Toisten ilmoituksiin puuttuminen
Toisten ilmoituksiin puuttuminen
Viimeksi muokannut skippy, 17:54 25.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Toisten ilmoituksiin puuttuminen
Luulen arvaavani mitä tarkoitat
Olet siinä aivan oikeassa, että toisten ilmoituksiin ei pitäisi puuttua ja jos joku hinnoittelee jonkun osan aivan järjettömästi, niin moka on sen joka ostaa sen sillä hinnalla. Eli edelleenkään hullu ei ole se, joka pyytää vaan se joka maksaa
Mutta kommenttini todellakin liittyi ilmoitukseen, jossa myyjä myi tavaraa ihan järkihintaan. Ainoastaan yksi tuote oli aivan käsittämättömästi hinnoiteltu, johon kommentoin. Oletin kyseessä olevan hinnoitteluvirheen, ei petosyriytksen
Mutta kun se herkempiä loukkaa, kävin poistamassa kommenttini
Koska sitä ei ehtinyt monikaan lukea, niin kopioin sen tähän, jotta tiedetään mistä puhutaan:
Tietysti jos huutokaupalla näitä myydään, niin onhan meillä huutonet, mutta sielläkin tarjoukset ovat julkisia 
Mutta kommenttini todellakin liittyi ilmoitukseen, jossa myyjä myi tavaraa ihan järkihintaan. Ainoastaan yksi tuote oli aivan käsittämättömästi hinnoiteltu, johon kommentoin. Oletin kyseessä olevan hinnoitteluvirheen, ei petosyriytksen
Koska sitä ei ehtinyt monikaan lukea, niin kopioin sen tähän, jotta tiedetään mistä puhutaan:
Toisaalta näkyy tuolla kauppapalstoila olevan toki muitakin mokia. Esim. soisi ilmoituksissa olevan myös ohjeen mukaisesti paikkakunnan sekä hinnan myytävästä tuotteesta, eikä pelkästään maininnan, että kyseessä on niin hyvä tuote, että siitä on jo tehty tarjousKaikki tuotteet olivat asiallisesti hinnoiteltuja, mutta tuossa on jo pilkkuluokan ajatusvirhe, käytetty kertakäyttökilkutin 15 e (tuotteen nimi muutettu)
Itse ostelin noita autoihini markka-aikaan swapeista hintoihin 1-10 mk/kpl ja osa kesti yhden käytön (sana muutettu), osa on pelannut vuosia. Jenkeistä ostin halvimmillaan uusia 3 USD / kpl.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Itse olen kommentoinut (tai esittänyt kysymyksiä) myynti ja ostoviesteihin silloin kun on itselleni epäselvää mitä osaa haetaan taikka myydään.
Informatiivisessä mielessä. Aion jatkaa valitsemallani linjalla
Vaikkapa "Springerin T-kappale". Niitähän on monenlaisia.
Taikka kun vuosimalli taikka malli vaikuttaa osan sopivuuteen.
Joskus noissa ilmoituksissa lähtötiedot eivät ole ihan kohdallaan tai ovat "hieman" puutteellisia...
Jos hinnoittelu on omasta mielestä pielessä niin ainahan voi esittää tarjouksen.
Sopivasti hinnoitellut osat vaihtavat omistajaa nopeastikin.
Informatiivisessä mielessä. Aion jatkaa valitsemallani linjalla
Vaikkapa "Springerin T-kappale". Niitähän on monenlaisia.
Taikka kun vuosimalli taikka malli vaikuttaa osan sopivuuteen.
Joskus noissa ilmoituksissa lähtötiedot eivät ole ihan kohdallaan tai ovat "hieman" puutteellisia...
Jos hinnoittelu on omasta mielestä pielessä niin ainahan voi esittää tarjouksen.
Sopivasti hinnoitellut osat vaihtavat omistajaa nopeastikin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Informatiiviset komenttisi ovat ainakin minun mielestäni oleet asiallisia, luulen aiheen aloittajan närkästyneen tuosta minun yhden kilkkeen hintaa koskeneesta kommentistanismuige kirjoitti:Itse olen kommentoinut (tai esittänyt kysymyksiä) myynti ja ostoviesteihin silloin kun on itselleni epäselvää mitä osaa haetaan taikka myydään.
