Saatat olla hyvinkin oikeassa. Itse olen Buelleista saanut jonkinlaisen käsityksen vasta tämän Harley-harrastusen myötä. Sitä ennen en tiennyt merkistä yhtään mitään.s&s kirjoitti: esittämäsi oletukset merkin asiakkaista eivät minun mielestäni ole oikeita ... keskiverto buellikuski ei miellä olevansa harrikkakuski.
Vielä Hondalla ajaessanikaan en edes tiennyt mahdollista kytköstä Harrikkaan. Tämä sama tilanne on siis varmasti monella muullakin. Ja ihastuakseen Buelliin piti ensin mennä H-D liikkeeseen ja silloin on sisään menty kuitenkin todennäköisesti katsomaan ihan toisenlaisia pyöriä. Ehkä tässä on yksi syy merkin epäonnistumiseen
Tuote ei ole ollut vaan kyllin kiinnostava suuren ostavan enemmistön mielestä. Tässä on kyse mielikuvista, ei tuotteen ominaisuuksista - ja mielikuvien luonnissahan tässä nyt on epäonnistuttu.
Ja mielikuvista vielä. Olin kevytmoottoripyöräkauden jälkeen noin 20 vuotta täysin sivussa moottoripyöräkuvioista ja käsitys mp-markkinoista oli muodostunut julkisuudesta. Käsitys oli kai jotain tällaista: Japanilaiset ovat vallanneet markkinat 90%:sti, Italiassa tehdään jotain kummajaisia marginaaliporukalle, kaukoidässä jotain kopioita, brittipyörät ovat kuolleet kokonaan, BMW tekee automiehille matkamalleja ja Harrikat ovat kallita ja vanhanaikaisia, mutta silti ainoita oikean moottoripyörän näköisiä.
En varmasti ollut käsityksineni yksin ja myy sitten tälalisille tyypeille uusi Buell - siinä ovat myyntragumentit vähissä
LIFEMEMBER