Shovelin tulpat?
Shovelin tulpat?
Moroo,
Mikä v..tu mättää kun ei tulpat kestä?
Ajossa on -82 1340cc Shoveli, tulpat ei vaan kestä... olen käyttänyt NGK:ta ja 6. lämpölk.oisko ollu ZGR6C ???
Onko vinkkejä?
Koneessa uudet pytyt ja männät ja kannet sellaset missä tuplatulpat...
Kiits...
Ajossa on -82 1340cc Shoveli, tulpat ei vaan kestä... olen käyttänyt NGK:ta ja 6. lämpölk.oisko ollu ZGR6C ???
Onko vinkkejä?
Kiits...
Re: Shovelin tulpat?
Miten se oireilee? Sulaa,vai nokistuu vaiko vain kuolee?
mullaki NGK:t kuolee melko herkäsit ja näin on monet muutkin harrastajat todenneet, toisilla taas pelaa kuulemma ihan jees. champion ja denso kestää bensaa paremmin, myös jenkkiautomiehet tuntuu tietävän tän.
-PANHEADS MC-
NGK:n minäkin jätän ostamatta, mutta jos laittaisin soveliin tai rautapäähän, lämpöarvo olisi 5.
Denson vastaava on 16 ja kestää.
Sama lämpöarvo myös bt-evossa.
Denson vastaava on 16 ja kestää.
Sama lämpöarvo myös bt-evossa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Mulla ainakin pelannu vakio 1340 shovel NGK BPR5ES tulpilla hyvin viimiset 5 vuotta. Vaihtanut harvakseltaan ei edes joka vuos. Neljän kappaleen aski makso viimeks n. 14 egee 
Mulla kun on neljä tulpaa niin takimmaisen on vaaleat ja etummaiset mustat ja karstaiset. Jenkeistä kun tuon hommasin niin siinä oli Championit kiinni ja takimmaiset oli lämpöarvoltaan 12 ja etummaiset 9... ottaa nyt noista selvää... Denso meinasin itsekin huomenna kiinni laittaa, katotaan miten ne skulaa... kiitoksia...
Takapytty käy aina vähän kuumempana kuin etummainen.
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Taidan kokeilla niitä Denson tulppia... laitan taakse vähän korkeamman lämpöarvon omaavat tulpat kuin eteen...MItä se tekee jos ne ovat liian korkean arvon omaavat...eli mitä hajoaa???
Ei mitään, paitsi ehkä se tulppa.Fore kirjoitti:Taidan kokeilla niitä Denson tulppia... laitan taakse vähän korkeamman lämpöarvon omaavat tulpat kuin eteen...MItä se tekee jos ne ovat liian korkean arvon omaavat...eli mitä hajoaa???
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Fore kirjoitti:Moroo,
Onko vinkkejä?
Kiits...
ZGR6C taitaa olla ihan väärä tulppa tuohon pyörään, ainakin tämän mukaan: http://www.ngk.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli NGK:n sivu suosittelee BPR5ES-11. Tuo 11 tarkoittaa tehtaalla säädettyä 1,1 mm kärkiväliä.Siihen löytyy myös iridiumtulppaa BPR5EIX-11
gold kirjoitti:Takapytty käy aina vähän kuumempana kuin etummainen.
Takapytty käy HD:ssä aina KYLMEMPÄNÄ. Ainut millä sen pystyy estämään, on kahdella erillisellä kaasarilla.
Just näin, ihan fysiikan lakeihin tai johonkin perustuu( limppu viskaa öljyn ensin takapytylle)Hessu kirjoitti:gold kirjoitti:Takapytty käy aina vähän kuumempana kuin etummainen.
Takapytty käy HD:ssä aina KYLMEMPÄNÄ. Ainut millä sen pystyy estämään, on kahdella erillisellä kaasarilla.
Ja ainakin mun lättärissä myös tästä syystä aina takimmaisen pytyn tulppa nokeentuu ja kuolee ensin jos ajelee vaan kylätiellä körötellen. Sovelissa ja sportissa kestäny samat tulpat mitkä Jep Jep:llä ruuvasivat kiinni kun fillarit ostin ja niillä menty monta kesää. Sporttiin tais tulla Accelit, mut soveliin juurikin NGK:t muistaakseni, eikä mitää murheita vaikka SS E kaasari, joka pitää olla aika reilulle kiihdytyspumpun säädölle ruuvattu ettei puudu. Joten en nyt välttämättä sanois ettei NGK kestä jos säädöt on lähellekään. Lättärissä kyllä sitten kun ne kuolee, ei niitä enää elvytetä vaikka kuin kuivais ja putsais, vaan vaihtoon menee. En tiedä elpyykö muut merkit, niinkuin joskus mopoikäisenä riitti kun vähä stendarilla kuivatteli.
- että vois kai olla huonomminkin....
Se johtuu imutahtien välisestä aika erosta. Takapytty saa paremman ja rikkaamman seoksen.
Tehdaskin yritti aikoinaan ongelmaa korjata tekemällä imunokat erilaisiksi.
Tehdaskin yritti aikoinaan ongelmaa korjata tekemällä imunokat erilaisiksi.
Onkohan tuo totta.
Itsellä "hylkiöevolla vm 84early on kerran tulppa pimentenyt n. 36000 km sitten. Vaihdettu 1 kpl uusia tulppia Yyterin Teboililla v.2005 elokuun puolessa välissä.
Sen jälkeen ajettu yhdellä joskus vaihdetulla ja 2005-vaihdetulla n. 40.000 km.
Tulppa- ja öljykaupankin täytyy toimia.
Itsellä "hylkiöevolla vm 84early on kerran tulppa pimentenyt n. 36000 km sitten. Vaihdettu 1 kpl uusia tulppia Yyterin Teboililla v.2005 elokuun puolessa välissä.
Sen jälkeen ajettu yhdellä joskus vaihdetulla ja 2005-vaihdetulla n. 40.000 km.
Tulppa- ja öljykaupankin täytyy toimia.
Kyllä tuo tulppien pimentymisen syy yleensä löytyy kaasarista, huomaa myös että eri kynttilän valmistajat käyttävät eriävää merkintää lämpöarvossa. Toisilla pienenmpi numero tarkoittaa kylmempää ja toisilla kuumempaa. Rautapäihin olen kokeillut varmaan kaikkia merkkejä ja päätynyt championiin.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro