Buell lopetettu 30.10.2009. Poistomyynti 28.1.2010

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Pera
Viesti:

Re: Buell: valmistus lopetetaan 30.10.2009

Viesti Kirjoittaja Pera »

Joe Cool kirjoitti:Minulla on sellainen käsitys, että merkkiin on siirrytty, kun on ensin ihastuttu Harrikkaan ja sitten haluttu kokeilla tehtaan kyykkyä... Oikaiskaa toki, jos olen väärässä, tämä on vain mielikuva, mutta selittäisi miksei tavara liiku ...
Minun kohdallani meni ainakin juuri näin, kuin Joseph sanoo. Uutta en viitsinyt ostaa vaan pari vuotta vanhan, jossa oli jo hinta tippunut ja meikäläiselle sopivat tuunaukset valmiiksi tehtynä.

Nouseekohan nyt Buellien arvo vai laskee?
Loud valves save lives
Pan58

Viesti Kirjoittaja Pan58 »

Vallu kirjoitti:Joe Cool
Mutta kuka täällä olisi kirjoittanut ostaneensa uuden 2008-2009 Buellin?
Klubin jäsenluettelossa on 71 Buellia ja 2008-2009 malleja niistä on 10 kpl.
Jos puolet Buellien omistajista kuuluu klubiin niin...

ent. jäsenkirjuri
Kesällä tuli ostettua uusi -08 1125R. Big twinin omistin sitä ennen n. 15 vuotta.
Buellin ostin siksi, että siinä on huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet, kuin
yhdessäkään HD:ssä ja tehotkin lähempänä oikeaa.
HDCF:än jäsen en ole ollut enää vuosiin.
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

buellrr kirjoitti:Ninpä...
Siinä on tosiaan miettimisen paikka, miksei uusien Buellien omistajat esiinny sankoin joukoin HDCF:n foorumeilla ja tapahtumissa...
Liekö syynä että heitä ei ole sankoin joukoin...juuri sen takiahan valmistus lopetetaan.
PS. Dynalla kerennyt ihan hyvin ja aina on pysähtynyt siihen mihin on tarvinnut... :D
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pan58
Buellin ostin siksi, että siinä on huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet, kuin

Vähän oudoksuttaa tämä lausuma. Omat ajokokemukset Buelleista jää muutamaan sataan kilometriin, joten en niistä hirmuisesta voi lausahdella.
Ylipäätään Buellit ovat niin erilaisia laitteita kuin muut H-D:eet, ettei niitä oikeastaan pitäisi edes verrata toisiinsa.
Toisin sanoen Buellia pitäisi arvioida omana itsenään, eikä vertailla mihinkään muihin laitteisiin. Ja jos välttämättä haluaa vertailuja tehdä, niin kohteet löytynevät japanialaisista tai italialaisista ärräpyöristä.
Buellin huonon myyntimenestyksen syynä on varmaankin sen kapea käyttöalue. Siitä ei oikein ole muuhun käyttöön, kuin vauhdikkaaseen räppäilyyn. Ja kaikkihan me tiedämme mitä siitä seuraa, kun ajelee laitteella mikä "ei kulje" alle 150 km/h. Ja mitä tulee tosi vauhdikkaaseen ajoon, niin Buelli putoaa heti kelkasta. Rotax-versiolla voi jonkun aikaa roikkua mukana.
Sinänsä Buelli on edustanut varsin ennakkoluulotonta ja innovatiivista suunnittelua ja on todellakin sääli, ettei sille löytynyt enää tilaa nykyajan tehokkuutta ja hillittömiä voittoja tavoittelevassa businesmaailmassa.
Se on tänään tätä! :evil:
Kuva LIFEMEMBER
tyyp360

Viesti Kirjoittaja tyyp360 »

Pera kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Minulla on sellainen käsitys, että merkkiin on siirrytty, kun on ensin ihastuttu Harrikkaan ja sitten haluttu kokeilla tehtaan kyykkyä... Oikaiskaa toki, jos olen väärässä, tämä on vain mielikuva, mutta selittäisi miksei tavara liiku ...
Minun kohdallani meni ainakin juuri näin, kuin Joseph sanoo. Uutta en viitsinyt ostaa vaan pari vuotta vanhan, jossa oli jo hinta tippunut ja meikäläiselle sopivat tuunaukset valmiiksi tehtynä.

