offtopic: Kokemuksia Zūmo 660 navigaatorista?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Fxsts03
Viesti:

offtopic: Kokemuksia Zumo 660 navigaatorista?

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tere!
Olen miettinyt tässä uuden navigaattorin ostamista.
Wanha eTrex Vista saa luvan jäädä vaelluskäyttöön.

Kuva

Ajattelin hankkia pidemmille prätkäreissuille ja automatkoille nimenomaan tuon Zumon 660 navigaattorin.

Kuva

KAIKKI kokemukset, niin hyvät, kuin huonotkin ja etenkin ne huonot kiinnostaa :D
T. Timo Konttinen
Fxsts03
SenioRR
Viesti:

Re: offtopic: Kokemuksia Zumo 660 navigaatorista?

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Ihan ohimennen sanoen: Kannattaisko harkita Garmin Nuvi 500:sta? Ei ole prätkäkäyttöön suunniteltu, mutta on sateen kestävä ja maksaa alle puolet Zumo 660:sta. Tietysti jos hinta ei ole este, niin siittä vaan. Ja joutuuhan tohon nuvi 500:seen silti hankkimaan kiinnikkeet pyörään, mut tulnee silti halvemmaksi.
H-D Softail Custom 1998
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Asiasta löytyy keskustelu myös täältä... kts. moottoripyörä.ORG!
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Nuvi 500 testi mm. täältä, englanninkielinen. Hyvä idea kattaa yhdellä vehkeellä kaikki liikkumisen tarpeet: vesillä, autolla ja motskarilla(?).
http://gpsmagazine.com/2008/07/garmin_n ... php?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Allaoleva aihetta läheltä liipaten.

Kun olen sekä Tomppaa, että Garminia käyttänyt, niin Tompan käyttöliittymä on mielestäni hitusen parempi. Puhelimien gepsutkin rupeaa olemaan sillä tasolla, että niilläkin pärjää. Ongelman saattaa muodostaa pikällä matkalla virransyöttö, mikä on tietenkin ratkaistavissa pienellä näpertelyllä. Ainakaan Nokian värkeissä käyttöliittymä ei ole vielä lähelläkään esim. Tompan vastaavaa prätkäkäytössä. Joten ikänäön ja puhelimen näytön pienuuden takia täytyy luottaa Noksun puheohjaukseen. Mutta joka kerta on laite vienyt ainakin autokäytössä perille kaiuttimen opastuksella. Prätkässä tarttisi sitten käyttää kuulokkeita joko Bluetooth tai lanka. Tompan kanssa olen pelkästään tukeutunut näyttöön. Kun siis on kummatkin, niin käytän autossa Nokiaa ja mopossa Tomppaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Kiitos tähänastisista kommenteista :D
Hankinta tullee (ilmeisesti) ajankohtaiseksi tulevan talven aikana. Tähän asti olen ajellut tuolla wanhalla Garminin vaelluskäyttöön tarkoitetulla GPS:llä ja sitten lisänä olen käyttänyt Nokian N95 kännyä, jonka avulla olen löytänyt kavereitteni kesämökeille. Napit korviin ja menoksi. Tosin pyöräkäytössä Nokialaista ei viitsi käyttää puolta tuntia pidempään, koska virrankulutus on tolkuton, enkä ole viitsinyt noille harvoille käyttökerroille alkaa virittelemään erillistä sähkönsyöttöä tai telinettä Nokialaiselle. Kännykkä on ollut repun sivutaskussa ja hyvin on pelittänyt (ei ole ollut yhtään sadekeliä, jolloin kännysuunnistuta olisi tullut harrastettua)
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Garmineista ei ole kokemusta, mutta tämä Tom Tomin Raider 2. on toimiva peli. Puhuu mukavia niin kypärään kuin autossakin. Ja todella helppo käyttää. Voin suositella usean vuoden kokoemukselle.
Kuva LIFEMEMBER
harley-pilot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harley-pilot »

Garminin Zumo 550 löytyy kokemuksia kolmen ajokauden ajalta. Ei ole ollut yhtään teknistä vikaa olen käyttänyt niin HD:ssa ohjaustankoon kiinnitettynä kuin autossa.
TomTom:in eka version perusvika oli virransyötön katkeaminen johtuen huonosta rakenteesta, tätä ei kai ikinä saatu korjattua :?: Nyt tuttavallani tuli sama vika Tompan uudempaan pyöräversioon.

