenomaan se, että kukin toteuttaa harrastustaan aivan omista lähtökohdistaan ja aivan omalla tavallaan ja aivan itsensä näköisellä pyörällä.
Ylipäätään Harrikoiden jousitukset, erityisesti Softaileissa, ovat parantuneet rajusti viimeisen kymmenen vuoden aikana. (HUOM: puhumme custom-pyörien jousituksista, ei ratakilpureiden tms.)
Onhan jousitus tärkeä, mutta toisaalta erittäin helppo homma hoitaa mieleisekseen. Myös muut mitat kannattaa huomioida: istuinkorkeus, etäisyys ohjaustankoon ja jalkatappeihin/lautoihin, polvikulmat, yms.yms. Mitä enemmän niissä on "ongelmia" sitä kalliimmaksi luonnollisesti tulee pyörän rakentaminen omiin mittoihin. Omien kokemusteni mukaan (olen pätkä) joudun hankkimaan uuteen peliin noin 1000-2000 euron edestä muutoskalikoita. Tosin lähtökohtani on, että laitteella pitää pystyä ajamaan n.1000 km päivässä ja, että illalla jaksaa vielä tuopinkin nostaa.
ps.
Minua on aina huvittanut tämä suomalainen tapa, että kaverit (varsinkin nuoret harrastajat) sanovat millasella pyörällä Sun pitää ajaa ja mitenkä Sun pitää tätä harrastusta toteuttaa. Harrikka-harrastuksen olennaisin piirre on nimenomaan se, että kukin toteuttaa harrastustaan aivan omista lähtökohdistaan ja aivan omalla tavallaan ja aivan itsensä näköisellä pyörällä.
LIFEMEMBERRe: HD- kuumetta
Vallu Vallu, kyllähän sinä vanhana talousjyränä tiedät, että konsultointiin ei tarvitse itse tietää tai osata asioitaVallu kirjoitti: kaverit (varsinkin nuoret harrastajat) sanovat millasella pyörällä Sun pitää ajaa ja mitenkä Sun pitää tätä harrastusta toteuttaa. Harrikka-harrastuksen olennaisin piirre on nimenomaan se, että kukin toteuttaa harrastustaan aivan omista lähtökohdistaan ja aivan omalla tavallaan ja aivan itsensä näköisellä pyörällä.
Jokainen voi sitten suodattaa nämä täällä annetut neuvot parhaan kykynsä mukaan, netissä vastuu siirtyy tunnetusti lukijalle
Kokemuksista kertominen on tietysti eri asia, kenenkään kokemuksia ei pidä ali-/yliarvioida. Jos joku pyörä sattuu tai ei satu selkään tai persaukseen, on aivan sama, onko takana 2 000 vai 200 000 ajokilometriä
- Ripa A Kuusinen
Niin no yhden touringin hinnalla saa jo taas melkein kaksi perus-Dynaa. Toisaalta ero Heritagen tai Road Kingin välillä ei niin kamalan iso ole. Pirskatti tässä katoaa toi suhteellisuuden taju. Taju kankaalle.
Kyllähän minä ajattelin että uuden pyörän myötä se ajeluttaa ainakin ensimmäisenä kesänä enemmän. Mutta jos se noin ryöstäytyy.. Että joudun oikein reissun päälle. Sittenhän tää vasta kalliiksi tuleekin.
No, aikuistenoikeasti ajettavaksihan se pyörä ostetaan.
Kyllähän minä ajattelin että uuden pyörän myötä se ajeluttaa ainakin ensimmäisenä kesänä enemmän. Mutta jos se noin ryöstäytyy.. Että joudun oikein reissun päälle. Sittenhän tää vasta kalliiksi tuleekin.
Mulla on Dynassa ollut Öhlinsin perusvieterit nyt kolme kesää. Kalliihkot olivat, mutta ero alkuperäisiin on suuri. Pyörästä tuli ajettavampi ja matkustaja+matkalasti ei juurikaan ajettavuuteen vaikuta. Tulihan tuo jämäkämmäksi, mutta toisaalta takapää nielee terävät töyssyt paremmin, eli eivät "iske selkään". Mutkiin kovaa ajaessa perä ei painu, joten saa ajaa mutkapätkääkin aika haipakkaa, ennen kuin jalkatapit nappaavat tonttiin...
