Parkkisakko
Re: Parkkisakko
Kummallinen ketju.
Itse olen aina käsittänyt, että jos mokaa ja siitä tulee seuraamuksia, ne hoidetaan vähin äänin pois pois. Ottaahan sakko pattiin, mutta jos pelisäännöt ja oikeutus muistutukselle on olemassa, turha selvässä asiassa on urputtaa.
Jos ei tunne kelloa, tai ymmärrä mitä ne numerot siinä parkkiautomaatin kuitissa tarkoittavat, asiassa on tietysti lieventäviä tekijöitä.
Jos taas tietää myöhästyvänsä maksetusta ajasta, ei pitäisi olla mikään yllätys, että sanktio saattaa olla tulossa. Räyhääminen selvässä asiassa on asiatonta ja lapsellista, eihän valvoja ole tehnyt virhettä vaan pysäköijä.
Itse olen aina käsittänyt, että jos mokaa ja siitä tulee seuraamuksia, ne hoidetaan vähin äänin pois pois. Ottaahan sakko pattiin, mutta jos pelisäännöt ja oikeutus muistutukselle on olemassa, turha selvässä asiassa on urputtaa.
Jos ei tunne kelloa, tai ymmärrä mitä ne numerot siinä parkkiautomaatin kuitissa tarkoittavat, asiassa on tietysti lieventäviä tekijöitä.
Jos taas tietää myöhästyvänsä maksetusta ajasta, ei pitäisi olla mikään yllätys, että sanktio saattaa olla tulossa. Räyhääminen selvässä asiassa on asiatonta ja lapsellista, eihän valvoja ole tehnyt virhettä vaan pysäköijä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Kyllä tässä täytyy olla Pertin kanssa ihan samaa mieltä. Ja tuohon omaan bussisakkotapaukseeni tämän ketjun innoittamana yritin tosissaan ottaa selvää, miten sen voisi hoitaa käsistä pois 14 vrk jälkeen. Ei löydy puhelinnumeroa mistään, mistä voisi kysyä - ei lapusta eikä Lappeenrannan kaupungin netisivulta - ei auta kuin odotella, että muistutus tulee joskus kotiinPertti kirjoitti:Kummallinen ketju....Räyhääminen selvässä asiassa on asiatonta ja lapsellista, eihän valvoja ole tehnyt virhettä vaan pysäköijä.
Johtuisikohan se numeron puute aiemmasta ikävästä palautteesta asiassa täysin osattomille henkilöille ... Joku täällä joskus totesi jossain aiheessa sattuvasti, että "kyllähän se v***ttaa kun joutuu maksamaan omat mokansa omasta pussistaan"
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Näin on, aloin jo ihmetelläkkin etteikö kukaan huomioi asian oikeaa laitaa.Henkilö (tässä yhteydessä olisi väärin käyttää sanaa mies) tietää Pirkon toimivan oikein ja alkaa valehtelemalla hoitaan asiaansa.Täysin eri asia on se, että onko pikkutarkka pysäköinnin valvonta mielekästä.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
MT-350
sportster/sivari
Täytyy kertoa sille mun kaverille ,että koittaa nyt saatana vähän hommata selkärankaa sen veltostuneen lapamadon tilalle ja miehistyä!
Sportster -99 XLH1450
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Sano sille sun kaverille myös, että opettelee itse lukemaan niin ei sun tarvitse toimia välimiehenä tällaisessa vedätyksessäPokko76 kirjoitti:Täytyy kertoa sille mun kaverille ,että koittaa nyt saatana vähän hommata selkärankaa sen veltostuneen lapamadon tilalle ja miehistyä!
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Ja tähän aiheeseen liittyvään lauluun onkin hyvä päättää täältä tähän
http://www.youtube.com/watch?v=nSClpjWG52w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=nSClpjWG52w" onclick="window.open(this.href);return false;
Sportster -99 XLH1450
Olisihan sille mun kaverille kyllä voinu huonomminkin käydä
http://www.youtube.com/watch?v=9-Cw6x7m ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=9-Cw6x7m ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Sportster -99 XLH1450
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 09:13 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Kävin kurkkaamassa ,ei näkyny ketään ,josko olis lähteny käymään kaupassa tai jossain.Harikka kirjoitti:Tuli mielee mahtaakoha Pokko76 nähä tuon keverin jonka puolesta asiaa kyselee kurkkaamalla peilii?