Nouseekohan nyt Buellien arvo vai laskee?
Itse puolestani siirryin Buellin (xb12 -04) maailmaan neljän japsivalmisteen jälkeen. Hauska laite ja kuin minulle tehty - mutkatiellä loistava ja moottoritielle en halua. Radallakin käyty kurvailemassa muutamaan otteeseen , hyvin se sielläkin viihtyy , paitsi pääsuorilla. :oops: Saundit makeat , ainakin micronin kokorännillä , munaa paljon enemmän kuin "tylsissä" japseissa :D Pois en vaihda ennen kun kanttailu ja satunnainen radalla käynti ei kiinnosta ! Kai se H-D on sitten joskus kuitenkin hommattava.... Niin ja sääli että loppui näidenkin teko , no ei varmaan hinnat putoa ainakaan alaspäin...
XB12R (rwp 102hp/124nm) & Jawa 350 -66mr , molemmat mustia ja 2pyttysiä....
harley-pilot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harley-pilot »

Sinänsä Buelli on edustanut varsin ennakkoluulotonta ja innovatiivista suunnittelua
Tässä kohtaa hatun nosto Eric Buell:lle, hän joka perusti omaa nimeään kantavan moottoripyörä tehtaan. On omalaatuinen insinööri joka haluaa etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja, näiden kautta optimoi moottoripyörän käsittelyä. Tulivatko nämä eksoottiset ratkaisut sitten liian kalliiksi toteutaa?

Kyseinen henkilö toimi HD:lla suunittelu insinöörinä ennen Buell moottoripyörää ja hänen taidon näyte on mm. Touring mallien runko joka oli 3 eri moottorin aikana tuotannossa.
Naakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naakka »

jutaharri kirjoitti: _osan lainaan_
Buel ja Rotax?? MV Agusta?? Mikä yhteys Harley-Davidsoniin.

Olen miettinyt Rotax-Buellin osallistumista HD-tapahtumiin. Ei tarvi miettiä enempää.
Itse en tiukkapipona hyväksyisi.
Hyväksyn kyllä RevTech:it, S&S:t, ym tietyssä sylinterikulmassa olevat HD-kloonikoneet.
Kun nyt Buellit on hyväksytty ralleihin, pitäisikö porttihenkilöstön perehtyä koneisiin oikein syvästikin.
Jokunen kasavika (mikälie trumppakin) pääsi livahtamaan, esim. Superiin. Tää on sellasta porukkaa, ettei ne Buellitkaan välttämättä pysy ihan samassa kuosissa kuin tehtaalta lähteneet (Tosin itse kyllä tunnistan Rotax-koneen äänestä :wink: )
Melkoista on, jos näin rennossa porukassa jonkun pipo kiristyy tollasista pikkuseikoista.

Pan58 kirjoitti: Kesällä tuli ostettua uusi -08 1125R. Big twinin omistin sitä ennen n. 15 vuotta.
HDCF:än jäsen en ole ollut enää vuosiin.
Pikkasen kade :oops: . Mutta erilaiset pyörät, erilaiset ajo-ominaisuudet. Kyllä kelpais tuokin, mutta kahta ei pysty pitämään.
Sohvi on kuitenkin ykkönen, siitä ei pysty luopumaan.
Kynnet ja rahatkin menny siihen :wink: .

Harmi jos Buelli lopettaa, aiheeseen palatakseni.
Turre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turre »

harley-pilot kirjoitti:
Sinänsä Buelli on edustanut varsin ennakkoluulotonta ja innovatiivista suunnittelua
Tässä kohtaa hatun nosto Eric Buell:lle, hän joka perusti omaa nimeään kantavan moottoripyörä tehtaan. On omalaatuinen insinööri joka haluaa etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja, näiden kautta optimoi moottoripyörän käsittelyä. Tulivatko nämä eksoottiset ratkaisut sitten liian kalliiksi toteutaa? .
XB-sarja varmaan niin pitkälle viety konsepti kuin työntötankoisesta ilmajäähy V2:sta mahdollisuus tehdä. Mutta heput jotka nimenomaan haluavat ostaa uuden "urheilullisen Sportsterin" suht harvassa? Vaikka XB hieno pyörä, niin street fighter -markkinoilla kuitenkin altavastaaja esim. Ducati Monsteriin verrattaessa? Ja jos halutaan oikeasti urheilupyörää, niin tarvitaan tehoa (paljon) eli rotax-koneprojekti ollut hyvin kriittinen merkin kannalta?

