XL:n vetely urissa
-
Vieras
XL:n vetely urissa
Kertokaas mistä johtuu mopedin vetely urissa/asfaltin saumoissa ym.
Millä asiaa voisi korjata/parantaa?
Millä asiaa voisi korjata/parantaa?
Myöskin etu- ja takarenkaan suuri leveysero aiheuttaa v-mäistä voblausta urien yli kantatessa. Myös erilaiset profiilit (esim. autonrengas takana) aiheuttaa mainittuja oireita. Tarkista myös rengaspaineet - pyörässä pitäisi pääsääntöisesti käyttää kovempia paineita kuin autossa, itselläni matalaprofiilikumeissa muistaakseni 2,5 takana ja 2,7 edessä.
- Sporttiboy
- Viesti:
Ja tuntuu se vähän vaikuttavan toi jättökin...
Muuttelin talvella vähän reilumpaan kulmaan noi kolmiopalat ja pistin jätön ihan siihen kintaalle mitä suositellaan ja nyt vetelee erilailla kun ennen. Ei niin että se mua häiritsis, mutta huomasin vaan.
Muuttelin talvella vähän reilumpaan kulmaan noi kolmiopalat ja pistin jätön ihan siihen kintaalle mitä suositellaan ja nyt vetelee erilailla kun ennen. Ei niin että se mua häiritsis, mutta huomasin vaan.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
-
Vieras
-
Jussii
- Mopopoika -65
- Viesti:
Ja teiden kunto vaikuttaa oleellisesti vetelyyn!!
Rouhituilla ja uraisilla teillä ei kai mikään häksätin kulje kuin juna...
Siis ei sitä syytä tarvitse aina itsestään etsiä, kyllä sen syyttävän sormen voi joskus suunnata myös tielaitokseen.
Rouhituilla ja uraisilla teillä ei kai mikään häksätin kulje kuin juna...
Siis ei sitä syytä tarvitse aina itsestään etsiä, kyllä sen syyttävän sormen voi joskus suunnata myös tielaitokseen.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
-
Harley Potter
-
Vieras
Sportin vetely urissa
Kaikki edellä mainitut keinot auttavat "vetelyyn"
Itse tappi maassa ajavana olen rengastuksen olevan merkittävä syypää vetelyyn ja huojumiseen. Kokemuksen perusteella voin suositella Bridgestone / Continental Milestone renkaita; hyvät ajo-ominaisuudet ja pito ja kohtuullinen kestävyys. Mezeler on turvallinen valinta, jos ei ymmärrä renkaista mitään.
Lisää pyöräni rauhoittui Öhlins takavaimentimilla, ohjausiskunvaimentajalla ja etupumppujen säädöllä. Etu putkiin kannattaa laittaa öljyä 14cm putken päästä, kun putket ovat suorana ja jouset sisällä. Lisäksi lisäsin etuputkien "jousiproppuihin" venttiilit ja olen pitänyt putkissa 0,5bar painetta.
EI HUOJU ENÄÄ JA USEIMMAT JAPSIT JÄÄVÄT MUTKATIELLÄ TOISEKSI !!
Evospora
Itse tappi maassa ajavana olen rengastuksen olevan merkittävä syypää vetelyyn ja huojumiseen. Kokemuksen perusteella voin suositella Bridgestone / Continental Milestone renkaita; hyvät ajo-ominaisuudet ja pito ja kohtuullinen kestävyys. Mezeler on turvallinen valinta, jos ei ymmärrä renkaista mitään.
Lisää pyöräni rauhoittui Öhlins takavaimentimilla, ohjausiskunvaimentajalla ja etupumppujen säädöllä. Etu putkiin kannattaa laittaa öljyä 14cm putken päästä, kun putket ovat suorana ja jouset sisällä. Lisäksi lisäsin etuputkien "jousiproppuihin" venttiilit ja olen pitänyt putkissa 0,5bar painetta.
EI HUOJU ENÄÄ JA USEIMMAT JAPSIT JÄÄVÄT MUTKATIELLÄ TOISEKSI !!
Evospora
-
Vieras
Vaihdoin just -01 Softailin orggis Dunlopit Metzelereihin. Edessä 130 ja takana 150. Merkin vaihto kannatti ehdottomasti. Pyörä menee kuin juna, on hiljanen ja miellyttävän pehmeä! Kulutus kestävyys jää nähtäväksi?
Vaihdossa lämmittää erityisesti se, että yllä mainitut Metzelerit saksasta tilattuina kotiovelle kuljetettuna maksoivat yhteensä vain 225EUR!!!
(katso linkki: http://www.reifenversand.com/shop_eng/)
Vaihdossa lämmittää erityisesti se, että yllä mainitut Metzelerit saksasta tilattuina kotiovelle kuljetettuna maksoivat yhteensä vain 225EUR!!!
(katso linkki: http://www.reifenversand.com/shop_eng/)