Eli jos tuo Bosch on vastaava ylläpitolaturi, kuin C-Tek, joka ei keitä akkuja eikä lataa niitä ylijännitteeseen, et tarvitse mitään muuta. Laturi vaan muutaman kerran talvessa akkuun kiinni ja muut ajat kovaa ajoa. Ei tämä homma laitteita ostelemalla parane, jos nyt ovat jo asialliset vermeet tallissapappa2 kirjoitti: mulla Boch yleislaturi / jännitteen ylläpitäjä joka soveltuu MYÖS Moton akkuihin ja Rodissa aikas helppoo saada akun navat näkyviin eli..
HUH ! Luulin jo, että V-Rodissa VIKAA ?
Re: HUH ! Luulin jo, että V-Rodissa VIKAA ?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Näinpä itsekkin ajattelin. Bosch Laitteessa mootoripyörän, auton, pakettiauton ja traktorin kuva, sekä käytössä hurisee hieman kun ledivaloista palaa punainen ja keltainen, hurina taas lakkaa kun keltainen muuttuu vihreäksi. Eli näin olettaisin, että toimii kuin termostaatti, eli lataa vain kun tarvis ja niinkun totesit, ei sitä välttämäti tarvitse edes seinässä kokoajan pitää, vaan pari kertaa vaikka kuussa pistää vaikka vuorokaudeksi latautuun. 
ediittiä sen verran että:
Laturini Bosch KL 1206 E tosiaan vain lataukseen, EI ylläpitoon. SGN Bikes Turku myypi laitetta nimeltä Battery Tender, joista snadimpi passaa V-Rodille kuulemma mainiosti. hintaa laitteella 50equn nurkilla, ja saapi talveksi kytkee kiinni, sekä olla kokoajan kytkettynä. Pitää myyjän mukaan akun varaustilan vakaana talvenKIN yli. Onx kellään kokemuksii ko. laitteesta ?? Kysyy epätietoinen hämeestä.
Muuten en tosiaan bikeen laturii tartte koska ajan kaudessa n.20.000 - 30.000km, eli mopo käytössä ajokaudella lähes kokoajan.

ediittiä sen verran että:
Laturini Bosch KL 1206 E tosiaan vain lataukseen, EI ylläpitoon. SGN Bikes Turku myypi laitetta nimeltä Battery Tender, joista snadimpi passaa V-Rodille kuulemma mainiosti. hintaa laitteella 50equn nurkilla, ja saapi talveksi kytkee kiinni, sekä olla kokoajan kytkettynä. Pitää myyjän mukaan akun varaustilan vakaana talvenKIN yli. Onx kellään kokemuksii ko. laitteesta ?? Kysyy epätietoinen hämeestä.
Muuten en tosiaan bikeen laturii tartte koska ajan kaudessa n.20.000 - 30.000km, eli mopo käytössä ajokaudella lähes kokoajan.
>> Muista ELÄÄ Tänään , Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä ! Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa . Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT ! <<
Moi, mulla on tollanen Battery Tender (sellanen vihreä aika pieni, siis se lataus osa) kiinni Ultrassa, ja mun mielestä se tekee just sen minkä pitää.
Helppo asennus, piuhat akuun kiinni ja sitten sopivaan paikkaan se liitin josta saa otettuu virtaa ulos ja samalla se toimii lataus liittimenä.
Paketissa tulee mukana apukaapelit hauenleuoilla, eli jos tarttee antaa tai saada itte virtaa, niin kaapeli kiinni liittimeen ja homma pelittää, ilman satulan yms. purkamista.
Mulla oli ko. laite kiinni entisessä Softail'issa ja nyt Ultrassa, molemmissa oon pitänyt kiinni talvikauden ja ajokaudella myös jos on ollu pidempiä seisontoja. Akut on kestäny hyvin, ei oo tarvinnu uusia, niinku tuntuu joillakin olevan riesana.
Laite on mun mielestä haukkunu hintansa oikein mainiosti.