Sportster -99 XLH1450
Otetaan toinen kysymys virhemaksuista, kysehän ei ole sakosta.
Ootteko saaneet prätkään k.o. lappusta, eli miten helpolla saa lappuja jos pyörän pysäköi esim jalkakäytävän puolelle sillee siististi ettei ole muiden tiellä ym ei siis mitään törkeetä. ja mihin ne sen sitten laittaa kiinni kun ei ole katteita ym ? En ole koskaan saanut lappua, onks kukaan muu siis edelleen prätkällä ?
Ootteko saaneet prätkään k.o. lappusta, eli miten helpolla saa lappuja jos pyörän pysäköi esim jalkakäytävän puolelle sillee siististi ettei ole muiden tiellä ym ei siis mitään törkeetä. ja mihin ne sen sitten laittaa kiinni kun ei ole katteita ym ? En ole koskaan saanut lappua, onks kukaan muu siis edelleen prätkällä ?
Ainakin Helsingissä saa lapun saman tien jos pysäköi jalkakäytävälle, siinä ei maalaisjärkeä käytetä vaikka prätkä ei juuri polkupyörää enempää tilaa vie. Pitää varata kokonainen autopaikka niin sitten kelpaa tai viedä erikseen pyörille tarkoitetuilla paikoille jotka on aina täynnä.
Parkkipirkoilla on tukeva nippu kuminauhoja taskussa jolla ne saa sen lapun vaikka stongaan kiinni.
Parkkipirkoilla on tukeva nippu kuminauhoja taskussa jolla ne saa sen lapun vaikka stongaan kiinni.
Mä olen selkeästi sitä mieltä, että mitään sakkoja ei makseta ennen kuin kaikki kortit on katsottu!
Tsemppiä vääntöön!
Tsemppiä vääntöön!
Kuolema kuittaa univelat!
- Mopopoika -65
- Viesti:
Just joo, kunnon jenkkimeninkiä eli se voittaa kellä paras lakimies. Omastatunnosta ja selkärangasta viisBikerpig kirjoitti:Mä olen selkeästi sitä mieltä, että mitään sakkoja ei makseta ennen kuin kaikki kortit on katsottu!
Tsemppiä vääntöön!
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Eipä tässä kapinointi auta.Ajan työkseni huoltoautoa keskustassa,ja lappuja tulee väkisinkin,viimeviikon saldo=2 raippaa,näistä tosin molemmat meikun sairaalan alueella,onhan meillä parkkimittarit,mutta kö niillä on omat lippuautomaatit .Useimmiten saa huoltoautot olla rauhassa,mutta linja tiukentunut tässäkin .Summa summarum,väärin parkkeerattu on väärin parkkeerattu.Tähän asti on työnantaja kuitannut sakon.Oli miten oli,parkkipirkko tekee vaan työnsä,ei sen ihmeempää,aika turhaa vineemistä täysin selvästä asiasta.
ps.20 min yli on jo aika paljon,eikö?
ps.20 min yli on jo aika paljon,eikö?
Kuvittelin olevani fiksu ja huomaavainen pysäköidessäni pyöräni P-alueen reunaan. (siis erillisen P-alueen en kadunvarren) Viimeisen parkkiruudun viimeisen viivan päälle siten, että pyörät olivat ulkona ruudusta mutta jalka oli ruudussa, siis pyörä oli keskellä viivaa (kuvittelin jättäväni tilaa autolle joka parkkiruutua etsii) Kuvitelma oli oikea, kun saavuin takaisin pyöräni luo, oli auto ruudussa ja minulla pysäköintivirhemaksu. Syy: merkityn pysäköintialueen ulkopuolelle "viereen" pysäköinti ja hintalappu 40? Täytyy myöntää että harmitti, mutta laki sanoo, että ruudusta ei saa mennä ohi edes osittain. Minä maksoin rikkeeni ja päätin olla jatkossa vähemmän huomaavainen. Huomaavaisuuden hinnalla saa kaksi tankillista Bensaa joten ostan mieluimmin sen bensanHDMAN kirjoitti:Otetaan toinen kysymys virhemaksuista, kysehän ei ole sakosta.
Turussa valvojat ovat ainakin ammattilaisia, osaavat työnsä ja ovat huolellisia.
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan.
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan.