Palvelutaso suomessa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Aktivisti

Palvelutaso suomessa

Viesti Kirjoittaja Aktivisti »

NYT kyllä vituttaa noiden ns. maahantuojien tarjoama palvelu.

En ole eläissäni törmännyt yritykseen joka antaa pelkkiä lupauksia, jotka ei pidä yhtään.

Luvataan ajat huolloille ja sitten venytetään valmistumista parhaimmillaan pari viikkoa, pyörä seisoo saatana heidän nurkissa ja mitään ei tehdä. Puhelimessa sanotaan että vikaa ei ole vielä paikallistettu, ei varmaan kun ei ole koko pyörään koskettu, menin meinaan käymään siellä.
Ja sitten kun korjataan niin sekin on sutta. Ja jälkikorjaukset ne vasta kestävätkin vaikka pitäisi tehdä samantien alta pois.

Kuka maksaa vakuutukset jotka juoksevat turhaan, entäs ne turhat käynnit ja soitot? Taidanpa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Keli mitä parhain ja et saa ajaa. voiko se enempää miestä syödä?

Boikottiin koko saatanan Hoghaus, onhan meitä jo 2500 niin eikö pitäisi ruveta näkymään heidänkin toiminnassaan.
pannu-52

Viesti Kirjoittaja pannu-52 »

Ymmärrän!!!

Vakuutusmaksut kyllä kalliit täällä ja sitten jos ei teherä mitä luvataan, niin varmasti ¤%&taa. Aina ei vaan saa parasta palvelua, mutta pitää osata vaatia. Asiakas on kuitenki aina oikeassa. :wink:

PS: painostus paras lääke...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nykypäivän tilanne on aika mielenkiintoinen jos sitä verrataan kymmenen vuoden takaiseen. Silloin uusien pyörien kauppa ja huoltotoiminta oli käytännössä olematonta ja harvalukuisten alan liikkeiden työ keskittyivät lähinnä korjaus- ja muutostöihin. Kymmenen vuoden aikana ala on kuitenkin kasvanut räjähdysmäisesti ja harrastajakuntaan on liittynyt paljon kansaa jotka eivät itse tee pyörälleen mitään. Puhumattakaan siitä, että tehdas on kiristänyt ehtojaan äärimmilleen eikä kuka tahansa edes saa koskea pyörään sen takuuaikana.

Tästä huolimatta pääasiassa samat harvat liikkeet hoitavat takuukorjaukset, huollot ja muutostyöt. Väkeä on ollut pakko palkata lisää mutta mistäs saat ammattitaitoisia asentajia. Erityiskoulutusta alalle joutunee hakemaan suuren veden takaa eikä välttämättä moni pitkään harrastanut halua muuttaa harrastusta työksi. Onko sitten ihme että hommat kasaantuu ja asiakkaat hermostuu kun työt ei valmistu.

Onneksi on kuitenkin joukko yksityisyrittäjiä, jotka osaavat ruuvaamisen lisäksi myös asiakaspalvelun jalon taidon. Tästä ei vaan ole apua niille jotka haluavat säilyttää uuden pyörän takuut. Jännä homma kyllä tuo takuukin, tuntuu että takuunalaisten ongelmien määrä on moninkertaistunut kun HD rupesi kehittelemään uutta tekniikkaa (TC, V-Rod...). Evo-aikoihin ei liene vastaavaa määrää ongelmia ollut, kenties ihmiset eivät ihan jokaisesta palaneesta polttimosta käyneet vinkumassakaan.

Itse en veisi pyörääni monellekaan pajalle tehtäväksi, en kyllä sen puoleen autoanikaan jos sellaisen omistaisin. Itse kun tekee niin tietää ketä saa syyttää...
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Itse olen kyllä törmännyt suuriin lupauksiin aika laajalti ja ajan myötä olen tullut aika skeptiseksi varsinkin pienten firmojen antamiin lupauksiin!
Taitaa niillä harvoilla suomalaisilla jotka oikeasti uskaltavat palvelualalle ryhtyä, olla se ongelma ettei tarjotuille töille osata sanoa ei. Ja tästä seuraa se ongelma että työt kasautuvat ja on pakko ruveta selittämään!
En usko että kukaan kusipäisyyttään sitä tahallaan tekee.

Minä olen ilmeisesti poikkeava asiakas, koska mainitusta firmasta olen aina saanut asiallista pavelua. :roll:

Mutta pääasiaan - aiheen nimi on "Palvelutaso suomessa", joten ajattelin antaa HotBiken Mannelle täydet tyylipisteet! Kyllä nimittäin joulukortti niin paljon mieltä lämmitti! (Mutta kyllä minä sieltä tulppia viime kesänä ostinkin...) Loistavaa jälkipalvelua ja asiakassuhteen tulevaisuus taattu :D
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90

Hoghaus!!

Viesti Kirjoittaja #23 »

Kyllä kaverit homman osaa, nyt vain haluaa muutama muukin fillarin
omistaja tehdä huoltoja sekä muutoksia! Ota iisisti.. 8)
Näillä mennään...
Bau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Jo täältäkin täydet pisteet Hot Biken Mannelle ja Pekalle.
Kaverit osaa palvella(ja myös tinkiä :wink: )
Ilkimys

Täsmennys

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Oikaisen Aktivistin virheellisen tiedon eli Hoghaus ei ole enää maahantuojan liike vaan yksityinen diileri. Ainoa maahantuojan suoraan omistama huolto on Turun SGN-Bikes.
Mutta mitä palveluun tulee niin siitä olen samaa mieltä, että sen parantaminen olisi kyllä välttämätöntä monelle alan yrittäjälle.
Ongelma johtunee pienistä markkinoista ja erittäin lyhyestä sesongista.

Mahtaako muuten Hemulin käsitys takuun osalta pitää enää paikkaansa. Olen tietävinäni, että takuu on voimassa vaikka huollot tekisi joku muukin kuin valtuutettu diileri. (Kuluttajasiamiehen kanta?) Kunhan ne tehdään tehtaan ohjeiden mukaisesti. Itse olen aina huoltanut omat uudetkin pyöräni ja hakenut takuuseen kuuluneet rikkoutuneet osat kauppiaaltani. Ilman nikotuksia.
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mopopoika -65 kirjoitti:.........HotBiken Mannelle täydet tyylipisteet! Kyllä nimittäin joulukortti niin paljon mieltä lämmitti!........
Manne on niitä harvoja tälläalalla Suomessa joka tietää mitä on jälkimarkkinointi - kauppaan paluu on joskus vähästä kiinni :wink: , tuli se "jälkimarkkinointi" sitten vaikka em. joulukortin muodossa.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Laitetaan omakin lusikka tähän soppaan...

Hemuli puhuu asiaa. Paska, saisipa sen joskus joku vetämään herneet nekkuun ni nähtäs millasta patoutunutta paskaa sieltä valuis... :wink:

Mopopojalle: on meitä ainaski kaks joita on konalassa palveltu. Siellä on mopo nytkin takuuhuollossa. Niinku oon aiemminkin todennut, ei varmaan ole vielä perustettu sitä firmaa, josta KAIKKI saavat hyvää ja nopeaa ja laadukasta ja edullista palvelua. Yksi yhdelle ja toinen toiselle. Muutenhan Suomessa olisi yksi jälleenmyyjä ja yksi huolto.

TÄYSIN muilta elämän aloilta olen kirjoitelleiden kanssa samaa mieltä, pienet firmat on kaksijakoisia. Osa tekee hommia ajalla ja maltillisia määriä, mutta nepä ei välttämättä juuri rahaa tuotakkaan tai ihmisiä elätä, ainakaan kovin hyvin. Toiset hamstraa töitä ja työntää kädet paskaan työmäärien kanssa. Ja sutta tulee ku hosutaan.

