No niin, tässä lainatut ymmärsivät pointtini - tänne kirjoittaminen on sivuseikka, on aivan sama kirjoittaako tänne tai muualle tai mihinkäänPan58 kirjoitti:Kesällä tuli ostettua uusi -08 1125R.Vallu kirjoitti:Joe CoolKlubin jäsenluettelossa on 71 Buellia ja 2008-2009 malleja niistä on 10 kpl.Mutta kuka täällä olisi kirjoittanut ostaneensa uuden 2008-2009 Buellin?
Buell lopetettu 30.10.2009. Poistomyynti 28.1.2010
Re: Buell: valmistus lopetetaan 30.10.2009
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
jenkkifoorumeilla villejä huhuja - jopa että Yamaha olis kiinnostunut ostamaan Buell:n. No, jääköön omaan arvoonsa. Mutta lopettamisen taustoista vielä:
lähde:hellforleathermagazine.com
Indeed, Harley isn't killing Buell because it's unprofitable, it's killing Buell because it wants to invest every last penny back into Harley to save that brand from possible failure. It's not actually sales that are Harley's biggest problem -- although they can't help -- it's the troubled finance wing. Harley's practice of giving sub-prime motorcycle loans to unsuitable candidates has bit the company in its proverbial ass, forcing Harley to borrow $1 billion in operating capitol at 15%. That's only enough money to see it through to the end of the year. So far this year, revenue at Harley is only down 17 percent, yet net income has fallen 71.4 percent.
lähde:hellforleathermagazine.com
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry

Tuollaisia lappuja kun näkyis Suomenkin liikkeissä, niin aika äkkiä lähtis Bulu mukaan.
Tässä olen ihan samaa mieltä!jutaharri kirjoitti: Tarkoitin vain Rotax-Buelleja, mutta nyt niistä tuli niin harvinaisia, että niistä tulee ajan mittaan keräilykappaleita.
Kuitenkin mielestäni Buell katkaisi ainoan yhteisen tekijän HD-yhtiöön valitsemalla uusiin Rotaxin koneen.
Toisaalta ei niitä Rotax-koneella varustettuja ole Suomeen montaa eksynyt.
Jahve ja Jesua. Sinususta on kehkeytyn oikein asiantuntia. Kuluko peili puhki?
Joe Cool kirjoitti:Mietitäänpäs - täällä on paljon kirjoittajia, jotka kyselevät esim. 2008 ja 2009 Harrikoista, ajavat niillä ja suunnittelevat 2010 vaihtamista.
Mutta kuka täällä olisi kirjoittanut ostaneensa uuden 2008-2009 Buellin?
Onko täällä edes yhtään sellaista? Melkein kaikki ajavat vanhemmilla. Eikö tämä jo kerro, ettei tuote käy kaupaksi ja tehtaan on turha hakata päätään seinään. Ja kuinka moni näistä Buell-kuskeistamme on ostanut ekaksi "Harrikakseen" Buellin? Minulla on sellainen käsitys, että merkkiin on siirrytty, kun on ensin ihastuttu Harrikkaan ja sitten haluttu kokeilla tehtaan kyykkyä... Oikaiskaa toki, jos olen väärässä, tämä on vain mielikuva, mutta selittäisi miksei tavara liiku ...
Ja pitäähän Buelleilla jatkossakin HD-ralleihin päästä, nehän ovat myös kuolleille jenkkimerkeille, kuten Indianeille
Tässä on esitetty hyviä kysymyksiä ja oletuksia... Mutta mutta, kuten ketjussa aiemminkin on kerrottu, vilkkaampaa buell-keskustelua käydään .orgin foorumilla, joten rajuilla oletuksilla voisi arvella, että tyypillinen buellikuski ei olekaan kuten minä eli vanha h-d -kuski, joka ostaa kolmospyöräksi käytetyn buellin. Siellä tuntuu olevan enemmän porukkaa, joka ei tällä foorumilla viihdy ja käsittääkseni on nimenomaan buellin kautta ottanut kontaktin amerikkalaisiin moottoripyöriin. Ehkä ne uusien buellien ostajat onkin siellä...Joe Cool kirjoitti:Mietitäänpäs - täällä on paljon kirjoittajia, jotka kyselevät esim. 2008 ja 2009 Harrikoista, ajavat niillä ja suunnittelevat 2010 vaihtamista.
Mutta kuka täällä olisi kirjoittanut ostaneensa uuden 2008-2009 Buellin?
Onko täällä edes yhtään sellaista? Melkein kaikki ajavat vanhemmilla. Eikö tämä jo kerro, ettei tuote käy kaupaksi ja tehtaan on turha hakata päätään seinään. Ja kuinka moni näistä Buell-kuskeistamme on ostanut ekaksi "Harrikakseen" Buellin? Minulla on sellainen käsitys, että merkkiin on siirrytty, kun on ensin ihastuttu Harrikkaan ja sitten haluttu kokeilla tehtaan kyykkyä... Oikaiskaa toki, jos olen väärässä, tämä on vain mielikuva, mutta selittäisi miksei tavara liiku ...
Uuden buellin ostamisesta vielä, ainakin Suomessa se oli tehty hankalaksi pyöriä ei oikein nähnyt missään... Itsekin olisin halunnut päivittää R:n tuoreeseen malliin mut eihän se ole ollut tuontiohjelmassakaan hetkeen.
Viva Knievel!
Niin ne amerikoissakin puhuvat, että Buellia markkinoitiin ihan väärässä paikassa ja väärille ihmisille.
Harley kaupoissa ja liikkeen taka-osissa (?)
Mitä itse olen nähnyt monessa dealer-liikkeessä euroopassa niin Buell pyörät on kyllä olleet etusijalla, näyteikkunassa tai ainakin tosi hyvin esillä.
Ameriigassa asiat voi olla toisin ja siellä markkinointi olisi sitten pitänyt suunnata samoihin paikkoihin missä myydään riisipaahtimia sporttipyörinä ja muita kuttaperkatuotteita. Olisiko se sitten ollut parempi?
Buellia kuitenkin kehutaan monessa paikassa tosi hyväksi käsitellä mutta nopeus puuttuu. Italofanit taas ihmettelevät amerikkaista viritystaitoa kun vakiopyörästä 1200ccm revitään n.90 heppaa ja samalla saa vastaavasta tukatista yli 150hummaa.
Mutta tuo Buellin myyminen Harley-dealereilla oli aika luonnollista. H-D moottori, mutta sporttinen "Harrika". Sporttisempi kuin Sportster.
Mitä itse olen nähnyt monessa dealer-liikkeessä euroopassa niin Buell pyörät on kyllä olleet etusijalla, näyteikkunassa tai ainakin tosi hyvin esillä.
Ameriigassa asiat voi olla toisin ja siellä markkinointi olisi sitten pitänyt suunnata samoihin paikkoihin missä myydään riisipaahtimia sporttipyörinä ja muita kuttaperkatuotteita. Olisiko se sitten ollut parempi?
Buellia kuitenkin kehutaan monessa paikassa tosi hyväksi käsitellä mutta nopeus puuttuu. Italofanit taas ihmettelevät amerikkaista viritystaitoa kun vakiopyörästä 1200ccm revitään n.90 heppaa ja samalla saa vastaavasta tukatista yli 150hummaa.
Mutta tuo Buellin myyminen Harley-dealereilla oli aika luonnollista. H-D moottori, mutta sporttinen "Harrika". Sporttisempi kuin Sportster.
-
Bronson Eye
- Viesti:
tosa viime kesänä ainakin pohjanmaan kaveri, sano ostaneen ja ajaneen uuden 1200 Buelin puolasta ollessaan siellä komennuksella oli viela jaanny puolet kamoista kavereiden tuotavaks ku oli menny autokyydillä,
ei ollu puhetta hinnasta,
hyvä et joku tiedoittaa tällasista muutoksista, ..tuttaa jos jää joku masina handuun,,
ei ollu puhetta hinnasta,
hyvä et joku tiedoittaa tällasista muutoksista, ..tuttaa jos jää joku masina handuun,,
Juu, tämä on tietenkin Suomessa osittain kierre, jos tavaraa ei käy kaupaksi, sitä ei kannata pitää esillä ja kun ei ole esillä, ei käy kaupaksis&s kirjoitti:hyviä kysymyksiä ja oletuksia... vilkkaampaa buell-keskustelua käydään .orgin foorumilla.. Ehkä ne uusien buellien ostajat onkin siellä... Uuden buellin ostamisesta vielä, ainakin Suomessa se oli tehty hankalaksi pyöriä ei oikein nähnyt missään...Joe Cool kirjoitti: Mutta kuka täällä olisi kirjoittanut ostaneensa uuden 2008-2009 Buellin?
Tässä jäsen S pähkäilee mielestäni hyviä näkökulmia
smuige kirjoitti:Niin ne amerikoissakin puhuvat, että Buellia markkinoitiin ihan väärässä paikassa ja väärille ihmisille. Harley kaupoissa ja liikkeen taka-osissa (?)
... markkinointi olisi sitten pitänyt suunnata samoihin paikkoihin missä myydään riisipaahtimia sporttipyörinä ja muita kuttaperkatuotteita. ... Italofanit taas ihmettelevät ... kun vakiopyörästä 1200ccm revitään n.90 heppaa ja samalla saa vastaavasta tukatista yli 150hummaa.
Itselläni ei ole minkäänlaista suhdetta Buelliin, en ole sellaisella metriäkään ajanut, muutaman kerran kylmät tyypit ottanut kaverien talleissa. Mutta olin kyllä hyvin yllättynyt tästä uutisesta. Siksi aloin pohtia julkisesti, että mistä moinen ...
Joku niinkuin Erik Buell tai Harley-Davidson Motor Companyotsir3 kirjoitti: hyvä et joku tiedoittaa tällasista muutoksista, ..tuttaa jos jää joku masina handuun,,
Mun handuun vois jäädä useempikin Buelli eikä kyllä vituttais yhtään...
Viimeksi muokannut s&s, 06:50 19.10.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva Knievel!
Noon, mä yritin hienovaraisesti sanoa, että esittämäsi oletukset merkin asiakkaista eivät minun mielestäni ole oikeita, toki perusteena vaan se, että esim. keskustelu merkin tiimoilta käydään eri paikassa kuin emoyhtiön tuotteista käytävä keskusteluJoe Cool kirjoitti:Juu, tämä on tietenkin Suomessa osittain kierre, jos tavaraa ei käy kaupaksi, sitä ei kannata pitää esillä ja kun ei ole esillä, ei käy kaupaksiJa oikeastaan en minä sitä keskustelua niinkään jahdanut, enemmän oletin keskustelun puutteen kielivän etenkin uusien pyörien vähäisestä menekistä. Liekö missään ollut tietoja uusien Buellien myyntimääristä Suomessa? Mutta nämä eivät tietenkään selitä maailmanlaajuisen myynnin huonoutta, mistä johtuen valmistus tietysti lopetetaan.
Viva Knievel!
Mä en täällä pääkaupunkiseudulla muista pariin vuoteen nähneeni uusia Buelleja oikein missään... Hoghausista olen ostanut bulun osaa ja tarviketta, mut mun mielestä siellä seisoi yksi ja sama käytetty city x koko ajan.smuige kirjoitti:Niin ne amerikoissakin puhuvat, että Buellia markkinoitiin ihan väärässä paikassa ja väärille ihmisille.
Kaipa näitäkin strategioita viisaammat pohtineet, mutta väärin meni siltikin.Ameriigassa asiat voi olla toisin ja siellä markkinointi olisi sitten pitänyt suunnata samoihin paikkoihin missä myydään riisipaahtimia sporttipyörinä ja muita kuttaperkatuotteita. Olisiko se sitten ollut parempi?
Tämäkin kertoo mielestäni taas huonosta markkinoinnista... Omissa mielikuvissani 1200cc xb-bulua vastaava ducati vois olla vaikka uusi Monster 1100, joka tuottaa vajaan 90 heppaa. Markkinamiesten olisi pitänyt pysyä lestissään ja koettaa positioida tuote oikein.Buellia kuitenkin kehutaan monessa paikassa tosi hyväksi käsitellä mutta nopeus puuttuu. Italofanit taas ihmettelevät amerikkaista viritystaitoa kun vakiopyörästä 1200ccm revitään n.90 heppaa ja samalla saa vastaavasta tukatista yli 150hummaa.