Informatiivisessä mielessä. Aion jatkaa valitsemallani linjalla![]()
Asialliset tarkennukset on aina ok mutta hintoihin puuttuminen sucks, se on aina myyjän ja ostajan asia ei sivullisten. Toi oma ilmoitukseni ei sit ole paras "tarjous voittaa" vaan kyseistä tuotetta tarvitseva ei ottanut yhteyttä joten edelleen myynnissä ja se missä itse asun ei muille kuulu, Suomessa kumminkin.
skippy kirjoitti:ja se missä itse asun ei muille kuulu, Suomessa kumminkin.
Ilman sarvia ja hampaita. Ja herneitä.ÄLÄ NOSTA ILMOITUSTASI ALLE VIIKON VÄLEIN, LINKIT jne.
LINKITYS MUUALLE
Ilmoitukseen ei myöskään riitä pelkkä linkki jollekin toiselle sivustolle, vaan siitä pitää ilmetä mm. tuote, hinta ja paikkakunta. Jos ilmoitus sisältää linkin niin kyseisen sivuston säännöt on otettava huomioon (esim. huuto.net).
Ihan tuon ilmoituspuolen sääntöjen mukaisesti. Voi lukea niistä ensimmäisistä viesteistä.
Tai klikkaamalla tuota otsikkoa...
Jos nyt pilkkua viilataan, niin ei siinä asuinpaikka kysellä vaan tavaran sijainti
Kyllä nuo ilmoitukset silloin tällöin kaipaavat korjaamista, sille vaan ei voi mitään eikä siitä kannata hermostua.
Pitäisi kai jokaiselle ilmoittajalle olla aivan selvää että ilmoituksesta pitää käydä ilmi mitä myydään, mihin hintaan ja missä tavara sijaitsee. Jos nuo perustiedot puuttuvat niin siitä on asiallista huomauttaa ja puutteellinen ilmoitus saatetaan vaikka poistaa.
Hinnoitteluun puuttumista en kommentoi, täällä kuitenkin on aika vähän "hintapoliiseja" liikkeella ja yleensä hintaan liittyvät kommentit ovat aika asiallisia.
Pitäisi kai jokaiselle ilmoittajalle olla aivan selvää että ilmoituksesta pitää käydä ilmi mitä myydään, mihin hintaan ja missä tavara sijaitsee. Jos nuo perustiedot puuttuvat niin siitä on asiallista huomauttaa ja puutteellinen ilmoitus saatetaan vaikka poistaa.
Hinnoitteluun puuttumista en kommentoi, täällä kuitenkin on aika vähän "hintapoliiseja" liikkeella ja yleensä hintaan liittyvät kommentit ovat aika asiallisia.
Life Member
Tämä tuotteen hinnoittelu on tunnetusti taitolaji, josta voisi kirjoittaa ihan oman ketjunkinjussi kirjoitti: täällä kuitenkin on aika vähän "hintapoliiseja" liikkeella ja yleensä hintaan liittyvät kommentit ovat aika asiallisia.
Silloin tällöin näkee ilmoituksia, joissa myyjä ei tiedä tuotteen todellista arvoa ja vetää hinnan täysin hatusta. Tavara on purettu pyörästä tai autosta, eikä asianomainen ole ostanut itä itse mistään. Silloin voi olla täysin väärä hinta, suuntaan tai toiseen. Jupakan aloituksessa oli mielestäni kyse tästä, ei petoksesta
Petoksiakin on sattunut matkan varrelle. Eräs kaveri toi auton maahan ja peräkontissa oli osia laatikossa. Kaveri ei tiennyt mitään osien hinnasta ja tarvitse erästä sieltä puuttuvaa 20 euron osaa. No toiselta harrastajalta löytyi tämä ja sutki myyjä vaihtoi osan päittäin peräkontista löytyneeseen - kehtaamatta sanoa, että latikosta löytyneen vaihto-osan hinta oli noin 400 euroa markkinoilla
Mutta kysehän on toki vain ostajan ja myyjän välisestä sopimuksesta ja on hyvä muistaa vanha ohje: "On moraalisesti arveluttavaa antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa!"