1125 R varmasti suunnitelu tiukan tarkoitusmukaiseksi paketiksi mutta ehkä olisi kannattanut hiukan joustaa siitä teknisyydestä ja palkata esim. ihan oikea muotoilija. Esim. katehan pyörässä käsittääkseni suojaa varsin hyvin mutta ulkonäkö sivuponttooneineen aiheutti oksennusreaktioita? Ja kun laite ensiesiteltiin lehdistölle niin se oli vielä raakile ts. lastetaudit aiheutti huonon maineen ihan turhaan?

Mä vaan pidän että Buell ja myös MV Agusta hiukan hukattuja mahdollisuuksia HD:lle, jolla jatkossa munat taas yhdessä korissa. Pitää vaan toivoo että painavat kromilehmät löytää ostajia aina ja iänkaiken.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
topi ryynänen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topi ryynänen »

moro,luin tässä joidenkin mielipiteitä uusista buell malleista,itselläni on buell1125r-08,minä liityin hdcf:ään
sen takia koska siellä tapaa uusia ihmisiä ja keskustellaan asioista ja parannetaan maailmaa.erik buellin ilmoitus oli aikamoinen jymypaukku.mikä tosin ei ole ihme tässä maailman menossa.itse olen kohta 50:n
ja olen ajanut kaikenlaisilla sytkytimillä ja vesipyssyillä.kaikilla olen päässyt perille.tämä uusi malli 1125r on kiva peli ajaa ja lähtee kun käskee,se on näköjään mitä enemmän tulee ikää sen tulisempi peli pitää olla alla ja se pätee myös naisiin.eipä tässä muuta moikkaillaan kun tavataan.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mä olen siinä joukossa jotka jäävät kaipaamaan buellia. Toi x-konepohjainen xb-mallisto oli _mun mielestä_ juuri sitä mitä h-d olisi tarvinut, eli uusi urheilullisempi sportsteri. Tälläselle 10 vuotta big twineillä ajaneelle hitaalle mutta kankealle juuri oikeassa suhteessa amerikkaa ja käsiteltävyyttä. Rotax-buellit ei mua oikeen koskaan sytyttäneet, mulle merkkaa myös pyörän ulkonäkö aika paljon ja musta nuo sportster-koneiset bulut vaan näyttää paremmalta (mutta pitää samaan hengenvetoon sanoa etten koskaan ole ajanut rotax-bulua, ehkä tehot olis kääntäneet vaakakupin toiseen suuntaan). Toki japsit tai italot varmaan tarjoaa kovemmat kyydit, mut mä saan tarpeeksi hyvät jo xb9r:llä... Harrikkaporukassa on kai turha selittää et tää on lähinnä fiiliskysymys.

H-D ilmeisesti on XR1200:n myötä tuomassa bulun tekniikkaa sportteihin, toivottavasti siitä mallistosta löytyy tulevaisuudessa joitain innovatiivisempiakin malleja, XR:kin painaa kuitenkin 250 kiloa ja tuottaa saman verran "mainostehoa" kuin pikkubulu.

Ehkä bulu asemoitiin jotenkin väärin, jenkkilehdissä on viime aikoina tehty "paritestejä", joissa on vastakkain monster ja XR... Jotenkin olisin mieltänyt buellin monsterin aisapariksi, XR ei kuitenkaan mun mielestä ole ihan samalla viivalla.