Zimi
Helppo asennus, piuhat akuun kiinni ja sitten sopivaan paikkaan se liitin josta saa otettuu virtaa ulos ja samalla se toimii lataus liittimenä.
Paketissa tulee mukana apukaapelit hauenleuoilla, eli jos tarttee antaa tai saada itte virtaa, niin kaapeli kiinni liittimeen ja homma pelittää, ilman satulan yms. purkamista.
Mulla oli ko. laite kiinni entisessä Softail'issa ja nyt Ultrassa, molemmissa oon pitänyt kiinni talvikauden ja ajokaudella myös jos on ollu pidempiä seisontoja. Akut on kestäny hyvin, ei oo tarvinnu uusia, niinku tuntuu joillakin olevan riesana.
Laite on mun mielestä haukkunu hintansa oikein mainiosti.
Zimi
"May the force be with you"
Jep ! Tota Battery Tenderiä suositteli myös eräs autosähkäri, mutta totesi, että C-TEK varmasti yhtä hyvä. ELI ostaa pläjäytin C-TEK nimisen laitteen tyypiltään XS 800. Lataa ja ylläpitää 1,2 amp/h - 30 amp/h akut, sekä ylläpitää akut aina 100 amp/h asti. Muuta vikaa päällisin puolin ei oo, kuin Ruottalaisten kehittämä laite ?!?
Motonet Pirkkala ja hintaa 39equu ( IHAN sama "palikka" RM-Heino Tampere 59 equu ).
Tosi simppeli vehje tuntusi olevan, sama sähkäri sanoi, että käyttämällä sitä kun pyörä seisoo pidempään esim. viikon pari, lisää akun käyttöikää ERITTÄIN huomattavasti. Noh aika näyttää. Nui on kuitennii sen verta kalliita nui virtalähteet, että ei liene huono hankinta. Ja samat hilut, kuin mainitsit Battery TenderissäKIN olevan.
Ei noi "Gymmelit" turhaan kehu Motonettii, kuten jossain aiemmin mainitsinkin, ei V-Rodiin tahtonut löytyy MISTÄÄN lukollista bensakorkkii, jossain autotarvikeliikkeessä oli lähes samalla kierteellä, mutta ei saanut ruuvattuu ihan pohjaa asti, eli tiivisteeseen saakka. JA hintaa oli korkilla 49,90equu ?? Sitten menin pirruuttani Motonettiin, ja taisi olla Opelin tai Ladan korkki, jossa kierre identtinen sekä hinta 9,90 equu. Pienen kauluksen korkista vielä sahasin pois pienellä rautasahalla nätisti ja nyt asettuu kiinni täysin kuten Rodin orggis korkki, eli pohjaan ja tiivisteeseen asti. Siispä ei läiky täydelläkään tankilla. Bueno .
Motonet Pirkkala ja hintaa 39equu ( IHAN sama "palikka" RM-Heino Tampere 59 equu ).
Tosi simppeli vehje tuntusi olevan, sama sähkäri sanoi, että käyttämällä sitä kun pyörä seisoo pidempään esim. viikon pari, lisää akun käyttöikää ERITTÄIN huomattavasti. Noh aika näyttää. Nui on kuitennii sen verta kalliita nui virtalähteet, että ei liene huono hankinta. Ja samat hilut, kuin mainitsit Battery TenderissäKIN olevan.
Ei noi "Gymmelit" turhaan kehu Motonettii, kuten jossain aiemmin mainitsinkin, ei V-Rodiin tahtonut löytyy MISTÄÄN lukollista bensakorkkii, jossain autotarvikeliikkeessä oli lähes samalla kierteellä, mutta ei saanut ruuvattuu ihan pohjaa asti, eli tiivisteeseen saakka. JA hintaa oli korkilla 49,90equu ?? Sitten menin pirruuttani Motonettiin, ja taisi olla Opelin tai Ladan korkki, jossa kierre identtinen sekä hinta 9,90 equu. Pienen kauluksen korkista vielä sahasin pois pienellä rautasahalla nätisti ja nyt asettuu kiinni täysin kuten Rodin orggis korkki, eli pohjaan ja tiivisteeseen asti. Siispä ei läiky täydelläkään tankilla. Bueno .
>> Muista ELÄÄ Tänään , Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä ! Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa . Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT ! <<
Ediittiä vielä.
Elikäs laitoin johdot kiinteästi kiinni akun napoihin ja johdon / plugin paisuntasäilön kotelon raosta ulos. Plugi pitäisi olla roiskeveden tiivis, mutta tein sähköteipistä vielä "läpän" kumiläpän päälle. Plugille löytyi hyvä paikka yläkolmiorunkoputken ja kaasu/kytkinvaijereiden välistä. PYSYY, eikä roiku valtoimenaan.
Kokeilin C-TEK laturia ja ajon jälkeen kun laitoin plugin kiinni meni n. 10 sek ja pompsahti vihreä valo. JOSKIN vaihteli vihreätä ja punaista välillä, mutta n. 10min latauksen jälkeen enää vain käväisi punaisella, sekä tietty häly päällä akussa on hieman kuormitusta, mutta silti punaisen valon syttyminen harveni jo 10 minuutin aikana huomattavasti. Laite ei lämmennyt juurikaan.
Yksi mielenkiintoinen seikka oli, kun starttasin pyörän ja käytin sitä VAIN n. pari kolme minuuttia. Sitten laturi kiinni ja perengeti sain rauhassa poltella sigaarin ennen kuin valo vaihtui punaisesta vihreäksi. ELI kyllä pelkkä kylmästartti vie niin paljon virtaa, että jos niitä useita ja harvakseltaan, syöpi akkua varmasti! Niin kuin joku totesikin, että "ei riitä että kerran viikossa käy Mutterilla parin kilsan lenkin" tai jotenkin sillee.
"Mopon" oma laturi kuitenkin paras laturi. Hankinta tuntuisi NYT olevan hyvä. Sen näkkee sitten talven jälkeen, onko akku vielä iskussa, kun irrotan kokonaan akun piuhat pyörästä ja pidän talven akkua kokoajan ylläpitolaitteessa. Nytkin JOS paljon ajamattomia päiviä, niin helppo tyrkätä piuha kiinni ja pyörä vaikka yöksi laturiin. Jollakulla tais olla tässä ketjussa V-RODIN kanssa akku ongelmia, niin kantsii ainakin tätä ylläpitäjää kokeilla. SGN bikesin työnjohtajan mielestä Rodin akku ON hieman alimitoitettu sähköpuoleen nähden ? En tiedä onko näin, mutta ilmeisesti järeämpää siihen ei voikaan laittaa vai.....
Akun lokero ainakin niin ahdas, että yhtään kooltaan isompaa ei sinne mahdu.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta .

Elikäs laitoin johdot kiinteästi kiinni akun napoihin ja johdon / plugin paisuntasäilön kotelon raosta ulos. Plugi pitäisi olla roiskeveden tiivis, mutta tein sähköteipistä vielä "läpän" kumiläpän päälle. Plugille löytyi hyvä paikka yläkolmiorunkoputken ja kaasu/kytkinvaijereiden välistä. PYSYY, eikä roiku valtoimenaan.
Kokeilin C-TEK laturia ja ajon jälkeen kun laitoin plugin kiinni meni n. 10 sek ja pompsahti vihreä valo. JOSKIN vaihteli vihreätä ja punaista välillä, mutta n. 10min latauksen jälkeen enää vain käväisi punaisella, sekä tietty häly päällä akussa on hieman kuormitusta, mutta silti punaisen valon syttyminen harveni jo 10 minuutin aikana huomattavasti. Laite ei lämmennyt juurikaan.