Ehkä olisi samoin tein pitänyt vaan tylysti leimata pyörät Harley-Davidsoneiksi... Mutta silloin pyörä ei ainakaan olisi tavoittanut sitä asiakaskuntaa mitä ymmärtääkseni haettiin. Tosin nyt varmaan kaikki on sitä mieltä et nimellä eikä asiakaskunnalla väliä kunhan pyörä olis tavoittanut edes jonkun asiakaskunnan...Mutta tuo Buellin myyminen Harley-dealereilla oli aika luonnollista. H-D moottori, mutta sporttinen "Harrika". Sporttisempi kuin Sportster.
Viva Knievel!
Saatat olla hyvinkin oikeassa. Itse olen Buelleista saanut jonkinlaisen käsityksen vasta tämän Harley-harrastusen myötä. Sitä ennen en tiennyt merkistä yhtään mitään.s&s kirjoitti: esittämäsi oletukset merkin asiakkaista eivät minun mielestäni ole oikeita ... keskiverto buellikuski ei miellä olevansa harrikkakuski.
Vielä Hondalla ajaessanikaan en edes tiennyt mahdollista kytköstä Harrikkaan. Tämä sama tilanne on siis varmasti monella muullakin. Ja ihastuakseen Buelliin piti ensin mennä H-D liikkeeseen ja silloin on sisään menty kuitenkin todennäköisesti katsomaan ihan toisenlaisia pyöriä. Ehkä tässä on yksi syy merkin epäonnistumiseen
Tuote ei ole ollut vaan kyllin kiinnostava suuren ostavan enemmistön mielestä. Tässä on kyse mielikuvista, ei tuotteen ominaisuuksista - ja mielikuvien luonnissahan tässä nyt on epäonnistuttu.
Ja mielikuvista vielä. Olin kevytmoottoripyöräkauden jälkeen noin 20 vuotta täysin sivussa moottoripyöräkuvioista ja käsitys mp-markkinoista oli muodostunut julkisuudesta. Käsitys oli kai jotain tällaista: Japanilaiset ovat vallanneet markkinat 90%:sti, Italiassa tehdään jotain kummajaisia marginaaliporukalle, kaukoidässä jotain kopioita, brittipyörät ovat kuolleet kokonaan, BMW tekee automiehille matkamalleja ja Harrikat ovat kallita ja vanhanaikaisia, mutta silti ainoita oikean moottoripyörän näköisiä.
En varmasti ollut käsityksineni yksin ja myy sitten tälalisille tyypeille uusi Buell - siinä ovat myyntragumentit vähissä
Et ole, mulla oli itse asiassa ihan sama käsitys vielä vuosi sitten, käsitys muuttui kun puolivahingossa uteliaisuudesta hommasin buellin (eli juuri noin kuin sä oletit)... Vähän yllätyin, kun innokkaimmat harrastajat tosiaan tulivatkin muualta kuin harrikkapiireistä.Joe Cool kirjoitti:En varmasti ollut käsityksineni yksin ja myy sitten tälalisille tyypeille uusi Buell - siinä ovat myyntragumentit vähissä![]()
Mutta eihän buelli ole nyt ainoa, joka kärsii lamasta, ilmeisesti sportster-linjat menee myös loppuvuodeksi kiinni. Jenkkilän palstoilla arvuutellaan jo XR1200:nkin "elinikää", sekään ei ole oikein MoCo:n tämänhetkisten ydinarvojen mukainen. Johan se olis aika tappaakin kun lehdet on antaneet sille ok arvostelut ja se ehti vuoden olla jenkkimarkkinoilla
Viva Knievel!
Tilastoista "kaivettu", 31.12.2008 Suomessa (pl. Ahvenanmaa) rekisterissä 489 Buellia. Määrä jakaantuu seuraavasti:
1996 3
1997 6
1998 17
1999 23
2000 30
2001 38
2002 24
2003 34
2004 69
2005 58
2006 56
2007 76