PS. Markkinavoimille ei kai voi mitään, mutta silti harmittaa.
Viimeksi muokannut s&s, 21:02 16.10.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viva Knievel!
Tsaarinajan Satraappi

Viesti Kirjoittaja Tsaarinajan Satraappi »

SenioRR kirjoitti: Ei kai se ole mikään niin ihmettelyn aihe, etteivät Buelleilla ajavat ralleissa halua käydä... Johtuukohan justiin tuosta muutamien tiukkapipoisuudesta....
Jos jollain on Harrikka-Rallissa ollut pipo kireällä niin tuskin sentään Rallin henkilökunnalla 8O .
Buellilla on aina päässyt Harrikka-Ralliin sisään. Jo ennen kuin niitä alettiin edes Tehtaan toimesta tänne toimittamaan. Halukkain haki ensimmäisen itse englannista ja oli Rallissa niin tyytyväinen, että surffasi pöydät nurin... :wink:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Tsaarinajan Satraappi kirjoitti:
SenioRR kirjoitti: Ei kai se ole mikään niin ihmettelyn aihe, etteivät Buelleilla ajavat ralleissa halua käydä... Johtuukohan justiin tuosta muutamien tiukkapipoisuudesta....
Jos jollain on Harrikka-Rallissa ollut pipo kireällä niin tuskin sentään Rallin henkilökunnalla 8O .
Buellilla on aina päässyt Harrikka-Ralliin sisään. Jo ennen kuin niitä alettiin edes Tehtaan toimesta tänne toimittamaan. Halukkain haki ensimmäisen itse englannista ja oli Rallissa niin tyytyväinen, että surffasi pöydät nurin... :wink:
Ainakaan männä kesänä ei henkilökunnalla ollut mitään ongelmaa mun bulun kanssa... Oliskohan tämä nyt enemmänkin jotain nettikeskustelun levittämää harhaa kuin todellisuutta. Enkä edes surffannut pöytiä nurin, ainoa "rikkomus" taisi olla että olin aamusaunassa ennen virallista aukioloaikaa :wink:
Viva Knievel!
Kalju Partanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalju Partanen »

Henk koht mielipide (eikä liity pätkääkään tämän foorumin aiheisiin) on, että joku sietäis saada monoa (siis "terävästä päästä") Agustan oston vuoksi. Jos kassan pohja häämöttää jo nyt, niin osto oli virhe. Virhe voi kyllä merkin lopettaminenkin olla, pitkässä juoksussa. Mut ei enempää busineksista.

Buell:n ostalta pitää toivoa että Erkillä itsellään on rahaa ostaa oikeudet merkkiin ja alkaa valmistamaan sporttikoneella varustettua bulua, vaikka harrastuksena. Rotax malli olkoon harharetki. Ei japanilaisten kanssa kannata RR asioissa taistelemaan.

Buell:n kanssa hyvä kilpailija on tosiaan Monster. Ehkei pyöriä voi verrata teknisesti, suorituskyvyltään tai ajo-ominaisuuksiltaan, mutta luonteeltaan voi. Mun mielestä molemmissa on sopivaa särmää.
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Tsaarinajan Satraappi kirjoitti:

Sorry turhan jyrkkäsanainen kommentti.
Omassa tuttavapiirissä on 3 Buellilla ajavaa.
Tarkoitin vain Rotax-Buelleja, mutta nyt niistä tuli niin harvinaisia, että niistä tulee ajan mittaan keräilykappaleita.
Kuitenkin mielestäni Buell katkaisi ainoan yhteisen tekijän HD-yhtiöön valitsemalla uusiin Rotaxin koneen.
Toisaalta ei niitä Rotax-koneella varustettuja ole Suomeen montaa eksynyt.
Jos ralliportilla olen töissä ja tankissa lukee Buell ja se näyttää aidolta Buellilta, niin sisään vaan, en alkaa konetta tarkemmin syynäämään.
Itse olin Superissa portilla, mutta harvinaisen vähän meni mun portin kautta Buellilla.
JMN

Viesti Kirjoittaja JMN »

Todella harmillinen juttu. Kävin jo muutamaan otteeseen liikkeessäkin istuskelemassa uuden CR:n päällä. Toisaalta merkki muuttui tapauksen myötä tuplasti kiehtovammaksi, mutta käytännön hommat kuten osien saatavuus ja huoltohinnat / huollot mietityttää.

Saa nähdä putoavatko vielä varastossa olevien pyörien hinnat yhtä dramaattisesti kuin ulkomailla, epäilen vahvasti...

Näillä näkymin XR1200 on nyt sitten sporttisin vehje, mitä amerikasta on saatavilla ja se ei ole paljon se. Uskon ja toivon, että HD:lla on viisautta käyttää Erikin tietotaitoa hyväkseen ja tuoda markkinoille jotakin paikkaamaan Buellin jättämää aukkoa.
Vastaa Viestiin