Yksi mielenkiintoinen seikka oli, kun starttasin pyörän ja käytin sitä VAIN n. pari kolme minuuttia. Sitten laturi kiinni ja perengeti sain rauhassa poltella sigaarin ennen kuin valo vaihtui punaisesta vihreäksi. ELI kyllä pelkkä kylmästartti vie niin paljon virtaa, että jos niitä useita ja harvakseltaan, syöpi akkua varmasti! Niin kuin joku totesikin, että "ei riitä että kerran viikossa käy Mutterilla parin kilsan lenkin" tai jotenkin sillee.
"Mopon" oma laturi kuitenkin paras laturi. Hankinta tuntuisi NYT olevan hyvä. Sen näkkee sitten talven jälkeen, onko akku vielä iskussa, kun irrotan kokonaan akun piuhat pyörästä ja pidän talven akkua kokoajan ylläpitolaitteessa. Nytkin JOS paljon ajamattomia päiviä, niin helppo tyrkätä piuha kiinni ja pyörä vaikka yöksi laturiin. Jollakulla tais olla tässä ketjussa V-RODIN kanssa akku ongelmia, niin kantsii ainakin tätä ylläpitäjää kokeilla. SGN bikesin työnjohtajan mielestä Rodin akku ON hieman alimitoitettu sähköpuoleen nähden ? En tiedä onko näin, mutta ilmeisesti järeämpää siihen ei voikaan laittaa vai.....
Akun lokero ainakin niin ahdas, että yhtään kooltaan isompaa ei sinne mahdu.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta .
Noin se toimi, vaikka lataat viikon putkeen. Se on käsittääkseni juuri sitä ylläpito-ohjelmaa, välillä ladataan ja välillä huilitaan ja koko ajan tarkkaillaanpappa2 kirjoitti: laitoin plugin kiinni .. pompsahti vihreä valo. JOSKIN vaihteli vihreätä ja punaista välillä
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:17 27.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Jeps ! Näin olen aatellut tehä itekkin. Tänä suvena / talvella en enää tartte muutakuin tota akun yllä pitoo. Talvihommaks sitten "Kodinhoitohuoneessa" ( = meillä pyörän säilytystila
) pykäsen ens kesän reisuille mm. Españaan ihan venekäyttöön tarkoitetun veden pitävän pistokkeen, eli siis tupakan sytkän. Eikä tosiaan tarvi olla eri pistokkeita Gepsiä, puhelimen laturia ja ylläpitolaturia varten. Hyvin homma toimii siten, näin oli mulla kolmessa viimosessa japsissakin, paitti että tota ylläpitolaitetta en ennen ole käyttänyt. Nää foorumit on aivan HELEVETIN hyviä tiedon lähteitä . HD kun mulle omana pyöränä uusi laite, Japsinrimpuloissa oli myös aina omat fooruminsa mistä tietoo löyty tarvittaessa.
Mutta eihän täsä ennää mihinkään "Kinkki" Kilkuttimiin siirrytä, kun vihdoin löyty pyörä millä oikeesti hyvä ajaa ja merkki itsessään jo LEGENDA .

Mutta eihän täsä ennää mihinkään "Kinkki" Kilkuttimiin siirrytä, kun vihdoin löyty pyörä millä oikeesti hyvä ajaa ja merkki itsessään jo LEGENDA .
Moi
Mulla on on V-rodissa alkuperäinen akku vuosimalli 2002. Talvisin olen pitänyt +kaapelia irti ja olen käyttänyt pyörää noin kerran kuussa lämpöiseksi. Samalla on voinut fiilistellä kesän ääniä
Mulla on on V-rodissa alkuperäinen akku vuosimalli 2002. Talvisin olen pitänyt +kaapelia irti ja olen käyttänyt pyörää noin kerran kuussa lämpöiseksi. Samalla on voinut fiilistellä kesän ääniä
http://www.marathonmc.com/main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Softail Deluxe -05
Softail Deluxe -05
No mutta jos sinä fiilistelet samalla tuota kuvan kesäistä ajotapaasi säilyttämällä rodia etupyörä seinällä, niin silloinhan akku ei enää olekaan vaakatatasossa ja säilyy paremmintonihuik kirjoitti: Samalla on voinut fiilistellä kesän ääniä
No vakavasti ottaen, onhan akuissa eroja, mutta jatkuva käyttö ja/tai ylläpitolataus tarkoitukseen sopivalla laturilla pidentää akun käyttöikää ratkaisevasti. Samoin akun sijoitus pyörässä joko alkuperäiseen koteloonsa tai muuhun tärinältä eristettyyn paikkaan.