Etupää on alkuperäisenä melko löysä ja pehmeys korostui Öhlinsien asennuksen jälkeen. Paksumpi keulaöljy paransi hiukan keulaa. Tänä talvena laitoin keulaan Wilbersin prog.jouset, joiden pitäisi olla jonkin verran alkuperäisiä tyrmeämmät. Sulais nyt nuo lumet teiltä, että pääsis toteamaan miten toimivat.
Sporttipyörää ei Dynasta saa, enkä niitä ominaisuuksia alustan parantelulla hakenutkaan, mutta kyllä customkin voi käyttäytyä johdonmukaisesti ja hyvin mutkissa. Softaileista mulla ei ole kuin lyhyen koeajon verran kokemusta. Sellaisen haluaisin, mutta moni sanoo, että ajettavuudessa häviävät Dynalle. Tiiä sitte, mutta on Softin runko nätempi ainakin...
Etupää on alkuperäisenä melko löysä ja pehmeys korostui Öhlinsien asennuksen jälkeen. Paksumpi keulaöljy paransi hiukan keulaa. Tänä talvena laitoin keulaan Wilbersin prog.jouset, joiden pitäisi olla jonkin verran alkuperäisiä tyrmeämmät. Sulais nyt nuo lumet teiltä, että pääsis toteamaan miten toimivat.
Sporttipyörää ei Dynasta saa, enkä niitä ominaisuuksia alustan parantelulla hakenutkaan, mutta kyllä customkin voi käyttäytyä johdonmukaisesti ja hyvin mutkissa. Softaileista mulla ei ole kuin lyhyen koeajon verran kokemusta. Sellaisen haluaisin, mutta moni sanoo, että ajettavuudessa häviävät Dynalle. Tiiä sitte, mutta on Softin runko nätempi ainakin...
H-D Softail Custom 1998
No niin, siitä se alkaa ryöstäytyä, pikkusormi on jo mennyttä kaluaRipa A Kuusinen kirjoitti:Mutta jos se noin ryöstäytyy.. Että joudun oikein reissun päälle. Sittenhän tää vasta kalliiksi tuleekin.No, aikuistenoikeasti ajettavaksihan se pyörä ostetaan.
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
SenioRR mainitsi että Softail kauniimpi, taitaa kauneus olla katsojan silmissä kuten tavallisesti.
Mulla pari välilevyä mennyt alaselästä ja niskasta pari nikamaa jäykistetty mutta en koe Dynan olevan mitenkään syyllinen niihin, mennyt ihan muissa kuvioissa...ja ajaa pystyy todella hyvin Dynalla.
Taitaa olla asento muuten mikä rasittaa selkää enemmän kuin se mistä mallisarjasta pyörä on.
Mulla pari välilevyä mennyt alaselästä ja niskasta pari nikamaa jäykistetty mutta en koe Dynan olevan mitenkään syyllinen niihin, mennyt ihan muissa kuvioissa...ja ajaa pystyy todella hyvin Dynalla.
Taitaa olla asento muuten mikä rasittaa selkää enemmän kuin se mistä mallisarjasta pyörä on.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
- Sulkava
- Viesti:
tosta ajoasennosta vielä.... uusi satula --- korotuspalat stongaan---- uusi stonga---- tappien siirtosarja---- myös takatappien paikkaa voi siirtää !!!!! pelkääjän jalanpituuden yms mukaan---- kustannus on nk. penniluokkaa ....yli 10 K pyörään..... ettäkö KOKO pyörä pitäisi valita sovittamalla vain PERUSpyörää... et ei selkä kippeenny......
ai nii liikkuko se kuskin penkki sunkaan autossa...
ai nii liikkuko se kuskin penkki sunkaan autossa...
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos
Soutuneuvos