Tosin sutta tuli hoghausiltakin kun ilmeisesti penkittivät pieleen. No, soitto ja hakivat pyörän pakulla nikottelematta. Mutta totta on, että tähän vuodenaikaan huollattaminen on myrkkyä omalle päänupille. Riittää ku katsoo ikkunasta ja ajattelee mitä voisi nytkin olla tekemässä... :roll:

Ja ammattilaisia on niin isoissa kun pienissäkin firmoissa. Kuten poropeukaloitakin. Ja niinku on jo todettu, taitaa huoltoliikkeen työntekijämarkkinat olla vähän vitun pienet suomessa.

Ajellaan vaan (jos mopo käy ja kukkuu) eikä ressata. Turhista.

8)
-Heavy Metal will never die!-
ChopPan

Viesti Kirjoittaja ChopPan »

Yhtälailla haistattaisin näin vielä sähköisestikin pitkän V*tun myös loimaan suuntaan. Juu, tavara saapuu viikossa.. ei mitään kuulu, luvataan ottaa yhteyttä mutta varmaan ne muistutukset on tipahtanu pöydältä tai numero hukkunu tai jotain.. Pitäis varmaan ostaa joku uus puelli tai vast että sais tingen tangeleita pikapostina!
Hotbike tosiaan ansaitsee täyden kympin palvelusta! ei pienintäkään moitittavaa.
-Don`t mess with the country boys-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Paksupoika kirjoitti:Hemuli puhuu asiaa. Paska, saisipa sen joskus joku vetämään herneet nekkuun ni nähtäs millasta patoutunutta paskaa sieltä valuis... :wink:
Hemulin pinna venyy... vaan ei pauku.

Tuleepa mieleen tapaus kun vein Mannelle kampuran tasapainotettavaksi. Vastaus oli jyrkkä "EI - nyt ei ehdi, talven hommat on jo buukattu" (eikö muka osata kieltäytyä työstä?) No, minähän kasvatin juuret HotBiken lattiaan ja väsytystaistelulla sain Mannen ottamaan kamat vastaan. Sanoin vielä että "teet sitten kun ehdit, tällä ei ole kiire". Aikaa kului, oltiin muissa asioissa yhteyksissä eikä oikeastaan mainittu koko kampuraa. Joskus Manne kirosi kun se vielä makaa tuossa lattialla, meinaa kompastua siihen joka kerta kun ohi kävelee... Enpä siihen muuta kuin "kuten sanoin - sillä ei ole kiire". No, seuraavan vuoden marraskuussa Manne sitten soitti että nyt se olis painotettu ja kävin hakemassa osat pajalle. Erinomainen tasapainotustyö, muuten... :lol:

Ettei nyt kenellekään jää väärää kuvaa, HotBike kattaa edelleen 90% harrastukseen käyttämistäni palveluista - loput menee koneistamolle ja katsastuskonttorille... :twisted: Kyllä se joulukortti piristää...

Tietysti helpottaa kun ei tarvitse paljoa ulkopuolista apua käyttää, juuri edellä mainitun tapainen duuni tai esim. maalaus on niitä harvoja joita varten tarvitsee vaivata muita.
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Hienoa että suomesta vielä löytyy firmoja joita aidosti kiinnostaa asiakkaan jutut, eikä vaan rahankiskominen.
En ole HotBikessa asioinut, mutta sitäkin enemmän Tammisaaressa Ara´s Bike & Partsissa, yhdenmiehen firmassa, jossa on asenne 110% kohdallaan, toimitukset täsmällisiä, hinnat kohdallaan, työssä on TAKUU ja palvelu on joustavaa! Mitä muuta sitä voisi enää firmalta toivoa :?:

Hoghuussista on pelkkää negatiivista sanottavaa, saattaa johtua siitä että eräs Bjö**man on siellä töissä kieroutuneen asenteensa kanssa.. :evil:
Täytyy sanoa vaikka H.H tarjoasi ilmaisen huollon pyörälleni, en sitä sinne veisi :x
Archie

Viesti Kirjoittaja Archie »

Jaahas,

Nyt sitten arvostellaan firmaa jossa meikäläisenkin pyörä on sisässä parhaillaan.