- Minna&FatBoy
- Viesti:
En irrottaisi piuhoja pyörästä koko talveksi. Tosin en tiedä rodeista tuon taivaallista, mut mulla ainakin on hälyllä oma akku joka lataa pyörän akusta. Jos akku on koko talven irti niin hälyjärjestelmän akku todennäköisesti järjestää vähemmän mukavan yllätyksen keväällä. Kertoivat isot pojat...pappa2 kirjoitti:...kun irrotan kokonaan akun piuhat pyörästä ja pidän talven akkua kokoajan ylläpitolaitteessa...
Pari-kolme kertaa talvessa oon akkua ladannut. Järjestelmänhän voi ohjelmoida "nukahtamaan" määrätyn ajan kuluessa viimeisestä virran katkaisusta, niin ei kuluta akkua kuiviin. Mul on se lyhin, kolme viikkoa, sit taas kuukauden-parin päästä näyttäny laturia ja taas pelittää.
Mulla on muuten vielä 2004 orggis akku pyörässä. Saapa nähdä toimiiko enää ens kaudella, on ollu aika vähäisellä käytöllä tässä mammalomalla. Hmmm... Jospas taas muistais laittaa sen lataukseen...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
No juu, onhan tossa vinha perä hälyn suhteen ? Muistan yhen vastaavan tapauksen kuulleeni ? Eli eipä tolla välii, vaikka hälyKIN kiinni, kun koko hässäkkä on talven yli laturissa , eli ylläpitolaitteessa. C-TEK lataa sen mitä tarvii, eli myös sen mitä häly kuluttaa. Ja helpompaa, kun nyt on piuhat jo viritelty valmiix, siis plugi kiinni ja pyörä kuljetus asentoon, että ei ala häly huutaan kodinhoitohuoneessa talvella, JOS joku sattuu siähen nojaileen vahingosa .

Onks tää todellakin näin vaikeeta?
Hälyn heitin ensimmäisenä roskikseen. Se on ehdottomasti tämän päivän motskareitten suurin ongelmien aiheuttaja. Akku irti ja talveksi kylmään varastoon. Pari latausta talven aikana ja hyvin pelittää vuodesta toiseen.
Hälyn heitin ensimmäisenä roskikseen. Se on ehdottomasti tämän päivän motskareitten suurin ongelmien aiheuttaja. Akku irti ja talveksi kylmään varastoon. Pari latausta talven aikana ja hyvin pelittää vuodesta toiseen.
LIFEMEMBERRe: HUH ! Luulin jo, että V-Rodissa VIKAA ?
Ei mulla ainakaan oo mitään ongelmia ollut hälyn kanssa. Mutta johtuneekohan siitä, että voin itse tässä -06 mallin Dynassa(liekö samantyyppinen muissakin saman vuoden Harrikoissa?) päättää laitanko hälyttimen kauko-ohjaimesta päälle vai en. Eli se ei mene automaattisesti päälle tietyn ajan kuluttua tai kun hälyn kaken vie muutaman metrin päähän pyörästä.Vallu kirjoitti:Onks tää todellakin näin vaikeeta?![]()
Hälyn heitin ensimmäisenä roskikseen. Se on ehdottomasti tämän päivän motskareitten suurin ongelmien aiheuttaja.
H-D Softail Custom 1998
Järkyttävä määrä pulinaa niinkin yksinkertasesta asiasta kuin akusta
Eipä siinä, jatkakaa vaan
Eipä siinä, jatkakaa vaan
Nothing beats cubic inches. Except turbo!