Jos on tarvetta "henkilökohtaiseen kommenttiin" niin tehkää se ihmeessä privana. Mitä sitä tänne foorumiin revittelemään.
Täh?
LIFEMEMBERRe: Toisten ilmoituksiin puuttuminen
Aivan, yv, email ja puhelin on keksitty.
Juu, on se härskiä, julkista keskustelua julkisella palstalla - tätä ei kyllä neuvostoliiton voimissaan ollessa meilläkään olisi suvaittuVallu kirjoitti:Mitä sitä tänne foorumiin revittelemään
Julkinen keskustelu voi antaa useammallekin lukijalle ajateltavaa ja hyvää vinkkiä, siitähän näissä foorumeissa on kyse
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
Liekö aina tarpeelista kommentoida vaikka toinen olisi hinnoitellutkin osan päin mäntyä, hänen valintansa ja mielipiteensä osan arvosta.
Muutoinkin joskus itse kukin voi miettiä toisten kommentoimista, tekeekö sillä omaa oloaan paremmaksi ja itseään julki vai onko kommentissa jotain villakoiran ydintä minkä muutkin voivat löytää.
Asiallinen keskustelu sitten ihan eri juttu...
Muutoinkin joskus itse kukin voi miettiä toisten kommentoimista, tekeekö sillä omaa oloaan paremmaksi ja itseään julki vai onko kommentissa jotain villakoiran ydintä minkä muutkin voivat löytää.
Asiallinen keskustelu sitten ihan eri juttu...
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Thunder-Max EFI
Niiin, onko joku täällä aina kommentoinut? Itse en ole sellaista huomannut, vaikka varmaan kaikki myynti-ilmoitukset olen vilkaissutkin ihan sillä silmällä, että löytyisikö jotain, mitä ei ole edes tiennyt tarvitsevansaHarleyDad kirjoitti:Liekö aina tarpeelista kommentoida ... hinnoitellutkin osan päin mäntyä
Selvyyden vuoksi voin sanoa, että itse olen kommentoinut hintaa tuon yhden ainoan kerran ja senkin mielestäni perustelujen kera. Muutaman kerran olen kommentoinut kaupallisia ilmoituksia lisätietoja kysyäkseni ja pari kertaa myös tuotetta kehuakseni, jos se on näyttänyt poikkeuksellisen kiinnostavalta tai hyvältä, vaikkei itse ole juuri sellaista tarvinnutkaan.
Jos tarkoitus on sanoa, että olisi parempi, ettei kirjoittelisi ja kommentoisi niin paljon, niin voihan sitä tikusta tehdä asiaa noinkin ...
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
Älä nyt ota ittees Joe, eikös tämä ollut vain keskustelu...vaikuttaa siltä että haluat nostaa itsesi esille tämän asian puitteissa.
Ja AINA sana oli tarkoitettu lähinnä vain sopivaksi tekstiin ei niin että toisten tekstejä kommentoitaisiin aina (varsinkaan Sinä Joe Cool), olisin voinut myös esittää asian esim. tarvitseeko kommentoida ollenkaan toisten ilmoituksia mutta kirjoitin kuten kirjoitin.
Hyvää loppu ajokautta kaikille, tähän tekstiin ei tarvitse vastata tai kommentoida...
Ja AINA sana oli tarkoitettu lähinnä vain sopivaksi tekstiin ei niin että toisten tekstejä kommentoitaisiin aina (varsinkaan Sinä Joe Cool), olisin voinut myös esittää asian esim. tarvitseeko kommentoida ollenkaan toisten ilmoituksia mutta kirjoitin kuten kirjoitin.
Hyvää loppu ajokautta kaikille, tähän tekstiin ei tarvitse vastata tai kommentoida...
Dyna Low Rider -08
Thunder-Max EFI
Thunder-Max EFI