Ylläpitolaturi

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

LeClerc
Viesti:

Ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Täytyisi ilmeisesti antaa akulle lisävirtaa kun nyt se vain huokaa.

Mistä hyvä ylläpitolaturi? Motonet (C-tek / Benton) kummittelee palstoilla, jopa joku LIDL malli 8O

Entäs Biilteema ja Clas Ohlsson? Ainakin jälkimmäisessä myytiin "piuhat tulitikkuaskissa" näköistä kyhäelmää alle kympillä. Elääkö vai kuoleeko akku mokomalla?
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
aasi
Viesti:

Re: Ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja aasi »

ostin Biltemasta tai Lidlistä ylläpitolaturin,en muista kummasta,hinnan muistan, 6,95?.
TRONIC-merkkinen,valintanäppäin 2V,6V,12V.Vihreä ja punainen merkkivalo. Punainen syttyy jos kytket
väärin.
Hyvin toiminut kolme talvea,uskallan suositella.
atco

Viesti Kirjoittaja atco »

Itsellä tuo C-Tekin vehje ollut jo vuosia. Ostin kun dynan akku ei enää tavallisella laturilla ottanut virtaa. C-tekillä heräsi, ajoin vielä 2 kesää ko. akulla :wink: . Hyvä vehje. Myös tommonen Lidlin 6,95 vekotin on hyllyssä, eka oli rikki, takuuseen uus joka toimii mutta ei oikein samaa luottamusta ole kuin C-Tekiin; on tosin hinnassakin eroa.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
joe smith
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Mulla on nuo tronicit olleet nyt 3 vuotta 4.ssä museoautossa ja 1softailissa,olen tyytyväinen aina on lähtenyt tulille kun on tarvinnut ja siitä hyvä kun on tuo 6v mahdollisuus noihin vanhempiin laitteisiin.
sorsaa

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

C-Tec, ei tarvii katua ja sillä voit hoidella autojenkin akut.
Eluk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eluk »

Täältä myös ääni C-tekille..
Kaapeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaapeli »

Itselläni on myös tuo "C-tekki", varustettuna sillä "Float-shargella"... eli ei lataa ylikuntoon.

Latasin sillä myös pojan piikissä olevan geeliakun ja ei mitään ongelmaa... Ampeerit jäi floatilla alle 1 Ampeeria (mittailin yleismittarilla, tosin akku tais olla aika täysi) ja sen se geeliakku kesti ihan hyvin.. ja jännitekin oli ihan normitasolla... saman minkä ko.moponkin jännitteesäätäjä kaikkine vaihteluväleineen pukkaa.
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Sulkava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Tronic on käytössä viidessä eri vempeleessä jo myös kolmatta talvea ja hyvin toimii .

Just toi 6v on hyvä lisä ja hinta o halapaa.

Aiemmin meni aina vähintään yx akku talviseisonnassa sököks vaikka niitä yriti kesken talvee purkaa ja ladata tavallisella laturilla eli helpottaa ja sääsättä rahhaa ! ihan kuten hengittävää kangasta oleva talvi-pölysuojapressu
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos ;)
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mä otan pääsulakkeen syksyllä irti ja räjäytän keväällä laakista käyntiin, ei siihen mitään latureita tarvita, ellei sitten epävarman säilytyspaikan takia pidä olla hälyt päällä.
On kuitenkin meillä sellainen lidlin laturi ollut jo viitisen vuotta ylläpitämässä harrikan vanhaa tehoakkua, joka on otettu uusiokäyttöön työtilan musiikkikeskuksessa. Tainnut jo hintansa haukkua.
moderattori

Romu rauhoittaa!
metallipää

Viesti Kirjoittaja metallipää »

bentonin versio on mulla ollu geeli akkujen lataajana. hyvä on ollu.
se erohan noissa nyt oli (jossain muussa topikissa) että mahdollisen sähkökatkoksen jälkeen jotkut noista ei muista enää mitkä "asetukset" siellä oli. oliko c-tek sellanen että se muistaa vai kuinka se asia oli???
mutta en mä ole kun jonkun tunnin aina lataillu ja ottanu sitten pois koko laturin...
-01 FXDL
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Oukei, kävin hakemassa hassuhobiilista CTekin xs3600, mukaan tuli napoihin kiinnitettävä "esipiuhasarja" jonka saa sitten yhdellä pikaliitännällä laturiin. Katsotaan miten toimii, laitan kommentit. Hintakin oli alle viiden kympin reilusti (10cent).
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Mulla C-Tec ollut kiinni joka talvi pyörässä koko talven, nyt käytän myös autossa silloin tällöin kun bensalämmitin ottaa virtaa akusta ja lyhyitä matkoja ajelen.
Todella tyytyväinen olen ollut laitteeseen.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
poikko

Viesti Kirjoittaja poikko »

Sen verran älylatureissa ainakin on eroa, että kaikki mallit eivät osaa palata lataukseen esim. sähkökatkon jälkeen ja toiset osaa. Voi olla keväällä ikävä yllätys jos säilytyspaikassa onkin talvella ollut sähkökatko.....varsinkin jos mopotinta säilytetään ilman lämmitystä olevissa tiloissa.
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Mårå

Hyvä pointti tuo edellinen but but.......jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin täyteen ladattu akku pitää vaarauksen parhaiten kylmässä.......siis miksi sitten ladata......jos ei nyt sitten ole pyörässä häly joka syö varaausta.
Itsellä pyörä viimeistä talvea kylmässä varastossa:), Odyssey akku ja ei tarvitse väliladata talvella. Varaus on pysynyt ja "liiterissä" sama lämpötila kuin ulkona. Viimeistä talvea kylmässä koska keväällä eristän tilan ja laita ilmalämpöpumpun lämmittämään ja kuivaattamaan:))
Kädet kyynärpäitä myöten pa.....sa
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Softail kirjoitti:jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin täyteen ladattu akku pitää vaarauksen parhaiten kylmässä.......siis miksi sitten ladata......jos ei nyt sitten ole pyörässä häly joka syö varaausta.
Mä komppaan Perttiä ja Softailia - säilytys kylmässä tallissa, suoraan ajosta ja ilman poppakonsteja. Keväällä napista käyntiin. Ei mitään ongelmia!
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vastaa Viestiin