Heritage Classic, Road King vai Electra Glide 172 cm:lle?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Maverick

Heritage Classic, Road King vai Electra Glide 172 cm:lle?

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Hei,

Kertokaa mulle vanhemmat tai ainakin viisaammat hieman tietoa. Olen 172 cm pitkä ja harkinnut HD:n ostoa jo kuusi vuotta, nyt alkas olla rahatkin kasassa ja kaikkea on kokeiltu Intru 1400sta kyykyn kautta Bandittiin ja Hornettiin.

Nyt ois kuitenkin viimeinkin konepyörä tarkoitus ostaa ja lähinnä se ajoasento mietityttää. Minkämittaiset ajelee milläkin? Luin testin Road Kingistä ja moitittiin lähinnä siitä, että tanko on kaukana, elikkä yltääkö kädet kunnolla Kingin tankoon siten että ajoasento ois rento kun tota mittaa on vain tuo 172 cm (kutistunut 2 cm kuudessa vuodessa :) ).

Entäs sit tuo heritage classic? mites semmoinen lyhyelle, tankohan on vähän Ape mallinen. Tai sitten Electra Glide?

Onko ko. malleissa paljon eroa tuulelta suojaavuudelle? Entä käsiteltävyys, painoahan mulla ei oo kuin 65 kg.

Kaikki info ois tervetullutta - Kiitos etukäteen.

Mav
HD-Tuisku
Viesti:

Re: Heritage Classic, Road King vai Electra Glide 172 cm:lle?

Viesti Kirjoittaja HD-Tuisku »

Itselläni pituutta 174, painoa alle 65, alla Electra Glide Ultra Classic. Ajoasento OK, pysyy pystyssä pysähdyksissäkin ollessa, jalat yltää hyvin maahan. Tuskaa tulee ainoastaan ylämäkeen "peruutuksessa" sekä nostamisessa after-market keskiseisontatuelle pesua varten.
Maverick

Moi,

Kiitokset vp.karjalainen & HD-Tuisku hyvistä kommenteista. Yritän ensi alkuun käydä nuo kolme koeistumassa.
Lisää kommentteja saa myös mielellään laittaa.

Mav
Peeppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Itse päädyin Heritageen koska siinä on matalin istuinkorkeus, olen 170 cm koeistuin myös Kingin joka on hieman korkeampi kuin hertsikka, Heritage sopi mun mitoille muutenkin hyvin, pyörä painaa 340 kg eikä paino juurikaan tunnu kun on painopiste niin alhaalla.
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Jos käytetty mielessä niin koeistu Softail deluxe. Matalin suoraan tehtaalta. Ohjaustanko tuotu taakse...
SuperFly
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

Meikä 172cm/73kg. Roadking puudutti selän tosi pahasti, stongan vaihdoin, oli silti liian leveä (kapea ei oikeen sovi tohon-ulkonäkösyyt) - lapaluiden väli jatkuvasti jumissa. Nykyään Ultra, jossa kapeampi stonga, vakiona ihan ok. Painoa Touring-malleista löytyy, mutta mopoilu on tekniikka- eikä voimalaji.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Lapaluiden välin ja niskan kolotukseen/puutumiseen on monasti syynä se, että joutuu venyttämään käsiään ts. stonga on liian kaukana. Itsekin samankokoisena tumppina vaihdoin mun Electroihin pari tuumaa kuskia lähemmäksi tulevat tangot ja vaiva katosi sen tien.
Rodissa ongelma korjaantui vaihtamalla satula sellaiseksi mikä on pari tuumaa lähempänä ohjaustankoa.
Tekevät noita motskareita aikuisten mittoihin, nääs :wink:
Kuva LIFEMEMBER
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti:Lapaluiden välin ja niskan kolotukseen/puutumiseen on monasti syynä se, että joutuu venyttämään käsiään ts. stonga on liian kaukana
Samaa mieltä, monasti näkee kai tyyli(?)syistä kuskeja kurkottavan ihan älyttömän näköisesti eteen... No jos se itsestä hyvältä tuntuu, niin mikä ettei, mutta ei se ainakaan mukavalta eikä rennolta näytä... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Maverick

Kiitokset kaikille hyvistä kommenteista. Nyt olen käynyt ottamassa kylmät tyypit kaikista eri vaihtoehdoista.
Siis kaikki lähes kaikki Dyna, touring & softail mallit on istuttu ja ihmetelty.

Niinhän siinä kävi, että minun mitoilleni vakiona paras oli Softail deluxe (Thanx Mr. X).

Lähes yhtä hyviä oli Electra Glide ja Heritage.

Nyt on sitten jo kaupat deluxesta tehty :D

Pitkä on aika kevääseen :( :(

T: Mav
Maverick

vp.karjalainen kirjoitti:Onnittelut ja toivottavasti viihdyt pitkään Harley-Davidson harrastuksen parissa.

Minkä vuosi-mallin Softailin laitoit ja/tai paljonko ajettu ?
Kiitos. Vm on 2005 ja ajettu 4600 km. Luulen kyllä viihtyväni. :wink:

T: Mav
Vastaa Viestiin