Eihän sitä aina voi olla tyytyväinenkään saamaansa palveluun tuolta Hoghaussin puolelta nimenomaan noiden turhien lupauksien takia, ja sen että pienten asioiden teko kestää niin perhanan kauan, mutta asiallisia sällejä ovat kuitenkin. Iloisia veikkoja ja Äkyn mukaantulo oli hyvä asia heille.

Itse ehkä on liian heppoisesti painostanut jotta pyörä valmistuisi, joten tässä kohtaa voi syyttää vain itseään. Pitää opetella purkamaan ja kasaamaan pyörä itse niin ei tarvitse käyttää ulkopuolista apua.

Mutta yhden jutun vielä sanon ja se on tämän foorumin merkitys meikäläiselle. AINA kun on kysynyt apua ongelmiin niin vastaus tulee ja lähes tulkoon aina 100% oikeana. Joten special kiitos vielä kerran Hemuli ja mopopoika ja Affe ja muut.

Törmätään kesän riennoissa.
Mise
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mise »

Nyt, kun eteläinen osa Suomea on ollut käsittelyssä palvelutason suhteen, laajennetaan perspektiiviä itäiseen Suomeen. Mitä mieltä olette JepJep:n palvelusta? Itse olen ollut paikkaan erittäin tyytyväinen. Varaosahinnat ovat edullisia, alennusta saa, tilauksista ilmoitetaan ja toisinaan saa jopa hyvitystä viivyttelystä. Parasta on tietenkin se, että tavaraa ei enää tarvitse tilata postin kautta, kun voi hakea ne suoraan paikan päältä. Tämä on merkittävä etu alueella, jossa ei ole muita HD-varaosaliikkeitä, kun ei aina jaksa juosta Kuopiossa. Täydet pisteet pojille yrittämisestä. :wink:
wilhelmi

joopajoo

Viesti Kirjoittaja wilhelmi »

Kiinnitin huomiota tuohon Aktivistin sanomaan sanaan, HUOLTO. NOH, nythän on niin et mikä pakko se on jättää huollot just kevääseen, menkääpä kattomaan mopokorjaamoom syksyllä, ammottavat tyhjyttään remontoitavista. Siis huollattakaa mopone ajokauden päätteeksi silloin on tilaa ja homma onnistuu hetkessä. Kyllähän se nyt tarttee jokaisen umpiluunkin tajuta et kun ensimmäinen kaunis kevät päivä koittaa ja muutama kymmenen tuhatta mopoa isketään vakuutukseen samana päivänä ja jokainen muistaa et saaatana se huoltokin on tekemättä, siis ne ketkä ei sitä ite tee, (siis valtaosassa korjaamoita korjataan muitakin merkkejä ku harrikoita, valitettavasti, eli emme ole ainuita huollon tarvitsioita) ja ei muuta ku puhelin kouraan ja huoltoa tilaamaan, nii kyllä se pitää yrittää jollain konstia tajuta et aikaa siinä saattaa vierähtää. Kattokaapa ku muillakin on NAPA ku itellä. Se on tietty eriasia jos mopo poikii muuten eka kurvailuilla niin eihän sitä tietty voi kauheesti syksyllä ennakoida mut huolto ym ym mitä voi tehdä syksyllä niin tehkää, tai varautukaa siihen et ei se mopo tuu sieltä niin et ku aamupäivällä viet ja iltapäivällä haet, aika järkeenkäypä juttu jos hiukka edes vaivautuu miettimään missä mennään. Ois hyvä taito osata hyppää joskus muittenkin housuihin ku omiin, säästyis verisuonien katkeamiselta.
Vastaa Viestiin