Zumo 550 myydään myös BMW ja HD omina navigattoreina pyöräkäyttöön. Garmin Zumo 660 myydään myös HD tuotteena siis luulisi kestävän pyöräkäytössä.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti:Tom Tomin Raider 2. on toimiva peli. Ja todella helppo käyttää.
Nämä käyttömukavuustekijät ovat kyllä kovin tottumussidonnaisia. Itse olen käyttänyt nyt vajaat 3 vuotta navigonin ohjelmalla toimivaa Fujitsun pientä taskumallia, Loox 100. Sitten vajaa vuosi sitten asensin keikkabussiin TomTomin, koska kuskeja on useita ja kyseinen merkki yleisimmin tunnettu.

No kyllä Tompallakin pärjää, ja joissain asioissa se on jopa parempi, kuin Loox, mutta esim. reittisuunnittelussa tuo Navigonin ohjelma on minun mielestäni paljon parempi!

Eli kannataa käydä hypistelemässä useampi laite ja kokeilla, kenen ohjelma toimii käyttäjän oman logiikan mukaan. Eihän esim. Nokian puhelimien käyttöliittymä toi mitenkään järkevästi, kun on Ericssonia tottunut käyttämään :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Voikos sen reitin Navigoniin tehdä valmiiksi tietskarilla ja siirtää navigaattoriin?
Kuva LIFEMEMBER
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti:Voikos sen reitin Navigoniin tehdä valmiiksi tietskarilla ja siirtää navigaattoriin?
Hmm, voiko Tompassa tehdä noin? Se on/olisi aika hieno ominaisuus. Tuossa minun Navigonissani ei tiettävästi ole tätä mahdollisuutta.

Tämä ei tietysti kumoa sitä, että kun suunnittelee kahvitauon aikana huoltamon pöydässä reittiä, niin senkin soisi olevan helppoa :)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
KSC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KSC »

Minulla on myös pocketloox 100.
Ei pysty käyttämään kuin korvakuulokkeiden kautta pyörä käytössä. Viime kesänä oli Ultran ohjaustankossa hurjat viritelmät kun kävin gotlanissa, mutta kuvaruutu on sen verran pieni ja vähänkin jos paistaa aurinko näyttöön niin siitä ei nää mitään.Vaikka olen kokeillut eri kulkutapoja tulee kääntymis ohjeet tosi epämääräisesti. Eli saattaa sanoa , että käänny 70 metrin päästä vasemmalle vaikka risteys on todellisuudessa 20 metrin päässä tekee kaupungissa homman hankalaksi.
Kartta päivitys on älyttömän hintainen , joten härvelissä on edellen 2005 kartat ja kameratolpat. Välillä antaa aivan käsittämättömiä ohjeita. Tänä kesänä ajatti norrköpingissä yhden korttelin ympäri ja palasi samaan pisteeseen ruveten neuvomaan taas oikein. Kouvolan kohdalla neuvoo joka kerta kuutostieltä yhdestä ramista pois ja vastapuolen rampista takasin :lol:

Positiiviset puolet:
-kuuloke liitäntä, ei ole monessakaan alle 200? navigattorissa.
-mp 3 soitin.
-muistikortti paikka
-halpa härvelinä ajanut pikku puutteista huolimatta kuitenkin asiansa jo monta vuotta.
Fxsts 1989
Vastaa Viestiin